abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:10:34 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136672910
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:12:11 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136672954

DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen
Toen ik van mijn werk naar huis reed, kwam ik bij het emplacement Kreekweg 5 beladen rongenwagens met buizen tegen, en dat kan maar één ding betekenen: Van Leeuwen Buizen wordt bediend!
Snel naar huis, camera ophalen, ladder weer in de auto mikken, en op pad, gelukkig woon ik naast de dijk...

Na enige tijd waren de lege rongenwagens uitgehaald, en konden de beladen wagens geplaatst worden.

Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel!
Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer.
Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.

DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen
Bij Van Leeuwen Buizen voor de poort had ik ook nog een gewenste stek staan, en die kon vandaag ook van de lijst afgestreept worden.

Hier passeert de trein de fotograaf, en zal na enkele tientallen meters op zijn losbestemming arriveren.
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:48:02 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136674045
Heb je geen foto van het "probleem"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136674084

[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 13-02-2014 18:49:23 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136674096
quote:
Op donderdag 13 februari 2014 18:12 schreef greavy het volgende:[/b]

Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel!
Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer.
Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_136674319
quote:
Huuu ik zie dat je in het spoor bent gaan staan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:59:42 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136674515
Nou Dennis, je mag nķg een keer *O*

quote:
Liebe Mitglieder der „GOLD BahnCard 25“-Familie – auch am morgigen Valentinstag dürfen Sie sich wieder gratis zum „Familientreffen“ in unseren ICE/IC/EC-Zügen und IC-Bussen einfinden! Möglich gemacht haben das diesmal unsere vier Gold-Rodler - http://bit.ly/1aNjY9B
PS.: Schenken Sie Ihrem/Ihrer Zugbleiter/-in doch zum Valentinstag ein Extra-Lächeln - die freuen sich bestimmt
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:00:53 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136674555
quote:
5s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:48 schreef Duvel het volgende:
Heb je geen foto van het "probleem"?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?

Nee, die heb ik niet. Maar die maak ik morgen wel. Loop er dan wel even met de hond langs, want toen ik daar even langs reed met de auto kon ik de auto nergens even kwijt, want Heerema liep helemaal leeg (en dat zijn dan geen 5 auto's, en ook geen 50 of minder, dus een verkeerschaos...)
pi_136675065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:59 schreef James1988 het volgende:
Nou Dennis, je mag nķg een keer *O*

[..]

Afmaken in dit geval toch? ;)
pi_136676870

Geen geluid, dat klopt. En even doorspoelen naar 54 seconden. Video editten kon in 2006 nog, is anno 2014 ECHT teveel gevraagd. Onze excuses voor het ongemak.
pi_136676964
Je hebt toch zo'n handige Macbook die dat kan?

Komtie ook nog in HD, 240p is natuurlijk 100 keer tyfus.
pi_136677016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
Je hebt toch zo'n handige Macbook die dat kan?
er zit iMovie op ja, maar een beetje knippen is er niet bij of zo. Of ik heb het nog niet gevonden.
pi_136677061
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
Komtie ook nog in HD, 240p is natuurlijk 100 keer tyfus.
Denketnie, dit is met een Ixus van een jaar of 4 geleden. 320p trouwens, 240 fps. Is al heel wat trouwens.
pi_136677095
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denketnie, dit is met een Ixus van een jaar of 4 geleden. 320p trouwens, 240 fps. Is al heel wat trouwens.
Je had beter met een baksteen kunnen filmen...
pi_136677309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh je weet echt zo weinig van technologie dat het schattig is :D
Bier.
pi_136677583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Verwerf een carcinoom, afgunstig mispunt :*
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:14:55 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136677780
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er zit iMovie op ja, maar een beetje knippen is er niet bij of zo. Of ik heb het nog niet gevonden.
Hoe bevalt het tot nu toe?
pi_136678035
quote:

[..]

Daar komt de nostalgie naar Windows Movie Maker al opdraven...
pi_136678069
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe bevalt het tot nu toe?
Lang niet onaardig :) Moet nog veel zoeken natuurlijk, maar de battery life is echt formidabel. 4 uur aan een stuk, wifi flink aan de gang, en dan heb je nog een procent of 84 over _O_
pi_136678139
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Daar komt de nostalgie naar Windows Movie Maker al opdraven...
Had dat gewoon in Windows 8 gezeten, had je mij niet gehoord hoor :) Die w8 machine blijf ik er gewoon bij gebruiken.
pi_136678486
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verwerf een carcinoom, afgunstig mispunt :*
Of een blastoom!
Bier.
pi_136678573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of een blastoom!
Het medisch rariteitenkabinet wat ik jou toewens, daar zou ik gewoon entree voor moeten heffen. Een tientje of zo :P
pi_136678601
quote:

[..]

It just works!
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136678654
maar ik ben lekker darten aan het kijken, geen jurysport gelukkig :P En ondertussen even 20 GB aan MP3 naar binnen slurpen via Wifi :D eezypeezy :P
pi_136678703
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

It just works!
oh kan best hoor, ik heb het alleen nog niet gevonden dan :) Ben jij ook een mac-gebruiker?
pi_136678757
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het medisch rariteitenkabinet wat ik jou toewens, daar zou ik gewoon entree voor moeten heffen. Een tientje of zo :P
Ach jochie toch ik wens jou hetzelfde toe als wat jij mij toewenst *;
Bier.
pi_136678846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach jochie toch ik wens jou hetzelfde toe als wat jij mij toewenst *;
jij zegt geen "jochie" tegen mensen de 8 jaar ouder zijn dan jij, jochie.
pi_136679514
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jij zegt geen "jochie" tegen mensen de 8 jaar ouder zijn dan jij, jochie.
Heeft niets te maken met leeftijd.
Bier.
pi_136679571
Nee klopt, met compensatiedrang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')