Voor de foto was het wel handig geweest het zakje er even af te halen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:34 schreef pipdebeer het volgende:
Dag FOK!ers
Ik denk dat mijn radiator in de badkamer lekt. Telkens nadat hij aan heeft gestaan lekt er langzaam aan een dag of twee een vloeistof uit, ik zou de vloeistof beschrijven als een beetje gel-achtig...
Kan ik hier zelf wat aan doen of moet ik het door iemand anders laten controleren/repareren?
Hier is een foto van welk onderdeel van de radiator ik bedoel:
[ afbeelding ]
Er zit nu een zakje omheen om te controleren hoeveel hij lekt. Het is een soort van kraantje.
Eind-conclusie: Nieuwe vulkraan halen en deze monteren, of, als je niet handig bent, iemand vragen die het wel is. Bijvoorbeeld deze: http://www.warmteservice.(...)ap-%C2%BD/p/46952505quote:Op zondag 16 februari 2014 13:41 schreef BartNH het volgende:
[..]
Voor de foto was het wel handig geweest het zakje er even af te halen.
Waarschijnlijk is het een aftapkraan of juist een vulkraan. Die gel is gewoon wat 'ingedikt' verwarmingswater. Mogelijk helpt het als je die kraan een paar keer open en dicht zet maar dat kan het ook juist verergeren.
Degene die zo'n kraan vervangt zal dat ook wel weten. Althans, dat hoop ik voor hemquote:Op zondag 16 februari 2014 14:38 schreef Gieliovd het volgende:
Waarvoor wel je systeem leeg moet.
Niet zomaar eruit draaien, want dan lekt er iets meer dan een drupje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |