quote:het is wel opvallend ja... Soundgarden is gestopt, Pearl Jam gaat heel binnenkort weer een album releasen.. Smashing Pumpkins (sommige vonden dat ook grunge, ik niet overigens) zijn uit elkaar, maar schijnen toch een nieuw album uit te gaan brengen...
Op woensdag 9 oktober 2002 13:36 schreef Conflict het volgende:
Over het algemeen gaan de zangers dood, zoals bij Nirvana en Alice in Chains
Maar die clichematige 'soft coupletje, hard refrein met distortion'-nummertjes mis ik over het algemeen niet, uitgekauwde formule.
Niet dat ik er veel aan vind (geef mij maar hun oude nummers), maar goed, het nummer ìs er dus.
------------------------------
The last soldier -- Pearl Jam page
http://members.home.nl/jcpearl/
quote:nee, da's allemaal oud....Pearl Jam is achteruit gegaan...en een nieuwe cd van nirvana na de dood van Curt is not done.....da's bijna belediging van de muziek...commercie alom
Op woensdag 9 oktober 2002 14:10 schreef lastsoldier het volgende:
zolang pearl jam er is leeft de grunge voort....binnenkort komt het "nieuwe" pj album uit..nieuwe nirvana en audioslave met zanger soundgarden en RATM..lijkt me voldoende grunge aanwezig, niet??------------------------------
The last soldier -- Pearl Jam page
http://members.home.nl/jcpearl/
Jammer dat bands als Creed en Live (goede muziek, maar met mate) naar mijn mening ten onrechte meegeprofiteerd hebben. De naam is er ook door geschaad me dunkt.
quote:dat PJ achteruit is gegaan is jouw mening!!! ik deel 'm niet
Op woensdag 9 oktober 2002 14:11 schreef kroegtijger het volgende:[..]
nee, da's allemaal oud....Pearl Jam is achteruit gegaan...en een nieuwe cd van nirvana na de dood van Curt is not done.....da's bijna belediging van de muziek...commercie alom
------------------------
The Last Soldier -- pearl jam page
http://members.home.nl/jcpearl
quote:ik weet niet wanneer je begonnen bent met het luisteren naar Pearl Jam. Over het algemeen is het zo dat mensen die met de eerste 3 cd's opgegroeid zijn de rest minder dan die drie cd's vinden. Dat is bij mij ook zo.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:22 schreef lastsoldier het volgende:[..]
dat PJ achteruit is gegaan is jouw mening!!! ik deel 'm niet
------------------------
quote:Candlebox, Stiltskin enz hehe
Op woensdag 9 oktober 2002 14:24 schreef Zander het volgende:
Nou ja, het is ook wel de 'schuld' van alle platenmaatschappijen die aan het begin van de nineties ook zo nodig allemaal hun eigen Nirvana of Pearl Jam moesten lanceren. Daar zaten goede bands bij, maar ook een heleboek muk die gelukkig inmiddels alweer vergeten is...
quote:Creed, 3 Doors Down. ?
Op woensdag 9 oktober 2002 13:35 schreef kroegtijger het volgende:
Waar zijn toch die heerlijke ouderwetse grunge-bands gebleven met de mooie "seattle"-sound (in navolging van de "paling"-sound) als Nirvana, SoundGarden MudHoney, Feeder en Alice in Chains???
Da's toch heerlijke muziek......
Ben trouwens benieuwd wanneer 3 Doors Down een nieuw album maakt. Ze maken gewoon lekkere niet de emotioneel geladen simpele muziek!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-10-2002 14:29]
quote:euhmm.... nee... daar zit helemaal geen typische seattlesound in... alleen de zang is een beetje vedder/staley,cobain/cornell achtig...
Op woensdag 9 oktober 2002 14:28 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Creed, 3 Doors Down. ?
leuke muziek maar geen eeuwigheidswaarde
quote:ben fan sinds begin 1992....ten is leuk voor mensen die wel eens PJ luisteren..echte fans waarderen juist de laaste 2 albums..en natuurlijk heeft idereen een andere smaak.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
ik weet niet wanneer je begonnen bent met het luisteren naar Pearl Jam. Over het algemeen is het zo dat mensen die met de eerste 3 cd's opgegroeid zijn de rest minder dan die drie cd's vinden. Dat is bij mij ook zo.
quote:Hey spammert, doe 's niet.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:22 schreef lastsoldier het volgende:[..]
dat PJ achteruit is gegaan is jouw mening!!! ik deel 'm niet
------------------------
quote:Achja, het is wel grunge met een Seattle accent zang... Ik geef gewoon een alternatief, nix mis mee toch?
Op woensdag 9 oktober 2002 14:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
euhmm.... nee... daar zit helemaal geen typische seattlesound in... alleen de zang is een beetje vedder/staley,cobain/cornell achtig...
leuke muziek maar geen eeuwigheidswaarde
quote:grappig.. heb je dan niet zoiets van: wow die eerste kennismaking met die eerste cd van deze nieuwe band in een tijdperk waar louter goede rockmuziek gemaakt wordt. Denk je daar dan niet meer veel plezier aan terug? Die cd zou (als ik toen dat bewust meegemaakt zou hebben) een symbool zijn voor die tijd.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:30 schreef lastsoldier het volgende:[..]
ben fan sinds begin 1992....ten is leuk voor mensen die wel eens PJ luisteren..echte fans waarderen juist de laaste 2 albums..en natuurlijk heeft idereen een andere smaak.
quote:Nou ja, dat alleen 'echte fans' de laatste twee albums kunnen pruimen, dat zegt eigenlijk wel wat.. Zelf was ik na het tweede album wel een beetje op ze uitgekeken, maar inderdaad: smaken verschillen natuurlijk.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:30 schreef lastsoldier het volgende:
echte fans waarderen juist de laaste 2 albums
quote:zeker niet.. het mist alleen de feeling. Als of je melk uit een melkfabriek drinkt..
Op woensdag 9 oktober 2002 14:31 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Achja, het is wel grunge met een Seattle accent zang... Ik geef gewoon een alternatief, nix mis mee toch?
quote:Als ik het over 'echte fan" heb praat je natuurlijk nog wel over duizenden mensen over de hele wereld. Bandjes als Creed en LP zijn zoooo commercieel en hebben nog nooit wat gepresteerd..ze hebben alleen afgekeken. Ze zanger van Creed zingt alsof ie poep in z'n keel heeft zitten!
Op woensdag 9 oktober 2002 14:32 schreef Zander het volgende:[..]
Nou ja, dat alleen 'echte fans' de laatste twee albums kunnen pruimen, dat zegt eigenlijk wel wat.. Zelf was ik na het tweede album wel een beetje op ze uitgekeken, maar inderdaad: smaken verschillen natuurlijk.
quote:Tja, ach dat geld voor zoveel muziek tegenwoordig. Inderdaad gewoon niet origineel.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
zeker niet.. het mist alleen de feeling. Als of je melk uit een melkfabriek drinkt..
quote:Linkin Park? Wat doet die hier. 1. Die maken geen grunge, dus wtf? 2. Behoorden toch tot een van de eerste numetal bands. Samen met Korn en the Deftones... Niet echt afgekeken.
Creed en LP
quote:Hulde, dit is mooi gesproken!
Op woensdag 9 oktober 2002 14:35 schreef lastsoldier het volgende:[..]
De zanger van Creed zingt alsof ie poep in z'n keel heeft zitten!
quote:Linkin Park nog nooit wat gepresteerd? Ze hebben met Hybrid Theory toch een vrij origineel album gemaakt die vanaf het begin tot eind boeit wat veel andere nu-metal bandjes weinig tot niet gelukt is.
Op woensdag 9 oktober 2002 14:35 schreef lastsoldier het volgende:[..]
Als ik het over 'echte fan" heb praat je natuurlijk nog wel over duizenden mensen over de hele wereld. Bandjes als Creed en LP zijn zoooo commercieel en hebben nog nooit wat gepresteerd..ze hebben alleen afgekeken. Ze zanger van Creed zingt alsof ie poep in z'n keel heeft zitten!
Oude creed is wel goed trouwens.
quote:Linkin Park is geen grunge, maar wel grappig....
Op woensdag 9 oktober 2002 17:58 schreef StarGazer het volgende:[..]
Linkin Park nog nooit wat gepresteerd? Ze hebben met Hybrid Theory toch een vrij origineel album gemaakt die vanaf het begin tot eind boeit wat veel andere nu-metal bandjes weinig tot niet gelukt is.
Oude creed is wel goed trouwens.
Over die discussie van Creed begin ik niet eens, dat is allemaal eindeloos..
quote:Ja, dat was grunge, en dat mis ik niet.
Maar die clichematige 'soft coupletje, hard refrein met distortion'-nummertjes mis ik over het algemeen niet, uitgekauwde formule.
Smashing pumpkins is goed, en dat is dan ok geen grunge.
bush en foo fighters maken nog muziek die je grunge zou kunnen noemen
Op woensdag 9 oktober 2002 14:32 schreef Zander het volgende:
[..]
Nou ja, dat alleen 'echte fans' de laatste twee albums kunnen pruimen, dat zegt eigenlijk wel wat.. Zelf was ik na het tweede album wel een beetje op ze uitgekeken, maar inderdaad: smaken verschillen natuurlijk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Raar iets heb ik dat altijd gevonden, de term "echte fans" maar goed.
Ik zelf ben ook into Pearl Jam vanaf het begin (Ten dus) en tja No Code vind ik toch echt het betere werk van hun, maar goed smaken verschillen he.
Maar ja het "grunge" van tegenwoordig. (lekker mode-word dat Grunge, ook totaal verzonnen door de MTV's om maar een product te kunnen verkopen, tja...):
Persoonlijk vind ik Queens of the Stone age toppie, vooral hun laatste en Foo Fighters vind ik ook wel leuk, maar ja ik mis inderdaad wel een beetje de begin jaren 90.
Veel leuke en originele bands kregen toen eindelijk wat aandacht. (Niet alleen al die "grunge"-bands, maar ook bands als Faith No More, Smashing Pumkins en RHCP, al timmeren die nog wel aardig aan de weg uiteraard.)
SemiSane (Voel me soms wel een beetje oud worden als ik het over "die jaren 90" heb. lol)
quote:En Australian Nirvana, spelen alles van Nirvana. Met praktisch gelijk geluid en gelijke vocals.
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:17 schreef harmonichunk het volgende:
JULLIE VERGETEN BUSH!!
quote:Welnee ik vergeet ze helemaal niet. Ik vind ze gewoon niet in het rijtje passen. Ik zou eerder zeggen dat men Stone Temple Pilots vergeten.
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:17 schreef harmonichunk het volgende:
JULLIE VERGETEN BUSH!!
SemiSane
quote:Queens of the Stone Age grunge? Nou wil ik niet te veel op genres en hokjes hameren, maar ik zou die muziek toch absoluut niet in de grunge hoek plaatsen. Stonerrock, eerder.
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:30 schreef Semisane het volgende:
Persoonlijk vind ik Queens of the Stone age toppie, vooral hun laatste en Foo Fighters vind ik ook wel leuk, maar ja ik mis inderdaad wel een beetje de begin jaren 90.
Pearl jam minder geworden, tja, ze zullen nooit meer een 'Ten' maken maar als je die live cd's beluisterd waarvan ze er destijds iets van 120 verschillende uitgebracht hebben dan hoor je toch de klasse wel hoor... dan staat daar gewoon een superband te spelen. Ik heb onlangs m'n eerste uit die serie gekocht (Wembley) en het is gewoon zo goed, en zo anders dan de andere cd's uit de serie die ik gehoord heb... ik heb deze gekozen omdat die 1. goedkoop aanwezig was en 2. al m'n favoriete nummers er op staan (Alive, Rearviewmirror, Even flow, State of love and trust).
Maar goed, genoeg off topic, het ging over grunge. Ik hou niet van grunge
quote:Je houdt niet van grunge behalve van de twee bands die mensen als eerste zullen noemen als er naar grunge gevraagd wordt. Mjah..
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:18 schreef ranja het volgende:
. Ik hou niet van grunge
Eigenlijk heb ik het ook altijd maar een onzinnig labeltje gevonden. Nirvana en Pearl Jam lijken eigenlijk ook amper op elkaar...
quote:Vaag he... maar zo'n Alice in chains hou ik bv. echt geen 3 nummers vol. Of Stone temple pilots. Echt hopeloos.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:25 schreef Zander het volgende:[..]
Je houdt niet van grunge behalve van de twee bands die mensen als eerste zullen noemen als er naar grunge gevraagd wordt. Mjah..
Overigens is Stone Temple Pilots alleen op hun eerste cd fout bezig geweest. Een stem zoals Eddie Vedder en een look als Layne Staley. Dan vraag je er ook om. STP is nu wel gelukkig een originele band.
quote:.. alleen werden ze toen nog in het 'metal'-hokje gestopt en waren hun clips op MTV uitsluitend bij Headbangers Ball te zien.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
men vergeet vaak dat Soundgarden de eerste grungeband was met een Majorcontract
quote:.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:13 schreef Grobbel het volgende:[..]
Queens of the Stone Age grunge? Nou wil ik niet te veel op genres en hokjes hameren, maar ik zou die muziek toch absoluut niet in de grunge hoek plaatsen. Stonerrock, eerder.
[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 14-10-2002 17:09]
Nog zo'n modewoordje ... stonerrock? ga ff een end fietsen QOTSA en MoR maken gewoon heerlukkuh rock n roll.
Ben benieuwd naar het nieuwe Pearl Jam album, ze zijn wat mij betreft alleen maar beter geworden ... check die Bon Jovi sound van Ten maar eens, wat een grap om dat te vergelijken met die andere "grunge" bandjes
Zachte coupletjes en harde refreintjes met veel distortion = grunge? Wie bedenkt dat ..., zoiets was toendertijd helemaal niet nieuw ... zeker nog nooit jaren 60/70 rockbands gehoord ... en laten we de Pixies niet vergeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |