En wie gaat dat betalen? Nicoline brengt geen geld binnen dus heeft ook geen recht op dit soort speeltjes.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:08 schreef Brabopapa het volgende:
Nicolien heeft het over haar earthip, maar blijkbaar heeft niemand bestudeerd wat haar Utopie inhoud... iets in deze variant
[ afbeelding ]
dus die richting zou het uit kunnen gaan
Vind jij dat Rienk intellectueel en spiritueel overkomt?quote:Op donderdag 24 april 2014 11:18 schreef Bosvleermuis het volgende:
Ik vind Nicolien een fijne persoonlijkheid en gewaagd aan Rienk. Vind ze een leuk, lief, interessant koppel. Fijn voor Rienk dat Nicolien erbij kwam ... mijn inziens een van de weinigen binnen Utopia die Rienk op intellectueel en spiritueel vlak kan (en wil) volgen?
Dat earthship van Nicolien had ik nog niet nader bestudeerd. Bedankt voor de informatieve afbeelding Jankorteachternaam. Is iemand hier ervan op de hoogte óf er al enige conversatie is geweest omtrent dit project met bijvoorbeeld een Dennis die op zijn beurt ook met dit soort zaken bezig wil zijn? E.e.a. lijkt me leuk te combineren?
Ik vind Rienk inderdaad intellectueel en spiritueel overkomen. Ondertussen heb ik wel begrepen dat de meeste mensen op diverse fora Rienk een 'vreemdeling' vinden en zie ik mijzelf voor wat betreft 'Sympathie voor Rienk' (helaas) wat op een eilandje geplaatst. ;'-)quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind jij dat Rienk intellectueel en spiritueel overkomt?
Ik erger me kapot aan hem eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:57 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Ik vind Rienk inderdaad intellectueel en spiritueel overkomen. Ondertussen heb ik wel begrepen dat de meeste mensen op diverse fora Rienk een 'vreemdeling' vinden en zie ik mijzelf voor wat betreft 'Sympathie voor Rienk' (helaas) wat op een eilandje geplaatst. ;'-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_(persoon)
“Spiritualiteit is het geestelijk fijnstoffelijke werkgebied dat zich bezighoudt met het pure bewustzijn. Het is de relatie tussen wat gedacht, gevoeld, geweten en ervaren wordt ofwel het bewustwordingsproces van een wereld die wij zelf geschapen hebben en herscheppen”.* Dit is slechts één definitie van spiritualiteit, andere definities zijn in andere contexten mogelijk.
bron: http://www.intransitie.eu(...)-van-spiritualiteit/
of: http://spiritueel.com/levensfilosofie/wat-is-spiritualiteit
Iets simpeler omschreven tevens bij benadering.
Hoe sta jij ten opzichte van een persoonlijkheid als Rienk?
Wat ik me kan herinneren van de bijbelverhalen waarin Jezus een hoofdrol speelde, was Jezus ook aardig rigide, maar mijn inziens ook spiritueel. Het een sluit, voor mij, het ander niet uit. Een (universele) waarheid is een (universele) waarheid totdat deze op niveau wordt ontkracht of wordt bijgesteld. Waarom zou je in de tussentijd niet vasthouden aan dat idee/die overtuiging. In Utopia zie ik geen personages waarmee hij - duurzaam! op gelijkwaardig niveau - kan 'sparren.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan hem eerlijk gezegd.
Ik geloof niet in zijn spiritualiteit. Daarvoor is hij te rigide.
Dar heb je gelijk in. Nicoline is een aandachtige toehoorder.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Wat ik me kan herinneren van de bijbelverhalen waarin Jezus een hoofdrol speelde, was Jezus ook aardig rigide, maar mijn inziens ook spiritueel. Het een sluit, voor mij, het ander niet uit. Een (universele) waarheid is een (universele) waarheid totdat deze op niveau wordt ontkracht of wordt bijgesteld. Waarom zou je in de tussentijd niet vasthouden aan dat idee/die overtuiging. In Utopia zie ik geen personages waarmee hij - duurzaam! op gelijkwaardig niveau - kan 'sparren.
Dat zie ik ook. Ze neemt echt de moeite om mensen, en ook Rienk ;-) , te begrijpen en neemt daarvoor ook de tijd. In de dialogen, soms Rienk-monologen, zie ik haar nadenken over hetgeen hij zegt/vertelt/stelt en ja, ik geef toe dat hem continue goed te blijven volgen niet echt simpel is en een doorvragen relevant om bepaalde conceptuitspraken van Rienk in een wat 'wereldser vorm' te gieten. Ze zou best iets meer mogen doorvragen is mijn idee ...quote:Op donderdag 24 april 2014 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dar heb je gelijk in. Nicoline is een aandachtige toehoorder.
Ik verbaas me over Nicolien. Ze kwam binnen als een sterke vrouw en het lijkt nu alsof Rienk haar zo geindoctrineerd heeft met zijn ideeën dat ze haar eigen mening op de backburner heeft gezet.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:28 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Dat zie ik ook. Ze neemt echt de moeite om mensen, en ook Rienk ;-) , te begrijpen en neemt daarvoor ook de tijd. In de dialogen, soms Rienk-monologen, zie ik haar nadenken over hetgeen hij zegt/vertelt/stelt en ja, ik geef toe dat hem continue goed te blijven volgen niet echt simpel is en een doorvragen relevant om bepaalde conceptuitspraken van Rienk in een wat 'wereldser vorm' te gieten. Ze zou best iets meer mogen doorvragen is mijn idee ...
.
Dat is nog wel te begrijpen. Maar een relatie aangaan met die kwast is nog een stap verder..quote:Op donderdag 24 april 2014 22:28 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Dat zie ik ook. Ze neemt echt de moeite om mensen, en ook Rienk ;-) , te begrijpen en neemt daarvoor ook de tijd. In de dialogen, soms Rienk-monologen, zie ik haar nadenken over hetgeen hij zegt/vertelt/stelt en ja, ik geef toe dat hem continue goed te blijven volgen niet echt simpel is en een doorvragen relevant om bepaalde conceptuitspraken van Rienk in een wat 'wereldser vorm' te gieten. Ze zou best iets meer mogen doorvragen is mijn idee ...
.
Om je eerlijk te zeggen, had ik met haar binnenkomst en de onvergetelijke reactie van Rienk, snel het vermoeden dat de mogelijkheid van zoiets als een bijzondere aantrekking aanwezig zou kunnen zijn, maar ik schatte Nicolien op een bepaald vlak 'ouder/volwassener' in en achtte de kans klein. Ik heb me vergist !quote:Op donderdag 24 april 2014 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is nog wel te begrijpen. Maar een relatie aangaan met die kwast is nog een stap verder..
Rienk heeft toch al aangegeven dat hij niets van mensen kan leren, dus waar gaat dit over?quote:Op donderdag 24 april 2014 23:03 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Om je eerlijk te zeggen, had ik met haar binnenkomst en de onvergetelijke reactie van Rienk, snel het vermoeden dat de mogelijkheid van zoiets als een bijzondere aantrekking aanwezig zou kunnen zijn, maar ik schatte Nicolien op een bepaald vlak 'ouder/volwassener' in en achtte de kans klein. Ik heb me vergist !
Ondanks dat kon en kan ik er wel van genieten hoe die aantrekking zich ontwikkelde en denk ik dat deze twee mensen binnen deze relatie van elkaar kunnen (en willen) leren. Terwijl ze heel best begrijpen dat de relatie zoals deze nu is van een tijdelijke aard is. Maar ja, wanneer je er zo in staat en het experiment aan wil en durf te gaan ... waarom niet ?!
Okee, je maakt een punt ..... !!quote:Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Bestweldonker het volgende:
[..]
Rienk heeft toch al aangegeven dat hij niets van mensen kan leren, dus waar gaat dit over?
En zie hier........Rienk heeft een believer!quote:Op donderdag 24 april 2014 23:20 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Okee, je maakt een punt ..... !!
Maar toch ...
Mijn idee is dat Rienk in die discussie(s) wat in een hoek geduwd werd ... ik hoor hem stamelen dat hij best iets kan leren van een ander, zoals ..... stukadoren ... of wat was het? Hij zet zichzelf niet constant neer als een betweter en kan gerust toegeven ergens niets van (af) te weten. Maar wanneer het gaat om 'levensvisie en samenhangende waarden en uitgangspunten' zegt Rienk niets te kunnen leren van 'mensen'..... Hmz, ik zou daarop wel willen doorvragen bij die gast .... Misschien verschuilt hij zich ..... of heeft hij het over mensen in het algemeen. Dan kan ik hem nog altijd volgen. Hij heeft bij mij nog geen deur dicht gegooid.
Neej, ik zeg zeker niet dat er niet nog heel wat te discussiëren valt met een Rienk en/of dat ik het overal direct mee eens ben, maar ik vind hem toch echt te leuk om hem af te zeiken. Daarvoor heb ik andere personages binnen Utopia in gedachten ... Maar .... ik zie, als nieuw forumlid, dat er al heel wat is geschreven over Rienk ... op het Rienktopic ... en dat zal ik dan eerst maar eens proberen te gaan verwerken ... in de tijd.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:29 schreef Bestweldonker het volgende:
[..]
En zie hier........Rienk heeft een believer!Hosanna!
Geloof in de man die niets wil/kan leren van anderen..........
Geloof in de man die denkt dat je DNA kan veranderen........
Geloof in de man die homofilie verwerpt...........
Geloof in de man die zijn waarheid als enige waarheid ziet....
Geloof in de man die pas wil neuken met zijn nieuwe vriendin op het moment dat het 7 jaar geleden is dat hij seks had met een andere vrouw......
Geloof is een vreemd fenomeen.
Just practice what you preach.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:57 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Neej, ik zeg zeker niet dat er niet nog heel wat te discussiëren valt met een Rienk en/of dat ik het overal direct mee eens ben, maar ik vind hem toch echt te leuk om hem af te zeiken. Daarvoor heb ik andere personages binnen Utopia in gedachten ... Maar .... ik zie, als nieuw forumlid, dat er al heel wat is geschreven over Rienk ... op het Rienktopic ... en dat zal ik dan eerst maar eens proberen te gaan verwerken ... in de tijd.
Dan kan hier de spotlight weer op NICOLIEN gericht worden.
Ik vind de relatie tussen Nicolien en Rienk echt heel mooi.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:03 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Om je eerlijk te zeggen, had ik met haar binnenkomst en de onvergetelijke reactie van Rienk, snel het vermoeden dat de mogelijkheid van zoiets als een bijzondere aantrekking aanwezig zou kunnen zijn, maar ik schatte Nicolien op een bepaald vlak 'ouder/volwassener' in en achtte de kans klein. Ik heb me vergist !
Ondanks dat kon en kan ik er wel van genieten hoe die aantrekking zich ontwikkelde en denk ik dat deze twee mensen binnen deze relatie van elkaar kunnen (en willen) leren. Terwijl ze heel best begrijpen dat de relatie zoals deze nu is van een tijdelijke aard is. Maar ja, wanneer je er zo in staat en het experiment aan wil en durf te gaan ... waarom niet ?!
Jezus heeft maar 3 jaar gefunctioneerd (van zijn 30-ste tot 33-ste), en hij vond het nodig om zijn gepredik in die paar jaren te onderstrepen met maar liefst 14 wonderen om mensen wat te kunnen overtuigen. En wat uiteindelijk niet gelukt was, getuige de massale aversie tegen de oproep van Pilatus om hem te sparen voor kruisiging.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Wat ik me kan herinneren van de bijbelverhalen waarin Jezus een hoofdrol speelde, was Jezus ook aardig rigide, maar mijn inziens ook spiritueel. Het een sluit, voor mij, het ander niet uit. Een (universele) waarheid is een (universele) waarheid totdat deze op niveau wordt ontkracht of wordt bijgesteld. Waarom zou je in de tussentijd niet vasthouden aan dat idee/die overtuiging. In Utopia zie ik geen personages waarmee hij - duurzaam! op gelijkwaardig niveau - kan 'sparren.
Mohammed was ook zachter toen hij op 25-jarige leeftijd de 40-jarige Chadidja tegenkwam en zij zich aanbood als zijn eerste bruid.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:24 schreef Bosvleermuis het volgende:
Ondertussen heeft hij toegegeven zachter te zijn geworden. En dat zou komen door Nicolien.
Heeft hij toch een impuls gekregen ...
Yep, en zelfs maar interesse tonen in anderen is al fout want de enige waarheid zit al in jezelf.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Bestweldonker het volgende:
[..]
Rienk heeft toch al aangegeven dat hij niets van mensen kan leren, dus waar gaat dit over?
Rienk ... ? Polygaam ??!quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mohammed was ook zachter toen hij op 25-jarige leeftijd de 40-jarige Chadidja tegenkwam en zij zich aanbood als zijn eerste bruid.
Toen Mohammed op zijn 49-ste weduwnaar werd, is hij echt helemaal losgelsagen in zijn waangeloof.
Van de inhoud van de brief heb ik geen kennis, maar ik begreep wel, via het gesprek wat ze voerden op het bankje, dat Nicolien niet echt, of echt niet, gesteund wordt in haar keuze aangaande Rienk. Evenmin door een aantal bewoners die haar niet onder stoelen en banken steken dat Rienk maar een 'eigenheimer' is. Er is, zo (b)lijkt, niet zoveel steun, want geen begrip, vanuit haar onmiddellijke omgeving en deze situatie maakt het voor Nicolien extra moeilijk om de huidige crisis in haar relatie met Rienk te behappen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 03:53 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind de relatie tussen Nicolien en Rienk echt heel mooi.
Wat ik echt totaal niet begrijp (van beide) is dat ze het er over eens zijn dat deze relatie slechts tijdelijk is, Rienk ziet dat misschien anders maar wil geen concessies doen, dus zijn ze het er over eens blijkbaar.
Ik kan niet begrijpen als je zo iets bijzonders hebt je ook maar op enige manier kunt accepteren dat het een tijdelijk iets is, je daar bij neerleggen, ik kan dat niet rijmen met de oprechte gevoelens die ik meen te zien van beide. Dat maakt de relatie die ik als bijzonder zie dan weer tot iets goedkoops.
De brief van de familie van Nicolien vind ik asociaal.
Ik begrijp het wel, of denk tenminste dat ik er iets van begrijpen kan. De gevoelsontwikkelingen die deze mensen in hun interactie hebben ervaren, beschouw ik en belangrijker wellicht, zijzelf als een eerlijk en puur gegeven; gebaseerd op zaken als: herkenning; aantrekking; delen; vertrouwen; liefde.quote:Op vrijdag 25 april 2014 03:53 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind de relatie tussen Nicolien en Rienk echt heel mooi.
Wat ik echt totaal niet begrijp (van beide) is dat ze het er over eens zijn dat deze relatie slechts tijdelijk is, Rienk ziet dat misschien anders maar wil geen concessies doen, dus zijn ze het er over eens blijkbaar.
Ik kan niet begrijpen als je zo iets bijzonders hebt je ook maar op enige manier kunt accepteren dat het een tijdelijk iets is, je daar bij neerleggen, ik kan dat niet rijmen met de oprechte gevoelens die ik meen te zien van beide. Dat maakt de relatie die ik als bijzonder zie dan weer tot iets goedkoops.
De brief van de familie van Nicolien vind ik asociaal.
Serieus_Persoon, natuurlijk heb je hier een punt ! Dat ga ik zelfs niet ontkennen. Het is alleen .......... dat het - inderdaad - het uitgangspunt is dat beslist welk 'oordeel' je eraan kunt en wilt hangen. Vanuit jouw oogpunt en stellingname vind ik het niet vreemd wanneer je een 'slachtoffer in kwestie' zou willen beschermen (in deze) of hiervan voorstander bent. Hierbij kan ik mij nog aansluiten ook. Het is alleen .......... dat ik de dingen anders zie omtrent Rienk (en Nicolien) omdat ik hem de etiketten niet heb opgeplakt die jij hem hebt opgeplakt en hem nog serieus een sympathieke gast vind ook.quote:Op vrijdag 25 april 2014 07:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Familie in bescherming nemen tegen een godsdienstwaanzinnige parasiet is dus asociaal...
Ok...
Dit heeft niets met in bescherming nemen te maken. Nicoline is geen kind, zowel zijzelf als Rienk worden geschoffeerd dmv deze brief.quote:Op vrijdag 25 april 2014 07:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Familie in bescherming nemen tegen een godsdienstwaanzinnige parasiet is dus asociaal...
Ok...
Uit het gesprek tussen 3 andere bewoners maak ik op dat de familie Rien iets heeft gezegd in de trant van dat hij in een inrichting zou thuishoren, althans dat valt op te maken uit wat er gezegd werd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:24 schreef Bosvleermuis het volgende:
Van de inhoud van de brief heb ik geen kennis [..]
Nicolien heeft om hun eerlijke mening gevraagd en die heeft ze gekregen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:42 schreef Za het volgende:
[..]
Dit heeft niets met in bescherming nemen te maken. Nicoline is geen kind, zowel zijzelf als Rienk worden geschoffeerd dmv deze brief.
Ik heb gisteren na mijn post een gesprek beluisterd tussen Rienk en Nicolien hierover (in de Utopia filmpjes thread). Hij zegt dat wanneer hetgeen tussen hun op voorhand slechts tijdelijk is het geen enkele waarde heeft, dat dus nog minder dan goedkoop.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:13 schreef Bosvleermuis het volgende:
Had de relatie tussen Freelance filosoof Nicolien en Straatfilosoof Rienk platonisch kunnen blijven of zijn? Ik denk, nu, van niet. Er was namelijk een andere kracht actief die het platonische 'oversteeg' en de relatie mondde (tamelijk snel en op initiatief van Rienk) uit in de liefdesrelatie die er nu is. Natuurlijk hadden deze mensen dit kunnen proberen tegen te houden, maar dit had frustratie opgeleverd. Waarom iets tegenhouden wat er blijkt te zijn? Waarom ook dat experiment niet aangaan? Leven bestaat niet alleen uit 'makkelijk en blij' en wanneer je eventuele 'groeipijnen' niet uit de weg gaat, kun je er open in staan en er van genieten in het 'hier en nu'. Ze wandelen als het ware een interessant eindje met elkaar op, wetende dat hun levensstijlen buiten Utopia zodanig niet matchen dat de relatie, zoals deze nu is en/of 'gebruikelijk' is, niet kan voortbestaan. Hetgeen niet betekent dat ook hun 'vriendschap' wordt opgezegd !
Jammer Za, dat je nu, door toch een bepaald onbegrip (en da's wel weer logisch dan), de liefdesrelatie van Nicolien en Rienk als 'goedkoop' neigt te betitelen.
Las ik niet ergens de stelling dat Wijsheid loslaten is? Ik zie in zowel Nicolien als Rienk twee - in volwassenheid groeiende, want nog jonge mensen, twee wijze mensen die nádenken over de dingen des levens en bepaalde kwesties in het bijzonder. Zolang Nicolien zich niet laat bezwangeren door Rienk is er echies nix aan de hand. Ieder kiest zijn/haar groeiprocessen in het leven ..... Rienk en Nicolien zijn verstandige mensen die niet zo bang zijn voor het leven en inherente ingrediënten ...
Hoe dan ook hoop ik dat ze er, geleidt door liefde en niet door angst, samen goed uit gaan komen.
Hun eerlijke meing over wat?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
Nicolien heeft om hun eerlijke mening gevraagd en die heeft ze gekregen.
Niks meer, niks minder.
Ik zou als ik een van de ouders van Nicolien zou zijn hetzelfde doen. Ik zal de keuze van mijn kind (proberen te) respecteren, maar als ik denk dat zij zichzelf door die keuze in gevaar brengt, zal ik mijn gedachten niet onder stoelen of banken schuiven en haar proberen te waarschuwen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:42 schreef Za het volgende:
[..]
Dit heeft niets met in bescherming nemen te maken. Nicoline is geen kind, zowel zijzelf als Rienk worden geschoffeerd dmv deze brief.
Op het moment dat je de keuze van je kind omschrijft als iemand die in een inrichting thuishoort heeft dat niets meer met respect te maken, ook niet naar je (27 jarige) kind toe.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ik zou als ik een van de ouders van Nicolien zou zijn hetzelfde doen. Ik zal de keuze van mijn kind (proberen te) respecteren, maar als ik denk dat zij zichzelf door die keuze in gevaar brengt, zal ik mijn gedachten niet onder stoelen of banken schuiven en haar proberen te waarschuwen.
Bekijk het eens andersom, Nicolien komt binnen in een setting met 14 mensen vol gehangen met camera's waarin Rienk een soort van onbereikbaar figuur is.quote:Nicolien en Rienk zitten nu in een setting met 13 andere mensen die het tafereel aanzien en wanneer dingen escaleren, zullen ze helpen. Maar hoe zal Rienk zijn zonder al die mensen om hem heen? Worden zijn negatieve karaktertrekken dan sterker? Wordt hij dan bijvoorbeeld bezitterig, dominant en jaloers?
En nicolien zal die mening niet zomaar gevraagd hebben. Ze zal meer dan haar twijfels hebben over haar relatie met rienk. En ze zal al gevoeld hebben dat haar familie dat ook heeft. Nu is dat bevestigd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nicolien heeft om hun eerlijke mening gevraagd en die heeft ze gekregen.
Niks meer, niks minder.
Misselijkmakend en arrogant inderdaad. Alsof dat het ergste is dat Nicolien kan gebeuren. Over een paar maanden is het toch afgelopen want ik kan me niet voorstellen dat Nico na Utopia met Rienk meegaat in zijn doelloze leventje. Denk ook niet dat Nicolien wil profiteren van anderen en genadebrood wil eten. Die wil verder .quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:03 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
En nicolien zal die mening niet zomaar gevraagd hebben. Ze zal meer dan haar twijfels hebben over haar relatie met rienk. En ze zal al gevoeld hebben dat haar familie dat ook heeft. Nu is dat bevestigd.
Ik vond de opmerking van rienk , "als je naar je moeder en zus luistert dan raak je mij kwijt" echt misselijkmakend . Nicolien werd daar echt voor het blok gezet. Zo ga je als partners niet met elkaar om, door te dreigen.
Ik hoop dat nicolien rienk heel snel dumpt. Kan ze weer haar mooie zelf zijn.
Verliefdheid kan prachtig zijn, mits gelijkwaardig, en daar is bij hun imo totaal geen sprake van.
Ik vind rienk, dwingend en claimend en opdringerig, nicolien heeft totaal geen ruimte meer voor zichzelf.
Mijns inziens geen goede basis voor een relatie.
Daar kan je best eens gelijk in hebben.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:39 schreef DeKenau het volgende:
Ze raakte hem al eerder al bijna kwijt toen hij zei dat ze niet van hem kon houden omdat ze niet in zijn God wilde geloven.
Het lijkt er een beetje op of ze als een rat in de val zit en zich loopt te bedenken hoe ze het op een goede manier op kan lossen .
Ik denk dat als ze er nu een punt achter zou zetten , ze het daar niet echt makkelijk zou krijgen met hem .
Ik zou zelf geen conclusies uit zo'n gesprek willen trekken omdat er te vaak (en zichtbaar binnen Utopia) 'eigen interpretaties en woorden' aan feiten worden gegeven vanuit subjectieve invalshoeken. Liever zou ik de brief lezen ... om echt te kunnen begrijpen hoe de ouders van Nicolien e.e.a. hebben verwoord.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:49 schreef Za het volgende:
[..]
Uit het gesprek tussen 3 andere bewoners maak ik op dat de familie Rien iets heeft gezegd in de trant van dat hij in een inrichting zou thuishoren, althans dat valt op te maken uit wat er gezegd werd.
Ik heb geprobeerd het betreffende filmpje te vinden, maar dit is me helaas niet gelukt. Wanneer je een linkje hebt, houd ik me aanbevolen ...quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gisteren na mijn post een gesprek beluisterd tussen Rienk en Nicolien hierover (in de Utopia filmpjes thread). Hij zegt dat wanneer hetgeen tussen hun op voorhand slechts tijdelijk is het geen enkele waarde heeft, dat dus nog minder dan goedkoop.
Ik wil danook mijn uitspraak aanpassen alleen in de richting van Nicolien en haar liefde voor Rienk goedkoop noemen, ik twijfel zelfs aan haar oprechtheid inmiddels.
Vind ik hele goede vragen. Goed om daar achter te komen ...quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Nicolien en Rienk zitten nu in een setting met 13 andere mensen die het tafereel aanzien en wanneer dingen escaleren, zullen ze helpen. Maar hoe zal Rienk zijn zonder al die mensen om hem heen? Worden zijn negatieve karaktertrekken dan sterker? Wordt hij dan bijvoorbeeld bezitterig, dominant en jaloers?
Hoezeer ik ook sympathie voel voor Rienk voel ik geen enkele deernis bij de idee dat de relatie tussen Nicolien en hemzelf 'slechts situationeel' zou zijn of simpelweg ís. Het was van het begin af aan - in elk geval voor mijzelf - zo klaar als een klontje dat een liefdesrelatie tussen hen een bepaalde Utopia-houdbaarheidsdatum zou hebben. Wanneer Rienk dit niet heeft ingezien, heeft hij dit waarschijnlijk niet wíllen inzien en laat hij, in deze hartkwestie, emotie zegevieren boven ratio. De hoop van de kleine Rienk in Rienk, tevens zíjn leerproces.quote:Op zaterdag 26 april 2014 03:29 schreef Za het volgende:
[..]
Bekijk het eens andersom, Nicolien komt binnen in een setting met 14 mensen vol gehangen met camera's waarin Rienk een soort van onbereikbaar figuur is.
Al vanaf het begin keek Nicolien hem telkens heel lang onafgebroken en intens aan, zoiets doe je niet zonder reden, zij heeft toegewerkt naar de gevoelens die Rienk nu voor haar heeft en zijn kwetsbaarheid. Hoe zal het Rienk vergaan wanneer hij beseft dat hij slechts een spannend projectje was voor iemand die hun relatie als slechts "situationeel" beschouwd, en die door haar familie en daarmee voor het oog van de kijkers als een gevaarlijke gek die in een inrichting thuishoort wordt omschreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |