Leek mij ook maar aan de andere kant: de boxen richten het geluid een bepaalde kant op. In dat geval zou het weer nadelig zijn aangezien ze naar de buren buren gericht zijn, lijkt mij.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:10 schreef Elan het volgende:
Buienmuur lijkt me het meest logisch. Geluid is trilling dus hoe verder bij de buren vandaan des te beter.
Heb het nooit te hard staan, eerder beetje paranoia zacht. Tijd voor meer herrie!quote:
Nou die boxen veroorzaken trilling en dus geluid, vergelijk het met op de muur staan bonzen of voor een muur bonzen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:24 schreef bobfoc het volgende:
[..]
Leek mij ook maar aan de andere kant: de boxen richten het geluid een bepaalde kant op. In dat geval zou het weer nadelig zijn aangezien ze naar de buren buren gericht zijn, lijkt mij.
Logisch, echter heb ik geen grote boxen in de planning maar eerder van die staande modules. Ik ben geen audiofiel maar wil bioscoopgeluid in de hut.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou die boxen veroorzaken trilling en dus geluid, vergelijk het met op de muur staan bonzen of voor een muur bonzen.
Helemaal als je hem de muur zelf ophangt (of je speakers)
Wat dat betreft: wat als je nou van die speakers aan het plafond hangt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou die boxen veroorzaken trilling en dus geluid, vergelijk het met op de muur staan bonzen of voor een muur bonzen.
Helemaal als je hem de muur zelf ophangt (of je speakers)
Bioscoopgeluid 5.1 of 7.1 kleine satelieten met subwooferquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:38 schreef bobfoc het volgende:
[..]
Logisch, echter heb ik geen grote boxen in de planning maar eerder van die staande modules. Ik ben geen audiofiel maar wil bioscoopgeluid in de hut.
Top, tx!quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:49 schreef hoas het volgende:
[..]
Bioscoopgeluid 5.1 of 7.1 kleine satelieten met subwoofer
Voor muziek 2 flinke vloerstaanders of 2 kleine met sub
Als je hem een stuk van de muur afzet is het geen probleem dan? Heb wel een houten tvmeubel maar ik neem aan dat die mee gaat trillen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:37 schreef hottentot het volgende:
Subwoofer niet tegen de muur met de buren aanzetten, verder maakt het niet uit.
Ook meer dat je hem niet strak tegen de muur aanzet, of diep in een hoek van die muur.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:48 schreef bobfoc het volgende:
[..]
Als je hem een stuk van de muur afzet is het geen probleem dan? Heb wel een houten tvmeubel maar ik neem aan dat die mee gaat trillen.
Wees gewoon verstandig en doe dat niet. Trek er een beetje meer geld voor uit (en dat hoeft echt niet veel te zijn) en je zet een fatsoenlijk geluid neer waar je veel en veel meer plezier van gaat beleven EN waar je buren een heel stuk minder last van gaan hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:22 schreef bobfoc het volgende:
Het zal waarschijnlijk een simpel surround setje worden, puur voor films en games. Ik wil voorkomen dat m'n buren denken dat ze in een oorlogsgebied zijn terecht gekomen.
Mhhh...iets om te overdenken iig, tx!quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wees gewoon verstandig en doe dat niet. Trek er een beetje meer geld voor uit (en dat hoeft echt niet veel te zijn) en je zet een fatsoenlijk geluid neer waar je veel en veel meer plezier van gaat beleven EN waar je buren een heel stuk minder last van gaan hebben.
Die simpele 5.1 surroundsetjes met melkpakjes en subwoofertje staan zowat garant voor overlast.
De subwoofer die daar bij zit is eigenlijk geen subwoofer. Imo zou het niet eens een woofer genoemd mogen worden. Die ondingen gooien er een grote brei aan gebonk en gebrul uit; volledig ongecontroleerd wat en resulteert in klagende buren en in zeer slechte kwaliteit muziek en geluid.
Zet gewoon 2 boekenplankers van een fatsoenlijk merk neer en koop daar een instap subwoofertje van een gerenommeerd merk bij. Dat hoeft samen heel niet duur te zijn. Voor 500 euro zet je al heel redelijk een 2.1 setje neer waar het gros van die 5.1 surroundsetjes niet aan kunnen tippen.
Ik heb hier een BK sub staan die onder de 20Hz duikt met gemak en voorzien is van een 12" woofer.
Mijn buren klagen nooit. En dat terwijl ik het volume met enige regelmaat toch behoorlijk open zet (lees veel harder dan dat die simpele setjes ooit zullen kunnen gaan). Bijkomend voordeel is dat het dan ook gewoon nog loepzuiver klinkt.
Voorheen had ik bij mijn computer een Z5500 setje staan. Die hoorde de buren dagelijks.
Het verschil in kwaliteit is belachelijk.
Ik zou echt dat simpel surroundsetje nog eens overdenken als ik jou was. Zeker als je nu al aan geeft aan je buren te denken.
Heb je een setje of idee dat je TS specifiek kan aanraden? Ik kijk ook even mee, ben ook op zoek naar een nieuwe set.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wees gewoon verstandig en doe dat niet. Trek er een beetje meer geld voor uit (en dat hoeft echt niet veel te zijn) en je zet een fatsoenlijk geluid neer waar je veel en veel meer plezier van gaat beleven EN waar je buren een heel stuk minder last van gaan hebben.
Die simpele 5.1 surroundsetjes met melkpakjes en subwoofertje staan zowat garant voor overlast.
De subwoofer die daar bij zit is eigenlijk geen subwoofer. Imo zou het niet eens een woofer genoemd mogen worden. Die ondingen gooien er een grote brei aan gebonk en gebrul uit; volledig ongecontroleerd wat en resulteert in klagende buren en in zeer slechte kwaliteit muziek en geluid.
Zet gewoon 2 boekenplankers van een fatsoenlijk merk neer en koop daar een instap subwoofertje van een gerenommeerd merk bij. Dat hoeft samen heel niet duur te zijn. Voor 500 euro zet je al heel redelijk een 2.1 setje neer waar het gros van die 5.1 surroundsetjes niet aan kunnen tippen.
Ik heb hier een BK sub staan die onder de 20Hz duikt met gemak en voorzien is van een 12" woofer.
Mijn buren klagen nooit. En dat terwijl ik het volume met enige regelmaat toch behoorlijk open zet (lees veel harder dan dat die simpele setjes ooit zullen kunnen gaan). Bijkomend voordeel is dat het dan ook gewoon nog loepzuiver klinkt.
Voorheen had ik bij mijn computer een Z5500 setje staan. Die hoorde de buren dagelijks.
Ik zou echt dat simpel surroundsetje nog eens overdenken als ik jou was. Zeker als je nu al aan geeft aan je buren te denken.
Ik hoor geen verschil hoor ben echt een proleet op dat gebied. Wat is zuiver en wat niet? Bose is normaal wel een goed merk toch.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:31 schreef Geralt het volgende:
Als je 2200 euro te besteden hebt dan ga je luisteren van te voren. Daar zet je erg leuk geluid voor neer. Vele malen beter dan zo een soundbar
Bose is een middelmatig merk die voor het design en nieuwe uitvindingen zoveel geld wil dat het exclusief lijkt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoor geen verschil hoor ben echt een proleet op dat gebied. Wat is zuiver en wat niet? Bose is normaal wel een goed merk toch.
Maar goed, we dwalen nu wel erg af van de vraag van TS.
Als je het verschil toch niet kan horen heeft het ook geen zin om er zoveel geld aan uit te geven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoor geen verschil hoor ben echt een proleet op dat gebied. Wat is zuiver en wat niet? Bose is normaal wel een goed merk toch.
wat zal het mediamarkt-pikkie een lol met je hebben, waarom lees je niet eerst eens wat info?quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die geen audiofiel zijn en de tijd of zin niet hebben zich er in te verdiepen anders verkochten ze niet zo goed.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:51 schreef hoas het volgende:
[..]
wat zal het mediamarkt-pikkie een lol met je hebben, waarom lees je niet eerst eens wat info?
Ik denk dat de meeste mensen die ook maar een beetje van muziek weten , gruwelen van een
''Soundbar''
Oke, dan blijf het maar volgen misschien dat je er iets aan hebt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die geen audiofiel zijn en de tijd of zin niet hebben zich er in te verdiepen anders verkochten ze niet zo goed.
Daarbij heb ik best een oud huis dus alles is gehorig als de tering, mijn hele huis volhangen met speakers of enorme zuilen neerzetten heeft totaal geen zin hier.
Al sta ik altijd open voor suggesties en een goed verhaal ik zal er nooit zelf naar gaan zoeken daarvoor interesseert het me simpelweg te weinig.
wat natuurlijk wel belangrijk is om te weten dat bij 5,1 setjes de subwoofer probeert te compenseren wat de melkpakjes tekort komen, nl de bass, dus alles zal uit het geforceerde kastje moeten komenquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dafuq, daar had ik nog niet eens aan gedacht. :pquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:33 schreef Nico987 het volgende:
Zo ie zo tegen de buitenmuur, anders zit je met je bank tegen die koude buitenmuur.
Jah idd in Letland zijn de alle huizen net zo geïsoleerd als hier.. In Letland zijn de huizen iets meer berekent op de kou.. Daarnaast zat je in een restaurant, dan ben je dus aan het eten, je zet je spijsvertering op gang, en dus krijg je het warmer.. (drie keer raden wat je tijdens een survival moet doen als het koud krijgt en je kunt het niet meer oplossen.) Als je maar genoeg stookt, wordt alles warm, maar onze jaren 30 gevel met spouw zonder spouw isolatie is echt wel behoorlijk koud.. Op ca 2,5 meter vanaf de muur, hebben wij nog het gevoel dat we de kou hierdoor voelen komen als het buiten echt koud is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:55 schreef Gieliovd het volgende:
Koude buitenmuur? Je gaat gelijk uit van een enkelsteens pand uit de 16e eeuw?
Ik heb in Letland wel eens tegen een buitenmuur gezeten in een restaurant, buiten -32, en daar was het koud. Maar hier, spouwmuur, isolatie, CV erin, Nederlands weer. Wel nee.
Ik verbaas mensen met deze mening altijd met mijn "Soundbar".quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:51 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die ook maar een beetje van muziek weten , gruwelen van een
''Soundbar''
Dit inderdaad, bij voorkeur de TV aan de zuidwand hangen. Dan schijnt hij nooit op het scherm.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:29 schreef Think_Pad het volgende:
Denk ook om de zon, je wilt niet dat de zon op je televisie schijnt en je daardoor eerst de gordijnen dicht moet doen voor je wat kunt zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |