Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Toen ik van mijn werk naar huis reed, kwam ik bij het emplacement Kreekweg 5 beladen rongenwagens met buizen tegen, en dat kan maar één ding betekenen: Van Leeuwen Buizen wordt bediend! Snel naar huis, camera ophalen, ladder weer in de auto mikken, en op pad, gelukkig woon ik naast de dijk...
Na enige tijd waren de lege rongenwagens uitgehaald, en konden de beladen wagens geplaatst worden.
Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel! Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer. Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.
DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Bij Van Leeuwen Buizen voor de poort had ik ook nog een gewenste stek staan, en die kon vandaag ook van de lijst afgestreept worden.
Hier passeert de trein de fotograaf, en zal na enkele tientallen meters op zijn losbestemming arriveren.
Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel! Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer. Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Liebe Mitglieder der „GOLD BahnCard 25“-Familie – auch am morgigen Valentinstag dürfen Sie sich wieder gratis zum „Familientreffen“ in unseren ICE/IC/EC-Zügen und IC-Bussen einfinden! Möglich gemacht haben das diesmal unsere vier Gold-Rodler - http://bit.ly/1aNjY9B PS.: Schenken Sie Ihrem/Ihrer Zugbleiter/-in doch zum Valentinstag ein Extra-Lächeln - die freuen sich bestimmt
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?
Nee, die heb ik niet. Maar die maak ik morgen wel. Loop er dan wel even met de hond langs, want toen ik daar even langs reed met de auto kon ik de auto nergens even kwijt, want Heerema liep helemaal leeg (en dat zijn dan geen 5 auto's, en ook geen 50 of minder, dus een verkeerschaos...)
Geen geluid, dat klopt. En even doorspoelen naar 54 seconden. Video editten kon in 2006 nog, is anno 2014 ECHT teveel gevraagd. Onze excuses voor het ongemak.
Lang niet onaardig Moet nog veel zoeken natuurlijk, maar de battery life is echt formidabel. 4 uur aan een stuk, wifi flink aan de gang, en dan heb je nog een procent of 84 over