abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136656912
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn hele bovenste verdieping heb gesloopt, ben ik begonnen met het plaatsen van muurtjes met cellenbetonblokken. Boven deze muurtjes wil ik een zoldertje maken met balken en dan deze bedekken met OSB platen.
Hoe kan ik het beste balken bevestigen op of aan de cellenbetonblokken?

Heb een schematische tekening gemaakt. Is dit een idee? Ik zou dan PURschuim tussen de balk en de blokken doen zodat het nog een beetje zou kunnen rekken.

Of heeft er iemand een veel beter idee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes, Ben
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:25:22 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_136657289
Je tekening is wat klein.

Zijn je blokken geschikt om een vloer te dragen (10cm dikte).
Je kan je balken met balkdragers bevestigen of volledig opleggen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_136660708
Hmm je hebt gelijk, zal straks even kijken of ik een grotere foto kan plaatsen.
De blokken die ik gebruikt heb zijn 7cm. Maar het is een klein vloertje wat erop komt waar ook niet op gelopen kan worden (is enkel voor opslag van wat spulletjes).
pi_136672105
zoek even op "balkenschuif" om de maat van de benodigde hoogte en dikte van de balk uit te rekenen. Balken leg je "op"en niet "in". Tussen ruimte vullen met gasbetonblokken. ruimte direct naast balk dichtmaken met flexibel materiaal(pur of ander semi elastisch materiaal. Hart op hart van balken onderling ook in de gaten houden ! Plus verdeling maken in totale diepte van de ruimte. Dus als het 2,90 meter diep is en je de balken hart op hart 60 wil, uitkomen op 58 cm hart op hart. Anders is je "laatste"vak 50 cm (2,90 mtr in 2,40 mtr=50 cm) en dan kun je beter de boel steviger maken door kleinere tussenafstand te nemen ipv alleen het laatste stuk naar muur/buitenmuur te verstevigen.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')