Die kaalslag is niet alleen op de werkvloer zelf, maar ook in de laag daarboven. Met mijn master diploma zou ik dus niet automatisch 'veilig' zijn. En dat hebben van meer inspraak ed., ik weet juist niet of dat wel WIL. Het is een behoorlijke verantwoordelijkheid en eentje waardoor je je werk meer mee naar huis neemt denk ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 03:36 schreef Leonoire het volgende:
Afmaken die handel! Ik werk op die 'werkvloer' waar je het over hebt en zo leuk is die op dit moment niet! WMO, transitie jeugdzorg (als je in de jeugd zit). Alles werkt tegen. Er moet meer met minder en iedereen loopt op het tandvlees.
Als je dan écht persé moet werken op een groep dan moet je dat doen, maar verkoop jezelf niet te gemakkelijk.
Houd voor ogen dat je veeeeel meer kan betekenen (met je titel) in een baan waar je zogezegd meer 'macht' (inspraak... of überhaupt spreekrecht) hebt dan vanaf de werkvloer.
Het blijft mooi werk, maar moeilijk vol te houden.
Ik dacht dat dat normaal was. Ik ken er drie met dezelfde studie en alle 3 op een KDV.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:56 schreef Hallmark het volgende:
Een kennis heeft pedagogiek gestudeerd. En werkt nu al jaren in een kinderdagverblijf. Ze heeft het prima naar d'r zin. Dus ja, is heel goed mogelijk om universitair geschoold te zijn, maar de voorkeur te geven aan heel ander werk.
Welke studies?quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:30 schreef Stratotanker het volgende:
Sowieso je master afronden, dat lijkt mij duidelijk. Wat betreft werk, lekker gaan doen wat je leuk vindt.
Anekdote:
Op mijn bijbaantje destijds werkte iemand met drie (3, III, 0011, sqrt(9)) academische titels. Deze meneer was al 25 jaar postbode. Eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij dat al die tijd volhoudt.
[..]
Ik dacht dat dat normaal was. Ik ken er drie met dezelfde studie en alle 3 op een KDV.
Ja, ik heb ook getwijfeld en ben zelfs bij een peut geweest vanwege m'n afstudeerangsten. Heb me erdoor geworsteld en ben blij 't afgerond te hebben.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef fh101 het volgende:
Dat allemaal brengt me wel aan het twijfelen. Wat wil ik straks? Wil ik wel die academische titel? Het enige voordeel dat ik daar nu van zie is het bijbehorende salaris, maar dat is ook niet heilig.. Ik twijfel gewoon heel erg nu wat ik straks wil. Zijn er meer mensen die dit herkennen en wat hebben jullie met die twijfel gedaan?
Wiskunde en Japans. De andere geen idee.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook getwijfeld en ben zelfs bij een peut geweest vanwege m'n afstudeerangsten. Heb me erdoor geworsteld en ben blij 't afgerond te hebben.
Daar is pedagogiek toch ook voor bedoeld?quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:56 schreef Hallmark het volgende:
Een kennis heeft pedagogiek gestudeerd. En werkt nu al jaren in een kinderdagverblijf. Ze heeft het prima naar d'r zin. Dus ja, is heel goed mogelijk om universitair geschoold te zijn, maar de voorkeur te geven aan heel ander werk.
Dank voor je open reactiequote:Op woensdag 12 februari 2014 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook getwijfeld en ben zelfs bij een peut geweest vanwege m'n afstudeerangsten. Heb me erdoor geworsteld en ben blij 't afgerond te hebben.
Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint. Wat ik nu zie op mijn stage is dat degenen die eindverantwoordelijk zijn (oa. mijn begeleiders) thuis ook nog uren aan hun werk spenderen. Dat staat me ook tegen. En het feit dat mensen van jou resultaat willen zien, terwijl je dat misschien helemaal niet kunt bieden. Een hoop twijfels op dat punt dus...quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:08 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk dat er ook hoogopgeleide mensen zijn die bang zijn voor alle verantwoordelijkheden die een hoogopgeleide baan meebrengt. Ik zeg dat niet over TS. Gaat meer over al die mensen die iemand kennen die doctorandus barkeeper is.
In mijn richting is het vrijwel onmogelijk om het 'hogere' werk op te pakken. Dat doen de kantoorlui, en als je op een groep zelf werkt heb je daar weinig mee te maken.. Het is natuurlijk niet gezegd dat ik eeuwig dit werk wil blijven doen, dus wellicht is het op een andere toekomstige werkplek wel een optie.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:47 schreef Daboman het volgende:
Misschien is dat wat voor je. Lager inzetten en vervolgens het "hogere" werk oppakken naarmate je er tijd voor hebt en het aan kan. Dan zou ik je wel adviseren de studie af te maken zoals de rest al aangeeft, dan heb je wel wat achter de hand.
Om eerlijk te zijn, kan ik me niet meer heugen dat ik werk mee naar huis heb genomen. Ik klok uit en klaar. Wel heb ik sommige daagen meer dan het gemiddelde aantal uren, maar da's op 't werk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:24 schreef fh101 het volgende:
Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint. Wat ik nu zie op mijn stage is dat degenen die eindverantwoordelijk zijn (oa. mijn begeleiders) thuis ook nog uren aan hun werk spenderen. Dat staat me ook tegen. En het feit dat mensen van jou resultaat willen zien, terwijl je dat misschien helemaal niet kunt bieden. Een hoop twijfels op dat punt dus...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |