Dat is inderdaad te verwachten, maar aangezien deze huizen nog gebouwd moeten worden is er een redelijk lange tijd om zelf te verkopen. Mocht dit echt niet lukken zou het te overwegen zijn (vandaar dat ik wel benieuwd ben naar ervaringen van anderen).quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:54 schreef DroogDok het volgende:
Die verkoopgarantie van je huidige woning hoor je vaker bij nieuwbouwprojecten inderdaad, reken er dan wel op dat je niet de hoofdprijs krijgt en dus mogelijk met een restschuld blijft zitten.
Mijn tip: eerst verkopen, dan pas aankopen!quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:31 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad te verwachten, maar aangezien deze huizen nog gebouwd moeten worden is er een redelijk lange tijd om zelf te verkopen.
Je moet al eerder beginnen met betalen, niet in 1x het hele bedrag wanneer de woning af is hé!quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:31 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad te verwachten, maar aangezien deze huizen nog gebouwd moeten worden is er een redelijk lange tijd om zelf te verkopen.
Dat weten we, maar toch bedankt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:38 schreef Danaa het volgende:
Je gaat ook kosten maken in bouwrente ed. Dit kan ook best hoog oplopen en deze kosten betaal je gedurende de tijd dat ze het huis bouwen.
Dat dus. Bovendien dalen de prijzen, dus kan je beter eerst je eigen huis verkopen en het nieuwbouwhuis met flinke korting kopen. Die raken ze in eerste instantie toch aan de straatstenen niet kwijt tegen de vraagprijs.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:27 schreef ueberduitser het volgende:
Mijn tip: eerst verkopen, dan pas aankopen!
Via de site heb ik inderdaad al het een en ander bekeken. Ik weet niet of dit dezelfde link is als wat ik al gezien heb want de site ligt eruit...:(quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:27 schreef DroogDok het volgende:
Had je deze al gezien?
http://www.eigenhuis.nl/nieuwbouw/nieuwbouwhuis-kopen/
Ganz genau!quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eerst verkopen, dan pas kijken naar een andere woning. Van al die gare en rare constructies wordt een koper of een verkoper algemeen niet beter van. Er is er maar 1 die er beter van wordt op de kosten van beide partijen.
Ok, maar dan sla ik nu voor 't gemak even een paar stappen over.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eerst verkopen, dan pas kijken naar een andere woning. Van al die gare en rare constructies wordt een koper of een verkoper algemeen niet beter van. Er is er maar 1 die er beter van wordt op de kosten van beide partijen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe weet je dat? Overigens verstandig besluit. Haast is een slechte factor bij diit soort transactiesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:32 schreef boerjanssen1 het volgende:
De bouw van het project begint al zeer snel, gezien het merendeel van de te bouwen huizen al verkocht is!
Van de makelaar en aannemer. Heel snel is nog wel een paar maanden hoor, niet morgen al;)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Overigens verstandig besluit. Haast is een slechte factor bij diit soort transacties
Lijken me inderdaad betrouwbare en welingelichte bronnen.....quote:
IJzersterke onderbouwing ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef Kola het volgende:
Zolang er maar geen plat dak op zit. Begin daar niet aan.
Een drama is het, platte daken. Je hoort huiseigenaren er altijd over, hoeveel gedoe ervan komt. Vooral in Nederland niets waard. Met een koophuis zou ik het altijd afraden. Dingen waar je je bij nieuwbouw misschien sneller op verkijkt, maar je moet vooruit denken toch?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:24 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
IJzersterke onderbouwing ook.
Waarom zijn platte daken niets in waard, vooral in NL?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef Kola het volgende:
[..]
Een drama is het, platte daken. Je hoort huiseigenaren er altijd over, hoeveel gedoe ervan komt. Vooral in Nederland niets waard. Met een koophuis zou ik het altijd afraden. Dingen waar je je bij nieuwbouw misschien sneller op verkijkt, maar je moet vooruit denken toch?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:29 schreef Kola het volgende:
[..]
Een drama is het, platte daken. Je hoort huiseigenaren er altijd over, hoeveel gedoe ervan komt. Vooral in Nederland niets waard. Met een koophuis zou ik het altijd afraden. Dingen waar je je bij nieuwbouw misschien sneller op verkijkt, maar je moet vooruit denken toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |