Gewoon als particulier dus. Hoe werkt zoiets?
Maarja, als het allemaal niet zo makkelijk is.....
Had al info aangevraagt over alex.nl maar hebben mensen daar al wat ervaring mee?
Ben benieuwd. Iemand ervaring?
quote:Moet je in opties gaan, is het betere "gokwerk". Verder gewoon goed economische nieuws in kranten / website / beleggersbelangen enzo volgen, geeft je enigszins aanknopingspunten die het voor je gevoel (!) minder riskant maken te beleggen.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:05 schreef japioo het volgende:
Ik wil er ook niet al mijn geld in stoppen. Het was meer een idee als hobby... Gewoon voor de lol. Net zoals voetbalplaatjes van vroeger, je begint met 1 pakje, en daarna koop je niets meer, en dan kijken hoeveel je er uiteindelijk hebt...Maarja, als het allemaal niet zo makkelijk is.....
Natuurlijk alleen wel geld gebruiken, dat je "over" hebt.
Voorbeelden ik:
300 investering, 1 1/2 week later 1500 piek.
400 verdubbelt naar 800 in 3 dagen.
Maar ook: 900 piek investering, 0 piek naar een week (en dus al mijn 900 piek kwijt).
Maar voordeel is dat het veel sneller gaat dan aandelen, het spel-element is veel groter.
(Wat is optie ? Mijn definitie: Als aandeel van 105 naar 110 gaat, gaat optie van 5 naar 10. Als aandeel van 105 naar 100 gaat, gaat optie van 5 naar 0. Je haalt dus als het ware, de "basis-waarde" van een aandeel weg, waardoor alleen de fluctuaties als koers gelden, de dus relatief veel en veel hogere winsten en verliezen mogelijk zijn.(=korte-termijn opties, lange termijn-opties gedragen zich meer als aandeel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |