quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Daar had ik inderdaad ook last van... Dat kan best jammer zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik had liever zelf ook grotere boeken gehad. In het begin had ik nog wel eens mijn duim in het midden van de bladzijde om er dan achter te komen dat er ineens een zwarte veeg zit
Bitchquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:37 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Kinderenlast aan je been, die tijd kan je beter voor de boeken gebruiken. Haha, nee just kidding, good luck with m.
Dit zijn in principe best wel goede boeken om met Engels lezen te beginnen. De taal die gebruikt wordt is over het algemeen best simpel, je zult snel merken dat je er ook wat sneller doorheen gaat.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Bitch
Ik heb toch niet het geduld om úren achterelkaar te lezen, dus dit is mooi zo.![]()
Het leest wel aardig vlot weg vind ik zelf, ook al heb ik nog nooit een boek in het Engels gelezen
Mee eensquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:42 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Dit zijn in principe best wel goede boeken om met Engels lezen te beginnen. De taal die gebruikt wordt is over het algemeen best simpel, je zult snel merken dat je er ook wat sneller doorheen gaat.
Engels is wel een vereiste om dit te lezen ook, anders missen de grappen van Tyrion bijvoorbeeld alle raakvlakken, niet te vertalen.
Haha, soms zit je alleen van, ik wil die persoon zijn hoofdstukken weer lezen! Helemaal in het boek waarin het in de helft is opgesplitst, dan krijg je de ene helft van het boek maar een paar personages te lezen en de andere helft de andere. Dat vond ik zelf best vervelend.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mee eensIk heb de serie ook zonder ondertiteling gevolgd, best handig.
Handig ook, die aparte hoofdstukken over één personage. Leest fijn weg
Dat begrijp ikquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:47 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Haha, soms zit je alleen van, ik wil die persoon zijn hoofdstukken weer lezen! Helemaal in het boek waarin het in de helft is opgesplitst, dan krijg je de ene helft van het boek maar een paar personages te lezen en de andere helft de andere. Dat vond ik zelf best vervelend.
Topic is een beetje dood volgens mij..quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:48 schreef BasvB het volgende:
TTK / A Song of Ice and Fire - GRRM #7 Waiting and Wenches < Die gaat alleen over de boeken. Dit topic gaat over meer over de serie
Hij gaat wel nog een sleutelrol spelen met die hoorn denk ik van m.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:01 schreef BasvB het volgende:
Gast met die hoorn is trouwens Victarion Greyjoy. Badass nuncle van Theon, maar wel heel dom
Is het de bedoeling dat we daar verder gaan. Dat topic is inderdaad namelijk nog al dood. De meeste mensen die de boeken hebben gelezen hebben de serie ook gezien lijkt mij.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:48 schreef BasvB het volgende:
TTK / A Song of Ice and Fire - GRRM #7 Waiting and Wenches < Die gaat alleen over de boeken. Dit topic gaat over meer over de serie
Met z'n negerhand haar gezicht meppen waardoor haar gezicht tantoelelijk wordt. Aangezien ze enkel haar schoonheid mee heeft wilt die Daario ook niet meer met haar omgaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:55 schreef ems. het volgende:
Hopelijk onthoofd Victarion die Dany meteen als hij haar heeft gevonden.
En Jorah is allicht in één klap ook weer rationeelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Met z'n negerhand haar gezicht meppen waardoor haar gezicht tantoelelijk wordt. Aangezien ze enkel haar schoonheid mee heeft wilt die Daario ook niet meer met haar omgaan.
Hopelijk wel. Kan ze ook niet meer zeuren over Daario.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:55 schreef ems. het volgende:
Hopelijk onthoofd Victarion die Dany meteen als hij haar heeft gevonden.
Ha vet! Hoelang ben je er mee bezig geweest?quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:29 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb alle boeken uit. Ik ben heel benieuwd hoe ze veel aspecten in de serie gaan verwerken, wat ze weglaten en toevoegen.
Aan het einde van het 'laatste' boek vroeg ik me wel af of ze nog wel leuke mensen over gingen houdenMaar sinds Brienne vraag ik me van iedere dooie af hoe dood ze zijn
Lang...Oh, wacht, dat kan ik opzoekenquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ha vet! Hoelang ben je er mee bezig geweest?
Ik zit nu op pagina 300 van boek 1
Het liefst wil ik de eerste drie uit hebben voor het nieuwe seizoen begint, maar dat wordt krap denk ik..
Oh dat valt mee, ben benieuwd of ik het opred voor seizoen 4. Ik heb het 's avonds een paar uur aan tijd, dus moet wel goedkomenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:42 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Lang...Oh, wacht, dat kan ik opzoeken![]()
Toch niet, ik heb deel 3-1 uitgelezen begin september, ik denk dus sinds juli. Met tussenpauzes. En ik lees heel langzaam, alleen voor het slapen of als ik alleen in de trein zit, dat is niet zo vaak
Boek 4 en 5 worden samen 1 seizoen volgens mij. Kan makkelijk, want er gebeurt niet zo veelquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:06 schreef EDMAN- het volgende:
Zullen ze zich aan het boek houden (boek 4 en 5 deel 1 lopen chronologisch (toch?)) of de boeken 4 en 5(1) combineren?
Nee, het eerste deel van boek 4 en boek 5 vormen seizoen 5, deel 2 van boek 4 en 5 vormen seizoen 6.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:49 schreef Young_David het volgende:
[..]
Boek 4 en 5 worden samen 1 seizoen volgens mij. Kan makkelijk, want er gebeurt niet zo veel
Dat had ik ook. Op een gegeven moment zelfs gestopt met 4 en het een paar maanden later weer opgepakt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:49 schreef lord_bono het volgende:
Nu bezig aan boek 5, heb me echt door boek 4 moeten worstelen. Zolang ze proberen boek 4 en 5 gelijktijdig in 1 of 2 seizoenen doen ben ik al dik tevreden.
Het was tijdens het lezen toch wel duidelijk dat het chronologisch gelijk liep?quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:18 schreef RenRen- het volgende:
Boek 4 zou gelijk lopen met 5, maar ik heb het idee dat de 5 gewoon na 4 plaatsvondMaar goed. Hij heeft het geschreven, hij zal het wel weten.
Volgens mij komen er totaal 7 seizoenen, de laatste 2 elk een eigen boek. Dus dan moeten 4 en 5 in een seizoen. Verhaal van Theon is in seizoen 3 al begonnen, seizoen 4 zal ook wel wat draden uit boek 4/5 oppikken dus dat gaat wel goedkomen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:47 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Nee, het eerste deel van boek 4 en boek 5 vormen seizoen 5, deel 2 van boek 4 en 5 vormen seizoen 6.
Wegblijven uit dit topic tot je de boeken uit hebt ... Echtquote:Op maandag 24 februari 2014 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:
A Game of Thrones uit!![]()
Verschrikkelijk verslavend die boeken.. Morgen maar beginnen aan A Clash of Kings
Nee man, spoilersquote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:05 schreef Young_David het volgende:
[..]
Wegblijven uit dit topic tot je de boeken uit hebt ... Echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Young_David het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:26 schreef MAHL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe normaalquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee man, spoilers
Heb je nog leuke?
Verpest het lekker voor jezelfquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zal ik zelf even bepalen hoe ik mijn boeken wil lezen?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:53 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Verpest het lekker voor jezelf![]()
.
Maar hoe zit dat dan met z'n verbrande hand? Wat eerder in het topic werd genoemd. Viserys kon er ook niet tegen en die was wel een volboed Targaryen, toch?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:54 schreef Kirov het volgende:
Song of Ice and Fire slaat volgens mij op de strijd tussen R'hllor en the great other.
Jon is een Targaryen bastaard.
''The Targaryens can tolerate a bit more heat than most ordinary people, though they are by no means immune to fire.''quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met z'n verbrande hand? Wat eerder in het topic werd genoemd. Viserys kon er ook niet tegen en die was wel een volboed Targaryen, toch?
Hoe verklaar je Dany dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
''The Targaryens can tolerate a bit more heat than most ordinary people, though they are by no means immune to fire.''
Blood magicquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoe verklaar je Dany dan?Ik snap het niet meer
SCHNELLER!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Halverwege boek 2, gaat niet zo snel
Bind dat kind aan een boom en een schoon huis ben je niet nodig om boeken te lezenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Als jij m'n huishouding en opvoeding van het kind doet -> graag!
Strak plan! Boek 2&3 moeten uit voor seizoen4quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Bind dat kind aan een boom en een schoon huis ben je niet nodig om boeken te lezen
En als je klaar bent met lezen kun je het kind weer uit het asiel halenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Strak plan! Boek 2&3 moeten uit voor seizoen4
Ja maar dan moet ik boek 4 t/m 7? nog. En alle series..quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:20 schreef Kirov het volgende:
[..]
En als je klaar bent met lezen kun je het kind weer uit het asiel halen
Laat je hem wat langer in het asiel zitten. Als het te lang duurt en hij is afgemaakt of aan iemand anders gegeven koop je gewoon weer een nieuwe bij een fokker.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik boek 4 t/m 7? nog. En alle series..
Kinderen, lastig.. Nooit aan beginnen.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Laat je hem wat langer in het asiel zitten. Als het te lang duurt en hij is afgemaakt of aan iemand anders gegeven koop je gewoon weer een nieuwe bij een fokker.
Ik kan me seizoen 3 niet meer herinnerenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Nu is het niet leuk meer
![]()
Nou hup, ontopic!
Vertel eens welke leuke dingen ik kan verwachten van seizoen 4 zometeen
Heb je wat te doen voor het april wordt!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik kan me seizoen 3 niet meer herinneren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:06 schreef Young_David het volgende:
Zag je toch gewoon in dat filmpje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Zhenar het volgende:
Nieuwe trailer met veel nieuwe stukjes!
Ik las trouwens een spoiler over hoe ze gaan afwijken t.o.v. de boeken, waar je mogelijk iets van ziet in de nieuwe trailer:Waarschijnlijk niet Arya nee, die gaat pas aan het einde van boek 3 richting een havenstad in het oosten van Westeros.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Goed idee, anders hadden we hem waarschijnlijk tot het eind van het seizoen niet gezien.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:36 schreef Zhenar het volgende:
Nieuwe trailer met veel nieuwe stukjes!
Ik las trouwens een spoiler over hoe ze gaan afwijken t.o.v. de boeken, waar je mogelijk iets van ziet in de nieuwe trailer:
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zag je toch gewoon in dat filmpje?Heb ik dat gewoon gemistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien wel Arya, anders moeten ze heel seizoen 4 Arya met de hound laten rondzwerven terwijl één scene al geweest is aan het eind van seizoen 3, dan vermoord ze iemand van het kamp Frey.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet Arya nee, die gaat pas aan het einde van boek 3 richting een havenstad in het oosten van Westeros.
Zou best kunnen inderdaad, dat gedoe van haar in Braavos kunnen ze gerust over twee seizoenen uitsmeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef turance het volgende:
[..]
Misschien wel Arya, anders moeten ze heel seizoen 4 Arya met de hound laten rondzwerven terwijl één scene al geweest is aan het eind van seizoen 3, dan vermoord ze iemand van het kamp Frey.
Ik verwacht ook dat ze Arya al naar Braavos sturen, ik heb ook het gevoel dat dit seizoen voornamelijk over deel 2 van boek 3 gaat en een gedeelte van boek 4.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef turance het volgende:
[..]
Misschien wel Arya, anders moeten ze heel seizoen 4 Arya met de hound laten rondzwerven terwijl één scene al geweest is aan het eind van seizoen 3, dan vermoord ze iemand van het kamp Frey.
Hopelijk in 2015, dit jaar sowieso niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:57 schreef EDMAN- het volgende:
Bijna klaar met boek 5 deel 2
Voor ik begon dacht ik dus dat het eindige bij boek 5 deel 2, bummer
Enig idee wanneer die man z'n volgende deel gaat uitbrengen?
When the sun rises in the west and sets in the east. When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:57 schreef EDMAN- het volgende:
Bijna klaar met boek 5 deel 2
Arya Stark
Barristan Selmy
Voor ik begon dacht ik dus dat het eindige bij boek 5 deel 2, bummer
Enig idee wanneer die man z'n volgende deel gaat uitbrengen?
Dus episode 2 gaat alles los?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:32 schreef DevilsWhore het volgende:
Eerste vier episode titels zijn ook al bekend:
Episode #31: Two Swords
Episode #32: The Lion and the Rose
Episode #33: Breaker of Chains
Episode #34: Oathkeeper
de band of brothersquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:18 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk juist dat Arya in Bravos helemaal niet twee seizoenen kan beslaan. Ze zit er in de boeken weliswaar al (ogenschijnlijk) een eeuwigheid, maar het zijn maar een paar hoofdstukjes waarin ze wat lessen leert. Dan geeft een roadtrip met de Hound meer (mogelijke) ontwikkeling, omdat ze dan allemaal losse avonturen kunnen beleven die hun karakters uitdiepen en toch ergens naar op weg zijn. Misschien dat ze ook nog wel Gendry in het verhaal willen houden en dus nog een ontmoeting met hem erin verwerken en met de Band of Brothers (gelijk een opstapje naar unCat). Ofzo?
quote:
Volgens de wikia heet de 5e aflevering "First of his name", dus dan zal de boel wel los gaan.quote:Tyrion lends Jaime a hand. Joffrey and Margaery host a breakfast. At Dragonstone, Stannis loses patience with Davos. Ramsay finds a purpose for his pet. North of the Wall, Bran sees where they must go.
OMG hoe kom ik dáár nu weer bijquote:
Olenna Tyrell (Margaery's oma) en Littlefinger, met medeweten van Margaery zelf. Sansa wordt gebruikt om het gif naar binnen te smokkelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Hèhè, Joffrey eindelijk dood![]()
Is het bekend wie hem heeft vergiftigd?
Oooh zoiets had ik al ergens (hier?) gelezen. Interessantquote:Op donderdag 3 april 2014 15:27 schreef MAHL het volgende:
[..]
Olenna Tyrell (Margaery's oma) en Littlefinger, met medeweten van Margaery zelf. Sansa wordt gebruikt om het gif naar binnen te smokkelen.
In het boek is dat toch ook pas bij de bruiloft van J & M? Dat Tyrion er achter komt en daardoor zo flipt zodat iedereen denkt dat Tyrion Joffrey heeft vermoord.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij is in de serie ook nog niet onthuld wie nou achter de aanslag op Bran in seizoen 1 zat.
Ja, net een half uur terug gelezenquote:Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef MAHL het volgende:
[..]
In het boek is dat toch ook pas bij de bruiloft van J & M? Dat Tyrion er achter komt en daardoor zo flipt zodat iedereen denkt dat Tyrion Joffrey heeft vermoord.
Ah, daar was het. Kan me herinneren toen ik het last dat ik dacht: Owja, dat mysterie was nog niet opgelostquote:Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef MAHL het volgende:
[..]
In het boek is dat toch ook pas bij de bruiloft van J & M? Dat Tyrion er achter komt en daardoor zo flipt zodat iedereen denkt dat Tyrion Joffrey heeft vermoord.
Vet stukquote:Op donderdag 3 april 2014 16:10 schreef 2Happy4U het volgende:
"I defeated your uncle Victarion and his Iron Fleet off Fair Isle, the first time your father crowned himself. I held Storm's End against the power of the Reach for a year, and took Dragonstone from the Targaryens. I smashed Mance Rayder at the Wall, though he had twenty times my numbers. Tell me, turncloak, what battles has the Bastard of Bolton ever won that I should fear him."
"You do not know him."
"No more than he knows me."
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Young_David het volgende:
nee.... ben een van die vervelende boek lezers en kan gerust zeggen , dat er op dit moment nog een paar uit jouw lijstje in de boeken levenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik, maar zullen we even in het midden laten welkequote:Op donderdag 3 april 2014 16:28 schreef CANARIS het volgende:
[..]
nee.... ben een van die vervelende boek lezers en kan gerust zeggen , dat er op dit moment nog een paar uit jouw lijstje in de boeken leven
Ja het is echt tragisch.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:49 schreef lord_bono het volgende:
Nu bezig aan boek 5, heb me echt door boek 4 moeten worstelen. Zolang ze proberen boek 4 en 5 gelijktijdig in 1 of 2 seizoenen doen ben ik al dik tevreden.
net als velen denk ik dus dat Jon en Danaeries de eind protagonisten gaan worden, tenminste zit ik daar al goed 13 jaar op te wachten.....quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:54 schreef Kirov het volgende:
Song of Ice and Fire slaat volgens mij op de strijd tussen R'hllor en the great other.
Jon is een Targaryen bastaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |