abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6187007
Is het makkelijk om te gaan beleggen. Gewoon voor de lol. Kijken hoeveel je eruit kan halen?

Gewoon als particulier dus. Hoe werkt zoiets?

Homo Sapiens non urinat in ventum...
  woensdag 9 oktober 2002 @ 14:00:28 #2
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_6187107
Volgens mij is het niet zo heel makkelijk, behalve als je het via je bank ofzo doet. Of er veel uit te halen is? Misschien slim om nu aandelen te kopen (nu zijn ze goedkoop) en dan te wachten op goede tijden om ze te verkopen! Denk dat er dan aardig wat uit te halen is. Maar zorg dat je iemand neemt die te vertrouwen is (een bank ofzo dan he ) En ga niet zomaar met iedereen in zee. Iig, ik ga er niet aan, mij een beetje te gevaarlijk, ik zet mijn geld wel op de spaarrekening
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_6187228
Ik wil er ook niet al mijn geld in stoppen. Het was meer een idee als hobby... Gewoon voor de lol. Net zoals voetbalplaatjes van vroeger, je begint met 1 pakje, en daarna koop je niets meer, en dan kijken hoeveel je er uiteindelijk hebt...

Maarja, als het allemaal niet zo makkelijk is.....

donderdag 10 oktober 2002 @ 13:42:29 #5
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6209480
kijk anders op www.alex.nl, die leveren een online beleggingsdienst aan waar je pas betaald als je wat koopt.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6209613
Ik wou ook wat aandelen gaan kopen... Heb dus een Postbank & ABN rekening maakt dat verder ook wat uit? en zijn er voordelen bij ABN of Postbank

Had al info aangevraagt over alex.nl maar hebben mensen daar al wat ervaring mee?

pi_6211540
Bij Alex maar even info aangevraagd....

Ben benieuwd. Iemand ervaring?

donderdag 10 oktober 2002 @ 17:31:20 #8
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_6213411
zelf via de site van de rabobank. Op zich heel eenvoudig en goedkoop, maar niet reuzesnel (kooporder gegeven bij een stand van 1,30 bleek pas te zijn uitgevoerd op 1,35). Zeker bij grote volumes maakt dat dus nogal wat uit.
Alex en Binck schijnen sneller te zijn.
pi_6213811
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 14:05 schreef japioo het volgende:
Ik wil er ook niet al mijn geld in stoppen. Het was meer een idee als hobby... Gewoon voor de lol. Net zoals voetbalplaatjes van vroeger, je begint met 1 pakje, en daarna koop je niets meer, en dan kijken hoeveel je er uiteindelijk hebt...

Maarja, als het allemaal niet zo makkelijk is.....

Moet je in opties gaan, is het betere "gokwerk". Verder gewoon goed economische nieuws in kranten / website / beleggersbelangen enzo volgen, geeft je enigszins aanknopingspunten die het voor je gevoel (!) minder riskant maken te beleggen.

Natuurlijk alleen wel geld gebruiken, dat je "over" hebt.
Voorbeelden ik:
300 investering, 1 1/2 week later 1500 piek.
400 verdubbelt naar 800 in 3 dagen.
Maar ook: 900 piek investering, 0 piek naar een week (en dus al mijn 900 piek kwijt).

Maar voordeel is dat het veel sneller gaat dan aandelen, het spel-element is veel groter.

(Wat is optie ? Mijn definitie: Als aandeel van 105 naar 110 gaat, gaat optie van 5 naar 10. Als aandeel van 105 naar 100 gaat, gaat optie van 5 naar 0. Je haalt dus als het ware, de "basis-waarde" van een aandeel weg, waardoor alleen de fluctuaties als koers gelden, de dus relatief veel en veel hogere winsten en verliezen mogelijk zijn.(=korte-termijn opties, lange termijn-opties gedragen zich meer als aandeel).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')