abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136701197
Hoi.

Ik heb een extreme angst voor het maken van (belangrijke) beslissingen. Dit uit zich bij mij voornamelijk in het al dan niet aangaan van (intieme) relaties, maar ook beslissingen die bepalend zijn voor een langere periode.
Ter illustratie:
Ik kreeg deze week een woning aan geboden via de sociale woningcorporatie, hartstikke fijn natuurlijk want ik ben al een poos op zoek en wil ook graag weg uit mijn huidige huis.
Maar, ondanks dat ik echt graag wil verhuizen heb ik uiteindelijk na heel veel getwijfel besloten de woning af te wijzen. Ik hoor jullie al denken: Waarom dan? Nou dat weet ik eigenlijk niet goed, afgezien van het feit dat het mij gewoon enorm benauwde dat ik daar dan sowieso de komende 3 jaar moet blijven wonen (gewoon tot ik ben afgestudeerd zeg maar). Die beslissing durfde ik gewoon niet te maken, de stap was (nog) te groot.
Erg vervelend, want het zorgt ook voor veel onbegrip in mijn sociale omgeving. Mijn ouders en vrienden waren laaiend enthousiast over de woning, maar ik kon moeilijk opwarmen voor het idee.
Ik zag ook heel erg op tegen het verhuizen zelf, de smak geld die je er voor moet neerleggen en de tijd die je er in moet steken.
Kortom, lekker typisch vrouwelijk om de zaak heendraaien met smoesjes en alles, maar goed ik kon gewoon echt een paar dagen niet slapen van het idee dat ik 'moest' verhuizen. Daarom besloten nog even te wachten.

Nu mijn punt: zijn er hier meer mensen die ook last hebben van dit soort besluiteloosheid of 'bindingsangst'? En zo ja, iemand een goede oplossing?
Bij voorbaat dank!
pi_136701708
Wat een gelul. Groei (spreekwoordelijke in jouw geval) ballen en ga leven. Risico's nemen is leuk...
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_136701939
Gewoon even deze app installeren..

https://itunes.apple.com/en/app/yes-no-free/id284722833?mt=8

Next..
pi_136701945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat een gelul. Groei (spreekwoordelijke in jouw geval) ballen en ga leven. Risico's nemen is leuk...
Precies, ik zou er toch wel hulp bij zoeken want dit maakt je leven niet leuker!
pi_136701983
Alleen als het erop aan komt om iemand de deur te wijzen, ben een ei daarin |:(
pi_136702023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:52 schreef aijumu het volgende:
Alleen als het erop aan komt om iemand de deur te wijzen, ben een ei daarin |:(
Dit dan weer wel.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_136702120
Geloof me maar TS maar je komt nog moeilijkere keuzes op je levenspad tegen dan nu.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:07:37 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_136702402
Laat mij maar alles voor je beslissen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_136702772
Haha ik ben gewoon extreem besluiteloos. Verschilt ook per periode trouwens, ene moment kan ik zo knopen doorhakken (de keuze om eindelijk mijn droomstudie te gaan doen was heel gemakkelijk gemaakt), en het andere moment zit ik maar te twijfelen en te piekeren... Pff.

Mensen de deur wijzen ben ik wel erg goed in :7
pi_136702925
Ik snap je punt niet helemaal?
In de OP heb je wel een beslissing genomen, namelijk om nog thuis te blijven.
pi_136702992
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:24 schreef DeRakker. het volgende:
Ik snap je punt niet helemaal?
In de OP heb je wel een beslissing genomen, namelijk om nog thuis te blijven.
Ja, maar die beslissing is gebaseerd op angst. Angst om me te committeren eigenlijk.
pi_136702997
Tuurlijk waren je ouders enthousiast!!! Die dachten eindelijk weg ermee haha :p.

