Zolang de meerderheid het daarmee eens is dan klinkt me dat wel democratisch in de oren eerlijk gezegd.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:44 schreef HiDiHo het volgende:
Ik vind van wel, maar veel vinden dat Hakim regeert
ok...buiten datquote:
Maar Paul doet toch aankopen zonder overleggen/stemmen?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:48 schreef Flow3r het volgende:
Ze stemmen over van alles dus wat dat betreft wel een democratie, maar een samenleving...? noway
Er is geen 'buiten dat', helaas. Het is en blijft zwaar ge-script, en als De Mol weer een mogelijkheid ziet om de kijkcijfers van deze troep te stuwen, dan doet hij dat.quote:
Dat gebeurt toch ook in een gewone democratie?hoort er kennelijk bijquote:Op maandag 10 februari 2014 20:49 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar Paul doet toch aankopen zonder overleggen/stemmen?
lol....ik zeg aftreden en herkiezenquote:Op maandag 10 februari 2014 20:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook in een gewone democratie?
Dus : utopia=een democratie![]()
Nu nog een samenleving vormen, te beginnen met Aike en Hakim een schep in handen gevenquote:Op maandag 10 februari 2014 20:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
lol....ik zeg aftreden en herkiezen
Ik denk bij een samenleving aan kinderen, veel kinderenquote:Op maandag 10 februari 2014 20:56 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nu nog een samenleving vormen, te beginnen met Aike en Hakim een schep in handen geven
Toch niet van Aike en Hakim?quote:Op maandag 10 februari 2014 21:01 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik denk bij een samenleving aan kinderen, veel kinderen
Ze stemmen over van alles, maar de onderwerpen waarover gestemd wordt, en hoe ze stemmen, wordt door JdM voorgeschreven. Het is ongeveer zo democratisch als Noord-Korea.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:48 schreef Flow3r het volgende:
Ze stemmen over van alles dus wat dat betreft wel een democratie, maar een samenleving...? noway
Zou wel een leuke wending zijnquote:
maar veel van de andere bewoners zeggen heel snel "ja ik heb geen zin meer om er over te discussiëren doe maar lekker wat je wilt."quote:Op maandag 10 februari 2014 20:54 schreef MilaNL het volgende:
Aangezien ik volgens mij mede-aanleiding voor dit topic ben zal ik maar even een zetje geven
Ik vind het dus geen democratie omdat het voornamelijk de elite (Hakim, met evt. Aike en vrienden) is die bepaalt waarover gestemd wordt, en wat er besproken wordt tijdens centraal. Bij een democratie hoort ook een goede discussie, en volgens mij wordt er over veel onderwerpen veel te snel beslist, en vrijwel altijd (heel toevallig) naar de zin van Hakim & co.
Als men wat langer discussieert kan de uitkomst van een stemming heel anders zijn. Als Hakim & co. bepalen hoe lang er gediscussieerd wordt, kunnen ze daarmee de uitkomst van de stemming beïnvloeden, en daar hebben we mijns inziens al voorbeelden van gezien. Als de discussie in meerderheid neigt naar Hakim zijn mening zegt hij "oke wie is daar voor? nou, duidelijk" en anders wordt er lang over door gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |