Het ironische is dat Davis heel veel moeite heeft gedaan om meer aandacht te krijgen voor het schaatsen. Dat is dit jaar het geval in de VS, maar nu presteert de VS zeer onder de maat bij het schaatsen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Deze ongelofelijke oranje medaillerush pakt wellicht juist beter uit voor het schaatsen dan dat sceptici willen doen geloven... Ik denk dat er nu meer over het schaatsen wordt gesproken internationaal dan wanneer de medailles over veel landen verspreid worden... there's no such thing as bad publicity
Bizar, maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Deze ongelofelijke oranje medaillerush pakt wellicht juist beter uit voor het schaatsen dan dat sceptici willen doen geloven... Ik denk dat er nu meer over het schaatsen wordt gesproken internationaal dan wanneer de medailles over veel landen verspreid worden... there's no such thing as bad publicity
Dat doen ze al. En door teamsporten loopt het aantal deelnemers snel op. Een mannenijshockeyteam is goed voor 25 deelnemers, een vrouwenijshockeyteam voor 21. Dan heb je 46 deelnemers (al meer dan de helft van je voorgestelde 80) die samen nooit meer dan twee medailles kunnen halen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:42 schreef Nober het volgende:
Tijd voor een limiet van 80 deelnemers per land, sturen ze tenminste de beste naar de Spelen.
Inderdaad, de kritiek lijkt alleen maar uit Nederland te komen. Als ik berichten uit het buitenland lees zijn ze allemaal vol lof en laaiend enthousiast.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Bizar, maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
19 wisselspelers is dan ook 10 teveel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Dat doen ze al. En door teamsporten loopt het aantal deelnemers snel op. Een mannenijshockeyteam is goed voor 25 deelnemers, een vrouwenijshockeyteam voor 21. Dan heb je 46 deelnemers (al meer dan de helft van je voorgestelde 80) die samen nooit meer dan twee medailles kunnen halen.
Ook op de Zomerspelen doen ze het alsmaar slechter. In Londen geen goud, in Peking slechts één gouden plak.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:54 schreef Metaan het volgende:
De teloorgang van de Finnen is idd opvallend.
Verdwijnen van de sportcultuur daar? Teveel op de Playstation? Obesitas?
In 2001 is er een enorm dopingschandaal geweest in Finland, waarbij het hele nationale langlaufteam betrokken was....alle sterren van destijds moesten toen stoppen, inlusief begeleidingsstaf, medici e.d. die er actief bij betrokken waren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:51 schreef Leatherface het volgende:
De Finnen gaan wellicht voor de derde Winterspelen op rij geen goud halen.
Hoe kan zo'n wintersportland bij uitstek dat toch overkomen? Teveel concurrentie op hun nummers? Zijn ze simpelweg niet meer opgewassen tegen de Noren, Zweden, Cologna's en Kowalczyk'ken van deze wereld?
Nee, bij het schansspringen is nota bene een ex-nordic combiner (Anssi Koivuranta) hun grootste troef geweest.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In 2001 is er een enorm dopingschandaal geweest in Finland, waarbij het hele nationale langlaufteam betrokken was....alle sterren van destijds moesten toen stoppen, inlusief begeleidingsstaf, medici e.d. die er actief bij betrokken waren.
Blijkbaar heeft dat een enorm gat achtergelaten en is men nog steeds niet in staat om helemaal terug aan de weredltop te komen.
Bij het skispringen zijn ze ook niet meer de natie die ze ooit waren met mannen als Nieminen/Nykanen.
Het is dus een beetje ook de vloek van dat dopingschandaal. It comes back to haunt them.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In 2001 is er een enorm dopingschandaal geweest in Finland, waarbij het hele nationale langlaufteam betrokken was....alle sterren van destijds moesten toen stoppen, inlusief begeleidingsstaf, medici e.d. die er actief bij betrokken waren.
Blijkbaar heeft dat een enorm gat achtergelaten en is men nog steeds niet in staat om helemaal terug aan de weredltop te komen.
Bij het skispringen zijn ze ook niet meer de natie die ze ooit waren met mannen als Nieminen/Nykanen.
Ik zie dat alleen de Belgen nog lukken. Die hebben een waterkansje op een medaille in het bobsleeën.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:33 schreef Nielsch het volgende:
Er moet nog 1 nieuw land een medaille halen om het record van 26 te verbreken...
Ik schaam me weer eens plaatsvervangend voor de domheid van sommige Nederlanders.quote:Haatmail voor journalist na kritiek 'oranje schaatsdominantie'
Amerikaan Matt Futterman heeft afgelopen weekeinde bepaald geen vrienden gemaakt met in ieder geval een deel van Nederland. 'Iedereen die het zat is om te zien dat Nederlandse schaatsers medailles winnen bij het schaatsen, steek je hand in de lucht,' schreef hij in de Amerikaanse krant The Wall Street Journal. Hij zou het helemaal zat zijn dat de Nederlandse equipe het langebaanschaatsen, en daarmee de medaillespiegel in Sotsji, domineert. Het kwam hem op een hoop haatmail te staan.
'Hmm. Het lijkt erop dat iedereen die geen oranje ondergoed draagt op dit moment zijn hand in de lucht heeft', vervolgde hij zijn pleidooi tegen de Nederlandse schaatsdominantie. Futterman gaf met zijn column een inkijkje in hoe er vanuit het buitenland naar de ongekende medailleoogst van Nederland wordt gekeken bij het schaatsen.
'Diep respect voor uw land'
Futterman schreef gisteren opnieuw een column; maar ditmaal vraagt hij de Hollanders om vergiffenis: 'Ik schrijf dit om uit te leggen dat we een groot misverstand hebben. In tegenstelling tot wat velen van jullie blijkbaar geloven, heb ik wel diep en blijvend respect voor uw mooie land.'
'Ik ben gebombardeerd met haatmail vanuit Nederland, zoals deze: 'Hallo jankerd, kom anders even naar Nederland, dan zal ik je een stomp op je lelijke gezicht geven met mijn 50 jaar oude Hollandse vuisten.'
Blijkbaar heb ik het idee gecreëerd dat ik niet van Nederland hou, schrijft Futterman verder. Integendeel, zo blijkt: 'Ik zou alles doen voor een Amstel Light. Ruud Gullit was vroeger mijn favoriete voetballer. Kinderkopjes, erg cool. Ik hou van frietjes met mayonaise. Mijn winterjas is oranje. (..) Ik zou langer door kunnen gaan, maar jullie begrijpen het wel. Het was niet persoonlijk.'
Ik heb het Finse goud gevonden, hij heet Jouni Pellinen en won zilver op het WK Ski Cross van 2011 en werd 4de in 2013.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:51 schreef Leatherface het volgende:
Hoe kan zo'n wintersportland bij uitstek dat toch overkomen? Teveel concurrentie op hun nummers? Zijn ze simpelweg niet meer opgewassen tegen de Noren, Zweden, Cologna's en Kowalczyk'ken van deze wereld?
Dat was een voorbarige conclusie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:51 schreef Leatherface het volgende:
Goud Sjinkie op de 500.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nou, we gaan flink zakken dus.
Je vergeet de Relayquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Goud Sjinkie op de 500.
Goud Jorien op de 1000.
Goud Ploegachtervolging mannen en vrouwen en de shorttrackers.
Goud Sauerbreij op de slalom.
Komt helemaal goed.
En Michelle Dekker doet ook mee op de slalom.quote:
Moeten we nog een medaille bij het shorttrack winnen, is niet onmogelijk lijkt me.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:43 schreef TheVulture het volgende:
De 25 medailles gaat misschien toch nog lukken
Maar de kans lijkt me nog altijd niet echt grootquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Moeten we nog een medaille bij het shorttrack winnen, is niet onmogelijk lijkt me.
Goud op de viermansbob.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Goud Sjinkie op de 500.
Goud Jorien op de 1000.
Goud Ploegachtervolging mannen en vrouwen en de shorttrackers.
Goud Sauerbreij op de slalom.
Komt helemaal goed.
Bij de achtervolging toch wel een redelijke kans? Daarnaast presteren Knegt en Ter Mors tot nu toe goed.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de kans lijkt me nog altijd niet echt groot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |