Gevonden, stond bij inderdaad op rood.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:33 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Omdat dat ook uit een oudere versie van OpenTTD komt. Je moet zoeken onder:
Geavanceererde instellingen ('toon alle instellingen' selecteren bovenaan) > Voertuigen > Treinen > Eerste optie moet dan op groen staan.
quote:
Jammer genoeg lag mij spoor er al vele malen eerder toen jij station bouwdequote:Op zondag 16 maart 2014 21:25 schreef Peter het volgende:
Zit die Hollands.INC weer te zeiken over concurrentie op de server.
Als je niet met/tegen anderen wil spelen moet je geen multiplayer-game spelen.
en nu aan het blocken.
zie
http://i.fokzine.net/uplo(...)lands-inc-zieken.png
http://i.fokzine.net/uplo(...)ands-inc-zieken2.png
Ligt 1 blokje spoor van hem op een stuk dat ik verlaagd heb en al grotendeels spoor had liggen..
[..]
Toellig net nadat ik de stukken spoor er omheen aanlegde en de grond al had verlaagd, dat heet blocken gastquote:Op zondag 16 maart 2014 21:37 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
Jammer genoeg lag mij spoor er al vele malen eerder toen jij station bouwde
nee want ik was daar al aan het bouwen zielig persoontje niemand mag jouquote:Op zondag 16 maart 2014 21:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Toellig net nadat ik de stukken spoor er omheen aanlegde en de grond al had verlaagd, dat heet blocken gast.
Lijkt me duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef Bart het volgende:
Je wil niet dat anderen goederen transporteren? Ga dan singleplayer spelen. In multiplayer kunnen anderen ook dingen doen in het spel, dat is het hele idee van multiplayer. Regels voor de FOK!server staan overigens hier: http://lingen.nu/ttd/rules/
staat duidelijk genoeg wat wel en niet de bedoeling is.
niemand mag jou zielig kindquote:
Haal dat spoortje gewoon weg, het voegt voor jou niets toe om het daar te laten liggen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:41 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
nee want ik was daar al aan het bouwen zielig persoontje niemand mag jou
hij zegt later zijn spoor neer en gaat dan mij de schuld geven dat is pas zieligquote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Haal dat spoortje gewoon weg, het voegt voor jou niets toe om het daar te laten liggen.
nee meer mensen klagen om jou in de serverquote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Peter het volgende:
Heb er al omheen gebouwd..
Maar ga gewoon single-player spelen als je niet tegen competitie kunt. Lijkt me voor je eigen humeur een stuk beter.
Ik zie hier niets en als ik iets doe dat tegen de regels is, hoor ik het graag van je.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
nee meer mensen klagen om jou in de server
jij had daar één zinloos los stukje spoor liggen, en hij bouwt zijn hele netwerk precies zo dat dat ene stukje spoor in de weg ligt? Lijkt me stug.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
hij zegt later zijn spoor neer en gaat dan mij de schuld geven dat is pas zielig
Niets van gezien. Peter speelt gewoon volgens de regels. Ik stel voor dat jij dat ook gaat doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
nee meer mensen klagen om jou in de server
hij blokkeert mij network dat is gewoon 1 bij 2 spoorlijntjequote:Op zondag 16 maart 2014 21:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets van gezien. Peter speelt gewoon volgens de regels. Ik stel voor dat jij dat ook gaat doen.
Want door dat kwamen er file's op mij network en moest ik treinen weghalenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:56 schreef Bart het volgende:
[..]
jij had daar één zinloos los stukje spoor liggen, en hij bouwt zijn hele netwerk precies zo dat dat ene stukje spoor in de weg ligt? Lijkt me stug.
een spoortje dat voor jou geen nut heeft en zijn netwerk blokkeert. Dus weghalen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:01 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
hij blokkeert mij network dat is gewoon 1 bij 2 spoorlijntje
Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:02 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
Want door dat kwamen er file's op mij network en moest ik treinen weghalen
kijk ik vind concurren oke maar doe het dan bij een begin station en dat je het samen ombouwt nee maar hij kiest bij iedereen de stations die al lekker hoog staanquote:Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.
dan ga ik zijn hele networken ff plat leggenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het idee van multiplayer. Dan moet je niet online gaan spelen.
Nogmaals, dan moet je niet online gaan spelen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:05 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
kijk ik vind concurren oke maar doe het dan bij een begin station en dat je het samen ombouwt nee maar hij kiest bij iedereen de stations die al lekker hoog staan
Succes. Als je je maar aan de regels houdt.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:05 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
dan ga ik zijn hele networken ff plat leggen
iedereen doet gewoon eigen fabrieken ect in de server maar peter achja je hebt zinlooze mensen op de wereldbolquote:Op zondag 16 maart 2014 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Succes. Als je je maar aan de regels houdt.
Onzin, zat ruimte om uit te breiden. Kunnen zo nog vier sporen naast.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:09 schreef Tjarda010 het volgende:
en hij blokkeert ook mij want ik kan niet meer uitbreiden -.-
bedoel op andere plekken van mijn network heb namelijk 112 treinen op mijn network en ik moet op sommige plekken zeker gaan uitbreiden om file's te verkomenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Onzin, zat ruimte om uit te breiden. Kunnen zo nog vier sporen naast.
lijkt me stug dat je nergens meer iets kunt doen. Maar als je dan als een volwassen persoon vraagt of Peter zijn spoortje een vakje op wil schuiven omdat je anders niets meer kunt doen, dan is ie daar vast toe bereid. Althans, dat was ie totdat je hem ging blocken.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
bedoel op andere plekken van mijn network
hij verschoof zowiezo nooitquote:Op zondag 16 maart 2014 22:16 schreef Bart het volgende:
[..]
lijkt me stug dat je nergens meer iets kunt doen. Maar als je dan als een volwassen persoon vraagt of Peter zijn spoortje een vakje op wil schuiven omdat je anders niets meer kunt doen, dan is ie daar vast toe bereid. Althans, dat was ie totdat je hem ging blocken.
Hoe vaak heb je hem dat normaal en beleefd gevraagd omdat je eigen netwerk anders niet te bouwen of uit te breiden was?quote:
vaak genoeg bij vorige potjes -.-quote:Op zondag 16 maart 2014 22:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je hem dat normaal en beleefd gevraagd omdat je eigen netwerk anders niet te bouwen of uit te breiden was?
Volgende keer dan ff hier een screenshot posten.quote:
ach zolang die wegblijft van mijn hoofd station is het zowiezo goedquote:Op zondag 16 maart 2014 22:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Volgende keer dan ff hier een screenshot posten.
en als ie daar niet wegblijft is het ook goed.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
ach zolang die wegblijft van mijn hoofd station is het zowiezo goed
Kan me daar niets van herinneren eerlijk gezegd. Maar ik ben ook niet dagelijks online op de server. Dus stuur me rustig hier een pm als je wil dat ik iets omleg. Een station helemaal weghalen zal ik natuurlijk niet doen, maar iets verplaatsen lijkt me geen probleem.quote:
niet als die mij blokeertquote:Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Bart het volgende:
[..]
en als ie daar niet wegblijft is het ook goed.
Dat doet ie niet.quote:
allangquote:Op zondag 16 maart 2014 22:23 schreef Bart het volgende:
En ik stel voor dat jij dat ook niet doet als je er zo hard over klaagt. Is dat spoortje al weg?
quote:
hij is uit de server maar bij hoofd station komt die zowiezo niet bij :p Ik zal ervan wel ff een foto posten dan zie je hoe megaquote:Op zondag 16 maart 2014 22:24 schreef Bart het volgende:
Ga ik nu naar bed. Lief zijn en elkaar niet blocken.
Met Alt + printscreen maak je van het actieve venster een screenshot. Dus als je OTTD voor hebt staan dan krijg je screenshots zoals ik ze maaktequote:
Wees maar niet bang, daar wil ik ook niet bouwen. Ik focus me momenteel alleen op kolen en binnenstedelijk personenvervoerquote:
Er is ook geen plek voor bij die hoofdzagerij te komen xd dat hele gebied licht vol met spoorquote:Op zondag 16 maart 2014 22:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, daar wil ik ook niet bouwen. Ik focus me momenteel alleen op kolen en binnenstedelijk personenvervoer.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:13 schreef JTT het volgende:
Waarom krijg ik telkens 0 olieplatforms als ik een nieuw spel start
Ik heb er zelfs eentje geprobeerd met aan alle kanten zee, maar nee hoor, nog steeds 0 olieplatforms...
quote:Oil Wells / Oil Rigs:
Produce Oil. Oil taken to an Oil Refinery will be turned into goods.
Oil Rigs appear out in open water later in the game, about in the 1960's/70's and produce and accept passengers – a floating industry will need people to run the facility. Although extensive land alteration can be used to build road and rail service to these rigs, they already have built in docks designed for oil tankers and helipads for helicopters delivering passengers. These stations can be operated on by any and all players simultaneously. A rather weird but acceptable gameplay mechanic.
Olieplatforms verschijnen pas later in het spel. Dan verdwijnen ook de oil wells.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:13 schreef JTT het volgende:
Waarom krijg ik telkens 0 olieplatforms als ik een nieuw spel start
Ik heb er zelfs eentje geprobeerd met aan alle kanten zee, maar nee hoor, nog steeds 0 olieplatforms...
ctrl-squote:
Of zoals Peter al zei:quote:
Maar ik gebruik altijd gewoon het windows knipprogrammaquote:Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Met Alt + printscreen maak je van het actieve venster een screenshot. Dus als je OTTD voor hebt staan dan krijg je screenshots zoals ik ze maakte.
als je ze maar als png opslaatquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:48 schreef JTT het volgende:
[..]
Of zoals Peter al zei:
[..]
Maar ik gebruik altijd gewoon het windows knipprogramma
idd, maar soms wil je d'r een deel vanaf hebben en in zo'n geval gebruik ik dan een alternatief. Maar wat je zegt, als je ze maar als afbeelding opslaat(want jpeg mag natuurlijk ookquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:51 schreef Bart het volgende:
[..]
als je ze maar als png opslaat
Maar ctrl s is toch wel handig, gelijk kant en klaar.
jpg geeft ten eerste grotere bestanden, en ten tweede lelijke compressie waardoor je vaak seinsoorten niet meer kan onderscheiden. Dus nee, jpg mag nietquote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:03 schreef Bart het volgende:
[..]
jpg geeft ten eerste grotere bestanden, en ten tweede lelijke compressie waardoor je vaak seinsoorten niet meer kan onderscheiden. Dus nee, jpg mag niet.
realistische acceleratie aanzettenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Ik heb nu de hellingssterkte voor treinen op 0% gezet omdat ik het vreselijk irritant vond dat er daardoor steeds files ontstonden, maar de treinen gaan nu alsnog traag de heuvel op...
Wat doe ik verkeerd
Heeft geen invloed. Enige is dat je altijd kunt zien dat er gecheat is, door de vinkjes voor de betreffende cheat. Maar verder niets.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:26 schreef JTT het volgende:
Heeft cheaten eigenlijk echt invloed op je reputatie?
Dus dat je zeg maar door 1x magische bulldozer meteen veel minder geld verdient ofzo?
Of is dat gewoon om te zorgen dat je minder vaak cheat?
Okquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Heeft geen invloed. Enige is dat je altijd kunt zien dat er gecheat is, door de vinkjes voor de betreffende cheat. Maar verder niets.
Heb je al het e.e.a. uit de OP geprobeerd? Screenshot?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:36 schreef liesje1979 het volgende:
Speel de laatste tijd ook weer maar krijg maar geen 2 treinen op hetzelfde spoor. Begrijp niets van die stomme seinen.
Heb het wel gelezen maar hielp niet echt. En geen screenshot want ik begin elk potje opnieuw.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je al het e.e.a. uit de OP geprobeerd? Screenshot?
als ik in de buurt ben kom ik het wel uitleggenquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:36 schreef liesje1979 het volgende:
Speel de laatste tijd ook weer maar krijg maar geen 2 treinen op hetzelfde spoor. Begrijp niets van die stomme seinen.
Misschien woon ik wel dichterbijquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:18 schreef Bart het volgende:
[..]
als ik in de buurt ben kom ik het wel uitleggen
misschien weet ik waar ze woontquote:
geen glazen bol voor nodig hoorquote:
en dan staan ze 2 kanten op, ook leuk voor 'onoplosbare' situatiesquote:Op zondag 6 april 2014 14:22 schreef mickeyD het volgende:
gebruik gewoon overal het 5e sein van links, en dan om de 2 of 4 vakjes 1 sein, en de computer regelt alles voor je![]()
succes!
Even geprobeerd en het is gelukt. Ik had niet door dat je ze aan 2 kanten kon zetten.quote:Op zondag 6 april 2014 14:22 schreef mickeyD het volgende:
gebruik gewoon overal het 5e sein van links, en dan om de 2 of 4 vakjes 1 sein, en de computer regelt alles voor je
succes!
Nog nooit seinen gebruiktquote:Op maandag 7 april 2014 00:48 schreef liesje1979 het volgende:
Nee er bleef een trein stil staan wachten op een vrije route. Toen zei ik dat hij dat maar moest negeren. Reed hij opeens de andere kant op.
Nee. Maar ik speel ook altijd maar een avond ofzo, laatst begon ik een keer in de middag Ontdekte ik dat er na jaren boorplatformen komen.quote:
Je weet dat je ook kan opslaan, zodat je de volgende avond verder kan gaan?quote:Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee. Maar ik speel ook altijd maar een avond ofzo, laatst begon ik een keer in de middag Ontdekte ik dat er na jaren boorplatformen komen.
En ik heb pas net ontdekt dat industrie afneemt als je er te weinig op haalt. Ik dacht gewoon dat bronnen na een tijdje op waren.
Landscape knop in toolbar, en dan de place sign tool.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef cablegunmaster het volgende:
Btw hoe laat je boodschappen op locaties achter in OpenTTD?in multiplayer?
aan Hollands.inc : "Ik heb de brug bij je kruispunt verplaatst en er een tunnel iets verderop van gemaakt zodat het niet in de weg zit."
ah okay, thx!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Landscape knop in toolbar, en dan de place sign tool.
(of uit het menu wat komt als je je muisknop ingedrukt houd op de landscape knop 'place sign' kiezen)
[ link | afbeelding ]
Dat weet ik niet zeker, maar je kunt wel de weergave van (alle) signs aan/uit zetten door in het options menu 'display signs' (?) aan of uit te vinken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ah okay, thx!.
Kan iedereen ze weghalen of moet je dat zelf doen? want om de hele tijd signs te hebben lijkt me irri.
Iedereen kan een sign verwijderen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ah okay, thx!.
Kan iedereen ze weghalen of moet je dat zelf doen? want om de hele tijd signs te hebben lijkt me irri.
Al ben ik maar 1 stem we zitten op het jaar 2570quote:Op woensdag 9 april 2014 11:45 schreef Bart het volgende:
Die kan ik binnenkort wel weer eens resetten ja.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:25 schreef mickeyD het volgende:
altijd op een dijkje bouwen
daar zijn we hollanders voor he hahaha
Stem 2 hierquote:Op woensdag 9 april 2014 11:49 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Al ben ik maar 1 stem we zitten op het jaar 2570
Oke. Het bedrijf heet Bartpetat dus vandaar de verwarring.quote:
quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:11 schreef JTT het volgende:
Heb net een paar dagen geleden ontdekt dat er in geavanceerde instellingen een nieuw deel vrachtdistributie is.
Echter de opties noch de beschrijving zijn onbegrijpelijk.
Kan (n)iemand mij (dan) uitleggen wat dit voor functies zijn en wat ze doen?
quote:Op maandag 14 april 2014 18:47 schreef JTT het volgende:
[..]
Die is heel duidelijk ja![]()
[ afbeelding ]
Kan jij me vertellen wat hier precies wordt bedoeld
Ok.quote:Op maandag 14 april 2014 18:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Die heb ik nog helemaal niet. Bij mij zit het onder Stations.
Als je Effect van afstand op de vraag op 0 % zet, dan zal het geen invloed hebben op hoeveel lading er verzonden wordt naar het station waar de trein zijn vracht wil gaan lossen. Hoe hoger je het percentage zet hoe minder lading er verzonden zal worden naar stations die verder weg liggen.
Dus als je een station hebt dat aan de andere kant van je map ligt, zal er hierheen minder vracht verstuurd worden dan wanneer je een station hebt dat dezelfde vracht wil hebben dat zeg maar 30 vakjes ver weg is.
Dan zet ik meestal mammoettreinen inquote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef cherrycoke het volgende:
super hubs maken transfer op transfer op transfer
TRANSFERCEPTION
wat doe je als een fabriek 20.000 goederen gaat maken, op dat punt krijg ik het nooit weg
quote:Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef JTT het volgende:
[..]
Ok.
Mijn versie is trouwens 1.4.0
[..]
Dan zet ik meestal mammoettreinen in
ja inderdaad hehe.quote:Op maandag 14 april 2014 19:41 schreef JTT het volgende:
[..]
Die had ik eerst ook, maar toen had de Fok!-server 1.4.0 dus toen moest ik wel
Zo'n klein station?!?quote:Op maandag 14 april 2014 19:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de beruchte staalfabriek
En nog te klein.quote:
met station cheatquote:Op maandag 14 april 2014 19:45 schreef JTT het volgende:
[..]
Zo'n klein station?!?
Ik heb dit bij een olieraffinaderij:
[ afbeelding ]
W7 = toch windows 7 kan makkelijk download het van www.openttd.org ofzo dan deze server ip invoeren en dan joinen en en joyquote:Op donderdag 17 april 2014 00:50 schreef EggsTC het volgende:
Word dit nog steeds gespeeld ja, is het degelijk in Console-mode te draaien in W7?
http://wiki.openttd.org/Passenger_and_cargo_distributionquote:
Uiteraard, als ik reset, dan update ik ook gelijk naar de nieuwste versiequote:Op maandag 14 april 2014 19:41 schreef JTT het volgende:
[..]
Die had ik eerst ook, maar toen had de Fok!-server 1.4.0 dus toen moest ik wel
Wat is console-mode? Je bedoelt dedicated server?quote:Op donderdag 17 april 2014 00:50 schreef EggsTC het volgende:
Word dit nog steeds gespeeld ja, is het degelijk in Console-mode te draaien in W7?
Tis al gelukt, de consolemode..quote:Op donderdag 17 april 2014 08:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat is console-mode? Je bedoelt dedicated server?
De oil rig wordt ook niet jouw kleur, die blijft grijs, alle company's kunnen er gebruik van maken. Maar als je daar een oilship heenstuurt, dan zou ie gewoon moeten ladenquote:Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tis al gelukt, de consolemode..
Tijd geleden dat ik dit gespeeld heb zeg, ik probeer fff wat dingen uit nuHoe zorgde je ervoor dat je schip bij een oilrig oil kon halen, de oil wordt niet "mijn kleur" zegmaar. En kan er ook geen haven bouwen.
Ah, dat deedie dus niet, terwijl m'n haven wel oil zou accepteren, naja zit nog beetje aan te kutten, ook met signs op wissels... maakt het nog uit welke signs je hebt staan? Gister had ik dat treinen vast liepen, of dat de ene trein terug reed vanaf de wissel zoals dit;quote:Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Bart het volgende:
[..]
De oil rig wordt ook niet jouw kleur, die blijft grijs, alle company's kunnen er gebruik van maken. Maar als je daar een oilship heenstuurt, dan zou ie gewoon moeten laden.
Seinen maken wel veel uit jaquote:Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ah, dat deedie dus niet, terwijl m'n haven wel oil zou accepteren, naja zit nog beetje aan te kutten, ook met signs op wissels... maakt het nog uit welke signs je hebt staan? Gister had ik dat treinen vast liepen, of dat de ene trein terug reed vanaf de wissel zoals dit;
[ afbeelding ]
Ik snap niet helemaal meer hoe dat werkte... volgens mij kon je maar 1 sign in de "normale TTD"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |