...of deze, niet op CO2 maar op perslucht. Weihrauch HW100.quote:
Dat mag hier ja?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
...of deze, niet op CO2 maar op perslucht. Weihrauch HW100.
350 m/sec, 4.5mm, 12 kogels in magazijn. Gaat overal doorheen. Wel prijzig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederland is ziek.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Yup.... terwijl die in Duitsland verboden is zonder vergunning
Angst dat mensen met pistolen/geweren over straat lopen?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik denk dat jij gewoon angst hebt.
Dat doen idioten toch wel, maakt niet uit hoeveel verboden/wetten je er tegenaan gooit.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Angst dat mensen met pistolen/geweren over straat lopen?
Best wel ja.
Als die BBgun niet van een echt vuurwapen te onderscheiden is, mag het zeker niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:27 schreef Stevensan het volgende:
In Nederland heb je echt rare regels. Een bb gun mag wel en een airsoft gun mag niet. Een bb gun is veel gevaarlijker. Ik heb liever een airsoft gun, omdat het leuker is.
Dat het mag is een legitimatie voor gekkies om er een te kopen. Zie USA.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat doen idioten toch wel, maakt niet uit hoeveel verboden/wetten je er tegenaan gooit.
Eentje maar?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat het mag is een legitimatie voor gekkies om er een te kopen. Zie USA.
Idioten laten zich niet tegenhouden door wetgevingen. Ben het met je eens dat er relatief weinig vuurwapen gerelateerde incidenten in Nederland zijn, en dat het gewenst is om dat zo te behouden, maar aan de andere kant is een monopolie op geweld door criminelen ook geen goed idee.quote:
Ik vind dat eigenlijk een prima idee, maar wie ben ik.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Idioten laten zich niet tegenhouden door wetgevingen. Ben het met je eens dat er relatief weinig vuurwapen gerelateerde incidenten in Nederland zijn, en dat het gewenst is om dat zo te behouden, maar aan de andere kant is een monopolie op geweld door criminelen ook geen goed idee.
Waarom vind je dat een goed idee?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:06 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een prima idee, maar wie ben ik.
Wat ik al zei: het feit dat dit soort wapens legaal zijn legitimeert het kopen ervan door gekkies.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waarom vind je dat een goed idee?
Ik ben ook voor vrijere wapenwetgeving hoorquote:Op zondag 16 februari 2014 14:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ugh, ze moeten daar toch echt eens wat makkelijker mee worden..
De gehele criminele wereld bewapend zich zwaar, het moment dat de shit de fan hit en je alleen komt te staan in de wereld kun je jezelf totaal niet verweren tegen die idioten als je niks voor je eigen protectie in huis kunt hebben.. behalve een kruisboog dan maar die dingen vind ik persoonlijk maar eng. Zelfde reden dat ik liever geen handpistool in huis (ook niet van anderen) wil. Te makkelijk op jezelf te richten (of perongeluk op anderen). Daarom ben ik meer van de carabijnen, die houd je fatsoenlijk van je af. Kermisgeweren zijn tof en mooi maar daar schiet je nog geen konijn mee dood..
Airsoft carabijnen hebben allemaal extreem veel onderhoud nodig en zien er vaak amper uit als een echt geweer, althans de goedkopere niet. Pas vanaf 300 euro lijkt het we wat op. Maar je schiet daar alleen mee op plaatjes, ik wil iets hebben waar ik kans mee maak mezelf en mn familie te beschermen in het geval dat het nodig is. Ik loop echt niet met zo'n ding over straat wanneer ik een keertje flip ergens van, en in mijn defence had ik dat anders allang met een mes of een bijl gedaan oid want ik speelde ooit league of legends.
Nou maar dan ben ik mn rifle ook kwijt dus wat heb ik daar aanquote:Op zondag 16 februari 2014 19:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vrijere wapenwetgeving hoor. Al is het maar omdat ik geloof dat criminelen en overheden bang zouden moeten zijn voor de hardwerkende burger in plaats van andersom.
En als je het waard vindt: de richtlijn voor het voorhanden hebben van een geweer zonder vergunning staat op 3 maanden gevangenisstraf. Verder nog wat strafverzwarende omstandigheden die mogelijk een rol kunnen spelen en een relatief milde boete voor het voorhanden hebben van munitie
Een repeteerbuks met magazijn..quote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou maar dan ben ik mn rifle ook kwijt dus wat heb ik daar aan
Wat is nu het meest gelijkende potentieel insluipers schade doende vuurblaaswapen wat je mag hebben zonder vergunning? (wel onder de 300 euro als het ff kan, dat is al 10 jaar sparen voor me)
ik vind dit ook wel een leukequote:Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een repeteerbuks met magazijn..
Maar voor je die te pakken hebt, gooi je sneller een bloempot tegen zn hoofd...
Nouja, geen dus. Je mag alles dat in een bepaalde context als wapen dient niet hebben. Een honkbalknuppel is bijvoorbeeld legaal bij het honkballen, maar niet om 3u 's nachts in de uitgaansstraat van jouw stad.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou maar dan ben ik mn rifle ook kwijt dus wat heb ik daar aan
Wat is nu het meest gelijkende potentieel insluipers schade doende vuurblaaswapen wat je mag hebben zonder vergunning? (wel onder de 300 euro als het ff kan, dat is al 10 jaar sparen voor me)
De eerste is airsoft en mag je niet in huis hebben zonder papieren/lidmaatschap etcquote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind dit ook wel een leuke
http://www.dicks.nl/gsg-aug-a2-airsoft-geweer-aeg.html
Maar heb liefst deze:
http://www.dicks.nl/sheridan-blue-streak-pompbuks.html
Een messteek is meestal niet direct effectief...(geen directe stopkracht) een hamer of ieder ander voorwerp met impact, wel...quote:Op zondag 16 februari 2014 20:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, geen dus. Je mag alles dat in een bepaalde context als wapen dient niet hebben. Een honkbalknuppel is bijvoorbeeld legaal bij het honkballen, maar niet om 3u 's nachts in de uitgaansstraat van jouw stad.
Als je zo angstig bent dat je iets achter de deur/onder je kussen wil hebben om potentiële overvallers of inbrekers mee uit je huis te jagen zou ik voor een goed keukenmes gaan.
kleine tip: QB78quote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind dit ook wel een leuke
http://www.dicks.nl/gsg-aug-a2-airsoft-geweer-aeg.html
Maar heb liefst deze:
http://www.dicks.nl/sheridan-blue-streak-pompbuks.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |