Precies, ik zou er toch wel hulp bij zoeken want dit maakt je leven niet leuker!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat een gelul. Groei (spreekwoordelijke in jouw geval) ballen en ga leven. Risico's nemen is leuk...
Dit dan weer wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:52 schreef aijumu het volgende:
Alleen als het erop aan komt om iemand de deur te wijzen, ben een ei daarin
Ja, maar die beslissing is gebaseerd op angst. Angst om me te committeren eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:24 schreef DeRakker. het volgende:
Ik snap je punt niet helemaal?
In de OP heb je wel een beslissing genomen, namelijk om nog thuis te blijven.
Heeft weinig te maken met angst om beslissingen te maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja, maar die beslissing is gebaseerd op angst. Angst om me te committeren eigenlijk.
Ik ben 22 jaar oud en woon zelf al 5 jaar op kamers in studentenhuizen en zo voort. Het is voor mij de stap om van een studentenhuis/appartement met huisgenoot echt 'alleen' te gaan wonen. Best wel eng haha, maar ik ben er toch wel heel erg aan toe.. Pff ben gewoon een groot watje geloof ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef fluffy2 het volgende:
Tuurlijk waren je ouders enthousiast!!! Die dachten eindelijk weg ermee haha :p.
Ik heb geen oplossing voor je helaas.
Miaschien moet je voortaan de voor's&tegen's een tegen elkaar afstrepen. Ik weet niet hoe oud je bent. Maar ik wilde op mn 19e dolgraag weg thuis!
Hm ja ik denk dat je daar sowieso al een goed punt hebt, maar het is ook niet bij alle veranderingen (studie keuze, hobby/werk). Alleen bij dingen waar ik echt aan 'vast' zit.. Zoals dus een eigen huurwoning (en een relatiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met angst om beslissingen te maken.
Is meer angst voor verandering.
Dit hebben veel mensen.
ah! Je bent al uit huis...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:29 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ik ben 22 jaar oud en woon zelf al 5 jaar op kamers in studentenhuizen en zo voort. Het is voor mij de stap om van een studentenhuis/appartement met huisgenoot echt 'alleen' te gaan wonen. Best wel eng haha, maar ik ben er toch wel heel erg aan toe.. Pff ben gewoon een groot watje geloof ik.
Ach wat is 'vast'... het is allemaal eindig.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:31 schreef Zippow het volgende:
[..]
Hm ja ik denk dat je daar sowieso al een goed punt hebt, maar het is ook niet bij alle veranderingen (studie keuze, hobby/werk). Alleen bij dingen waar ik echt aan 'vast' zit.. Zoals dus een eigen huurwoning (en een relatie)
Deels ook ja, maar dat is tegenstrijdig want ik merk soms dat ik gek en onrustig word als ik niet 100% mezelf kan zijn in huis (volop zingen wanneer ik daar zin in heb, of een keer in m'n ondergoed door de gang lopen als ik snel naar de wc moet haha).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
ah! Je bent al uit huis...
waar ben je bang voor dan als je een eigen stekkie hebt? Het alleen zijn? (Gezien je dan alleen woont zonder huisgenoot)
Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk. Ik weet niet of je bekend bent met het systeem van sociale woning corporaties? Maar ik spaar al een aantal jaren voor punten, als ik nu een woning accepteer dan zetten ze al mijn punten weer terug op 0 en moet ik dus sowieso weer opnieuw gaan sparen als ik een andere woning wil. Het duurde voor mij 3 jaar om genoeg punten te sparen voor een woning zoals deze, en dit is een kleine studio. Mocht ik over 3 jaar (als ik dus opnieuw ben begonnen met sparen) in een appartement willen wonen, dan kan dat dus niet omdat ik tegen die tijd niet genoeg punten heb voor een appartement... Dit is een beetje mijn angst, ik leg mij vast in de zin van: Als ik het doe, kan ik er niet meer weg de komende... 3/4 jaar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ach wat is 'vast'... het is allemaal eindig.
Gewoon een woning zoeken waar je niet zoveel jaar moet blijven zitten.
Heb je geen werk? misschien beter zitten waar je nu zit totdat je een goed salaris hebt waardoor je kan kopen/huren op de particuliere markt. Wellicht heb je dan een relatie waardoor je 2 inkomsten hebt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:40 schreef Zippow het volgende:
[..]
Deels ook ja, maar dat is tegenstrijdig want ik merk soms dat ik gek en onrustig word als ik niet 100% mezelf kan zijn in huis (volop zingen wanneer ik daar zin in heb, of een keer in m'n ondergoed door de gang lopen als ik snel naar de wc moet haha).
Ik ben voornamelijk bang voor het feit dat ik mezelf dan 'vastleg' aan een woning..
[..]
Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk. Ik weet niet of je bekend bent met het systeem van sociale woning corporaties? Maar ik spaar al een aantal jaren voor punten, als ik nu een woning accepteer dan zetten ze al mijn punten weer terug op 0 en moet ik dus sowieso weer opnieuw gaan sparen als ik een andere woning wil. Het duurde voor mij 3 jaar om genoeg punten te sparen voor een woning zoals deze, en dit is een kleine studio. Mocht ik over 3 jaar (als ik dus opnieuw ben begonnen met sparen) in een appartement willen wonen, dan kan dat dus niet omdat ik tegen die tijd niet genoeg punten heb voor een appartement... Dit is een beetje mijn angst, ik leg mij vast in de zin van: Als ik het doe, kan ik er niet meer weg de komende... 3/4 jaar.
(Of ik moet particulier gaan huren, maar dat zie ik niet optimistisch in of ik moet in eens de lotto winnen).
Ja een studentenbijbaantje waarbij ik door studiedrukte slechts 8 a 10 uur per week kan werken. Mijn contract van huidige woning loopt af in augustus, dus heb nog wel even maar het is niet echt dat ik hier kan (en wil) blijven wonen voor onbepaalde tijd tot ik 'genoeg' geld heb.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Heb je geen werk? misschien beter zitten waar je nu zit totdat je een goed salaris hebt waardoor je kan kopen/huren op de particuliere markt. Wellicht heb je dan een relatie waardoor je 2 inkomsten hebt.
Dan heb je dus tot augustus om een beslissing te nemen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja een studentenbijbaantje waarbij ik door studiedrukte slechts 8 a 10 uur per week kan werken. Mijn contract van huidige woning loopt af in augustus, dus heb nog wel even maar het is niet echt dat ik hier kan (en wil) blijven wonen voor onbepaalde tijd tot ik 'genoeg' geld heb.
Daarvan ben ik op de hoogte ja haha. Thanks.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dan heb je dus tot augustus om een beslissing te nemen.
Anders sta je op straat of kan je terug naar je ouders.
Ik denk dat een woning voor jezelf een te hoge eis is als je kijkt naar de situatie waar je nu in zit als student.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:06 schreef Zippow het volgende:
[..]
Daarvan ben ik op de hoogte ja haha. Thanks.
Kan je je contract van je huidige woning dan niet verlengen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja een studentenbijbaantje waarbij ik door studiedrukte slechts 8 a 10 uur per week kan werken. Mijn contract van huidige woning loopt af in augustus, dus heb nog wel even maar het is niet echt dat ik hier kan (en wil) blijven wonen voor onbepaalde tijd tot ik 'genoeg' geld heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |