abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136544633
Nou zijn we al de hele week bezig met het laminaat leggen in mijn nieuwe huis.
Komen we er gister achter dat we een paar plankjes te kort komen :')

Ondanks ruim inslaan bleek dat we toch te weinig gekocht hebben.
Nouja geen probleem zou je zeggen, koop er een pak bij.

Maar dat is nu juist wel het probleem, want het laminaat word niet meer verkocht.

Het is kliklaminaat en de kleur is nou niet bepaald heel uniek, dus naar mijn idee moet er vast wel ergens een soortgelijk laminaat te koop zijn die we kunnen gebruiken om de laatste rij tegen de muur op de slaapkamer te gebruiken.

Maar is dit ook zo of denk ik te makkelijk?
Pff ik baal er in ieder geval best van maar goed :)
pi_136545065
Merk, typenummer?
pi_136545287
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:20 schreef Diemux het volgende:
Merk, typenummer?
.... in welke winkel gekocht, andere filialen al gevraagd ....

En hoe lang heeft dat laminaat al in je huis gelegen voordat je besloot het te gaan leggen. Normaliter is het kopen, leggen, klaar in een weekje.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136545403
TS, je weet dat je als je de laatste plank van de rij inkort, je het overgebleven deel als begin van de volgende rij kan gebruiken?
  maandag 10 februari 2014 @ 13:34:19 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136545464
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:08 schreef Peepernoot het volgende:
Ondanks ruim inslaan bleek dat we toch te weinig gekocht hebben.
Wat klopt er niet?
censuur :O
pi_136545770
Het merk en type heb ik hier zo niet bij de hand ben nu niet in mijn huis.

& DonJames ja dat weet degene die met het laminaat bezig is.
Alleen bleken er in mijn hele huis overal hoekjes? Te zitten, waardoor er meer afgezaagd moest worden en ook loopt mijn huis blijkbaar scheef, want waar aan de ene kant van de kamer begonnen werd met laminaat leggen, kwam het aan de overkant ineens helemaal scheef uit.
Dus bij de linkerkant van de muur zat het laminaat laten we zeggen 5 cm van de muur af en aan de rechterkant 20 cm.

We hebben al verschillende winkels gebeld maar dit was laminaat uit een faillissementsverkoop dus tot nu toe nergens hetzelfde laminaat kunnen vinden.

Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van vandaar ook dat ik het hier vraag of het überhaupt mogelijk is om voor dat laatste rijtje dan maar andere laminaat te leggen, die dus wel qua kleur zo goed als overeenkomt.

Degene die het laminaat legt heeft het alleen telkens over dat het dan niet "perfect" is , maar eerlijk gezegd hoeft dat voor dat laatste rijtje op de slaapkamer waar ook nog eens de kast komt te staan niet zo van mij.
pi_136550185
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:43 schreef Peepernoot het volgende:
Het merk en type heb ik hier zo niet bij de hand ben nu niet in mijn huis.

& DonJames ja dat weet degene die met het laminaat bezig is.
Alleen bleken er in mijn hele huis overal hoekjes? Te zitten, waardoor er meer afgezaagd moest worden en ook loopt mijn huis blijkbaar scheef, want waar aan de ene kant van de kamer begonnen werd met laminaat leggen, kwam het aan de overkant ineens helemaal scheef uit.
Dus bij de linkerkant van de muur zat het laminaat laten we zeggen 5 cm van de muur af en aan de rechterkant 20 cm.

We hebben al verschillende winkels gebeld maar dit was laminaat uit een faillissementsverkoop dus tot nu toe nergens hetzelfde laminaat kunnen vinden.

Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van vandaar ook dat ik het hier vraag of het überhaupt mogelijk is om voor dat laatste rijtje dan maar andere laminaat te leggen, die dus wel qua kleur zo goed als overeenkomt.

Degene die het laminaat legt heeft het alleen telkens over dat het dan niet "perfect" is , maar eerlijk gezegd hoeft dat voor dat laatste rijtje op de slaapkamer waar ook nog eens de kast komt te staan niet zo van mij.
Koop je dan wel hetzelfde merk en is alleen de kleur anders? Want anders kan ik me voorstellen dat het ook niet lekker in elkaar klikt. Maar je moet iets, dat begrijp ik want heel de vloer vervangen zal te duur worden. Anders misschien de fabriek bellen of die niet nog ergens een pak heeft liggen. Er moet ergens echt nog wel een onverkocht pak laminaat in jouw kleur rondzwerven.

het is niet zo slim om te weinig te kopen, maar dat zul je zelf ook wel begrijpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_136552854
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Koop je dan wel hetzelfde merk en is alleen de kleur anders? Want anders kan ik me voorstellen dat het ook niet lekker in elkaar klikt. Maar je moet iets, dat begrijp ik want heel de vloer vervangen zal te duur worden. Anders misschien de fabriek bellen of die niet nog ergens een pak heeft liggen. Er moet ergens echt nog wel een onverkocht pak laminaat in jouw kleur rondzwerven.

het is niet zo slim om te weinig te kopen, maar dat zul je zelf ook wel begrijpen.
Jaa dat begrijp ik heel goed en ik baal ook echt ontzettend.
Maarja zoals ik al zei heb ik er zelf 0 verstand van en was mij in eerste instantie zelfs gezegd dat ik nog wel minder kon kopen om goed uit te komen.
Dit risico dacht ik dus al verholpen te hebben door uit mijzelf wat extra pakketten te kopen, blijk ik nog net tekort te komen.

Maar dat weet ik dus niet of dat mogelijk is?
De kleur is niet zo'n probleem denk ik om iets te vinden wat er heel dicht bij in de buurt komt.
Maar ik weet niet hoe het zit zodra dit laminaat dan van een ander merk is, of dit überhaupt mogelijk is om in elkaar te krijgen.
pi_136553090
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat klopt er niet?
Vandaar mijn vraag ook. Ik dacht dat als TS als ze het laatste stukje (wat tegen de muur komt) afzaagde de rest van de plank weggooide, en de volgende rij weer met een nieuwe plank begon.
  maandag 10 februari 2014 @ 17:08:06 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136554863
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat klopt er niet?
TS zijn wiskunde...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136556130
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:08 schreef cvboer het volgende:

[..]

TS zijn wiskunde...
TS is een zij ;)
Lezen is ook niet bepaald jouw sterkste kant of wel?

Zoals ik al eerder verteld heb, had ik ruim ingeslagen, en zelfs nog wat extra voor de zekerheid.
Als ik voor een woning van in totaal 78 vierkante meter , 90 vierkante meter aanschaf (30 pakketten à 3 vierkante meter per pakket ) verwacht ik niet dat ik uiteindelijk een lullige stuk of 4 plankjes tekort kom.
  maandag 10 februari 2014 @ 17:50:08 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136556759
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:33 schreef Peepernoot het volgende:

[..]

TS is een zij ;)
Lezen is ook niet bepaald jouw sterkste kant of wel?

Zoals ik al eerder verteld heb, had ik ruim ingeslagen, en zelfs nog wat extra voor de zekerheid.
Als ik voor een woning van in totaal 78 vierkante meter , 90 vierkante meter aanschaf (30 pakketten à 3 vierkante meter per pakket ) verwacht ik niet dat ik uiteindelijk een lullige stuk of 4 plankjes tekort kom.
Dan vraag ik mij af waar het misgegaan is, of degene die de vloer legt weet niet wat wildverband is, of degene die het opgemeten heeft, heeft niet opgelet bij de wiskundeles.

Zo hoor je laminaat te leggen:
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136559289
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af waar het misgegaan is, of degene die de vloer legt weet niet wat wildverband is, of degene die het opgemeten heeft, heeft niet opgelet bij de wiskundeles.

Zo hoor je laminaat te leggen: [ afbeelding ]
Ja ik heb echt geen flauw idee, ik heb er zelf weinig verstand van.
Wel werd mij verteld dat ik veel lastige hoekjes in mijn huis had, en dat het leggen om mijn verwarmingen ook nogal een karwei was.

Ter voorbeeld hier lijken mijn verwarmingen op.

Plus waar aan het begin van de kamer begonnen werd met leggen, kwam het aan de andere kant totaal niet gelijk uit, waardoor je aan de ene kant van de vloer zo'n 5 cm van de muur af zat met het laminaat, en aan de andere kant van de vloer tegen diezelfde muur er zo'n 20 cm vanaf zat.

Zoiets als dit.
(Let niet op mijn mobiele paintkunsten :') )

Maar goed er is nou eenmaal meer gebruikt dan ik aanvankelijk dacht nodig te hebben.
Helaas pindakaas maar daar kan ik dus niks meer aan doen.

Weet jij dan toevallig ook antwoord op mijn vraag of het mogelijk is om met een ander soort laminaat het laatste stukje af te maken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Peepernoot op 10-02-2014 19:03:00 ]
  maandag 10 februari 2014 @ 19:39:46 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136561291
Als je iets van hetzelfde merk koopt, lijkt het mij niet zo'n probleem.
pi_136561553
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:39 schreef cvboer het volgende:
Als je iets van hetzelfde merk koopt, lijkt het mij niet zo'n probleem.
En als dat merk niet meer te verkrijgen is?
  maandag 10 februari 2014 @ 19:47:49 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136561697
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:44 schreef Peepernoot het volgende:

[..]

Dan heb je een uitdaging om iets te vinden wat er bij past.
pi_136562035
quote:
Merk is/was?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136565905
neem een reststuk mee naar een winkel wat laminaat verkoopt.
kijk wat past en eventueel welke qua kleur vergelijkbaar is.
pi_136577067
Of die laatste plank nou 20cm of 5cm breed is maakt niks uit natuurlijk, daar verzaag je sowieso hele planken voor.

Waar kan het nog meer mis zijn gegaan?
pi_136580031
Het merk heb ik hier zelf niet bij de hand, maar degene die het laminaat legt gaat even langs wat bouw winkels kijken of ze passend laminaat voor erbij hebben.

@ Deshian
Zoals ik al zei, ik heb er zelf vrij weinig verstand van dus ik heb ook geen idee hoe ik zoveel te kort kom.
Maar die vraag is ook niet echt relevant , het is nou eenmaal zo, en ik vraag me alleen af of er eventueel ander laminaat bij gelegd zou kunnen worden.
pi_136580109
Ik zou er niet op rekenen dat dat zomaar past.
pi_136581122
quote:

[..]

Maar het stuk waar nu nog niks ligt, valt dat erg op of kun je daar iets voor of overheen zetten?

Anders zou ik zeggen verlijm de laatste rij van je laminaat aan de vloer en camoufleer het gedeelte waar niks ligt. Misschien dat je er zelfs een stuk vinyl dat op je laminaat lijkt op kunt plakken. Ik verwacht eigenlijk niet dat laminaat van een ander merk gaat passen. Die kliksystemen verschillen nogal eens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_136581172
Meer dan 10% zaagverlies is bijzonder veel. Heb je het laminaat in 15 hele kleine kamertjes gelegd?

+/- 80m² klinkt als een doorsnee gezinswoning en daar kun je echt wel makkelijk onder de 10% zaagverlies blijven. Waarschijnlijk heeft de persoon die het heeft gelegd bij het zagen van de planken voor 'lastige hoekjes' een paar keer een fout gemaakt en hierdoor planken verspeeld.

Of er zijn fouten gemaakt bij het opmeten, wat ik ook niet onmogelijk acht als achteraf pas blijkt dat muren niet helemaal recht lopen. Dat hoor je te weten als de ruimten zijn opgemeten. Je meet namelijk de lengte en breedte van een kamer op minimaal 2 plekken (voor+achter en links+rechts) en dan merk je bij het meten dus al de verschillen op.
pi_136596239
Welke kleur was het? Ik heb hier nog 1,5 - 2m2 aan grijs eiken laminaat liggen maar is wel in sommige stukken gesneden... DM maar als je interesse hebt.
pi_136601471
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:55 schreef Peepernoot het volgende:
Het merk heb ik hier zelf niet bij de hand, maar degene die het laminaat legt gaat even langs wat bouw winkels kijken of ze passend laminaat voor erbij hebben.

@ Deshian
Zoals ik al zei, ik heb er zelf vrij weinig verstand van dus ik heb ook geen idee hoe ik zoveel te kort kom.
Maar die vraag is ook niet echt relevant , het is nou eenmaal zo, en ik vraag me alleen af of er eventueel ander laminaat bij gelegd zou kunnen worden.
Laat hem even op de dozen kijken van het laminaat dat er al ligt. Met het merk dat op het pak staat (bij vookeur met type) kan je gericht zoeken ipv willekeurig winkels langsgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')