Ja dat was de beroemde boekhoudfraude van Imtech. Gesjoemeld met de post Onderhanden Werk op de commerciële balans meen ik. Dit i.v.m. een overname geloof ik. Hogere winst door de post onderhanden werk hoger te laten uitvallen, zodat er een hogere prijs voor de overname kon worden bedongen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:50 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Sorry, ik ben er een beetje uit hoor. Dit is toch niet de enige reden dat Imtech gedaald zou zijn. Ik had iets vernomen van schandalen, fouten die gemaakt zijn in Polen en ik geloof ook in Duitsland.
Voordat daadwerkelijk alle zaken weer op orde zijn is er toch totaal geen garantie dat dit aandeel omhoog gaat? Sterker nog fors omhoog zal gaan.
Dat is dus een EBITDA marge van 5%. Dat is verbijsterend laag. Als dit het zogenaamde tafelzilver is, dan vrees ik het ergste voor de rest van Imtech.quote:Op donderdag 17 april 2014 08:12 schreef arjan1112 het volgende:
In 2013, the revenue of the ICT division amounted to 740 million euro
with an operational EBITDA of 37 million euro.
Om dat in te schatten heb je allerlei details nodig over die afdeling die niet publiek zijn. Ook weten we niet hoe ze zich zo'n deal voorstellen, bijvoorbeeld of de schuld van die afdeling wordt meeverkocht.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
Hoeveel vangen ze voor die ICT afdeling ? normaal is 2 - 5 keer de ebitda ?
Verkopen. Dat was toch het moment dat de eerste fraude bekend werd ? Dat is een signaal dat de bedrijfscultuur niet goed is. Warren Buffett zei: "There is never just one cockroach in the kitchen".quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:28 schreef arjan1112 het volgende:
Toen de koers instorte van 20 naar 12 euro , wat moest je toen doen?
KPN was geen fraude, dus dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:36 schreef arjan1112 het volgende:
ja bij ahold was dit ook zo 70 euro naar 1 euro ? kpn 100 gulden naar 3 gulden enz.
mja... kijk imtech... als ze niet failliet gaan, dan kan je ze best kopen.. dan is de koers over 3 jaar 5 euro ..
Sunri5e was nog wat te optimistisch.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 03:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie de gevreesde 1,70 nog wel in beeld komen. Ik denk dat het water bij Imtech tot aan de lippen staat en intern het vooruitzicht is dat ze de convenanten niet gaan halen. Verkopen of een tweede emissie is hun enige redmiddel.
Da's beter dan die grootmuilen die zo vuistdiep in Imtech zitten dat ze hun huur niet meer kunnen betalenquote:Op zondag 20 april 2014 11:34 schreef Yreal het volgende:
Na donderdag sta ik op nog maar 15% verlies
Zodra ze weer een beetje in de buurt komen van de 1.65 gaan ze allemaal weg, op 1 na. Als herinnering niet meer mee te doen aan speculatief beleggen.quote:Op zondag 20 april 2014 15:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Da's beter dan die grootmuilen die zo vuistdiep in Imtech zitten dat ze hun huur niet meer kunnen betalen
Ga je nog een keer reageren in dit topic om toe te geven dat je eigenwijs was, fout zat en veel geld hebt verloren?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik blijf om de 3 euro per aandeel aan je door te geven![]()
![]()
![]()
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ga je nog een keer reageren in dit topic om toe te geven dat je eigenwijs was, fout zat en veel geld hebt verloren?
Denk je niet: "had ik nu maar geluisterd naar de goedbedoelde adviezen van Sunri5e"?
tenzij de toko over de kop gaat hequote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.
De user koffiemetmelkensuiker heeft op 10 februari gesteld: Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hij heeft zijn geld pas echt verloren als hij ze verkoopt. Misschien moet jij over 3 jaar wel toegeven dat je fout zat.
Ah dat verklaart al wat meer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:20 schreef jaco het volgende:
[..]
De user koffiemetmelkensuiker heeft op 10 februari gesteld: Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!
Hier zat hij in ieder geval al mis. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat hij met een rustig gevoel naar de koersontwikkeling kijkt, nog steeds vertrouwend op een lange termijn koersdoel van 3 euro per aandeel. Dit lijkt op dit moment hoogst onwaarschijnlijk en hij heeft bovendien nooit een berekening of fundamentele analyse ter ondersteuning van die prijs gepresenteerd.
Hij zou op z'n minst even kunnen melden of hij zelf nog gelooft in de waarde van 3 euro en of hij heeft verkocht of bijgekocht.
Of je het verlies nu realiseert of niet maakt niks uit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
exact!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je het verlies nu realiseert of niet maakt niks uit.
Hebben de twee Hennies het lek al boven?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
Volgens mij hebben ze v.d. Aast eindelijk een cursus spreken in het openbaar laten volgen
Hij weet in ieder geval een beetje de aandacht af te leiden van het feit dat ze door hun convenanten heen stuiteren en met hangende pootjes naar de banken moeten, waarna die poten uitgerukt gaan worden![]()
Maar TurkesteenAls ie nog 1x mutjsssss zegt, kom ik niet meer bye
Wat is daar eigenlijk precies zo leuk aan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
In de MidKap stond Imtech opnieuw onderaan met een min van ruim 8 procent na een adviesverlaging door Rabobank. Het aandeel zakte donderdag al ruim 5 procent na tegenvallende kwartaalcijfers.![]()
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)eruit-op-Damrak.aspx
Going Down Going down![]()
Het is een of andere zure sloot die het geweldig vindt als alles ten onder gaat.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk precies zo leuk aan als ik vragen mag?
Daar lijkt het wel op inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is een of andere zure sloot die het geweldig vindt als alles ten onder gaat.
Wees niet bang. Het aandeel kan nog maximaal een eurotje zakken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik dwing mezelf telkens om niet op verkopen te drukken, maar echt leuk is het niet meer zo
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3795606/imtech-zakt-euro.htmlquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:49 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Wees niet bang. Het aandeel kan nog maximaal een eurotje zakken.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Vandaag door de weerstand heen!
Mooie stijgende lijn ik denk dat de 3 ¤ dit jaar nog op de borden komt te staan misschien al met de Q2 cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |