Bron: http://haralddoornbos.wor(...)sneden-hoofd-omhoog/quote:Een man die op twitter beweert dat hij de uit Almere afkomstige jihadist Khalid K. is, heeft een week geleden een foto gepost van zichzelf terwijl hij het afgesneden en bebloede hoofd omhoog houdt van een onbekende man.
De foto is gruwelijk en is zichtbaar onder aan deze blog entry. U dient dus eerst even goed na te denken of u het aankunt om naar beneden te scrollen en de foto te bekijken.
Deze informatie werd me vanavond meegedeeld door Pieter van Ostaeyen, een Arabist die veel onderzoek doet naar radicale Islamisten. Van Ostaeyen’s twitter-handle is: @p_vanostaeyen. U doet er goed aan om hem te volgen.
Het verhaal begint als volgt:
Volgens dit artikel op de website van de NOS (http://nos.nl/artikel/424(...)-vecht-in-syrie.html) vecht er een jihadist uit Almere mee in Syrië. Deze jihadist zou Khalid K heten. Hoe kennen de naam van Khalid K? Wel, hij heeft in 2011 twee weken vastgezeten op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme. Na twee weken is hij alweer vrijgelaten door een Nederlandse rechter omdat er (zoals zo vaak) geen voldoende bewijs was.
Na z’n vrijlating is Khalid K. dus vertrokken van Almere naar Syrië. Daar heeft hij zich aangesloten bij de ISIS oftewel de Islamic State of Iraq and Sham. De ISIS is een club die zelfs door Al-Qaeda wordt gemeden omdat ze te radicaal is.
Op twitter wemelt het van de jihadisten en Syriegangers. Maar vandaag meldt een jihadi-tweep in Syrië plotseling in een twitterconversatie dat hij Khalid K is. Ik heb een screenshot gemaakt van deze discussie. De man twittert onder een andere naam, maar in de discussie meldt hij dus dat hij Khalid K is. Ook stuurt Khalid K de link van het NOS-verhaal door naar iemand op twitter. Hier heb ik tevens een screenshot van.
De man die zich Klahid K. noemt, twittert voornamelijk foto’s van zichzelf in de Syrische oorlog.
Soms houdt hij een paar pistolen vast. Dan weer staat de uit Alemere afkomstige man naast een tank. Of hij schiet met wapens.
Hier de foto met de pistolen:
Ook vandaag geposte foto’s van hoe hij gewapend en samen met een mede-jihadist naast het lichaam zit van een gedode man. Dit is een van die foto’s:
De een na laatste foto op z’n twitteraccount is bijzonder gruwelijk. Het beeld toont dezelfde man uit alle andere foto’s die een bebloed hoofd omhoog houdt in de richting van de camera. Ik heb geen zin om het verder te beschrijven. De foto staat hieronder
Ah nee joh, die wordt straks weer met open armen ontvangen in Nederland, gaat in therapie en wordt intensief begeleidt bij het reintegreren in de samenleving.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:13 schreef SpecialK het volgende:
Als Nederlander op eigen houtje vechten in een oorlogszone voor een vreemde factie lijkt mij gewoon landverraad. Dan ben je wat mij betreft je paspoort kwijt en als je je gezicht hier laat zien dan mag het volk wat mij betreft uit het volgende lijstje kiezen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Daarom in de TT: 'man uit Nederland'quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:16 schreef Rezania het volgende:
'Nederlander'Gewoon paspoort afpakken en neerjagen.
Nederland heeft Assad of de rebellen niet de oorlog verklaard. Ik had liever gezien dat je dezelfde termen gebruikt voor de mensen die echt landverraad hebben gepleegd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:13 schreef SpecialK het volgende:
Als Nederlander op eigen houtje vechten in een oorlogszone voor een vreemde factie lijkt mij gewoon landverraad. Dan ben je wat mij betreft je paspoort kwijt en als je je gezicht hier laat zien dan mag het volk wat mij betreft uit het volgende lijstje kiezen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Een onthoofde man in Syrië is geïdentificeerd als een man uit Nederland.quote:Man uit Nederland onthoofd persoon in Syrië
Een Nederlandse man heeft een persoon in Syrië onthoofd.quote:Man uit Nederland onthoofdt persoon in Syrië
Ik denk dat ze hem beter gewoon op kunnen vangen , een huisje geven en een auto.quote:Op donderdag 13 februari 2014 06:18 schreef LogiteX het volgende:
Nederlanderschap ontnemen. Zulke gekken hoeven we niet in onze samenleving.
Je bent blijkbaar zelf niet veel beterquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:25 schreef Richestorags het volgende:
En dan wilden die knettergekke Groenlinksknuffelaars deze mensen op laten nemen in de samenleving en begeleiden (op kosten van de belastingbetaler). Een nekschot op de kosten van de familie graag.
Nee inderdaad. Het niet willen hebben van onthoofdende elementen in je samenleving maakt je tot een slecht persoon.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar zelf niet veel beter
Blijkbaar vind je een nekschot heel normaal. Lekker persoon ben jij. Met TBS verlof zekerquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Het niet willen hebben van onthoofdende elementen in je samenleving maakt je tot een slecht persoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |