abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136573804
Hoi allemaal,

TS is nu bezig met haar master en is deze aan het afronden. De studie zelf heb ik altijd heel leuk gevonden; interessante onderwerpen en het werkveld leek me ook altijd leuk. Maarrrr.... Ik loop nu voor het eerst in mijn opleiding stage en ik moet eerlijk zeggen dat het een beetje tegenvalt...

Ik volg een sociale studie en werk daarnaast op oproepbasis in de gehandicaptenzorg. Dat vind ik echt ontzettend leuk; studiegerelateerd, af en toe wat spanning en sensatie, leuke interactie met de bewoners en geen dag is hetzelfde. Ik dacht dan ook dat ik mn stage ook echt heel leuk zou vinden omdat ik nu eindelijke eens 'op niveau' met het werk bezig kon gaan. Maar op mijn stage zit ik vooral hele dagen achter de computer omdat praktisch alle werkzaamheden elektronisch plaats vinden, en dat valt me echt zwaarder dan ik had gedacht. Bovendien is het zo dat als op mn werk mijn dienst is afgelopen ik naar huis ga en het klaar is. Nu wordt verwacht dat ik 's avonds en in het weekend ook naar mijn email kijk en de zaken bijhoudt.

Dat allemaal brengt me wel aan het twijfelen. Wat wil ik straks? Wil ik wel die academische titel? Het enige voordeel dat ik daar nu van zie is het bijbehorende salaris, maar dat is ook niet heilig.. Ik twijfel gewoon heel erg nu wat ik straks wil. Zijn er meer mensen die dit herkennen en wat hebben jullie met die twijfel gedaan?
pi_136573968
Ik kan me een vergelijkbaar topic herinneren van een jongen.
pi_136574038
Je kunt die master maar beter afronden dan heb je in ieder geval iets om op terug te vallen, mijn oom is ingenieur in de mijnbouw en die is de horeca ingegaan omdat hij dat veel leuker vond
-XOXO-
pi_136574107
Ik ken best veel hoog opgeleide mensen die in de horeca zijn gaan werken omdat ze dat leuker vonden.
pi_136574474
Eerst zorgen dat je je academische titel haalt. Dat is een goede basis voor de toekomst..
Wanneer je bent afgestudeerd kun je ervoor kiezen om 'op de werkvloer' te beginnen en je daarna eventueel op te werken als je hier interesse in hebt. Denk vooral dat plezier in je werk belangrijk is....
  dinsdag 11 februari 2014 @ 00:33:51 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136575356
Gewoon lekker doen. Toen ik tijdens/na mijn studie taxi reed, had ik een collega die rechten had afgerond, maar liever taxi reed.

Je moet doen waar je gelukkig van wordt. Geld maakt je dat niet als je je werk niet leuk vindt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136576428
Een nadeel van je master afronden en uiteindelijk toch iets 'onder je niveau' te willen doen is dat je afgewezen kan worden omdat je te hoog opgeleid bent...afhankelijk van welke beroepsgroep.
Bang dat je teveel salaris vraagt of dat je ze gaat verlaten voor iets anders als dat op je pad komt.

Volg je hart. Aan de ene kant kan een master altijd nog en aan de andere kant kun je spijt krijgen als je het nu niet doet.
pi_136576574
Ik sluit me aan bij wat iedereen hier zegt. Master afmaken en daarna doen wat je leuk vind. Een vriend van me heeft een master in genetica, maar is helemaal verzot van retro-gaming en probeert nu door artikelen te schrijven daar zijn geld mee te verdienen. Zijn vriendin heeft een master in wiskunde maar vind het leuker om geld te verdienen door een online winkel te hebben voor hobbyspullen (breien, knutselen).

Je hebt in ieder geval nog altijd een plan b, wat erg handig is, mocht het werk in de gehandicaptenzorg op den duur tegen gaan vallen.
pi_136576784
Afmaken die handel! Ik werk op die 'werkvloer' waar je het over hebt en zo leuk is die op dit moment niet! WMO, transitie jeugdzorg (als je in de jeugd zit). Alles werkt tegen. Er moet meer met minder en iedereen loopt op het tandvlees.
Als je dan écht persé moet werken op een groep dan moet je dat doen, maar verkoop jezelf niet te gemakkelijk.
Houd voor ogen dat je veeeeel meer kan betekenen (met je titel) in een baan waar je zogezegd meer 'macht' (inspraak... of überhaupt spreekrecht) hebt dan vanaf de werkvloer.

Het blijft mooi werk, maar moeilijk vol te houden.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_136623997
Dank voor de reacties allen :) Ik kon even niet reageren door drukte op de uni en ik was mn wachtwoord kwijt :')

Ik ben sowieso van plan om mijn master wel af te maken. Het zou zonde zijn om in de laatste maanden af te haken en ik wil inderdaad wel een diploma hebben waar ik op terug kan vallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 03:36 schreef Leonoire het volgende:
Afmaken die handel! Ik werk op die 'werkvloer' waar je het over hebt en zo leuk is die op dit moment niet! WMO, transitie jeugdzorg (als je in de jeugd zit). Alles werkt tegen. Er moet meer met minder en iedereen loopt op het tandvlees.
Als je dan écht persé moet werken op een groep dan moet je dat doen, maar verkoop jezelf niet te gemakkelijk.
Houd voor ogen dat je veeeeel meer kan betekenen (met je titel) in een baan waar je zogezegd meer 'macht' (inspraak... of überhaupt spreekrecht) hebt dan vanaf de werkvloer.

Die kaalslag is niet alleen op de werkvloer zelf, maar ook in de laag daarboven. Met mijn master diploma zou ik dus niet automatisch 'veilig' zijn. En dat hebben van meer inspraak ed., ik weet juist niet of dat wel WIL. Het is een behoorlijke verantwoordelijkheid en eentje waardoor je je werk meer mee naar huis neemt denk ik.

Er verandert idd wel ontzettend veel in de gehandicaptenzorg, maar ik werk wat dat betreft wel op een groep die altijd zorg nodig zal hebben (ZZP 6/7, voor degenen die het wat zegt). Het is natuurlijk geen garantie dat er niets veranderd.

Misschien heb ik ook wel gewoon even een flink baal moment door mn stage die op dit moment gewoon flink tegenvalt. Maar wie weet moet ik het gewoon nog even de tijd geven en wordt het vanzelf beter.
pi_136625681
Dat je over bepaalde capaciteiten beschikt, wil niet direct zeggen dat je er alles uit hoeft te halen, of dat wil. Ik ben bezig met een hbo-studie en ik zie wel waar ik eindig als ik deze heb afgerond :P Zolang ik een baan heb waarmee ik alle vaste laten kan betalen + af en toe iets leuks kan doen, vind ik dat prima. Ik streef ook helemaal niet naar 'carrière maken' zoals veel medestudenten. Verder wil ik wel een baan met verantwoordelijkheid, maar niet teveel waardoor de functies die ik zou kunnen krijgen later wellicht helemaal niets voor mij zijn. Toch is het verstandig om je master te halen natuurlijk, omdat dit meerdere kansen biedt :P
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:56:59 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136628686
Een kennis heeft pedagogiek gestudeerd. En werkt nu al jaren in een kinderdagverblijf. Ze heeft het prima naar d'r zin. Dus ja, is heel goed mogelijk om universitair geschoold te zijn, maar de voorkeur te geven aan heel ander werk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136630883
Sowieso je master afronden, dat lijkt mij duidelijk. Wat betreft werk, lekker gaan doen wat je leuk vindt.

Anekdote:
Op mijn bijbaantje destijds werkte iemand met drie (3, III, 0011, sqrt(9)) academische titels. Deze meneer was al 25 jaar postbode. Eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij dat al die tijd volhoudt.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:56 schreef Hallmark het volgende:
Een kennis heeft pedagogiek gestudeerd. En werkt nu al jaren in een kinderdagverblijf. Ze heeft het prima naar d'r zin. Dus ja, is heel goed mogelijk om universitair geschoold te zijn, maar de voorkeur te geven aan heel ander werk.
Ik dacht dat dat normaal was. Ik ken er drie met dezelfde studie en alle 3 op een KDV.

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 16:32:17 ]
pi_136631181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:30 schreef Stratotanker het volgende:
Sowieso je master afronden, dat lijkt mij duidelijk. Wat betreft werk, lekker gaan doen wat je leuk vindt.

Anekdote:
Op mijn bijbaantje destijds werkte iemand met drie (3, III, 0011, sqrt(9)) academische titels. Deze meneer was al 25 jaar postbode. Eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij dat al die tijd volhoudt.

[..]

Ik dacht dat dat normaal was. Ik ken er drie met dezelfde studie en alle 3 op een KDV.
Welke studies?
pi_136632586
Ik denk dat er ook hoogopgeleide mensen zijn die bang zijn voor alle verantwoordelijkheden die een hoogopgeleide baan meebrengt. Ik zeg dat niet over TS. Gaat meer over al die mensen die iemand kennen die doctorandus barkeeper is.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_136637302
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef fh101 het volgende:
Dat allemaal brengt me wel aan het twijfelen. Wat wil ik straks? Wil ik wel die academische titel? Het enige voordeel dat ik daar nu van zie is het bijbehorende salaris, maar dat is ook niet heilig.. Ik twijfel gewoon heel erg nu wat ik straks wil. Zijn er meer mensen die dit herkennen en wat hebben jullie met die twijfel gedaan?
Ja, ik heb ook getwijfeld en ben zelfs bij een peut geweest vanwege m'n afstudeerangsten. Heb me erdoor geworsteld en ben blij 't afgerond te hebben.

Alles heeft voor- en nadelen. Voordelen van een ac. titel is toch de dingen in een breder perspectief te kunnen plaatsen en op meerdere niveau's inzetbaar te zijn. Wat mij bijvoorbeeld "niks" lijkt, is tussen mensen te moeten werken die alleen doen "wat ze wordt opgedragen zonder daar bij na te denken". Ik begeleid regelmatig TU studenten en vind het leuk om te zien dat die knapen de dingen gewoon snel oppikken en nieuwsgierig naar kennis en ontwikkeling zijn.

En zou je nou je hele leven barkeeper of chauffeur willen zijn........met perspectief op......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136638705
het komt nooit goed meer met je. Je zal iemand tegenkomen, Werk vinden, en een burgerlijk leven leiden. Het grappige eraan is dat je met tegenzin gaat werken en miserabel door het leven gaan. Zo is het leven nou eenmaal.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_136639173
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke studies?
Wiskunde en Japans. De andere geen idee.

Er liepen trouwens wel meer midden dertigers met een bul.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 20:10:30 ]
pi_136639805
Ik ben zelf de andere kant op gegaan :P, met MBO4 als programmeur in het buitenland beland en geef leiding aan mensen met master degrees e.d.

Dat gezegt, ik kan me wel voorstellen waarom mensen liever een baan hebben onder hun capaciteiten.
Het hierboven genoemde voorbeeld van postbode bijvoorbeeld. Lekker de hele dag frisse lucht, wandelen /fietsen en lekker in je eigen hersen kronkels duiken.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:45:29 #20
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136641031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook getwijfeld en ben zelfs bij een peut geweest vanwege m'n afstudeerangsten. Heb me erdoor geworsteld en ben blij 't afgerond te hebben.
^O^
Om dit soort berichten bezoek ik Fok. Met openheid en eerlijkheid andere mensen een hart onder de riem steken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136641153
Lijkt me niets mis mee.

Ik heb een bachelor in biomedische wetenschappen en kwam vervolgens nergens aan de bak in het medisch lab. De laboratoriumwereld staat bijna niet open voor nieuwe invoer en een jaar naar een baan zoeken is niet vreemd. En als je dan een baan hebt waar het niet klikt ben je weer een jaar op zoek naar iets anders. Dit even om de markt te schetsen.

Maar buiten de inhoudelijke kennis doe je ook bepaalde vaardigheden op die je in iedere baan helpen. Ik zit nu in een MBO-baan. Toch pak ik wanneer ik tijd heb zaken op die normaal gesproken gedaan worden door mensen die veel en veel hoger zitten ingeschaald. Dus als je lager ingeschaald zit, wil dat niet per definitie zeggen dat je het "werk op niveau" niet alsnog kan oppakken. Dan moet je motivatie wel zijn dat je het doet om jezelf te ontwikkelen of omdat je het leuk vind, want promotie/hoge beoordelingen zijn gebaseerd op een heel erg fout politiek spel, dus als dat je motivatie dan is stel je je te afhankelijk op. Maar goed, je hebt wel het grote voordeel dat het "extra" is, dus je kunt het in zoverre oppakken naarmate je het werk aan kan.

Misschien is dat wat voor je. Lager inzetten en vervolgens het "hogere" werk oppakken naarmate je er tijd voor hebt en het aan kan. Dan zou ik je wel adviseren de studie af te maken zoals de rest al aangeeft, dan heb je wel wat achter de hand.
pi_136642381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:56 schreef Hallmark het volgende:
Daar is pedagogiek toch ook voor bedoeld?
pi_136646282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Dank voor je open reactie :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:08 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk dat er ook hoogopgeleide mensen zijn die bang zijn voor alle verantwoordelijkheden die een hoogopgeleide baan meebrengt. Ik zeg dat niet over TS. Gaat meer over al die mensen die iemand kennen die doctorandus barkeeper is.
Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint. Wat ik nu zie op mijn stage is dat degenen die eindverantwoordelijk zijn (oa. mijn begeleiders) thuis ook nog uren aan hun werk spenderen. Dat staat me ook tegen. En het feit dat mensen van jou resultaat willen zien, terwijl je dat misschien helemaal niet kunt bieden. Een hoop twijfels op dat punt dus...
pi_136646362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:47 schreef Daboman het volgende:

Misschien is dat wat voor je. Lager inzetten en vervolgens het "hogere" werk oppakken naarmate je er tijd voor hebt en het aan kan. Dan zou ik je wel adviseren de studie af te maken zoals de rest al aangeeft, dan heb je wel wat achter de hand.
In mijn richting is het vrijwel onmogelijk om het 'hogere' werk op te pakken. Dat doen de kantoorlui, en als je op een groep zelf werkt heb je daar weinig mee te maken.. Het is natuurlijk niet gezegd dat ik eeuwig dit werk wil blijven doen, dus wellicht is het op een andere toekomstige werkplek wel een optie.
pi_136646490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:24 schreef fh101 het volgende:
Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint. Wat ik nu zie op mijn stage is dat degenen die eindverantwoordelijk zijn (oa. mijn begeleiders) thuis ook nog uren aan hun werk spenderen. Dat staat me ook tegen. En het feit dat mensen van jou resultaat willen zien, terwijl je dat misschien helemaal niet kunt bieden. Een hoop twijfels op dat punt dus...
Om eerlijk te zijn, kan ik me niet meer heugen dat ik werk mee naar huis heb genomen. Ik klok uit en klaar. Wel heb ik sommige daagen meer dan het gemiddelde aantal uren, maar da's op 't werk.

En voor de rest geldt, dat ook je karakter bij "die speciale baan" moet passen.

Ik draag bijv. graag verantwoordelijkheid en ben praktisch- en resultaatgericht. Niks mis dus met die eisen. Heb je die karaktereigenschappen niet, dan zoek je iets dat wel bij je past.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136653346
quote:

[..]

Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint. Wat ik nu zie op mijn stage is dat degenen die eindverantwoordelijk zijn (oa. mijn begeleiders) thuis ook nog uren aan hun werk spenderen. Dat staat me ook tegen.
Komt me bekend voor :@, ik zit ook altijd in de avonden nog dingen te bespreken met de CEO op skype en werk te doen waar ik overdag niet aan toe kom :').

Goed of slecht, ik vind het zelf gelukkig niet zo erg, ik mag die tijd later gewoon weer vrij nemen. Dus ik zie het als extra vakantie opbouw. En met 30-40 uur per maand telt dat lekker aan voor de zomer :+

Als het niet gecompenseerd werd met vrije tijd dan wel geld, zou ik er eerlijk gezegt ook niet aan beginnen. Tenzij het salaris naar een hoogte gaat waarvan je kan zeggen dat extra werken normaal is.
pi_136656192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:47 schreef Daboman het volgende:
Lijkt me niets mis mee.

Ik heb een bachelor in biomedische wetenschappen en kwam vervolgens nergens aan de bak in het medisch lab. De laboratoriumwereld staat bijna niet open voor nieuwe invoer en een jaar naar een baan zoeken is niet vreemd. En als je dan een baan hebt waar het niet klikt ben je weer een jaar op zoek naar iets anders. Dit even om de markt te schetsen.

Maar buiten de inhoudelijke kennis doe je ook bepaalde vaardigheden op die je in iedere baan helpen. Ik zit nu in een MBO-baan. Toch pak ik wanneer ik tijd heb zaken op die normaal gesproken gedaan worden door mensen die veel en veel hoger zitten ingeschaald. Dus als je lager ingeschaald zit, wil dat niet per definitie zeggen dat je het "werk op niveau" niet alsnog kan oppakken. Dan moet je motivatie wel zijn dat je het doet om jezelf te ontwikkelen of omdat je het leuk vind, want promotie/hoge beoordelingen zijn gebaseerd op een heel erg fout politiek spel, dus als dat je motivatie dan is stel je je te afhankelijk op. Maar goed, je hebt wel het grote voordeel dat het "extra" is, dus je kunt het in zoverre oppakken naarmate je het werk aan kan.

Waarom heb je geen master meer gedaan dan?
pi_136656882
Een beetje herkenbaar dit voor mij. Ik volg ook een master in een sociale studie en liep stage in de gehandicaptenzorg. Heb de hele studie lang enorm getwijfeld of ik niet beter HBO had kunnen doen ;) Toch ben ik nu echt enthousiast over mijn werk!
De master afmaken is sowieso voor nu de beste keuze. Daarna kan het enorm verschillen waar je terecht komt. Zodra je in een bepaalde functie/werkgebied zit kan je het vaak ook wel sturen in een richting die jou goed ligt. Maar je moet ergens beginnen en ervaring op doen, en dat valt nu niet meer voor sociale studies op de arbeidsmarkt. Maar ik zag het bij mijn begeleiders, het werk van de ene verschilde enorm van dat van de andere, terwijl het wel hetzelfde soort werkveld was.

En je kan altijd nog een baan nemen 'onder je niveau' als je dat uiteindelijk leuker vindt toch? :)
pi_136662675
quote:

[..]

[..]

Dit speelt ook zeker bij mij. Ik ben niet zozeer bang voor de verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon heerlijk om na een dienst naar huis te gaan en er verder klaar mee te zijn tot dat mijn volgende dienst weer begint.
Ja, dat heb ik ook!

Ben nu aan het afstuderen en er is altijd zo'n 'achtergrondruis' in mijn hoofd: Ik moet volgende week dit af maken, hoe moet ik dat aan gaan pakken, eigenlijk ook een planning maken voor zus en zo..

Zelfs als je in je vrije tijd er niks aan doet ben je er tóch mee bezig. Kijk daarom ook erg uit naar het moment dat ik klaar zou zijn.

Even geen 'groter verhaal' in mijn leven: dat ik over een half jaar die these of dat project af zou moeten hebben (en dat ik nu dus dingen moet gaan doen om dat voor mekaar te krijgen).

Maar mezelf kennende ga ik dan wel weer een project verzinnen.
pi_136688627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook!

Ben nu aan het afstuderen en er is altijd zo'n 'achtergrondruis' in mijn hoofd: Ik moet volgende week dit af maken, hoe moet ik dat aan gaan pakken, eigenlijk ook een planning maken voor zus en zo..

Zelfs als je in je vrije tijd er niks aan doet ben je er tóch mee bezig. Kijk daarom ook erg uit naar het moment dat ik klaar zou zijn.

Nou ja, dit ja! Ik ben die constante ruis zo ontzettend zat... En het idee dat je dat met je werk dan ook weer gaat hebben, pfff. Ik wil gewoon rust aan mn hoofd, niet het idee dat het straks alleen maar verder gaat.

Aan de andere kant zijn dit misschien typische afstudeer perikelen. Ik had ook al bedacht om als ik klaar ben een weekje naar een (budget) all inclusive resort te gaan en daar alleen maar op mn kont te zitten, zonder ook maar iets te hoeven :P
pi_136689001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:50 schreef fh101 het volgende:

Aan de andere kant zijn dit misschien typische afstudeer perikelen. Ik had ook al bedacht om als ik klaar ben een weekje naar een (budget) all inclusive resort te gaan en daar alleen maar op mn kont te zitten, zonder ook maar iets te hoeven :P
Ik heb ook al zo iets gepland staan *O*
Gewoon doen *O*
pi_136689362
quote:

[..]

[..]

Als ik het goed begrijp vind je het geven van de zorg leuker dan de administratieve kant? Stel je draait dagdienst en er zijn genoeg mensen, kan je je dan niet uitplannen om die administratieve dingen te doen?
pi_136689543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp vind je het geven van de zorg leuker dan de administratieve kant? Stel je draait dagdienst en er zijn genoeg mensen, kan je je niet uitplannen om die administratieve dingen te doen?
Dat eerste is absoluut waar. Ik zou wel kunnen proberen om persoonlijk begeleider te worden, dat zou nog steeds technisch gezien onder niveau zijn, maar wel wat hoger dan het relatief ongeschoolde werk wat ik nu doe.

Plan voor nu is om er voorlopig niet te veel over na te denken. M'n contract wordt verlengd (die toezegging heb ik al), dus ik heb sowieso werk na mijn afstuderen. Misschien ga ik m'n stage vanzelf leuker vinden als ik er wat meer in zit. En wie weet blijf ik het niets vinden, maar dan heb ik iig wel tijd om na te denken over wat ik dan wel wil.
pi_136689726
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat eerste is absoluut waar. Ik zou wel kunnen proberen om persoonlijk begeleider te worden, dat zou nog steeds technisch gezien onder niveau zijn, maar wel wat hoger dan het relatief ongeschoolde werk wat ik nu doe.

Plan voor nu is om er voorlopig niet te veel over na te denken. M'n contract wordt verlengd (die toezegging heb ik al), dus ik heb sowieso werk na mijn afstuderen. Misschien ga ik m'n stage vanzelf leuker vinden als ik er wat meer in zit. En wie weet blijf ik het niets vinden, maar dan heb ik iig wel tijd om na te denken over wat ik dan wel wil.
Kan je net zo goed verpleegkundige worden, dan kan je meer kanten op in de zorg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Solo14 op 14-02-2014 00:27:08 ]
pi_136689894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:21 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met persoonlijk begeleider? :')
Dan doe je niet alleen de standaard begeleiding van cliënten, maar je zorgt er ook voor dat bijvoorbeeld hun ondersteuningsplan (waar de persoonlijke doelen in staan, bv Pietje gaat 5 dagen in de week naar dagbesteding) in orde is en jij bent dan het aanspreekpunt als er problemen zijn met die cliënt of als de cliënt zelf problemen heeft.

ho, ninja edit ;) Nope, verpleegkundige is een totaal andere kant van de zorg waar ik niets mee heb (en waarvoor ik weer een opleiding zou moeten doen).
pi_136690076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:27 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dan doe je niet alleen de standaard begeleiding van cliënten, maar je zorgt er ook voor dat bijvoorbeeld hun ondersteuningsplan (waar de persoonlijke doelen in staan, bv Pietje gaat 5 dagen in de week naar dagbesteding) in orde is en jij bent dan het aanspreekpunt als er problemen zijn met die cliënt of als de cliënt zelf problemen heeft.

ho, ninja edit ;) Nope, verpleegkundige is een totaal andere kant van de zorg waar ik niets mee heb (en waarvoor ik weer een opleiding zou moeten doen).
oh oké,

Dat is mbo niveau 4 zag ik.

Misschien is een hbo opleiding sociaal maatschappelijk werk en dienstverlening wat voor je. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/sociaal/mwd

Is toch net weer wat beter en niet zozeer zwaarder.
pi_136690178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:34 schreef Solo14 het volgende:

[..]

oh oké,

Dat is mbo niveau 4 zag ik.

Misschien is een hbo opleiding sociaal maatschappelijk werk en dienstverlening wat voor je. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/sociaal/mwd

Is toch net weer wat beter en niet zozeer zwaarder.
Mwah, ik wil eigenlijk geen nieuwe opleiding gaan doen. Ik ben er na 5 jaar studeren wel klaar mee geloof ik :P En met mwd is op dit moment dus echt totaal geen werk te vinden hoorde ik van meerdere net afgestudeerden.

Bedankt voor het meedenken wel :)
pi_136690236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook!

Even geen 'groter verhaal' in mijn leven: dat ik over een half jaar die these of dat project af zou moeten hebben (en dat ik nu dus dingen moet gaan doen om dat voor mekaar te krijgen).

Maar mezelf kennende ga ik dan wel weer een project verzinnen.
Ik ben nu ook aan het afstuderen en ervaar dezelfde 'achtergrondruis'. Het komt echter niet alleen door het afstuderen, maar gewoon tijdens de hele studie. Ik heb ook een bijbaan in de horeca, en door meer als 2 jaar in de horeca te werken weet ik ook wel zeker dat ik dat niet heel mijn leven wil doen.

Zoals ZuidKardinaal aangeeft, weet ik wel van mezelf. Dat als ik een project heb afgerond, ik maximaal 2/3 weken kan rusten voordat ik weer gek wordt en mezelf weer wil uitdagen met een nieuwe project. Ben addicted aan de achtergrondruis denk ik :)
pi_136701059
Same here, HBO met allemaal achten afgesloten maar ik vind MBO functies veel leuker!
pi_136717761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 03:36 schreef Leonoire het volgende:

dit :Y als je een onderzoeks of beleidsfuncties kan krijgen,doen!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_136718089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:27 schreef fh101 het volgende:

[..]

Even nieuwsgierig, in welke regio werk je :) ?

Ik doe iets vergelijkbaars in den haag nu :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_136718836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:25 schreef GS-Raw het volgende:
Same here, HBO met allemaal achten afgesloten maar ik vind MBO functies veel leuker!
Dat komt dan goed uit, want tegenwoordig vragen ze HBO voor MBO functies, althans, daar lijkt het veelal op 8)7 .
pi_136721420
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Even nieuwsgierig, in welke regio werk je :) ?

Ik doe iets vergelijkbaars in den haag nu :Y
Regio Zuid Holland Zuid :)
pi_136724469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom heb je geen master meer gedaan dan?
Een combinatie van persoonlijke omstandigheden en liever de praktijk in willen. Ik heb erg op mijn tenen gelopen en had dus ook het idee dat ik niet gelukkig zou worden van een baan die hoort bij een universitaire master. Achteraf gezien had ik misschien beter HBO kunnen doen.

Op zich heb ik geen spijt dat ik gestopt ben, wel merk ik dat het theoretische werk me toch iets beter ligt en dat ik iets verder denk dan een gemiddelde collega. Ik denk ook eigenlijk niet dat het werk waar ik op gesolliciteerd heb ik alsnog aangenomen zou zijn als ik wel een master had gehad. Sterker nog, vermoedelijk had ik bepaalde kansen die ik nu heb gehad misschien niet eens gekregen omdat ik een nog theoretischere achtergrond zou hebben gehad. Maar nu heb ik een uniek profiel doordat ik de link van theorie naar praktijk (en omgekeerd!) heel makkelijk maak. Dit blijkt op mijn werk al meer dan eens heel waardevol te zijn.
pi_136749899
Ik heb geen spijt van de master die ik nu doe, omdat ik de theoretische verdieping die de master biedt wel heel leuk vind. Alleen het bijbehorende werk vind behoorlijk minder leuk, in vergelijking met het werk dat ik nu doe.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:07:38 #46
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_136750835
Hoewel ik best kan begrijpen dat je werk op een lager niveau leuker vindt, en vind dat je vooral moet doen wat goed voelt, en zeker niet wat de rest van je verwacht: hoe weet je dat je al het werk op jouw niveau niet leuk vindt? Ik neem aan dat er wel meer soorten werk, op verschillende werkplekken, is, waar je geen stage of iets gelopen hebt?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_136751591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:07 schreef Tanin het volgende:
Hoewel ik best kan begrijpen dat je werk op een lager niveau leuker vindt, en vind dat je vooral moet doen wat goed voelt, en zeker niet wat de rest van je verwacht: hoe weet je dat je al het werk op jouw niveau niet leuk vindt? Ik neem aan dat er wel meer soorten werk, op verschillende werkplekken, is, waar je geen stage of iets gelopen hebt?
Absoluut, dat is ook nog een twijfelpunt inderdaad. Alleen is het in het werkveld waarvoor ik studeer erg moeilijk om in een andere 'hoek' terecht te komen als je daar nog geen ervaring hebt. Verder vind ik de gehandicaptenzorg echt heel leuk, en daarbinnen is er eigenlijk maar 1 functie op niveau, helaas. Hoewel ik wel geloof dat die functie per organisatie nog wel verschilt, dus misschien zou ik het wel leuk vinden bij de organisatie waar ik al werk.

Dankzij mijn stage leer ik mezelf absoluut beter kennen. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik het heel leuk zou vinden om met kinderen te werken, maar volwassenen vind ik eigenlijk echt veel leuker, en dat had ik absoluut niet verwacht toen ik met mijn studie begon.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:27:18 #48
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_136751716
Ik zou zeggen: kijk eerst nog wat verder rond voor je kapt met je studie. Maar waar je uiteindelijk werkt maakt niet uit, daar waar het leuk is :) Kunt altijd nog manager worden in de gehandicaptenzorg ofzo, of beleidsmaker, of weet ik het.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_136751863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:27 schreef Tanin het volgende:
Ik zou zeggen: kijk eerst nog wat verder rond voor je kapt met je studie. Maar waar je uiteindelijk werkt maakt niet uit, daar waar het leuk is :) Kunt altijd nog manager worden in de gehandicaptenzorg ofzo, of beleidsmaker, of weet ik het.
Haha inderdaad. Ik maak sowieso mijn studie af, ik ben nu te ver gekomen om in de laatste maanden te stoppen en ik wil nu dat papiertje gewoon hebben.
pi_136751998
Ik heb een tijdje een MBO-baan gehad waarbij al mijn collega's op de werkvloer ook allemaal HBO of universitair geschoold waren. Als mensen me dan vreemd aankeken wat voor werk ik deed dan riep ik altijd heel hard dat ik een leuke baan met erg leuke collega's had en dat was ook echt zo _O_ En daar gaat het toch eigenlijk vooral om? Dat je het oprecht naar je zin hebt op je werk?

Meest opzienbarende vond ik overigens nog een meid die eerst geneeskunde had gestudeerd, toen informatica en daarna vrachtwagenchauffeur is geworden, maar dus wel gelukkiger dan in die andere functies :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136787296
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:32 schreef Isabeau het volgende:
En daar gaat het toch eigenlijk vooral om? Dat je het oprecht naar je zin hebt op je werk?

+
Nou ja, dat inderdaad! Het is alleen zo anders dan wat er van je verwacht wordt, en wat de mensen om je heen doen. Op de universiteit is het overgrote merendeel van mijn medestudenten heel ambitieus en willen ze allemaal hogerop, en sneller, en beter. En dat heb ik sowieso al niet zo in me zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')