abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136680312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je 'disgusted' bent dat een gerenommeerde acteur die onlangs op jonge leeftijd overleed op de cover komt en jij niet, dan heb je echt een ego ter grootte van een heteluchtballon :')
God dan heb je het ook wel over de meest verschrikkelijke 'muzikant' aller tijden.

Zit trouwens lekker aan Prince nu, Sign o the Times, voor het eerst. Goede plaat hoor. ^O^ Jammer dat deze versie niet helemaal geweldig is, waardoor mijn linkeroor meer met muziek gevoed wordt dan mijn rechteroor. Had ook nog Sly & The Family Stone gehad, dat viel me enigszins tegen, was verre van slecht, maar had het iets eigenzinniger en funkier verwacht. :P
pi_136684939
Drake heeft best prima dingen gemaakt hoor. Hold On, We're Going Home is toch geen slechte hit bijvoorbeeld?
pi_136685633
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:19 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Drake heeft best prima dingen gemaakt hoor. Hold On, We're Going Home is toch geen slechte hit bijvoorbeeld?
Brr laat me er niet over beginnen. _O-
Heb zijn laatste album gereviewd op RYM, dat vat mijn mening wel samen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136686120
Nou, sorry, ik ben halverwege afgehaakt. :p
pi_136686325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:49 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nou, sorry, ik ben halverwege afgehaakt. :p
Dan is het alsnog voldoende om mijn mening over hem te begrijpen. Ik ben erg gevoelig voor dit soort acts rondom Hip-Hop omdat ik met dat genre opgegroeid ben zeg maar en ik vind Drake een belediging voor het genre, omdat hij niet kan rappen en ook totaal niet kan zingen, zijn teksten zijn totaal niet interessant en heel zijn oeuvre is gewoon een hele smerige pop rap-gimmick.

Staan overigens wel wat dingen op So Far Gone die wel nog gaan en Over kan ik op zich op een guilty pleasure-ige manier wel redelijk waarderen, maar die teksten zijn echt waardeloos, en daar draait Hip-Hop nu net om. :P
pi_136686533
Hiphop draait wat mij betreft helemaal niet per se om teksten. Ik luister vaak genoeg hiphop maar lang niet altijd naar de teksten. Het kan ook om sfeer draaien, neem een Mobb Deep, al wordt die versterkt door de teksten. Of gewoon om de fijne beats (Dr. Dre). Nee, da's nogal een misverstand, dat hiphop om de teksten draait.
pi_136686710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:00 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hiphop draait wat mij betreft helemaal niet per se om teksten. Ik luister vaak genoeg hiphop maar lang niet altijd naar de teksten. Het kan ook om sfeer draaien, neem een Mobb Deep, al wordt die versterkt door de teksten. Of gewoon om de fijne beats (Dr. Dre). Nee, da's nogal een misverstand, dat hiphop om de teksten draait.
Oorspronkelijk wel, daar zijn natuurlijk subgenres uit ontstaan waarbij het minder belangrijk is, natuurlijk heb ik ook een paar dingen met mindere teksten die ik waardeer zoals Kid Cudi en Kanye West, maar Hip-Hop bestaat uit 3 dingen, flows, beats en lyrics. Als een van die drie minder is kan het nog wel, maar als 2 van de 3 slecht zijn, is het gewoon hele slechte Hip-Hop, dat is bij Drake dus het geval, aangezien zijn teksten vreselijk zijn en hij ook niet kan flowen.

Verder is Mobb Deep qua teksten dan juist weer erg sterk. :P
The Infamous dan sowieso, Prodigy's album van vorig jaar vond ik ook sterk, die moest het niet van zijn complexe teksten hebben, maar voldeed wel volledig aan de andere twee eisen. Maar de beste albums in het genre blinken uit in alle drie de sub-parts. Daarom vind ik GKMC ook niet geweldig, omdat ik de beats en lyrics niet heel goed vind.
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:15:47 #108
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136687209
Tja, Kerft staart zich nogal eens blind op zaken die mijns inziens niet echt relevant zijn.
Neem nu die recensie...

Waar hij vooral over lijkt te vallen is dat Drake het label hiphop krijgt opgeplakt,
dat z'n teksten voorspelbaar zijn en/of nergens de diepte ingaan en dat ie niet 's werelds beste zanger is.

Maar wat zegt dat nu helemaal over de muziek an sich? Nu ja, vrij weinig, dus.

Dat gezegd hebbende ben ik het wel met 'm eens dat Drake ook in muzikaal opzicht niet zo interessant is als vele recensenten het doen voorkomen. Maar ik vind het zo nu en dan best te pruimen, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_136687212
Oorspronkelijk wel? Dat is ook niet per se waar. Rapper's Delight was ook gewoon een feestnummer. Het is voor ieder persoonlijk. Net als jij het over die drie aspecten hebt, dat is ook hoe jij het persoonlijk ervaart. Je zou ook een aspect kunnen noemen als hoe de stem van een rapper klinkt ofzo, wat ik tig keer belangrijker vind dan zijn teksten, zo vind ik Chuck D's stem veel toffer dan die van Flavor Flav. Maar jij hebt die drie aspecten en voor jou moeten er twee goed zijn. Prima, maar ik ervaar dat anders.

En Drake doet gewoon zijn eigen ding. Dat heeft niks met beledigen te maken, hij mag gewoon de muziek maken die hij wil. Ik vind het een beetje hip-hoppurisme.
pi_136687621
Ik ben dan ook wel een enorme Hip-Hop purist, dus op dat vlak klopt dat wel. Heb ook vaak discussies met mede puristen waar we dit soort artiesten volledig de grond in boren. _O-

En Rapper's Delight mag dan niet tekstueel heel sterk zijn, maar Hip-Hop is ontstaan uit politieke Soul/Jazz/Funk/Afrobeat van onder andere Gil Scott-Heron en dat draaide dan wél weer om de teksten. :P
pi_136687840
Hiphop is ook gewoon ontstaan als feestmuziek op de avonden dat DJ Kool Herc draaide. Daar was weinig politieks aan.
pi_136687862
Mooie is dat ik in andere genres juist verre van een elitist ben. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:28 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hiphop is ook gewoon ontstaan als feestmuziek op de avonden dat DJ Kool Herc draaide. Daar was weinig politieks aan.
Hmm zou je kunnen stellen, maar ik zie dat slechts als een van de oorsprongen van Hip-Hop, wat natuurlijk een erg breed genre op zichzelf is. :P
pi_136690612
Al wat oudere foto blijkbaar, maar Tyler, the Creator is zojuist flink in mijn achting gestegen.

pi_136690633
Dacht me te herinneren dat ik ook ooit eens een muzikant in een Feyenoord shirt heb gezien, maar geen idee meer wie. :P

Oja deze:

Maar haar bedoelde ik niet. :P

Andre Hazes bedoel ik overigens ook niet. :P
pi_136690738
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:02 schreef Kerftminister het volgende:
Andre Hazes bedoel ik overigens ook niet. :P
Ik neem aan dat je Lee Towers bedoelt?
pi_136690751
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:08 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Lee Towers bedoelt?

:D

Amsterdam in rep en roer.
pi_136690761
Godver, die foto heb ik nog nooit gezien. _O- :')
pi_136690860
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, die foto heb ik nog nooit gezien. _O- :')
Ja dat zie ik Leen andersom nog niet doen. :P
pi_136691045
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Al wat oudere foto blijkbaar, maar Tyler, the Creator is zojuist flink in mijn achting gestegen.

[ afbeelding ]
Hij kijkt er bij alsof het brandt.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:21:38 #120
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136692924
Doe mij Snoop Dogg in Ajax-shirt maar.
pi_136694794
De nieuwe Be Forest (de Italiaanse Beach House) is ook wel weer lekker loom :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136695060
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij kijkt er bij alsof het brandt.
Kan ook dat ie een imitatie van Jetro doet.
pi_136696873

_O_ _O_ _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136697473

O+
Die mogen ook wel met een nieuw album komen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:38:49 #125
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_136697640
Portishead... Dat zou ook wat zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')