abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136643842
Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik voel me al maanden ontzettend onrustig. Er heeft een voorval plaatsgevonden en hierdoor ben ik ontzettend gespannen geworden. Ik pieker heel veel en kan me slecht ontspannen. Als ik op stage ben (verpleegkundige ziekenhuis) gaat het heel goed en denk ik even niet aan mijn eigen problemen, als ik thuis ben slaat dit totaal om en word ik weer ontzettend onrustig. Ook in pauzes op stage gebeurt dit. Dan ben ik weer aan het piekeren. Ik ben al jaren bekend met faalangst en denk veel na over wat mensen wel niet van me denken. Ik voel me opgebrand. Heb veel last van spierpijn, rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, slaapproblemen etc. Ook merk ik dat ik dingen die ik eerder heel erg leuk vond en ontspannend vond, nu heel erg belastend vind en het niet meer goed vol kan houden. Bijvoorbeeld een avondje met vriendinnen hou ik nu slecht vol vanwege de drukte. Het geeft me een gespannen gevoel. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hoor van veel mensen dat het goed is om een tijdje rust te nemen, maar als ik rust neem ga ik piekeren en nadenken, dit heb ik niet tijdens het werk. Ik weet dus niet goed wat goed voor mezelf is. Ik heb al een verwijsbrief gekregen van de huisarts voor een psycholoog ten gevolge van een paniekstoornis. Ik heb zelf niet het idee dat het een paniekstoornis is, maar ik twijfel ook of ik overspannen ben. Ik kan nauwelijks meer genieten van dingen en zie soms als een berg tegen dingen op. Ik weet het echt even niet meer. Het ergste is nog dat ik het echt niet van mezelf snap! Een half jaar was ik nog hartstikke gelukkig en nu voel ik me gewoon zo ontzettend slecht. Mijn probleem heeft trouwens niks met werkdruk te maken. Het komt er op neer dat ik een tijdje bedreigd ben en hierdoor heb ik het vertrouwen in mensen een beetje verloren en is mijn toekomstperspectief erg veranderd. Ik heb sinds een maand oxazepam voorgeschreven gekregen en probeer dit nu zo min mogelijk te gebruiken, aangezien oxazepam verslavend werkt. Toch merk ik dat ik snel naar een tabletje grijp als ik me gespannen voel (max 3 per dag, 10 mg). Ook merk ik dat ik meer drink en rook. Als ik drink krijg ik hetzelfde effect dat ik met oxazepam kan bereiken. Helaas is dit ook geen oplossing voor mijn probleem en zal ik de oorzaak aan moeten pakken, maar die is niet meer op te lossen. Het is gebeurt. Volgende week heb ik een afspraak met de psycholoog.

Ik ben totaal even de weg kwijt.

Alvast bedankt!
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:41:09 #2
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_136644197
Welk ziekenhuis?
pi_136644384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef Keith_Bakker het volgende:
Welk ziekenhuis?
Heeft vrij weinig met mijn hulpvraag te maken lijkt mij.
pi_136644390
Ik denk dat je de juiste stap al gezet hebt. Knap hoor! De komende tijd wordt het vooral doorzetten en hard werken. En belangrijker: in jezelf geloven.

Overleg je medicatie even met je psych voor de zekerheid :) En van hem of haar krijg je ook vast de juiste diagnose :)
Trotse mamma :)
pi_136644508
Ik heb een hele tijd met een burn-out(of hoe je het ook wil noemen) gezeten. Voor mij waren medicijnen niet de oplossing, ik werd er compleet hersendood van. Voor mij kwam de weg terug omhoog toen ik mezelf weer begon te ontwikkelen als mens en mijn creatieve ding kon doen.

Pas op voor die medicatie.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_136644901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:48 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik heb een hele tijd met een burn-out(of hoe je het ook wil noemen) gezeten. Voor mij waren medicijnen niet de oplossing, ik werd er compleet hersendood van. Voor mij kwam de weg terug omhoog toen ik mezelf weer begon te ontwikkelen als mens en mijn creatieve ding kon doen.

Pas op voor die medicatie.
Mag ik vragen wat je bedoeld met je creatieve ding doen en hoe heb je jezelf weer ontwikkeld als mens? Heb je daar hulp bij gehad?
pi_136645315
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:57 schreef xloveforyou het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je bedoeld met je creatieve ding doen en hoe heb je jezelf weer ontwikkeld als mens? Heb je daar hulp bij gehad?
Eh, ik ben veel gaan lezen, veel gewone dagelijkse situaties gaan opzoeken(want dat levert dan een hoop spanning op), veel gaan studeren en schrijven, en uiteindelijk kon ik weer creatief mijn ei kwijt in mijn fotografie. Wat totaal niet lukte tijdens die depressie.

Het is, naar mijn mening, belangrijk een uitlaatklep te hebben voor je emoties maar ook om jezelf te blijven aanvullen met kennis en vaardigheden. Die depressie stompte me af en door kennis te vergaren werd dat afgestompte weer wakker geschud.

Excuses dat ik het niet beter kan uitleggen momenteel
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_136645523
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Ernstig depressief geweest, toen hulp gezocht en via een heel traject bij de psychiater op de stoep beland. Daar kreeg ik EMDR therapie, en dat is een therapie waarbij je traumatische ervaringen gaat analyseren en verwerken. Google maar even. Beviel mij wel goed, was van de nachtmerries, paniekaanvallen en algemene angst af na een aantal weken (het is dus niet een instant cure, en het werkt voor sommige mensen niet/slecht dus ja het is even uitproberen).
pi_136646944
The answer: seks
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:42:23 #10
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_136647215
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef Keith_Bakker het volgende:
Welk ziekenhuis?
:') _O-
En altijd het laatste woord.
pi_136647290
komt wel goed schatje
pi_136647316
Opeens werd je bedreigd?
pi_136647524
Wel fijn zoveel informatie, kunnen wij ons tenminste een goed beeld vormen van het probleem :')
pi_136649806
Net of ik de lyrics van 'Rap God' aan het lezen ben. Kunnen er echt geen alinea's tussen?
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:42:51 #15
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_136649880
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:45 schreef xloveforyou het volgende:

[..]

Heeft vrij weinig met mijn hulpvraag te maken lijkt mij.
hoe weet je dat nou misschien zitten we wel bij dezelfde

kan recepturen etc voor je regelen
pi_136653006
Zoals al eerder genoemd door Zippow is EMDR zeker iets wat je bespreekbaar moet maken tijdens je gesprek bij de psycholoog deze vorm van therapie kan heel goed helpen bij traumaverwerking (wat aan bedreiging blootgestaan hebben echt wel is ), maar daarnaast ook goed dat je je faalangst wil gaan aanpakken. Sommige mensen zijn gevoeliger om een blijvende angststoornis op te lopen, hoe eerder je er bovenop zit dit te voorkomen dan wel te minimaliseren hoe beter.

Lees je eens in over b.v. http://www.natuurinformat(...)eumkennis&id=i000932

"Angst is een slechte raadgever" en brengt daarnaast een groot risico op een eenzaam leven met zich mee ....., maar weet dat er iets aan te doen is, heel veel succes :)
pi_136661658
Alinea's… Gebruik ze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136665002
Dat lijkt op te veel stress. Veel voorkomend probleem.

Heb je vaak koude handen?

Ga veel sporten (goede doorbloeding is belangrijk), praat veel met mensen. FOK/computer is niet de juiste weg: zoek mensen die de tijd nemen om over koetjes en kalfjes te praten, die je op je gemak stellen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136670326
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:45 schreef Faithz het volgende:
Ik denk dat je de juiste stap al gezet hebt. Knap hoor! De komende tijd wordt het vooral doorzetten en hard werken. En belangrijker: in jezelf geloven.

Overleg je medicatie even met je psych voor de zekerheid :) En van hem of haar krijg je ook vast de juiste diagnose :)
Een psycholoog mag geen medicatie voorschrijven of bepalen hoe je ze dient in te nemen. Dat kan alleen een arts, in dit geval dus haar huisarts die ze ook voorgeschreven heeft. Verder met je eens ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')