Ik heb geen oplossing voor je helaas.
Miaschien moet je voortaan de voor's&tegen's een tegen elkaar afstrepen. Ik weet niet hoe oud je bent. Maar ik wilde op mn 19e dolgraag weg thuis!
pi_136703020
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ja, maar die beslissing is gebaseerd op angst. Angst om me te committeren eigenlijk.
Heeft weinig te maken met angst om beslissingen te maken.
Is meer angst voor verandering.
Dit hebben veel mensen.
pi_136703087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef fluffy2 het volgende:
Tuurlijk waren je ouders enthousiast!!! Die dachten eindelijk weg ermee haha :p.

Ik heb geen oplossing voor je helaas.
Miaschien moet je voortaan de voor's&tegen's een tegen elkaar afstrepen. Ik weet niet hoe oud je bent. Maar ik wilde op mn 19e dolgraag weg thuis!
Ik ben 22 jaar oud en woon zelf al 5 jaar op kamers in studentenhuizen en zo voort. Het is voor mij de stap om van een studentenhuis/appartement met huisgenoot echt 'alleen' te gaan wonen. Best wel eng haha, maar ik ben er toch wel heel erg aan toe.. Pff ben gewoon een groot watje geloof ik.
pi_136703137
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Heeft weinig te maken met angst om beslissingen te maken.
Is meer angst voor verandering.
Dit hebben veel mensen.
Hm ja ik denk dat je daar sowieso al een goed punt hebt, maar het is ook niet bij alle veranderingen (studie keuze, hobby/werk). Alleen bij dingen waar ik echt aan 'vast' zit.. Zoals dus een eigen huurwoning (en een relatie :') )
pi_136703231
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:29 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ik ben 22 jaar oud en woon zelf al 5 jaar op kamers in studentenhuizen en zo voort. Het is voor mij de stap om van een studentenhuis/appartement met huisgenoot echt 'alleen' te gaan wonen. Best wel eng haha, maar ik ben er toch wel heel erg aan toe.. Pff ben gewoon een groot watje geloof ik.
ah! Je bent al uit huis...
waar ben je bang voor dan als je een eigen stekkie hebt? Het alleen zijn? (Gezien je dan alleen woont zonder huisgenoot)
pi_136703243
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:31 schreef Zippow het volgende:

[..]

Hm ja ik denk dat je daar sowieso al een goed punt hebt, maar het is ook niet bij alle veranderingen (studie keuze, hobby/werk). Alleen bij dingen waar ik echt aan 'vast' zit.. Zoals dus een eigen huurwoning (en een relatie :') )
Ach wat is 'vast'... het is allemaal eindig.
Gewoon een woning zoeken waar je niet zoveel jaar moet blijven zitten.
pi_136703463
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

ah! Je bent al uit huis...
waar ben je bang voor dan als je een eigen stekkie hebt? Het alleen zijn? (Gezien je dan alleen woont zonder huisgenoot)
Deels ook ja, maar dat is tegenstrijdig want ik merk soms dat ik gek en onrustig word als ik niet 100% mezelf kan zijn in huis (volop zingen wanneer ik daar zin in heb, of een keer in m'n ondergoed door de gang lopen als ik snel naar de wc moet haha).
Ik ben voornamelijk bang voor het feit dat ik mezelf dan 'vastleg' aan een woning..
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ach wat is 'vast'... het is allemaal eindig.
Gewoon een woning zoeken waar je niet zoveel jaar moet blijven zitten.
Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk. Ik weet niet of je bekend bent met het systeem van sociale woning corporaties? Maar ik spaar al een aantal jaren voor punten, als ik nu een woning accepteer dan zetten ze al mijn punten weer terug op 0 en moet ik dus sowieso weer opnieuw gaan sparen als ik een andere woning wil. Het duurde voor mij 3 jaar om genoeg punten te sparen voor een woning zoals deze, en dit is een kleine studio. Mocht ik over 3 jaar (als ik dus opnieuw ben begonnen met sparen) in een appartement willen wonen, dan kan dat dus niet omdat ik tegen die tijd niet genoeg punten heb voor een appartement... Dit is een beetje mijn angst, ik leg mij vast in de zin van: Als ik het doe, kan ik er niet meer weg de komende... 3/4 jaar.

(Of ik moet particulier gaan huren, maar dat zie ik niet optimistisch in of ik moet in eens de lotto winnen).
pi_136704031
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:40 schreef Zippow het volgende:

[..]

Deels ook ja, maar dat is tegenstrijdig want ik merk soms dat ik gek en onrustig word als ik niet 100% mezelf kan zijn in huis (volop zingen wanneer ik daar zin in heb, of een keer in m'n ondergoed door de gang lopen als ik snel naar de wc moet haha).
Ik ben voornamelijk bang voor het feit dat ik mezelf dan 'vastleg' aan een woning..

[..]

Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk. Ik weet niet of je bekend bent met het systeem van sociale woning corporaties? Maar ik spaar al een aantal jaren voor punten, als ik nu een woning accepteer dan zetten ze al mijn punten weer terug op 0 en moet ik dus sowieso weer opnieuw gaan sparen als ik een andere woning wil. Het duurde voor mij 3 jaar om genoeg punten te sparen voor een woning zoals deze, en dit is een kleine studio. Mocht ik over 3 jaar (als ik dus opnieuw ben begonnen met sparen) in een appartement willen wonen, dan kan dat dus niet omdat ik tegen die tijd niet genoeg punten heb voor een appartement... Dit is een beetje mijn angst, ik leg mij vast in de zin van: Als ik het doe, kan ik er niet meer weg de komende... 3/4 jaar.

(Of ik moet particulier gaan huren, maar dat zie ik niet optimistisch in of ik moet in eens de lotto winnen).
Heb je geen werk? misschien beter zitten waar je nu zit totdat je een goed salaris hebt waardoor je kan kopen/huren op de particuliere markt. Wellicht heb je dan een relatie waardoor je 2 inkomsten hebt.
pi_136704094
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Heb je geen werk? misschien beter zitten waar je nu zit totdat je een goed salaris hebt waardoor je kan kopen/huren op de particuliere markt. Wellicht heb je dan een relatie waardoor je 2 inkomsten hebt.
Ja een studentenbijbaantje waarbij ik door studiedrukte slechts 8 a 10 uur per week kan werken. Mijn contract van huidige woning loopt af in augustus, dus heb nog wel even maar het is niet echt dat ik hier kan (en wil) blijven wonen voor onbepaalde tijd tot ik 'genoeg' geld heb.
pi_136704305
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Zippow het volgende:

[..]

Ja een studentenbijbaantje waarbij ik door studiedrukte slechts 8 a 10 uur per week kan werken. Mijn contract van huidige woning loopt af in augustus, dus heb nog wel even maar het is niet echt dat ik hier kan (en wil) blijven wonen voor onbepaalde tijd tot ik 'genoeg' geld heb.
Dan heb je dus tot augustus om een beslissing te nemen.
Anders sta je op straat of kan je terug naar je ouders.
pi_136704413
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan heb je dus tot augustus om een beslissing te nemen.
Anders sta je op straat of kan je terug naar je ouders.
Daarvan ben ik op de hoogte ja haha. Thanks.
pi_136704519
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:06 schreef Zippow het volgende:

[..]

Daarvan ben ik op de hoogte ja haha. Thanks.
Ik denk dat een woning voor jezelf een te hoge eis is als je kijkt naar de situatie waar je nu in zit als student.
pi_136705460
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Zippow het volgende:

[..]

Kan je je contract van je huidige woning dan niet verlengen?

Trouwens, je bent net mijn vriendin. Als je die geen trap onder dr kont geeft gebeurt er geen flikker...Ik heb een autorijles voor haar moeten regelen (waar ze eeuwig van zei dat ze dat eens moest gaan doen), anders reed ze nog niet :')

Nog een wonder dat 't tussen ons een relatie is geworden; eerst was ze liefst alleen gebleven :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136705817
Herkenbaar dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')