abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136944417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De kans dat de VS het nog wint is inderdaad vrijwel puur theoretisch :+
Wie verwacht jij op de 50 km langlaufen? Ik zei in de nostradamus Dürr, maar gelet op deze Spelen moet ik nu toch zeggen Cologna of één van de Zweden.
pi_136947210
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:38 schreef Leatherface het volgende:
Face it, er zijn maar een paar landen echt allround. Waarmee ik dan bedoel goed in diverse sneeuw- en ijssporten en ook de glijsporten.

Canada, Noorwegen, Duitsland, Rusland en toch ook wel de VS (hoewel hun schaatsers deze Spelen dan ruk presteren). Dan heb je het toch eigenlijk wel bijna gehad. Tsjechië is ook nog wel redelijk divers, maar pakt nooit extreem veel medailles.

Zwitserland en Oostenrijk zijn bijna alleen maar succesvol in sneeuwsporten. Frankrijk heeft Fourcade, anders viel hun score ook lager uit.
Italië hoort ook wel bij de allround-landen, tenminste als je kijkt waar ze allemaal het podium hebben gehaald: skiën, biathlon, rodelen, shorttrack en kunstschaatsen). Maar qua succes dan weer niet, 0 goud en in totaal maar 8 medailles.

En Polen is ook wel grappig, met 4 gouden medailles op 3 compleet verschillende onderdelen. Maar naast die medailles hebben ze maar weinig atleten die in de buurt van het podium komen.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:42:28 #278
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136947318
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:52 schreef heywoodu het volgende:
En met de golden goal van de Canadese ijshockeyvrouwen is de medaillespiegel beslist, Noorwegen wint.
En slecht nieus voor een Nederlandse top 4 a 5 positie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_136948043
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:40 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Italië hoort ook wel bij de allround-landen, tenminste als je kijkt waar ze allemaal het podium hebben gehaald: skiën, biathlon, rodelen, shorttrack en kunstschaatsen). Maar qua succes dan weer niet, 0 goud en in totaal maar 8 medailles.

En Polen is ook wel grappig, met 4 gouden medailles op 3 compleet verschillende onderdelen. Maar naast die medailles hebben ze maar weinig atleten die in de buurt van het podium komen.
Polen heeft gewoon twee absolute toppers (Stoch en Kowalczyk dus) en een mooie meevaller in de persoon van Brodka.

Italië had ik inderdaad in dat rijtje moeten noemen. Dat is zeker een allround wintersportland, ondanks de tamelijk teleurstellende score. Frankrijk vind ik al minder divers. Die scoren toch vooral in sneeuwsporten.
pi_136948339
En Finland is toch eigenlijk ook wel allround. Goed in ijshockey en langlaufen. Ze pakken soms wat met snowboarden en biatlon. Alleen is het schaatsen in verval geraakt in Finland, al heel lang geleden. En ze winnen sporadisch goud de laatste decennia.
pi_136948818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Polen heeft gewoon twee absolute toppers (Stoch en Kowalczyk dus) en een mooie meevaller in de persoon van Brodka.

Dat zeker, en het is dus wat te weinig om Polen als allround te zien. Maar wel opvallend dat die toppers, en Brodka, uitkomen op onderdelen die helemaal niks met elkaar te maken hebben.
pi_136949052
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:58 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Dat zeker, en het is dus wat te weinig om Polen als allround te zien. Maar wel opvallend dat die toppers, en Brodka, uitkomen op onderdelen die helemaal niks met elkaar te maken hebben.
Yep. Maar dat is gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden. Polen heeft ook heel lang weinig tot niks gewonnen op de Winterspelen.

Wit-Rusland heeft ook geweldige Spelen. Ze hebben nu dan net die ene topper (Domracheva) die zo'n land eens in de twintig jaar heeft. Tel daar dan twee verrassinkjes bij op in het freestyle skiën en je komt tot vijf goud. Maar als je dan kijkt naar het aantal zilver en brons, dat is marginaal. Dus is het geen topland in de breedte.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 februari 2014 @ 22:05:04 #283
284411 crew  heywoodu
pi_136949464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wie verwacht jij op de 50 km langlaufen? Ik zei in de nostradamus Dürr, maar gelet op deze Spelen moet ik nu toch zeggen Cologna of één van de Zweden.
Ik heb mijn geld op Cologna staan, ik denk dat het vooral zal gaan tussen hem, Hellner en Legkov.
pi_136949534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb mijn geld op Cologna staan, ik denk dat het vooral zal gaan tussen hem, Hellner en Legkov.
Vylegzhanin eventueel nog? En Olsson? (heersend wereldkampioen)
pi_136950007
Duitsland dat als doel 30-35 medailles had gesteld valt enorm tegen. Ook geen enkele medaille in de 'nieuwe' sporten en de freestyle ski/snowboard onderdelen, en dan biatlon/langlauf/schaatsen waren ze altijd wel medailles halen zijn ze in de breedte gewoon zwak geworden.
pi_136950127
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:12 schreef Columbiafan het volgende:
Duitsland dat als doel 30-35 medailles had gesteld valt enorm tegen. Ook geen enkele medaille in de 'nieuwe' sporten en de freestyle ski/snowboard onderdelen, en dan biatlon/langlauf/schaatsen waren ze altijd wel medailles halen zijn ze in de breedte gewoon zwak geworden.
Biatlon valt met uitzondering van Erik Lesser inderdaad tegen. Bij de dames was het wel te verwachten, daar is gewoon een hele generatie gestopt (en niet alleen Neuner dus)
pi_136950410
Jammer trouwens dat Goessner er niet bij is. Ik had haar wel goud willen zien winnen met dan een striptease als klapstuk.
pi_136950682
Nederland kan zelfs Duitsland nog "gewoon" voorbij, al zal dat wel afhangen van Höfl-Riesch
pi_136950747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:19 schreef Marcoss het volgende:
Nederland kan zelfs Duitsland nog "gewoon" voorbij, al zal dat wel afhangen van Höfl-Riesch
Riesch zal wel zo ongeveer de enige kans op goud nog zijn voor Duitsland, ja.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:24:24 #290
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_136959089
Het lijkt er na vandaag inderdaad op dat we Duitsland voorbij zullen moeten als we in de top 5 willen eindigen. Als Nederland nog twee keer goud op de ploegenachtervolging wint lukt dat alleen als Duitsland geen goud meer pakt.

Volgens Bet365 (ik heb maar een willekeurige bookmakers gepakt) zijn dit de kansen die Duitsland zo ongeveer nog heeft:

Hoefl-Riesch (1 op 12)
Neureuther (1 op 5)
Biathlon vrouwen estafette (1 op 7)
Biathlon mannen estafette (1 op 8)
Arndt (1 op 5.5)
Florschuetz (1 op 18)
Laboeck (1 op 5)
Kober (1 op 10)

Duitsland is dus nergens meer favoriet voor het goud, maar het wel een behoorlijk aantal redelijke kansen. Bovenstaande zijn natuurlijk niet de werkelijke kansen, omdat de bookmakers er nog wat aan willen verdienen, maar als je deze kansen uitvermenigvuldigt kom je op een kans van ongeveer 30% dat Duitsland geen goud meer haalt. Ziet er dus niet al te best uit.
pi_136959509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:24 schreef -Sisyphus- het volgende:
Het lijkt er na vandaag inderdaad op dat we Duitsland voorbij zullen moeten als we in de top 5 willen eindigen. Als Nederland nog twee keer goud op de ploegenachtervolging wint lukt dat alleen als Duitsland geen goud meer pakt.

Volgens Bet365 (ik heb maar een willekeurige bookmakers gepakt) zijn dit de kansen die Duitsland zo ongeveer nog heeft:

Hoefl-Riesch (1 op 12)
Neureuther (1 op 5)
Biathlon vrouwen estafette (1 op 7)
Biathlon mannen estafette (1 op 8)
Arndt (1 op 5.5)
Florschuetz (1 op 18)
Laboeck (1 op 5)
Kober (1 op 10)

Duitsland is dus nergens meer favoriet voor het goud, maar het wel een behoorlijk aantal redelijke kansen. Bovenstaande zijn natuurlijk niet de werkelijke kansen, omdat de bookmakers er nog wat aan willen verdienen, maar als je deze kansen uitvermenigvuldigt kom je op een kans van ongeveer 30% dat Duitsland geen goud meer haalt. Ziet er dus niet al te best uit.
In principe zie ik alleen Neureuther echt in staat om goud te winnen, al wordt ook dat erg moeilijk met bijzonder sterke tegenstand dit jaar. Riesch kon dit seizoen nog niet echt imponeren op de slalom, denk dat het erg lastig wordt tegen Shiffrin/Schild
pi_136969127
Canada pakt goud en zilver bij de skicross voor dames en staat plots 2e. En Canada heeft nog een kans om Noorwegen in te halen. Goud bij het ijshockey en curling zou genoeg zijn voor Canada, als de Noren geen goud meer pakken.
pi_136969432
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:24 schreef Pepersaus het volgende:
Canada pakt goud en zilver bij de skicross voor dames en staat plots 2e. En Canada heeft nog een kans om Noorwegen in te halen. Goud bij het ijshockey en curling zou genoeg zijn voor Canada, als de Noren geen goud meer pakken.
Dat laatste is echter niet zo waarschijnlijk. Noren hebben een heel redelijke kans op 3 x goud met de biatlonestafettes en de 30 km langlaufen dames.
pi_136969765
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:24 schreef Pepersaus het volgende:
Dat de Canadezen nog twee keer goud pakken is wel goed mogelijk natuurlijk. Maar dat Noorwegen geen goud meer haalt, lijkt me onwaarschijnlijk.

Noorwegen heeft veruit de beste papieren om op één te eindigen, als ze ten minste die gouden plakken winnen op de nummers waarop ze favoriet zijn.
pi_136969848
De VS kunnen in theorie ook nog op elf goud eindigen. Ze hebben nog Shiffrin op de slalom, de viermansbob van Steve Holcomb en de ijshockeyers zijn nog in de running.

Maar vandaag zal dus blijken of dat nog een haalbare kaart is.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:48:39 #296
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_136979588
CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD CANADA 9 GOUD

[ Bericht 88% gewijzigd door WoordenShuffelaar op 21-02-2014 16:55:07 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_136980110
Met het Oekraïense biatlon goud hebben we nu 21 landen met ten minste één gouden medaille. Is dat een record op de Winterspelen?
pi_136980253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:02 schreef Leatherface het volgende:
Met het Oekraïense biatlon goud hebben we nu 21 landen met ten minste één gouden medaille. Is dat een record op de Winterspelen?
:Y

Sowieso zijn er maar 36 landen met een gouden medaille (en daar zitten zelfs 'dubbele' landen als Oost-Duitsland, Sovjet-Unie en GOS (1992) bij) en t/m 1980 sowieso niet meer dan 21 landen en daarvoor waren de Spelen een veel minder internationale gelegenheid, dus dit is een record. ^O^

Nederland is Frankrijk voorbij op de all-time list, met nu 29 goud en een 13e plek (11e plek als Oost-Duitsland en Sovjet-Unie niet worden meegenomen).
Jack does it in real time...
pi_136982600
De VS hebben nu ook hun negende goud, met de titel van Shiffrin op de slalom.
pi_136996631
Zal mooi zijn als we morgen nog even de Duitsers voorbij gaan door 2 maal goud te winnen zodat we nog in de top 5 komen te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')