abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136512360
Ik heb altijd heel erg last gehad van jeugdpuistjes, ongeveer op mijn 12e kreeg ik mijn eerste puistje. Dit is zich langzaam gaan uitgroeien tot ware acne, over mijn hele gezicht.
Daarom ben ik op mijn 14e naar de huisarts gegaan en ik kreeg hiervoor een lotion voorgeschreven (tegen de acne) en omdat ik ook altijd last had van een zware menstruatie, hier bovenop nog de pil.

De combinatie van de lotion en de pil hebben me uitstekend geholpen! Ik kreeg echt VEEL minder puistjes, van zeker 20 puistjes op mijn voorhoofd, naar 1 of 2 mini puistjes gegaan tot uiteindelijk 1 puistje zo nu en dan. De lotion was op, maar ik ging verder aan de pil. Ik was super blij dat ik eindelijk van die hardnekkige acne af was.

Totdat ik rond mijn 16e weer last begon te krijgen, ging nogmaals naar de huisarts en kreeg dezelfde lotion mee in combinatie met een anti biotica kuur. Gelukkig was ik er weer snel vanaf.

Nu ben ik 18, nog steeds aan de pil, maar heb soms nog steeds last van 'acne-aanvallen'.Super irritant en heel mijn gezicht zit ook onder de littekens. Ik wil er gewoon vanaf! Ben laatst weer naar de huisarts gegaan, maar dit keer kreeg ik niks mee. Hij zei dat het ''stress'' was en wel vanzelf over ging..

Ik drink genoeg water, eet gezond naar mijn mening, maak IEDERE ochtend en avond mijn gezicht grondig schoon met make-up remover (voor alle make-up op mijn gezicht) en daarna nog eens met lauwwarm water. Verwissel vaak mijn beddengoed enz. enz.

Mijn 'jeugdpuistjes' (ben 18) variëren van mini bultjes tot echt grote plakaten. Niet echt fraai dus.. Probleemgebieden zijn: voorhoofd en kin.

Hebben jullie nog extra tips?
live life with no regrets!
pi_136512518
geen varkensvlees en zuivel eten!! heeft bij mij supergoed geholpen!!
  zondag 9 februari 2014 @ 17:25:13 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_136512608
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:23 schreef Jahr00n het volgende:
En ook chocola heeft de reputatie acne te veroorzaken en/of te verergeren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_136512671
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:23 schreef Jahr00n het volgende:
Sowieso eet ik bijna nooit varkensvlees (vindt mijn moeder niet lekker) dus dat gaat wel lukken. Wat betreft zuivel.... daar kan ik helaas niet zo 1 2 3 mee stoppen. Ik eet namelijk dagelijks dingen waarin zuivel verwerkt is.
Thanks voor de tip! ;)
pi_136512978
1 woord: Roaccutane.
pi_136513112
Ga naar een dermatoloog. Enige juiste antwoord.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_136513379
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:33 schreef Harmankardon het volgende:
1 woord: Roaccutane.
Dit of naar de ha.
pi_136513403
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:37 schreef Miniem het volgende:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_136513449
Zo goor vind ik dat altijd, mensen met veel puisten.
pi_136513775
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:37 schreef Miniem het volgende:
Heb je in principe wel een verwijzing van de HA voor nodig. De HA zelf kan trouwens ook Roa voorschrijven, wel zo handig. Eerste stap is naar de HA gaan, met de vuist op tafel slaan en behandeling eisen.
pi_136513902
Ik heb sinds een paar dagen die nieuwe pure power (http://www.loreal-paris.nl/pure-power/gezichtsreiniger.aspx) in gebruik. Bevalt zeer goed. Het droogt de puistjes snel uit maar de huid blijft mooi zacht.
Moo
pi_136514066
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:55 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Heb je in principe wel een verwijzing van de HA voor nodig. De HA zelf kan trouwens ook Roa voorschrijven, wel zo handig. Eerste stap is naar de HA gaan, met de vuist op tafel slaan en behandeling eisen.
Verwijzing via huisarts vragen inderdaad.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_136514359
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:44 schreef koekii het volgende:

[..]

Dit of naar de ha.
de huisarts zegt juist dat het 'wel vanzelf over gaat' ..
pi_136514387
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:44 schreef Seam het volgende:

[..]

kan toch alleen als je huisarts je hiernaar doorverwijst?
pi_136514502
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:07 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

kan toch alleen als je huisarts je hiernaar doorverwijst?
Dus ga langs je huisarts en vraag of je Roaccutane mag krijgen/een doorverwijzing naar dermatoloog wil.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:20:55 #16
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_136514888
Ik ga toevallig dinsdag naar de dermataloog voor het zelfde probleem, alles geprobeerd, antibiotica, benzoylperoxide, vitamine a gel etc. Nu ga ik vragen om roaccutane, ben het spuugzat, zodra m'n acne weg is en ik heb wat geld over ga ik die littekens ook laten vervagen. Heb nu toevallig een dikke onderhuidse puist onder m'n oog, zo groot, zeker 2x2cm en het lijkt wel alsof ik een klap op m'n oog heb gehad hahah
  zondag 9 februari 2014 @ 18:22:23 #17
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_136514943
En ja je kan vragen bij de HA om een doorverwijzing, moet je ook gewoon zeggen dat je dat wil, moet geen probleem zijn, dat was het bij mij ook niet.
pi_136515515
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:46 schreef wuuht het volgende:
Zo goor vind ik dat altijd, mensen met veel puisten.
hey sorry hé, jij vindt blijkbaar dat het MIJN schuld is dat ik puisten heb. Net alsof het mijn schuld is dat ik bruine ogen heb. Hele rare reactie van jou.
Jij bent blijkbaar een persoon die nog nooit 1 puistje in zijn leven heeft gehad, of misschien heel erg weinig. Ben echt blij voor je, dat JIJ niet met zulk ellende zit opgescheept, maar denk dat je wel anders zou piepen als je wel acne had (zoals ik en miljoenen anderen), waartegen je vrij weinig kan doen.
pi_136515554
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:55 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

denk dat ik idd gewoon een behandeling ga eisen, voordat hij weer met verhalen over ''de natuur lost zelf alles op' komt..
pi_136515573
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:57 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen die nieuwe pure power (http://www.loreal-paris.nl/pure-power/gezichtsreiniger.aspx) in gebruik. Bevalt zeer goed. Het droogt de puistjes snel uit maar de huid blijft mooi zacht.
ik ben wel een meisje..
pi_136515704
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:39 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

ik ben wel een meisje..
Denk dat het puur een marketing iets is. Denk niet dat het heeeel veel uit zal maken?
Moo
pi_136516071
Smeer je gezicht eens wat minder vol. Foundation bedekt de boel wel maar kan de boel ook verergeren. Gebruik een tijdje alleen een concealer op de ergste plekjes (of doe er gewoon niets op)en kijk of dat helpt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136519854
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:52 schreef trovey het volgende:
Smeer je gezicht eens wat minder vol. Foundation bedekt de boel wel maar kan de boel ook verergeren. Gebruik een tijdje alleen een concealer op de ergste plekjes (of doe er gewoon niets op)en kijk of dat helpt.
goeie! draag namelijk veel foundation, omdat ik die littekens heb
pi_136520743
Sowieso altijd van je gezicht af blijven. En wat bij mij goed effect had, was om elke nacht op een schone handdoek te slapen.
pi_136522282
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:38 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

hey sorry hé, jij vindt blijkbaar dat het MIJN schuld is dat ik puisten heb. Net alsof het mijn schuld is dat ik bruine ogen heb. Hele rare reactie van jou.
Jij bent blijkbaar een persoon die nog nooit 1 puistje in zijn leven heeft gehad, of misschien heel erg weinig. Ben echt blij voor je, dat JIJ niet met zulk ellende zit opgescheept, maar denk dat je wel anders zou piepen als je wel acne had (zoals ik en miljoenen anderen), waartegen je vrij weinig kan doen.
Nee hoor ik vind niet dat het jouw schuld is, ik wou het alleen even melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')