Staat op zijn website niets van vermeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:01 schreef hottentot het volgende:
En "ik denk KvK inschrijving"
Maakt wel veel uit voor het verhaal of dit nu wel of niet zo is.
handelsregister?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Staat op zijn website niets van vermeld.
Een eerlijke autohandelaarquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:16 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Tja, misschien zijn fout maar hij ging er gewoon vanuit dat het eerlijke man was. Ik denk ook niet dat het met opzet gebeurd is.
Tja, ze bestaan. Echt waar.quote:
Kamer van koophandel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:20 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Kan ik dat ergens kostenloos bekijken?
Link waar het gratis kan? Daar kan het alleen gratis als je zelf bij de KvK staat ingeschreven.quote:
En dat noem je een aankoopkeuring?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je met zo'n bakkie even naar een universele garage racet, dan kijken ze er zo even naar... tik je een uurloontje af en weet je 9 vd 10 keer, in grote lijnen de straat van de auto...
Ja, dat dus. Flink veel meer.quote:
Wil je garantie van de Dekra of Anwb enz, dan kost je dat meer...
KvKquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:24 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Link waar het gratis kan? Daar kan het alleen gratis als je zelf bij de KvK staat ingeschreven.
quote:
quote:Als u bent ingeschreven in het Handelsregister, kunt u eenmaal per jaar een gratis digitaal gewaarmerkt uittreksel opvragen. Dit kan een uittreksel van uw eigen bedrijf of organisatie zijn of van een ander bedrijf. U moet hiervoor inloggen met een KvK-account die gekoppeld moet zijn aan het KvK-nummer van uw bedrijf.
Rechten heb je niet echt als je voor zo'n laag bedrag een auto koopt...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Dimitri_ het volgende:
Nogmaals: In eerste instantie wilde die man nergens van weten, maar vanavond ga ik er weer heen en overleg ik het. Misschien wordt het gewoon deugdelijk gerepareerd en is het nergens voor nodig ; maar vantevoren wil ik gewoon mijn rechten weten. Vandaar dit topic.
Je hoeft geen uittreksel op te vragen om te checken of een bedrijf überhaupt is ingeschreven.quote:
Voor mijn part bied hij aan om een blok uit een sloper te halen en het om te bouwen: ook prima.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Rechten heb je niet echt als je voor zo'n laag bedrag een auto koopt...
En ik zal je uit de droom helpen.. een blok dat zoveel olie zuipt, is enkel goed te repareren met een revisie... dat doet een garage niet zelf, maar word vaak uitbesteed aan een revisiebedrijf....
Dat gaat minimaal ¤1000,- kosten, en is het dus niet waard... (en dan is het maar de vraag hoe de rest van de auto is..)
Ah, mijn fout.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hoeft geen uittreksel op te vragen om te checken of een bedrijf überhaupt is ingeschreven.
quote:In verband met een storing is het zoeken naar Handelsregisterinformatie via de gebruikelijke manier niet mogelijk. Onze producten en actuele Handelsregisterinformatie kunt u zoeken en bestellen via deze link. Onze excuses hiervoor.
Ja dat noem ik een aankoopkeuring...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:24 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat noem je een aankoopkeuring?![]()
[..]
Ja, dat dus. Flink veel meer.
Hoewel Dekra en ANWB geen garantie geven.
Tuurlijk wel... als jij een fiets koopt voor 5 euro, en de voorvork breekt na twee meter, dan is dat jouw probleem..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:29 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Voor mijn part bied hij aan om een blok uit een sloper te halen en het om te bouwen: ook prima.
En rechten als je niet voor een laag bedrag koopt is natuurlijk onzin. Als je als bedrijf een ondeugdelijk product verkoopt dien je gewoon het netjes op te lossen. Je kunt niet zeggen "De auto was goedkoop dus je hebt geen rechten."
Maar ik denk niet dat een fietsenzaak zich brandt aan een fiets van ¤5,-. Alleen is het dan dus de vraag of dit een 'echt' bedrijf is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... als jij een fiets koopt voor 5 euro, en de voorvork breekt na twee meter, dan is dat jouw probleem..
Je mag verwachten dat je waar voor je geld krijgt... weinig geld, weinig waar...
Het zijn dan ook normale zaken die voorkomen bij dat soort auto's...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:36 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
gewoon een normale prijs voor dit soort auto. 1250 euro, 12 jaar oud, 150k km.
Klopt. Maar de verkoper wist van het gebrek en heeft het ondeugdelijk gerepareerd. Heeft hij dan evengoed geen verplichtingen naar de kopende partij toe?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het zijn dan ook normale zaken die voorkomen bij dat soort auto's...
Heb je geen factuur gekregen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:24 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Link waar het gratis kan? Daar kan het alleen gratis als je zelf bij de KvK staat ingeschreven.
Je kunt niet verwachten dat het goed gerepareerd is, als de prijs van de auto, gelijk is aan de prijs van de reparatiekosten...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verkoper wist van het gebrek en heeft het ondeugdelijk gerepareerd. Heeft hij dan evengoed geen verplichtingen naar de kopende partij toe?
Klinkt als een interessant businessmodel.
hij zal natuurlijk niet even de vloeistoffen vervangen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Prut in de koelvloeistof. Plus de kachel werd niet warm, en het kan best zijn dat er dan al te weinig vloeistof in zat.
Nee hoor, want zelfs een fiets die voor 5 euro verkocht wordt heeft geen mindere voorvork (of meer slijtage aan de vork) dan een van 150quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... als jij een fiets koopt voor 5 euro, en de voorvork breekt na twee meter, dan is dat jouw probleem..
Je mag verwachten dat je waar voor je geld krijgt... weinig geld, weinig waar...
Helaas niet verplicht.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb je geen factuur gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |