Wie verwacht jij op de 50 km langlaufen? Ik zei in de nostradamus Dürr, maar gelet op deze Spelen moet ik nu toch zeggen Cologna of één van de Zweden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De kans dat de VS het nog wint is inderdaad vrijwel puur theoretisch
Italië hoort ook wel bij de allround-landen, tenminste als je kijkt waar ze allemaal het podium hebben gehaald: skiën, biathlon, rodelen, shorttrack en kunstschaatsen). Maar qua succes dan weer niet, 0 goud en in totaal maar 8 medailles.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:38 schreef Leatherface het volgende:
Face it, er zijn maar een paar landen echt allround. Waarmee ik dan bedoel goed in diverse sneeuw- en ijssporten en ook de glijsporten.
Canada, Noorwegen, Duitsland, Rusland en toch ook wel de VS (hoewel hun schaatsers deze Spelen dan ruk presteren). Dan heb je het toch eigenlijk wel bijna gehad. Tsjechië is ook nog wel redelijk divers, maar pakt nooit extreem veel medailles.
Zwitserland en Oostenrijk zijn bijna alleen maar succesvol in sneeuwsporten. Frankrijk heeft Fourcade, anders viel hun score ook lager uit.
En slecht nieus voor een Nederlandse top 4 a 5 positie.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:52 schreef heywoodu het volgende:
En met de golden goal van de Canadese ijshockeyvrouwen is de medaillespiegel beslist, Noorwegen wint.
Polen heeft gewoon twee absolute toppers (Stoch en Kowalczyk dus) en een mooie meevaller in de persoon van Brodka.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:40 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Italië hoort ook wel bij de allround-landen, tenminste als je kijkt waar ze allemaal het podium hebben gehaald: skiën, biathlon, rodelen, shorttrack en kunstschaatsen). Maar qua succes dan weer niet, 0 goud en in totaal maar 8 medailles.
En Polen is ook wel grappig, met 4 gouden medailles op 3 compleet verschillende onderdelen. Maar naast die medailles hebben ze maar weinig atleten die in de buurt van het podium komen.
Dat zeker, en het is dus wat te weinig om Polen als allround te zien. Maar wel opvallend dat die toppers, en Brodka, uitkomen op onderdelen die helemaal niks met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Polen heeft gewoon twee absolute toppers (Stoch en Kowalczyk dus) en een mooie meevaller in de persoon van Brodka.
Yep. Maar dat is gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden. Polen heeft ook heel lang weinig tot niks gewonnen op de Winterspelen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:58 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Dat zeker, en het is dus wat te weinig om Polen als allround te zien. Maar wel opvallend dat die toppers, en Brodka, uitkomen op onderdelen die helemaal niks met elkaar te maken hebben.
Ik heb mijn geld op Cologna staan, ik denk dat het vooral zal gaan tussen hem, Hellner en Legkov.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wie verwacht jij op de 50 km langlaufen? Ik zei in de nostradamus Dürr, maar gelet op deze Spelen moet ik nu toch zeggen Cologna of één van de Zweden.
Vylegzhanin eventueel nog? En Olsson? (heersend wereldkampioen)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb mijn geld op Cologna staan, ik denk dat het vooral zal gaan tussen hem, Hellner en Legkov.
Biatlon valt met uitzondering van Erik Lesser inderdaad tegen. Bij de dames was het wel te verwachten, daar is gewoon een hele generatie gestopt (en niet alleen Neuner dus)quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:12 schreef Columbiafan het volgende:
Duitsland dat als doel 30-35 medailles had gesteld valt enorm tegen. Ook geen enkele medaille in de 'nieuwe' sporten en de freestyle ski/snowboard onderdelen, en dan biatlon/langlauf/schaatsen waren ze altijd wel medailles halen zijn ze in de breedte gewoon zwak geworden.
Riesch zal wel zo ongeveer de enige kans op goud nog zijn voor Duitsland, ja.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:19 schreef Marcoss het volgende:
Nederland kan zelfs Duitsland nog "gewoon" voorbij, al zal dat wel afhangen van Höfl-Riesch
In principe zie ik alleen Neureuther echt in staat om goud te winnen, al wordt ook dat erg moeilijk met bijzonder sterke tegenstand dit jaar. Riesch kon dit seizoen nog niet echt imponeren op de slalom, denk dat het erg lastig wordt tegen Shiffrin/Schildquote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:24 schreef -Sisyphus- het volgende:
Het lijkt er na vandaag inderdaad op dat we Duitsland voorbij zullen moeten als we in de top 5 willen eindigen. Als Nederland nog twee keer goud op de ploegenachtervolging wint lukt dat alleen als Duitsland geen goud meer pakt.
Volgens Bet365 (ik heb maar een willekeurige bookmakers gepakt) zijn dit de kansen die Duitsland zo ongeveer nog heeft:
Hoefl-Riesch (1 op 12)
Neureuther (1 op 5)
Biathlon vrouwen estafette (1 op 7)
Biathlon mannen estafette (1 op 8)
Arndt (1 op 5.5)
Florschuetz (1 op 18)
Laboeck (1 op 5)
Kober (1 op 10)
Duitsland is dus nergens meer favoriet voor het goud, maar het wel een behoorlijk aantal redelijke kansen. Bovenstaande zijn natuurlijk niet de werkelijke kansen, omdat de bookmakers er nog wat aan willen verdienen, maar als je deze kansen uitvermenigvuldigt kom je op een kans van ongeveer 30% dat Duitsland geen goud meer haalt. Ziet er dus niet al te best uit.
Dat laatste is echter niet zo waarschijnlijk. Noren hebben een heel redelijke kans op 3 x goud met de biatlonestafettes en de 30 km langlaufen dames.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:24 schreef Pepersaus het volgende:
Canada pakt goud en zilver bij de skicross voor dames en staat plots 2e. En Canada heeft nog een kans om Noorwegen in te halen. Goud bij het ijshockey en curling zou genoeg zijn voor Canada, als de Noren geen goud meer pakken.
Dat de Canadezen nog twee keer goud pakken is wel goed mogelijk natuurlijk. Maar dat Noorwegen geen goud meer haalt, lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:24 schreef Pepersaus het volgende:
Canada pakt goud en zilver bij de skicross voor dames en staat plots 2e. En Canada heeft nog een kans om Noorwegen in te halen. Goud bij het ijshockey en curling zou genoeg zijn voor Canada, als de Noren geen goud meer pakken.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:02 schreef Leatherface het volgende:
Met het Oekraïense biatlon goud hebben we nu 21 landen met ten minste één gouden medaille. Is dat een record op de Winterspelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |