Wie heeft het over storen? Ik zeg alleen dat ik het een krom redenatie vind dat loekie zich niet voor kan stellen dat ze zich zo kras tegen een bekende heeft verzet. Waarom zou iemand zich niet kras tegen een bekende verzetten?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou en![]()
ik stoor me daar niet zo aan
Inderdaad ja, beroepsgeheim plus dat het van weinig respect getuigt tegenover de nabestaanden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat dus... Degene die haar gevonden heeft heeft een spreekverbod van de recherche gekregen en een van de hulpverleners doet vervolgens uit de doeken hoe erg ze toegetakeld was?
Wat een randdebiel.
Nee, ze kan zich niet voorstellen dat ze zich kras tegen een onbekende zou verzetten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wie heeft het over storen? Ik zeg alleen dat ik het een krom redenatie vind dat loekie zich niet voor kan stellen dat ze zich zo kras tegen een bekende heeft verzet. Waarom zou iemand zich niet kras tegen een bekende verzetten?
Dat ook, weet iedereen ook gelijk waarom de kist dicht is enzo...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad ja, beroepsgeheim plus dat het van weinig respect getuigt tegenover de nabestaanden.
Logischquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze kan zich niet voorstellen dat ze zich kras tegen een onbekende zou verzetten.
Daarom moet de aanvaller een bekende zijn geweest.
Ik!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wie heeft het over storen? Ik zeg alleen dat ik het een krom redenatie vind dat loekie zich niet voor kan stellen dat ze zich zo kras tegen een bekende heeft verzet. Waarom zou iemand zich niet kras tegen een bekende verzetten?
Uiteraard, degene die haar gevonden heeft heeft niet voor niets een spreekverbod gekregen na dat verhaal in het AD over hoe ze gevonden is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:28 schreef SeLang het volgende:
Het naar buiten brengen van informatie stoort ook het politieonderzoek. Als een verdachte tijdens verhoor namelijk dingen blijkt te weten die nooit naar buiten zijn gebracht dan kan dat als bewijs dienen.
dat doe ik juist wel, ik gaf lukraak wat voorbeelden, uit angst of risicoinschatting. Zo zijn er nog tientallen dingen op te noemen, maar om ze allemaal te noemen leek me overbodig.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:32 schreef Leandra het volgende:
Als je er vanuit gaat dat je een bekende wel kunt afschrikken door je te verweren, en je met een onbekende niet kunt inschatten of diegene zich door verweer zal laten afschrikken dan is dat een prima tunnel.
In een tunnel hoef je immers geen rekening te houden met dingen als persoonlijkheid, of dat ze die bekende juist verkeerd ingeschat heeft, of dat die onbekende makkelijk weg te jagen leek.
Maar het is hier al eerder gezegd dat men Els Borst niet inschatte al iemand die zomaar even mee zou werken met een overval.
quote:
Nee, want het advies is juist mee te werken, en je niet te verweren...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:48 schreef Marrije het volgende:
[..]![]()
En het kwam hier een paar keer voorbij, dat ouderen een makkelijke prooi zijn omdat ze zwakker zijn en of ze dan niet beter af waren in een flat oid.
Voor zover we weten is er geen wapen gebruikt, in dat soort gevallen zou een zelfverdedigingscursus (sommige bejaarden) kunnen helpen? http://www.spitsnieuws.nl(...)-overvaller-uit-huis.
Ja, maar als je dat niet wilt...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, want het advies is juist mee te werken, en je niet te verweren...
Dan loop je een grotere kans als mevrouw Borst te eindigen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat niet wilt...
die ene uit mn linkje welquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan loop je een grotere kans als mevrouw Borst te eindigen.
Alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat het juist een reflex is om je te verweren, en je even goed moet nadenken om het RAAK-principe te volgen, maar ik weet niet of het daarbij helpt als bejaarden zich door een cursus zelfverdediging onoverwinnelijk voelen.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft ze de laatste tijd kennisgemaakt met een bepaald manspersoon en die af en toe over de vloer gehad. Oftewel, dan was het een bekende. Ik kan me niet voorstellen dat ze tegen een onbekende zich zo kras durft te verzetten.
Willen ze alvast even benadrukken dat de politie een mogelijke fout gemaakt heeft?quote:De politie liet in eerste instantie weten niet uit te gaan van een misdrijf. Dinsdag werd bekend dat de doodsoorzaak toch een niet-natuurlijke was en pas donderdag bracht de recherche naar buiten dat Borst hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van een misdrijf is geworden. Vervolgens werd in een grotere kring rond de garage onderzoek gedaan.
Op dezelfde dag stond er een lijk tegenover...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
die ene uit mn linkje wel
Uiteindelijk krijg je dan misschien ook wel weer een verschuiving van geweld, meer wapens oid.
Tja, verzet is misschien ook niet bewust maar instinctief. En als je je wel bewust wilt verzetten kun je maar beter goed voorbereid zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op dezelfde dag stond er een lijk tegenover...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |