abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136705711
Goede dag iedereen

Ok wij willen dus deze zomer naar Noorwegen gaan. (we gaan met een 5 a 6 personen zijn).

En zijn van plan om met de auto in Belgie te vertrekken. Maar nu wou ik vragen, wat u zoal kan aanbieden dat we zeker moeten gedaan en gezien hebben. Wij hebben voor deze reis 2 weken uitgetrokken maar nemen allemaal 3 weken verlof, zodat er altijd iets spatie is, maar het liefst houden we het op de 2 weken. Het gaat in de zomer zijn, dus juli of augustus, daar zijn we nog niet uit.
Ohja we zijn allemaal tussen de 21 en de 25 jaar (dus er mag wat actie zijn en moet niet te saai zijn (zoals museums,...) (tenzij het echt de moeite is)

Een paar vraagjes:
1) We zijn van plan om via Zweden te rijden richting Noorwegen (voor die brug te nemen en niet de Ferry) (is dit een slim idee?)

2) De bedoeling was ook om de west kust te doen en dan eventueel langs midden of oostkant terug te reizen (is dit haalbaar op 2 weken)?

3) we willen ook niet elke dag op hotel gaan, maar eigenlijk kamperen (omdat dit een toffere ervaring is en om geld te besparen)

4) graag had ik ook walvissen, dolfijnen, .... gezien (is dit bv ook mogelijk zonder een tocht met de gids te doen?)

5) ik en een ander persoon hadden ook graag een paar bergen beklommen, wij klimmen al een hele tijd indoor en nu zondag start onze klimschool waardoor we na het behalen van ons diploma een kvb 3 hebben. Dus dit zouden we ook graag doen.

6) wat moeten wij zeker gedaan en gezien hebben?

7) wat we zeker willen doen zijn: Kjerag, Trolltunga, Preikestolen, Trollstigen

8) 2 personen van de groep, waaronder ik zelf houden ook graag van foto's maken, maar dat zal in dit land wel niet moeilijk zijn veronderstel ik

9) zijn er speciale regels in Noorwegen, ik heb wel gehoord dat alcohol in het openbaar verboden is, maar voor de rest weten we er niet zo heel veel van

10) wat gaat het ons ongeveer kosten, qua benzine/ auto huur dachten we rond de 2000 euro, maar voor dingen te bezichten, iemand daar een idee?

11) alle raad en info is dus welkom

ALVAST SUPER BEDANKT
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:34 #2
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_136706111
12) In Zweden geen foto's van vreemden maken.

En elanden moet je zeker zien (Zweden)

Als je de Sontbrug neemt, waar ga je overnachten?
Sontbrug is niet goedkoop, er word ongeveer 30 46 euro tol over de brug verheven.

http://www.anwb.nl/bestem(...)21&themaId=BEST_P_56

Oh wacht de Grote Beltbrug is er ook nog. 33 euro
Dus totaal 33 + 46 = 79 euro aan tol _O-

[ Bericht 34% gewijzigd door PandaDrop op 14-02-2014 16:02:52 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 18:29:09 #3
45833 crew  Fogel
pi_136710738
Lees deze topics (en reeks) even door, dan heb je antwoord op (bijna) alles:
TRV / Rondreis Zweden/Noorwegen
TRV / Noorwegen 8
TRV / Gezocht: Leuke activiteiten in Noorwegen/Zweden
TRV / Boot naar Noorwegen

9) Wat "apart" is: douanerestricties. Geen aardappels meenemen, maximaal 10kg etenswaar, een beperkte hoeveelheid alcohol. Dat soort dingen. En hou je vooral aan de verkeersregels, als je vind dat het tegenwoordig in Nederland duur is qua boetes dan wil je zeer zeker geen Noorse krijgen.
Voor Zweden: niet "tegen het verkeer in" parkeren, krijg je een boete voor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136717505
ik raad je aan om een account te maken op FOK, en dan stel je daar de vraag op het forum.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:33:31 #5
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136717776
Hmmm, ik zou toch een veerboot inplannen in je route. Bijv. de route Hirtshals - Oslo. Kostte mij in juni 2011 een euro of 100 maar scheelt wél een hoop kilometers autorijden. Lampen aan -ook tijdens zonnige middagen- lijkt er gemeengoed te zijn. Toen ik in Oslo van de veerboot reed kreeg ik geregeld groot licht van tegenliggers; toen de koplampen maar aangezet en geen groot licht meer gezien :+
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 21:35:59 #6
45833 crew  Fogel
pi_136717888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, ik zou toch een veerboot inplannen in je route. Bijv. de route Hirtshals - Oslo. Kostte mij in juni 2011 een euro of 100 maar scheelt wél een hoop kilometers autorijden. Lampen aan -ook tijdens zonnige middagen- lijkt er gemeengoed te zijn. Toen ik in Oslo van de veerboot reed kreeg ik geregeld groot licht van tegenliggers; toen de koplampen maar aangezet en geen groot licht meer gezien :+
Licht aan is dan ook verplicht, dag en nacht. Verkeerd lichtgebruik (inclusief het niet aanhebben) kost 900NOK, zo'n 115¤.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:38:37 #7
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136717987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Licht aan is dan ook verplicht, dag en nacht. Verkeerd lichtgebruik (inclusief het niet aanhebben) kost 900NOK, zo'n 115¤.
Ja, na 3x tegenlicht viel dan toch het kwartje. Vriendelijk volk overigens, spreken volgens mij vrijwel allen (accentloos) Engels. Ik vroeg wél beleefd of ze überhaupt Engels spraken (snakker du Engelsk) :+
pi_136725356
ok mensen super bedankt voor deze reacties, we zijn hier al zeker iets mee.

maar meer tips zijn altijd welkom

thnx :)
  Moderator zondag 16 februari 2014 @ 11:02:45 #9
45833 crew  Fogel
pi_136763928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:59 schreef jeroenh123123 het volgende:
ok mensen super bedankt voor deze reacties, we zijn hier al zeker iets mee.

maar meer tips zijn altijd welkom

thnx :)
Je hebt tips over alles gehad nu, althans via de topics die ik eerder postte.
Als je nog wat concreets wil weten vraag maar (en bij voorkeur in het Noorwegentopic zodat meer mensen er wat aan hebben).
pi_136836465
OK super bedankt en inderdaad ik ga het nu in het noorwegen forum zetten

maar iedereen heel fel bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')