Ja, ho, ho. Ik lees wat je schrijft, dat wil nog niet zeggen dat ik je begrijp.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:14 schreef schattigg het volgende:
[..]
volgens mij ben jij de enige die mij begrijpt Lienekien.
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ik dacht dat trouwen betekent dat je elkaar zou steunen in goede en slechte tijden. Dus ook als je financieel even in een dip zit.
Nu niet blijkbaar
quote:Op maandag 10 februari 2014 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ho, ho. Ik lees wat je schrijft, dat wil nog niet zeggen dat ik je begrijp.
Maar wat moeten wij nu zeggen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
`Dan zul je voor elkaar moeten kiezen en niet voor je ouders.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben zijn steun. Ik heb hem juist al die tijd gesteund, heb hem juist aangemoedigd dat hij sterk moet zijn dat er vast een deur is die open gaat voor hem, en dat is juist ook gelukt, hij heeft nu een baan. Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
Hij is belangrijk voor mij. Probleem is niet alleen onze ouders. HIJ denkt hier hetzelfde over.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:15 schreef Spatieloos het volgende:
Maar okay, je probleem is dus jullie ouders? Zijn jullie ouders echt belangrijker voor jullie dan elkaar?
Met wie hebben jullie eigenlijk relaties? Met elkaar of met elkaars ouders?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
Hij, onze ouders maken hier een probleem van. IK NIET.
Is je vriend zelf dan niet het grootste probleem? Omdat hij denkt dat alles ophoudt als hij deze baan zou verliezen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:16 schreef schattigg het volgende:
[..]
quote:
Ah, ik snap het al.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen beste mensen.
Bij mij er geen sprake van dat ik hem zou verlaten als hij weer werkloos raakt..
Hij zegt juist dat hij een vaste baan moet hebben zodat we aan een toekomst kunnen beginnen, want als hij weer werkloos raakt, is het moeilijk om weer aan een baan te kunnen komen, omdat hij zoveel moeite heeft gedaan voor deze baan die hij nu heeft..
Het ligt ook aan onze ouders.. Wanneer hij mij hand komt vragen zouden mijn ouders zeggen van heb je al een vaste baan, zo niet? Hoe kun je dan aan een toekomst beginnen..
Zijn ouders denken precies hetzelfde hierover..
Als je een toekomst wilt heb je werk nodig, en als hij dat niet heeft dan gaat het niet door.. Ik ben heel simpel, ik ben juist een persoon die niet uit is naar luxe dingen, als ik maar met hem samen bent dat is al lux genoeg voor mij..
Pff
Oh in dat geval zou ik proberen zijn mening te veranderen door middel van een openminded discussie.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:17 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij is belangrijk voor mij. Probleem is niet alleen onze ouders. HIJ denkt hier hetzelfde over.
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is je vriend zelf dan niet het grootste probleem? Omdat hij denkt dat alles ophoudt als hij deze baan zou verliezen?
Dan zou ik zeggen "Ok, de wereld vergaat, je blijft de rest van je leven werkloos en je kunt ons niet onderhouden, huil huilquote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..
Bedenk gewoon samen een aantal mogelijke scenario's en bij elk scenario een aantal mogelijke oplossingen. Dat geeft weer perspectief en een open, positieve blik op de toekomst met als gedachte: alles komt goed, en als we er op manier A niet komen, dan proberen we manier B.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ofdat alles ophoudt is nog niet zeker, ik vroeg hem zojuist, houd alles op dan als je niet vast wordt, of niet aan een baan terecht kan komen. Zijn antwoord : Ik weet het niet, en als ik dan zeg van : we kunnen toch zoeken naar een ander alternatief, werk? Etc etc, dan zegt hij: jij praat zo makkelijk schat..
zo te lezen is de vriend ook een huillie, dus wat dat betreft passen ze bij elkaarquote:Op maandag 10 februari 2014 15:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen "Ok, de wereld vergaat, je blijft de rest van je leven werkloos en je kunt ons niet onderhouden, huil huilDoei."
Zo makkelijk is het. Zoek naar ander werk. Hij klinkt als een labiele zak strooizout.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de vriend. Die doet alsof de wereld vergaat en de rest van zijn leven werkloos is en het allemaal af hangt van die ene baan en er anders geen hoop meer is, maar als je dan een alternatief bedenkt dan 'denk je te makkelijk'quote:Op maandag 10 februari 2014 15:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zo te lezen is de vriend ook een huillie, dus wat dat betreft passen ze bij elkaar
Daarvoor heb ik zoujuist een topic geopend.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bedenk gewoon samen een aantal mogelijke scenario's en bij elk scenario een aantal mogelijke oplossingen. Dat geeft weer perspectief en een open, positieve blik op de toekomst met als gedachte: alles komt goed, en als we er op manier A niet komen, dan proberen we manier B.
Dan doe je het verkeerd, dat gesprek moet je met hem aan gaanquote:Op maandag 10 februari 2014 15:27 schreef schattigg het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik zoujuist een topic geopend.
Hij klinkt als een zelfverzekerde gozer met een positieve blik op de toekomst.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:21 schreef schattigg het volgende:
[..]
daarom..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hij klinkt als een zelfverzekerde gozer met een positieve blik op de toekomst.![]()
...grapje natuurlijk. Wat voor baan is het dan in godsnaam? Er zijn toch meerdere baantjes op de wereld? Voor mijn part gaat 'ie pallets sorteren, uiteindelijk is werk gewoon werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |