abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136856200
Only lovers left alive.

Only Lovers Left Alive (2013) - IMDb

Een moment opname van 2 vampieren die al eeuwen rond lopen en verliefd zijn. Best wel vet gemaakt en ook puik geacteerd door beide hoofdrolspelers. Aanradertje.

Imdb: 7,7*
Ik: 8
Veni, vidi, vodka.
pi_136861574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:39 schreef dumble het volgende:
Only lovers left alive.
[ afbeelding ]
Only Lovers Left Alive (2013) - IMDb

Een moment opname van 2 vampieren die al eeuwen rond lopen en verliefd zijn. Best wel vet gemaakt en ook puik geacteerd door beide hoofdrolspelers. Aanradertje.

Imdb: 7,7*
Ik: 8
jim jarmusch die een film over vampiers maakt 8)7 ben benieuwd.
Wie dit leest is hek.
pi_136865299
CARRIE

Ik heb het orgineel niet gezien, maar zoiezo probeer ik meestal films te beoordelen op de film zelf.. Als de film zelf vermaakt en goed is vind ik dat het belangrijkste...

maar deze film valt helaas tegen, het is het allemaal net niet... tot ongeveer 3/4 van de film is het nog leuk om te zien, weinig verrassends maar wel vermakelijk.. maar op het einde zakt het in en was ik blij dat het afgelopen was....
De acteerprestaties zijn redelijk, maar overal bleef ik dus met een teleurgesteld gevoel zitten.
5-
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:41:29 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_136870762
Frances Ha
Overduidelijk (en door Baumbach zelf toegeven) geïnspireerd door de Nouvelle Vague wordt het verhaal vertelt van Frances en haar beste vriendin Sophie die in New York het beste van het leven proberen te maken en te maken krijgen met de allerdaagse ellende van werk vinden, de rekeningen kunnen betalen en er tot overmaat van ramp ook nog een uitgebreid liefdesleven op nahouden.
Gemaakt met een kleine crew en opgenomen op locatie doet deze film weer terug verlangen naar de hoogtijdagen van de Franse New Wave. Vaker dan eens herken je de invloeden van onder andere het werk van Truffaut en Godard (links met en hommages aan The 400 Blows, Jules et Jim en Band of Outsiders zijn niet te missen). Het voelt allemaal heel vrij, fris en fruitig aan. De dialogen zijn scherp,humor is volop aanwezig en Gerwig en Sumner zijn fantastisch als de hartsvriendinnen, in de vele scenes waarin ze het scherm delen spat de energie en chemie van het scherm: echt genieten.
Geen vervolgen, spin-offs en reboots voor Baumbach. Met deze heerlijk coming-of-age film laat hij zien dat er nog steeds hoop is voor de (onafhankelijke) cinema.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_136880306
Soul Surfer (2011) - IMDb

Ik had deze film aan gezet met het idee, lekker een filmpje kijken over een paar surfende dames.

Wat bleek: de film gaat over een waargebeurt verhaal waarbij een meisje haar arm kwijt raakt door een haaibeet tijdens het surfen. Bethany Hamilton is (jeugd)beroepssurfer, haar hele leven draait hierom. De film illustreert haar faam, haar ongeluk en hoe ze, de korte periode na de amputatie van haar arm, op pakt. Ze gaat zelfs weer surfen en meedoen aan wedstrijden.

Voor mij was het even inkomen, omdat ik verder niks met surfen heb, maar na het ongeluk begon de film me heel erg te boeien. Soms zijn er wel wat saaie stukjes, de film duurt 1 uur en 40 minuten, dat had best 1 uur en bijvoorbeeld 20 minuten kunnen zijn. Toch geef ik de lengte van de film geen minpunten.

De film geeft hele mooie beelden terwijl de personages aan het surfen zijn. Vooral de onderwaterbeelden zijn erg mooi. Wat me ook opviel is hoe mooi ze de arm van de actrice hebben weggewerkt met cgi. Dat lijk me erg moeilijk om water toch zo mooi te laten lijken, maar goed, daar heb ik ook geen verstand van.

Tot slot geven de beelden van de echte Bethany Hamilton, na het eind, tijdens de aftiteling je hoogstwaarschijnlijk een "feel good" gevoel.

Omdat de film mij heeft weten te verassen geef ik de het een 8,0!

IMDB cijfer: 7,1
Mijn cijfer: 8,0
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:09:36 #106
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136881639
Stalingrad

quote:
Rusland
Oorlog / Actie
135 minuten

geregisseerd door Fedor Bondarchuk
met August Diehl, Pyotr Fyodorov en Thomas Kretschmann

Het is 1942. Het Sovjet-leger plant een tegenaaval op de nazi's die de helft van Stalingrad bezet houden aan de andere kant van de Wolga. De operatie om de rivier over te steken is echter onsuccesvol. Een paar soldaten die er in geslaagd zijn de andere kant te bereiken nemen hun toevlucht in een huis aan de oever van de Wolga. Hier vinden ze een meisje dat er niet in geslaagd is aan de Duitsers te ontkomen.
eindelijk weer eens een oorlogs film waar de duitsers duit en de russen russisch praten ^O^
en wat voor 1
de film laat een 1 bepaalde slag in Stalingrad ziet ( dus niet de hele slag)
de sets zijn erg mooi en de gevechten die er in de film voorkomen, zijn 1 van de mooiste die ik ooit gezien heb in een WW2 film

het verhaal is dan weer wat minder ( toch nog ruim voldoende hoor)

ik geef hem een 8 _O_
mee bekant vangde gin haas.
pi_136886995
Man on Earth leek me interessant. Gisteravond enthousiast binnen gehengeld. Bak popcorn en gaan! Na een kwartier nog steeds in die blokhut over vroeger lullen en diepzinnig doen, ging ik es doorspoelen. Of ze ook nog eens uit die hut komen en er nog iets valt te beleven. Toen dat niet zo bleek te zijn, heb ik 'm uitgezet. Het idee is origineel, maar de uitwerking viel me meteen al tegen. Jammer.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_136899263
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:17 schreef Apotheose het volgende:
Man on Earth leek me interessant. Gisteravond enthousiast binnen gehengeld. Bak popcorn en gaan! Na een kwartier nog steeds in die blokhut over vroeger lullen en diepzinnig doen, ging ik es doorspoelen. Of ze ook nog eens uit die hut komen en er nog iets valt te beleven. Toen dat niet zo bleek te zijn, heb ik 'm uitgezet. Het idee is origineel, maar de uitwerking viel me meteen al tegen. Jammer.
Jammer. Een paar van de beste films en afleveringen uit series zich af in een enkele ruimte.
pi_136899338
Had ik laatst ook. Ik was in het theater en het hele stuk speelde zich in één enkele ruimte af. Na anderhalf uur zaten ze nog steeds in diezelfde ruimte!! Toen was ik er klaar mee en ben ik weggelopen.
pi_136899656
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:09 schreef Thomas B. het volgende:
Had ik laatst ook. Ik was in het theater en het hele stuk speelde zich in één enkele ruimte af. Na anderhalf uur zaten ze nog steeds in diezelfde ruimte!! Toen was ik er klaar mee en ben ik weggelopen.
:D
pi_136900691
Mooi dat je nog van die gouden tips tegen komt hier. The Man From Earth. ^O^
pi_136901558
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:09 schreef Thomas B. het volgende:
Toevallig, had ik gisteravond ook! Gelukkig was het na anderhalf uur afgelopen.

Overigens was het een stuk dat is verfilmd als Carnage (2011) - IMDb die film binnenkort maar eens kijken, zoek de verschillen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_136901771
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:39 schreef kawa4 het volgende:
The Human Race
[ afbeelding ]

[..]

op zich heeft de film wel een leuk idee.
vergelijking word al snel gemaakt met Batle Royale, maar ze wijken toch best veel van elkaar af
er had wel meer ingezeten, wan special effect waren wat minder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
acteer prestatie, laten ook wel te wensen over.
maar voor de rest best wel een vermakelijke film vond ik.

ik geef hem een kleine 7
Een 7? Op basis waarvan?

Dit was in mijn optiek gewoon écht een waardeloze film, een verhaal dat nergens overgaat, belachelijke acteurs, slecht in beeld gebracht. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een 2 omdat het nog wel in kleur is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 februari 2014 @ 20:01:11 #114
862 Arcee
Look closer
pi_136903282
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:19 schreef Karstman het volgende:
Overigens was het een stuk dat is verfilmd als Carnage (2011) - IMDb die film binnenkort maar eens kijken
Die vond ik echt hilarisch. _O-

Christoph Waltz. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_136903583
The Escapist (Rupert Wyatt, 2008)
Tja.. laten we deze maar plaatsen in de categorie "leuk voor een keertje". Aardige cast die heel wat meer in zijn mars heeft dan dat ze hier laten zien. Met name Brian Cox valt tegen in de hoofdrol, slap personage zonder overtuiging gebracht. Het eerste uur is nogal traag/ saai, in het laatste halfuur herpakt de film zich goed en het einde is best leuk gevonden. De ultieme ontsnappingsfilm blijft voor mij toch echt Le Trou, lijkt er wel op dat de regisseur van The Escapist deze film ook gezien heeft wat er zaten wel wat herkenbare momentjes in. ​6.5
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:11:46 #116
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136903819
quote:
19s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:25 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Een 7? Op basis waarvan?

Dit was in mijn optiek gewoon écht een waardeloze film, een verhaal dat nergens overgaat, belachelijke acteurs, slecht in beeld gebracht. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een 2 omdat het nog wel in kleur is.
ik heb me eigen goed vermaakt met deze film,
oke acteurs waren niet zo denderend, maar het verhaal vond ik wel mooi.
en de algehele sfeer van de film ( tot het einde) vind ik ook wel goed
6.5 vond ik te laag dus daarom maar een kleine 7
mee bekant vangde gin haas.
pi_136905308
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die vond ik echt hilarisch. _O-

Christoph Waltz. _O_
Het theaterstuk was ook hilarisch met Huub Stapel in de rol van Christoph Waltz.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_136906186
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Jammer. Een paar van de beste films en afleveringen uit series zich af in een enkele ruimte.
ik heb Buried wel gezien. Speelt ook de hele film af in 1 ruimte. Zelfs maar 1 persoon in beeld. En dat vond ik wel een goede film. Dat ging ergens naar toe. Die 20 min van Man on Earth vond ik echt slaapverwekkend. Acteerprestaties vond ik ook niet echt overtuigend. Goed, heb niet veel gezien maar wel genoeg :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_136906779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:55 schreef turance het volgende:
Soul Surfer (2011) - IMDb

[ afbeelding ]

Ik had deze film aan gezet met het idee, lekker een filmpje kijken over een paar surfende dames.

Wat bleek: de film gaat over een waargebeurt verhaal waarbij een meisje haar arm kwijt raakt door een haaibeet tijdens het surfen. Bethany Hamilton is (jeugd)beroepssurfer, haar hele leven draait hierom. De film illustreert haar faam, haar ongeluk en hoe ze, de korte periode na de amputatie van haar arm, op pakt. Ze gaat zelfs weer surfen en meedoen aan wedstrijden.

Voor mij was het even inkomen, omdat ik verder niks met surfen heb, maar na het ongeluk begon de film me heel erg te boeien. Soms zijn er wel wat saaie stukjes, de film duurt 1 uur en 40 minuten, dat had best 1 uur en bijvoorbeeld 20 minuten kunnen zijn. Toch geef ik de lengte van de film geen minpunten.

De film geeft hele mooie beelden terwijl de personages aan het surfen zijn. Vooral de onderwaterbeelden zijn erg mooi. Wat me ook opviel is hoe mooi ze de arm van de actrice hebben weggewerkt met cgi. Dat lijk me erg moeilijk om water toch zo mooi te laten lijken, maar goed, daar heb ik ook geen verstand van.

Tot slot geven de beelden van de echte Bethany Hamilton, na het eind, tijdens de aftiteling je hoogstwaarschijnlijk een "feel good" gevoel.

Omdat de film mij heeft weten te verassen geef ik de het een 8,0!

IMDB cijfer: 7,1
Mijn cijfer: 8,0
Bedankt voor tip! Doet me beetje denken aan Chasing Mavericks (2012) - IMDb
pi_136907152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik heb Buried wel gezien. Speelt ook de hele film af in 1 ruimte. Zelfs maar 1 persoon in beeld. En dat vond ik wel een goede film. Dat ging ergens naar toe. Die 20 min van Man on Earth vond ik echt slaapverwekkend. Acteerprestaties vond ik ook niet echt overtuigend. Goed, heb niet veel gezien maar wel genoeg :P
Phone Booth
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:21:14 #121
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_136911052
The Wolf of Wall Street

Hoge verwachtingen (Di Caprio kan me altijd bekoren, Scorsese is ook geen amateur, onderwerp vind ik interessant), maar ik vond er eigenlijk niet veel aan. Er gebeurt niks. Ja ze worden rijk, en gebruiken veel drugs, en er zijn veel hoeren, en dan gaat t allemaal mis op het einde. Maar dat het mis zou gaan wist ik natuurlijk al, dus voor het verhaal is de film niet gemaakt. Dat hoogmoed voor de val komt, is ook geen nieuws, en zoals hier gedaan, zonder enkele subtiliteit, lijkt het me niet dat het daarom te doen was. Ook leert geen enkel karakter iets (behalve dat rare moment met die 3 doden in het reddingsvliegtuig na de redding in de boot, waar geen enkel vervolg op komt), dus voor de karakterontwikkelingen is de film ook niet interessant.
Is het dan een soort document? Over dat de financiële sector verrot is? Dat is al jaren geen nieuws meer, dus dat kan het ook niet zijn. En bovendien werd er extra hard geprobeerd om juist zo weinig mogelijk over aandelenhandel te vertellen, omdat het allemaal zo ingewikkeld zou zijn.

Het enige dat ik kan verzinnen is dat het een film over leiderschap is. Als in: mensen kunnen nogal gek gaan doen als ze de verkeerde charismatische persoon volgen. Maar waarom dat in deze context moet, ik weet het niet.
Als iemand me kan vertellen waar deze film goed voor is, ik hoor het graag.

OK, eerlijk is eerlijk, er zaten wel een paar goede grappen in " 'Who, who?' What are you, a fucking owl?" vond ik de leukste.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:43:17 #122
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_136912320
Ik denk het een film is ter vermaak. Dat doet ie uitstekend, net als het boek.
Bedankt Hans.
pi_136913511
Bram Stoker's Dracula

In de vroegere donkere jaren van de mensheid vochten de Christenen tegen de invasie van de opkomende Turken, een van hem was Graaf Dracula.
Als hij terugkomt van een bloedige veldslag verneemt hij dat zijn geliefde Elizabetha zelfmoord heeft gepleegd, omdat zij in de veronderstelling was dat hij was omgekomen.

Graaf Dracula is woest, hij voelt zich verraden door God en de Kerk die hij heeft verdedigd !

400 jaar later wordt Jonathan Harker uitgenodigd op het kasteel van de Graaf, en op een avond ziet Dracula het portret van de geliefde van Jonathan.

Zij lijkt precies op haar Elizabetha...............................................

Deze film heeft alles ; spanning, horror, erotiek, actie, drama.

Elke keer als ik deze film zie word ik gewoon opgezogen in het verhaal, op een gegeven moment krijg je zelf ook sympathie en medelijden voor Graaf Dracula en weet je dat 'em enorm veel onrecht is aangedaan ;(

Tezamen met een sterrencast met namen als Gary Oldman, Winona Ryder, Anthony Hopkins en Keanu Reeves maakt dit een van de beste films die ik ken _O_

imdb cijfer : 7.5
mijn cijfer : 9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_136918034
Jeune et Jolie

Jeune & jolie (2013) - IMDb

Mooie film, melancholisch gevoel wekt het op, niet goed te beschrijven, ik wilde hem al een poosje zien en het was zeker geen tegenvaller. Ik moet zeggen dat er wat haken en ogen aanzaten. In hoeverre het " vier seizoenen " deel echt nu had om te benoemen, maar over het algemeen een sterke film, voor mij eentje die ik niet snel vergeet.

IMDB: 7.0
Mijn cijfer: 7.5

It's you my love, you who are the stranger
pi_136918949
The Book Thief

De film gaat over Liesel (Sophie Nélisse), een bijzonder en helfdhaftig meisje dat tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland naar een pleeggezin wordt gestuurd.

Ze leert lezen onder aanmoediging van haar nieuwe familie en Max, een Joodse vluchteling die door hen verborgen wordt gehouden in de kelder. Voor Liesel en Max is de kracht van woorden en verbeelding de enige manier om te ontsnappen aan de ingrijpende gebeurtenissen om hen heen.

Een film waar je aan het einde (weer) eens denkt hoe zinloos en wreed een oorlog is,
ik word daar altijd een beetje treurig van... ;(

The Book Thief (2013) - IMDb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')