Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 12. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van dinsdag 8 oktober 2002.
0.01 Laurens : In het heetst van de strijd ben ik een eigenwijze fries.
Laurens: Het maakt mij echt niet uit dat eten, echt niet.
Judith: Het is niet goed om steeds naar het eten aan de andere kant te kijken. Dat is niet goed.
Daniela: Je zou eens moeten weten wat een vreetzak ik ben.
Judith: Ja maar jij bent gewoon 'visueler' ingesteld.
Laurens: Je moet het gewoon omdraaien en je voorstellen dat je misschien 14 dagen hier zit. Daar moet je je op instellen.
Judith: Je kunt wel eens een off-day hebben, maar als wij met zijn zevenen over eten gaan praten dat wordt het hier heel gesellig, echt niet!
(Hierna praten ze nog 5 minuten over chocola, tosti's met brie etc. De gesprekken lijken de laatste twee dagen alleen nog maar over eten te gaan.)
Laurens: je moet je ook niet inhouden. Als je goed oplet en luistert naar sommige dingen die worden gezegd in de bungalow en hoe ze langslopen, ik ga geen namen noemen, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. (Aan de andere kant roept iemand weltrusten, ze zwaaien allemaal lief lachend terug.)
Judith: Ja, het is helemaal niet erg hier hoor.
Judith: Ik vind dat er meer leuke momenten moeten komen. We zijn uit 15000 mensen gekozen en we zeuren alleen maar dat we naar huis willen.
Laurens: ik wil nog even iets zeggen, anders vergeet ik het. Met die circel voor Claus, doen we dat voor de TV of omdat we zo veel om Claus gaven. Dat deden we voor Nancy ook niet.
Judith: Ja, en dat Geesje zei dat we man-vrouw moesten gaan staan.
Laurens: Nee, dat lijkt mij niets. Ik geloof niet dat mensen normaal zo zijn. Dat is niet echt. Het is een leuk idee, maar ik ga niet man-vrouw....
Stem: Wil Judith naar de dagboekkamer komen?
Laurens: Ik vind het gemaakt en ik denk er sterk over om er niet aan mee te doen.
Daniela: Nee, ik ook niet, als het besloten is wel, maar niet op deze manier.
Inmiddels is Judith weer terug en in de slaapkamer. Ze heeft gehoord dat het niet de bedoeling is dat 'hun' in onze discussie meedoen. Ze moeten zich niet op laten naaien.
Judith: Ik vind het ook raar en ik vind het niet realistisch. Ik werk er wel aan om iets minder fel te worden. Ik ging als een lachebekje het huis in maar nu.... Het is er nu allemaal uit.
Dennis: Kom je nu hier of...
Judith: Ik zit gezellig met Daan, we gaan het morgen lekker gezellig maken.
Bram is er 100% van overtuigd dat hij de doos met batterijen in de DBK heeft gezet en BB zegt dat het niet zo is.
Judith wordt weer naar de DBK geroepen en bij terugkomst zegt ze dat ze er nog over horen.
Bram: Ze hebben die batterijen nodig omdat zo ons er vannacht allemaal uit gaan schoppen.
Dennis probeert Judith over te halen om te gaan slapen maar ze is niet moe.
Normaal heb je ook vergaderingen, maar als dat niet hebt gaat het escaleren.
(Dennis heeft zijn zender niet om.)
Inmiddels zijn Judith en Dennis bij Ting gaan zitten die op de gang is gaan slapen.
Judith: Negen van de tien keer is het gezellig aan deze kant. Om daar nu zo op te focussen. Maar door het hek was niet nodig.
Ting: Maar het gesprek was wel nodig.
(Dennis gaat naar bed. Ting roept hem terug voor een knuffel. Ze moet nog twee keer roepen voor hij komt.)
(Beste regie, zou het misschien mogelijk zijn om het juiste geluid bij de juiste stream te doen? )
Arthur herinnert zich nog dat Mustapha te laat was.
Mustapha: Ja, ik kom altijd te laat. Na een uur had ik al ruzie met een meisje, zo'n Anita. Die zei "wat hebben we nou aan een IQ-test, het gaat toch om EQ?"
Arthur: Jongens, ik ga mijn bed in, misschien krijgen we morgen wel een battle en daar moeten we wel klaar voor zijn. (Nog 4 uurtjes slaap. )
Ik zie Arhur rond lopen.
Dus hij is in ieder geval niet mee. Verder geen bewoner te zien.
12.40 Martijn brengt nu dingen naar de kooi.
12.42 Jeanette zingt: Big-Brother bedankt. Jeanette wil ergens een glaasje melk bij. Martijn had een muisje gezien die hem aandoenlijk aanzag. Jeanette heeft het er nog over dat BB iets? niet had hoeven doen.
12.44 Ik hoor nu, dat Martijn die achter is gebleven allemaal lekker eten heeft gekregen. Hij moet dit binnen een kwartiertje opeten. Martijn hoorde gescharrel in de DBK en dacht dat moet wel voor mij zijn, toen hij keek zag hij croissantjes en pistoletjes enz. liggen.
12.46 Jeanette en Arthur zijn naar de DBK geroepen. Ik hoor Martijn eten. Die nu tegen een terugkomende Jeanette zegt dat het lekker smaakt.
12.49 Jeanette vertelt dat in het begin dat ze hier zaten er een man van een tijdschrift kwam, deze had eye-liner en meer make-up op had. Ze vond dit zo raar allemaal. Deze man mocht hun allemaal vragen stellen.
12.52 Jeanette is onder de douche gegaan (Waarom menen mensen dan altijd dat ze moeten zingen )
12.53 Arthur vindt het een mooi brood wat Martijn heeft gemaakt. Volgens hem heeft hij het record wat betreft grootte.
12.54 Martijn naar de DBK.
12.54 In de DBK een stem: Martijn je ziet een sleutel liggen, dat is de sleutel van het hek, je mag Quincy aanlijnen en haar een kwartier op het speelveld uitlaten. Je krijgt bericht wanneer het kwartier voorbij is. Quincy moet aangelijnd blijven. Hardstikke mooi vindt Martijn dit en roept meteen de hond. Hij gaat meteen.
12.56 Jeanette vindt het heel gaaf dat hij mag rennen. Dat meen je niet, gilt ze.
12.57 Arthur ligt in het zonnetje. Waar Jeanette bij komt en hem vertelt dat ze tranen met tuiten huilde dat zij er niet uit mocht. Arthur reageert er niet op.
In de tuin van de bungalow verteld Jeanette tegen Arthur over de confrontaties die er geweest zijn
13.01 Haar broertje blijft ook het liefste thuis. Het zusje van Arthur is 2 jaar geleden getrouwd, nadat ze elkaar 12 jaar kenden. Zijn ouders hadden een sigarenzaak, maar zijn vorig jaar uit elkaar gegaan.
13.03 Ze bekijken Jeanette haar allergiebultjes. Arthur vraagt of het minder is geworden sinds ze de hond hebben. Volgens Jeanette is dat niet zo. Jeanette vertelt een verhaal over een kat in de reclame, die zoek was op het strand van Scheveningen. Dit kostte 25.000,- dollar per dag volgens haar.
13.05 Er zijn veel mensen onderweg want Jeanette hoort allemaal auto's op de snelweg. Jeanette nu over Martijn, dat deze al 13 dagen in arm zit. Zij zou dit niet volhouden.
13.06 Als Jeanette uit het huis komt gaat ze eerst winkelen, winkelen, winkelen. Dat is haar grootste hobby. Ook hoopte ze straks dat ze donderdagavond naar het cafe mocht. Op de verwonderde vraag van Arthur herstelt ze dit naar vrijdagavond.
13.08 Ook dat de styliste komt. Hoe weet jij dat vraagt Arthur. Dit staat allemaal in het rooie boekje is haar antwoord. Arthur vindt dat Jeanette eerder naar een kapper moet omdat haar een gezicht tekent. Hij praat nu binnensmonds. Wat zeg je vraagt Jeanette. Dit was een murmelmomentje zegt Arthur.
13.13 Nou ik zou het hardstikke tof vinden dat wanneer ik het huis uit ben Endemol mij een baan aan zou bieden zegt Jeanette, een programma presenteren ofzo, en anders gaat ze wel weer kleren verkopen. Ze bespreken nu wie terug in zijn/haar baan terug kan. Arthur gaat plassen en Yorin vergeet het geluid uit te draaien (bah).
13.15 Jeanette moet nog douchen. (Dus was het Arthur die daar straks onder stond, maar de streams zijn zwaar bagger en ik doe alles op het geluid). Jeanette roept zichzelf tot de orde dat ze van haar nagels af moet blijven.
13.17 Martijn enthousiast hoe heerlijk hij heeft gerend, er waren een cameraman, geluidsman bij. Zo'n kabelsjouwer, zegt Jeanette lachend. Ze hebben mooie close-ups van hem gemaakt. Quincy heeft niet gepiest.
13.18 Jeanette tegen zichzelf: Wat een kop vandaag Jeanette. En ze blijft zingen (help), maar vertelt Martijn dat er voor hem geen zangcarierre inzit.
13.25 Jeanette naar de DBK.
13.29 Na veel gebuffer heb ik weer contact met de streams, waar ik naar de lege bedden bij het zwembad kijk terwijl het geluid denk ik uit rijk bijhoort. Want ik hoor Jeanette zeggen: Wat een koppie.
13.31 Arthur ligt op de bank bij het zwembad. Tegen Martijn zegt hij dat zand een goeie ondergrond is om te rennen voor dit type hond.
13.33 Arthur praat tegen de hond. Met een soort keelstem: Bijtuh he, lekkuh he, pak bal, kieluh kieluh, bravuh hond. En hij heeft weer een murmelmoment, dus niet te verstaan.
13.44 Ik meld me weer wanneer er weer wat gebeurd.
13.51 Arthur jut nu Q een beetje op om de bal te pakken.
13.53 Q drentelt om het zwembad terwijl Arthur, met hengel en bal, haar uitscheldt voor bange poepert.
13.58 Arthur nog steeds aan het vissen, nu en dan Q uitschelden voor bange poepert. Verder niks gebeurd.
14.00 Jeanette heeft gedoucht, drentelt in de woonkamer en moet weer zonodig even zingen. Ze praat in zichzelf dat ze ergens geen zin in heeft.
14.03 Nog geen verandering.
14.05 Jeantte rokend bij de bar, in zichzelfsprekend. Wat ik versta is: Meemakend, absoluut.
14.06 Jeanette: Gaan we weer, Nationale Jeanettedag.
14.07 Ondanks dat ik nog een 20 minuten heb, is het mij te saai. Veel sterkte voor de volgende streamer
In de bungalow zitten ze te eten. De bunkerbewoners liggen buiten wat te genoeten van de zon. Er gebeurt niet al te veel dus!
Buiten zegt Martijn dat het hem niet uitmaakt of hij eruit moet of mag blijven donderdag. Dat gevoel heeft iedereen eigenlijk een beetje (zeggen ze althans). De meesten zeggen wel dat Mus het liefst eruit wil.
Jeanette raadt Margriet aan om even in bad te gaan met de mannen.
"Ik vind met zo veel mannen in een bubbelbad niet lekker!", zegt Margriet twijfelend.
Toch staat ze op en gaat haar badpak aantrekken.
Jeanette zegt dat ze blij is dat ze nog even is gaat liggen vanmorgen.
"That is very smart from you", reageert Margriet vanuit de wc.
"But I am smart", zegt Jeanette terug.
"Er zit allemaal haar op de bril!", roept Margriet opeens. "Van wie is dat toch?"
"Niet van mij hoor", lacht Jeanette.
Buiten zitten Stefan, Arthur en Geesje nog steeds in bad. Mustapha slaapt nog steeds op de bank. Waar de rest is zien we niet.
(er heeft ook een grappenmaker een microfoon bij de parkiet gezet ofzo... wat een herrie!)
Ik denk dat er iemand in het bubbelbad zit, ik hoor het gebubbel.
IK zie nu Stef en Art buiten in de jacuzzi zitten.
Art heeft een glas in zijn hand met zo te zien wijn.
Margr loopt in badpak en gaat ook in de Jacuzzi.
Ik zie nu ook Gees zitten.
Gees en Art hebben boven water hun voeten tegen elkaar aan staan en maken een beetje fiets bewegingen.
Zou Stef dat leuk vinden?
Gees stapt nu uit bad, Stef kijkt haar na.
Margr: heerlijk echt lekker.
Er ligt iemand op de bank binnen, volgens mij is het Musa.
Ik zie zijn gezicht niet, alleen de benen met een lange broek,
er ligt een kussen voor zijn gezicht.
De bewoners van de bunker zitten allemaal buiten in de kooi.
Ze zitten een spelletje te doen.
Lau zegt dat Daan haar ogen dicht moet doen, en dan op moet noemen wat er allemaal buiten in de kooi staat.
Ik hoor Jeanet roepen, en nou wil ik niet meer naar de DK vandaag.
Bij de jacuzzi kijken en luisteren heeft geen nut, door het gebubbel kun je niets verstaan van wat ze zeggen.
Margr, Art en Stef zitten er nog steeds in.
Het spel in de kooi,
Lau vraagt in welke provincie ligt de st Pietersberg,
Dennis: in Drenthe,
Lau: nee,
Dennis: in Limburg.
Lau: ja goed.
Beetje flauw.
Geesje staat zich te douchen,
en ja natuurlijk Stefje is ook in de badkamer.
Art en Jeanet zitten aan de keukenbar.
Art gaat zich douchen, en hup de stream gaat weer naar de kooi.
Stef gaat denk ik nog bubbelen, want hij laat het bubbelbad in de badkamer vollopen.
Gees en Art lopen nu naar de slaapkamer, ik kan hun niet verstaan, ze hebben geen van beiden hun zender om.
Stef loopt met een handdoek om zijn handelsmerk gedraaid, zijn haartje mogen zeker niet nat worden in het bubbelbad.
Hij zet nu de bubbels aan, en het is een herrie van jewelste.
Bram en Jud liggen samen in de slaapkamer,
Bram en Jud omhelzen elkaar.
Zo te horen hebben ze van tevoren liggen stoeien.
Ting komt met een matras de slaapkamer in.
Ting heeft het ijskoud zegt ze.
Dennis: dan ga ik de tafel dekken,
Ting: nee dat doe ik al.
Camera naar de rijke badkamer.
Stef zit in bad met een hele dot schuim op zijn haar, ik denk dat Gees dat gedaan heeft, want ik zie haar net weg lopen.
De camera mensen vervelen zich denk ik,
want nu gaat de camera weer naar de buitenkooi.
Daar zit Daan te gapen.
Weer terug naar de rijke badkamer, waar Stef omgekeerd in bad
naar Geesje zit te kijken, misschien had hij wel gehoopt dat Geesje ook in bad zou komen.
Geesje gaat de badkamer uit, nou doei hé zegt ze tegen Stef.
Pech Stef, Geesje weg.
Camera arme slaapkamer, waar Bram nog op zijn bed ligt.
Bram wil een goede reden van Dennis hebben,
waarom Bram nog zou blijven.
Dennis: omdat jij meer te bieden hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 09-10-2002 17:21]
17.24 Ting staat bij Martijn. Ondertussen zegt iemand tegen Bram dat hij het doorgeven zal. (Wat weet ik niet en de stem herkende ik ook niet).
17.26 Judith vond het echt een uitje. Martijn laat iets staan als hij er morgen ut gaat, de anderen vinden dat hij het mee mag nemen, maar hij vindt het voor de hele groep.
(De stream kon beter... sarcastisch bedoeld)
17.28 Stream 3 zelfde beeld, maar veel beter geluid. Als de bewoners nog wat nuttigs zouden zeggen, zou het helemaal toppie zijn
17.30 De dames zijn aan het koken, Laurens is zeer benieuwd naar hun kookkunst. Ironisch zegt hij: Fijn dat je het aanbood om te koekn Judith. Zij reageert er niet op.
17.31 Martijn roept de parkiet met" Lorre, Lorre. Martijn roept Ting tot de orde die iets over het koken vraagt: Dat moet je aan de dames vragen Ting. In arm praten ze over de schimmelinfectie van Jeanette, zeer besmettelijk. Nu komen meer theorien over de infectie van Jeanette en de besmettelijkheid in bv het bubbelbad. Laurens: Misschien is ze allergisch voor Mexicaanse feestjes. Ook Geesje haar kwaal krijgt een beurt. Laurens heeft ook eens van die bultjes gehad, hij heeft het zelf onderzocht en komt tot de ontdekking dat Jeanette een exceem heeft...en meteen gaat het ergens anders over. Hij vraagt of Judith ergens een sopje heeft. Hier ontgaat mij elke logica
17.42 Judith wil weten hoe de mannen graag hun eten willen? Niet mee bemoeien is het antwoord. Ja, maar ik wil het graag lekker voor jullie maken.
17.43 Martijn met Q op zijn schoot en Laurens zitten bij het hek. Gesprek gaat over het koken, het zijn meer losse opmerkingen allemaal.
17.44 Daniela zou iets zeggen, maar houdt zich net in omdat er reclame inzat. Volgende vraag naar de mannen van haar is" Welke granen zitten erin een meergranenbrood? Hier worden div. antwoorden op gegeven.
17.48 Ondertussen kijk ik even bij rijk in de badkamer. Door het gebubbel heen kan ik Jeanette nog net horen. Ze vindt het bad een Turks Badidee.
17.50 In arm wordt nog steeds een vragenspelletje gedaan.
17.52 Even problemen hier met de streams. Arm noemt nu div. smurfen op. Laurens: Noem de indeling van je huis op. Bij Martijn kom je door de keuken naar binnen. Hij heeft een schouw, ingebouwde kast. enz.enz Eikehouten en grenen meubelen heeft hij. Bram moet nu 6 rivieren in Nederland opnoemen. Waal, Rijn, Stadskanaal, Oostvaardse plas meer weet hij niet. Ze hebben er de grootste lol om.
18.07 Stream op de rijke badkamer. Margriet en Jeanette hebben een klein gesprekje waarvan ik het onderwerp (naalden enz.) niet echt kon ontdekken. Dit gesprek stokt nu. Jeanette poetst haar tanden nu.
18.11 Eindelijk es ander beeld dan de bunker, en de badkamer. De stream op het fornuis waar Daniela en Dennis bezig zijn. Quincy staat op de achtergrond te blaffen.
(Mocht ik in de vorige verslagen Arthur hebben gezegd, dan bedoel ik Dennis).
18.14 Daniela is nog alleen bezig bij het fornuis, Martijn en nu Ting zijn al even komen kijken. Daniela moet het eten goed in de gaten houden, want de ene wil het zo, de ander bruin enz. Jeanette vertelt dat de zalf brandt. Het doet pijn hoor Steef. De stream schakelt nu zelf over naar de bunker. En nog steeds het spelletje (zucht) Dennis moet zonder te kijken 10 elektrische apparaten uit de keuken in de bungalow noemen. Ting moet 30 kleuren noemen. Ze doet een manhaftige poging, maar volgens de lachende heren is ze niet geslaagd.
18.24 Beeld op de bunker en geluid van Judith, Daniela en Ting bij het fornuis. Judith vraagt waarom die spruiten niets doen, niet bakken. Q. blaft weer eens. Martijn komt even kijken, zonder enige constructieve bijdrage.
18.27 In rijk ligt iemand op de bank (Tja wie zou dat zijn, het heeft zwart haar ). Geen geluid en geen beweging verder van deze kant. Op de achtergrond hoor ik arm lol maken. Op smalband 1 zucht degene op de bank eens. Smalband 2 brengt ook beeld van de rijke kamer.
18.32 Daniela tegen Judith over iemand (ik denk Mus) dat deze heeft gezegd dat Daniela een kutwijf is. Ja zegt Ju, en ik ben een bitch. Ting ook een duit in het zakje, dat hij de deur voor haar dicht sloeg. Ze ergeren zich er nu gezamelijk over dat hij alleen lacht en praat wanneer de camera op hem gericht is. Ik spendeer geen tijd meer aan hem zegt Daniela. Ja, ik zeg alleen dag en hoi tegen hem en dat is het volgens Judith. Daniela heeft een broertje van 20, die gedraagt zich niet zo aso als Mus. Ze vinden zijn gedrag walgelijk. Judith zou hem meteen nomineren.
18.37 Ik ben even vlug overgesproken naar een beter geluid. Het gesprek nog steeds over Mus, dat ze hem nu wel erg goed zat zijn. Het eten lukt nu wel goed. Ondertussen hebben ze Stefan even gevraagd waar Mus is. Deze ligt inderdaad op de bank te slapen.
18.39 De arme heren zijn nog steeds zeer luidruchtig met hun spelletje bezig. De dames manen hun tot kalmte....Ze gaan eten.
18.46 Martijn vraagt of hij nu iedereen smakelijk eten mag wensen, en bij iedereen persoonlijk doet hij dat.
18.50 Veel bufferproblemen hier. Geesje en Stefan in de keuken, zij is blij dat ze in arm is begonnen, dit kan ze iedere nieuwe bewoner aanraden. Stefan beaamt dit Arthur stoort hun gesprek, en Geesje verdwijnt.
Jeanette op de achtergrond : Het is niet besmettelijk wat ik heb. Volgens Arthur mogen ze uitslapen tot 1 uur. Stefan is aan het eten koken en meldt dat iets nog 15 minuten duurt.
19.00 De stem meldt dat het eten voor rijk klaar staat. Geesje vraagt of ze haar sportkleding aan moet doen. Stefan denkt dat ze daar nog genoeg tijd voor heeft.
19.01 Nog veel lawaai uit arm op de achtergrond. Stefan proeft iets wat hij heel lekker vindt. Geesje vindt Stefan heel raar doen zegt ze tegen Margriet. Heeft hij een dilemma vraagt deze? Margriet moet haar zender checken.
(Wel even de uitzending goed bijhouden mensen, kan ik vanavond nog even kijken)
19.05 Jeanette vraagt wat iedereen wil drinken bij het eten.
19.06 In arm zijn ze de bedden weer aan het verdelen. Judith vraagt Laurens van wie dit is? Laurens denkt van Martijn, maar adviseert om dat maar te laten liggen. Daniela kijkt toe en weet nog van wie welke lakens waren. Bram mag vanavond op het dikste matras zonder kussen volgens Laurens en Judith. Daniela heeft gecontroleerd dat alle dekens er zijn en samen met Laurens gaat ze nu de bedden opdekken. Daniela moet nu goed kijken hoe goed Laurens de bedden kan opmaken.
19.11 Dit was het voor mij vandaag. Prettige avond nog allemaal
20.11 Aan de eettafel. Jeanette : Ik moet nog drie dagen wachten Steef. Dat kan ik niet. Om half tien mag je het zeggen. Dan is het afgelopen. Stefan zegt iets. Jeanette : Jij hebt ze zeker gesteld ? Stefan houdt verder zijn mond.
Stream 5
20.15 Martijn zit bij het hek. Laurens : Noem tien minsters, nee. Blijkbaar spelen ze nog steeds het spelletje. Daniela : Noem in twintig seconden tien meisjesnamen die beginnen met de r. Laurens : Noem tien plantsoendiensten. Noem tien functies in een ziekenhuis, beginnend bij de best betaalde. Bram doet een poging de laatste vraag te beantwoorden. Daniela woelt door het haar van Dennis.
Stream 3
20.19 In de keuken. Stefan tegen Geesje : Ik zal je niet meer plagen. Geesje : Wat betekent dat ? Stefan : N E K V. Geesje : Mooie praatjes vullen gaatjes. Geesje giechelt. Geesje : Ik ga hier niet op reageren. Stefan : Als je mij plaagt ga ik er toch op in. Dat is een domme eigenschap. Dat is zo stom. Soms kun je beter niks zeggen.
20.13 Geesje : Ik vind het zo gaaf als het aanrecht dan leeg is (ze heeft afgewassen). Arthur over taart bakken : Ik vond het echt leuk.
Judith ligt te slapen volgen Laurens
De bunkerbewoners praten druk door elkaar, ze lijken nu allemaal naar buiten te gaan
Stream buiten:
Ze denken dat er niks gaat gebeuren...
De mannen staan allemaal buiten bij het kacheltje, ze zijn water aan het koken voor de thee. Ze zijn tevreden over de dames, die hebben het buiten blijkbaar netjes gemaakt.
Stream gaat naar Ting die stil in bed ligt, nu heb ik ook de andere dames in beeld. Ze liggen alle drie te rusten (de bunkerdames)
Nu discussie over de grootste provincie van Nederland. Volgens Bram is het brabant, volgens Laurens Friesland.
Ze springen inene over over logistiek vervoer van melk??
Stream 5
20.19 Dennis tegen Jeanette : Ik won heel veel dingen maar toen mocht de um niet meer. Laurens : Zullen we gelijk na de thee het bed van Martijn klaar maken ? Zit Judith nu de hele tijd buiten ? Dennis : Nee, die slaapt.
Stream 3
20.32 Mustapha zit voor de bank een tekst te lezen met onderstreepte en omcirkelde woorden. Omdat het alleen op de narrowbandstream is kan ik het niet lezen. Hij drinkt Red Bull geloof ik.
Stream 5
20.35 Laurens : De dames hebben het eten over laten koken. Dennis : We willen het bespreekbaar maken. Laurens : We kunnen ook zeggen, dames, wat jammer dat jullie een aantal bonen hebben laten vallen (niet serieus).
20.37 Stream naar de slaapkamer waar ook Ting in bed ligt. Het licht is aan. Ze beweegt en doet af en toe haar ogen open.
20.38 Buiten. Stefan over Jeanette : Ze eet echt te weinig. Ze heeft rijstcrackers op. Ze heeft die wonderlijke ziekte. Het is echt nu heel erg. Het valt me mee dat ze zo vrolijk en vriendelijk is. Arthur : Geesje heeft het ook (?). Stefan : Margriet leidt onder de spanningen van vandaag. Moes hoef je niet op te rekenen. Ineens gaat de stream naar de arme keukentafel waar niets gebeurt.
20.40 Stream weer naar buiten. Stefan : In deze groep hoeft niemand zich uit te sloven. Dennis moet echt vechten om zich een beetje. Arthur : Ik merk het ook. Ik ken hem veel drukker. Dit is nog niks. Als je te veel bent ben je een gevaar en word je uitgepoept. Stefan : Een aantal mensen verzuipen daar. Ik vraag me af of die beter tot hun recht komen hier. Ik kan beter overweg met vrouwen. Een beetje kletsen, een beetje hangen, niet zo druk. Ik vind dit een leuke groep. Jeanette is bijgedraaid. Ze wil wel naar de andere kant om een beetje bij te praten.
20.43 Stefan : Met Ting gaat het beter. Jeanette vond Tinus wel leuk. Arthur : Die heeft meer nodig. Ook een beetje pienter. Stefan : Ze weet nu dat ik niet zo zweverig ben als ze dacht. Ik ben niet rechtlijnig. Ik hou van een goed gesprek. We (rijk) hebben een ander niveau. Niet om ze af te kraken. Een hele dag spelletjes spelen kan ik niet. Arthur : Dat gepushte spelletjes spelen. Stefan : Jij gaat ook op een gegeven moment naar het hek, kappen er mee, ik wil weten hoe het zit. Stefan zegt iets over Bram dat ik niet goed verstond. Arthur : Hij gaf gisteravond toe. Dan ben je sterk. Niet afkappen en doen. Stefan : Klopt ook. Arthur : Dat vind ik wel grappig. Arthur zegt dat hij en Geesje elkaar niet liggen. Hij vindt haar te zweverig. Stefan begint te praten over energievelden. Stefan : Dat heeft niks te maken met zweverigheid. Het is erkend. Je kunt iemand ook maf maken er mee. Dat moet je niet te vaak doen hoor. Je moet het niet gaan aanvallen, dat heeft geen zin, je gelooft het of niet. Misschien is het wel angst. Jij bent een brug tussen Bram en deze groep. Bram en consorten die geloven jou als jij iets bespreekbaar maakt. Jij bent een soort oude garde.
20.50 Stefan : Ik heb een band met ze omdat ik met ze samen heb gezeten. Met Tinus heb ik niks. Ik heb niks tegen hem. Arthur : In zijn hum is hij niet. Stefan : Hij kijkt er enorm tegen op. Leeftijdgenoten zien het toch anders als hij. Met Jeanette heb ik weinig moeite gedaan, dat geef ik eerlijk toe, ik wist dat ik wel een keer met haar samen zou komen. Ik zie die jongen niet super integreren in die groep, zeker niet met die meiden. Arthur : Vanmiddag heeft hij toegegeven dat hij fout zat. Amsterdamse humor begrijpt hij niet. Sandra was zo fanatiek. Ik heb ze daar toch vuur zien spugen. Daniela zit in de dagboekkamer maar net als ik ga luisteren gaat stream 3 naar Margriet die op de bank ligt te slapen.
20.55 Arthur zegt dat Margriet bij de andere groep terecht zou kunnen komen en dat ze haar dan moeten steunen. Ze vinden haar echt een Amsterdamse vrouw. Stefan : Ze is één van de weinige mensen waar Moes zichzelf bij kan zijn. Arthur : Ik zag twee koppen terugkomen, daar kreeg ik een nare bijsmaak van. Stefan : Er is niks gebeurd wat er normaal ook niet gebeurt. Normaal draaien ze er omheen. Vandaag moesten ze keuzes maken. Je kunt hier geen goede keuzes maken. Ze vinden beide dat het harder wordt als er genomineerd gaat worden.
21.00 Stefan : Ik ben benieuwd morgen naar de dames. Arhur : Er komen twee kanjers binnen. Ze gaan knallen. Arthur over Dennis : Hij heeft zich afgezwakt, dat vind ik goed. Stefan en Arthur gaan naar binnen.
Ineens heb ik de dagboekstream. Daniela zit in de dagboekkamer, het ging over haar tasje?? Ik kon het even niet helemaal volgen. Het lijkt erop dat ze een tasje met een sticker erop kwijt is.
Bram gaat er iets inknallen??
Laurens is nog niet gespannen voor morgen, dat krijgt ie morgen pas als hij het muziekje hoort. Dennis, Laurens en Martijn gaan slapen.
Bram zit nog bij het hek met Geesje te praten.
Jeanette zit er inmiddels ook bij, Geesje heeft het over de 2 dames uit Portugal. Die zijn nu hun koffers aan het pakken volgens geesje.
Blijkbaar zijn de andere jongens alleen even hun bed opmaken want ik hoor Martijn ook weer. Tind en Judith zijn er nu ook weer uit.
Geeesje zit met Bram foto's te kijken, van de katjes, ze heeft ooit een katje uit Portugal meegenomen.
Geesje verteld nu over een vogeltje dat weggewaait is toen ze op vakantie was.
Judith ligt op een matrasje in de gang van de bunker, ze praat zachtjes met Laurens die ondertussen zijn onderbroeken opvouwt. Ze moppert nog een beetje door (moeilijk te verstaan) over een feestje??
Nu moet ze zender checken... Het gaat over kiezen..Ze snapt iets niet van zichzelf.
In de bunker ligt alleen Dennis in bed, de rest zit weer in de keuken.
Daniela is moe en verheugt zich al op morgen.
Stream gaat weer naar de heren in de bunker, Martijn Dennis en Laurens liggen op bed.
Martijn heeft het over het abseilen toen ze in het huis gingen, daar zijn foto's van gemaakt en Martijn wil die graag hebben.
Laurens begint ineens over stopwoordjes..."Weet je niet"
Ze zeggen nu na elke zin: weet je niet..Ze hebben er lol in
Laurens kent een jongen die had het stopwoordje "allemaal" daar werd ie helemaal raar van: stond ie alleen bij die jongen voor de deur, zei die zo daar zijn jullie allemaal.
21.30
Stream is overgegaan naar buiten, bij de bungalow. Daar liggen Jeanette en Mustapha op de ligbedden. Met jassen aan en dekens over zich. Ze hebben het over de komende exit..Bram is eerlijk zegt Jeanette...
Mustapha vraagt: wie hoop je dat er uitgaat, Arthur?? Nee zegt Jeanette hij is wel aardig..
Mustapha vraagt nu om wie ga je huilen bij de exit?
Ze hebben het nog even over Bo.
Bram komt buiten al tandenpoetsend. Mustapha maakt een grapje..Morgen weer lekker naar huis Bram.....
Jeanette noemt Bram lief aardig enzo, ze denkt niet dat Bram naar huis gaat. Mustapha wil naar huis...Nee zegt Bram jij bent interessant, jij blijft wel. Het publiek wil een raddraaier en dat ben jij.
Nee zegt Mus ik kan me niet zo laten gaan.
Bram wil blijven, hij wil de nominaties onderling meemaken...Hij vind het nog steeds leuk in het huis, hij geeft wel aan dat hij zichzelf inhoud. Bram zegt dat iedereen roddelt dat hoort erbij. Ik zeg het gewoon tegen de persoon zelf zegt Mustapha.
Jeanette vind het niet leuk dat als ze in de bunker zit er geintjes vanuit de bungalow worden gemaakt.
Stefan is volgens Jeanette aan het testen hoe de mannen reageren op zijn gedrag tegenover vrouwen.
Bram heeft een heel verhaal over wat ie allemaal nog wil meemaken, maar hij zou het ook niet erg vinden om eruit te moeten.Hij gaat slapen met houdoe en bedankt neemt ie afscheid van Jeanette en Mustapha.
Deze gaan weer door over de exit van morgen...Mustapha weet/denkt dat ie niet geliefd is in het huis, dit vanwege zijn directe manier.
Jeanette gaat hier tegenin..
Mustapha kan het niet opbrengen op de hele dag lief te doen en blablabla tegen iedereen te doen. Hij gaat lekker zijn eigen gangetje zegt ie en heeft geen zin om zich aan te passen door tegen iedereen aardig te doen. Hij vind deze groep te aardig tegen elkaar..Hij verwacht na vandaag een ommezwaai, hij heeft nu enkele mensen goed leren kennen.
Jeanette probeert hem steeds maar van het tegendeel te overtuigen.
Geen zin...Is een kernwoord van Mustapha..Kan je dat niet schrappen dan vraagt Jeanette??
Mustapha denkt dat Jeanette ook als een van de eerst is waarop gestemd gaat worden. Hij denkt dat niemand Judith durft te nomineren.
Mustapha denkt dat sommige mensen hoog in de groep staan.
Er is vanmiddag iets gebeurd, en Jeanette zit te vissen maar Mustapha laat niets los.
Jeanette zit Mustapha te overtuigen dat hij zichzelf niet is, ze wil dat iedereen een beetje normaal tegen elkaar doet, gewoon goedemorgen zeggen enzo....Mustapha heeft er geen zin in om aardig te doen als hij daar geen zin in heeft.
Buiten liggen Jeanette en Mustapha op het bed.
Buiten in het bunkergedeelte staat Bram bij het hek.
Jeanette en Bram zijn druk in gesprek, waarbij de andere bewoners behoorlijk over de tong gaan. Zo word oa ook Stephan besproken en met name zijn "geflirt cq getest" bij de vrouwen zoals Jeanette het uitdrukt.
Jeanette: " Eigenlijk is Stephan niet echt de vrouwen aan het testen, maar meer de reactie van de mannen daarop.
Bram: "Ik ga op zijn gedrag echt niet op reageren hoor."
Jeanette: "Buiten dat gedoe is Stephan wel een goeie goser , je kunt hem heel goed hebben."
Bram en Jeanette wisselen nog wat ideeen en kort daarop vertrekt Bram weer naar binnen.
Mustapha ( die leek te slapen ) word nu weer door Jeanette aangesproken op zijn functioneren in het huis en dat hij het op deze manier af en toe vrij moeilijk voor zich zelf maakt. Mustapha geeft haar de bekende weerwoorden oftewel het gesprek is een herhaling van wat al een aantal keren eerder heeft plaatsgevonden tussen beide bewoners.
(voor alle volledigheid...er werd ondanks dat iedereen over de tong ging wel bij gezegd dat iedereen op zijn/haar manier toch eerlijk probeert te zijn )
21.55
Binnen bij het hek zijn Ting en Geesje in gesprek...zowel Moes als het meedoen aan het programma de zwakste schakel worden aangehaald, maar ik snap het verband niet helemaal. (viel te laat in)
Nu hebben ze het over de exit van morgen Ting noemt even alle namen in vogelvlucht op en denkt dat Martijn er wel uit zal moeten. Ze hoopt het zelfs...niet negatief, maar juist als verlossing voor hem.
Stream 3
21.10 Judith ligt buiten de slaapkamer in een bed. Judith tegen Laurens : Ik snap het niet van mezelf. Ik kan er niet over uit. Ik denk dat het over De Zwakste Schakel gaat. Stream naar de slaapkamer waar Dennis nu in bed ligt.
21.13 Daniela bij het hek : Het wordt weer een enerverende dag morgen. De stream gaat naar Geesje en Bram elders bij het hek die het over militaire zaken hebben.
Stream 5
21.16 In de keuken. Stefan : Ik moest poepen van die koffie, niet normaal. Margriet : Het zijn zenuwen. Stefan : Dat is het ook.
Stream 3
21.17 Judith : Ik vind het kut. Daniela : Vind je het kut ? Daniela gaat bij Judith op het bed liggen. Judith : Denk je dat er nog wat gaat bebeuren vanavond ? Vijf uur uit je bed, met een blinddoek, half kotsend. Helemaal te gek. Een leuke droom. Moet je even van bijkomen. Daniela : Ik twijfel tussen twee. Judith : Nee, het is echt Tinus. Stream naar de slaapkamer waar Dennis, Laurens en Martijn liggen te kletsen. Ik kan Judith en Daniela niet vinden op een stream.
Stream 5
21.28 Op de bank. Stefan : Jij hebt nog geen rooie plekken hè ? Margriet : Nee.
Stream 3
21.30 Jeanette en Mustapha op de ligstoelen. Jeanette : Arthur is iets te voorbarig. Mustapha : En dan denk je dat hij er uit gaat ? Jeanette : Hij is wel slim. Bram gaat niet. Bram weet zich prima te stabiliseren in de bunker. Mustapha : Kijk naar Bo, die had het ook naar zijn zin. Jeanette : Bram is eerlijk. Mustapha : Hij is goed. Wie hoop je dat er uit gaat ? Jeanette : Niemand. Mustapha : Arthur ? Jeanette : Nee. Mustapha : Hoe kan je je het beste profileren ? Jeanette : Dat ligt aan mezelf. Mustapha : Om wie ga je huilen ? Om Bo ging je huilen. Jeanette : Dat wist ik niet van tevoren.
21.33 Bram verschijnt. Bram : Ga ik ? Jeanette : Nee. Daar hebben we het net over. In de bunker zorg je dat de boel opgepept blijft. In de bungalow maak je het luchtiger. Je ben eerlijk. Je komt er voor uit dat je het fout hebt gedaan. Je bent gewoon een schatje. Bram : Dus ik ga. Moes ? Mustapha : Ik wil weg. Bram : Mensen vinden jou leuk. Het houdt spanning er in. Mustapha : Ik kan me niet inhouden. Iedereen kan zich inhouden. Ik niet. Misschien is het leuk om te zien maar niet leuk om te doen de hele dag. Bram : Ik hoor de hele dag een stemmetje, hou je in. Mustapha : Ik kan me niet de hele dag inhouden. Bram : In het café is zoals ik echt ben. Bij de discussie van gisteren, iedereen zegt wat ie wil en is het kwijt. Een paar dagen verder komt het weer. Mustapha : Wil je er uit ? Bram : Nee, ik wil er niet uit. Ik wil de nominaties onderling meemaken. Mustapha : Als jij er nu niet uit gaat blijf je er lang in. Je bent te sociaal om weg te stemmen.
21.38 Bram : Ook ik roddel. Als ik het beu ben zeg ik, genoeg. Tegen Mustapha : Jouw probleem is dat jij je zo fysiek en verbaal uit. Mustapha : Margriet is geen liefdeverhouding. Soms is ze lief, soms is ze een irritant vrouwtje. Bram : Iedereen is hier eigenwijs. Iedereen trekt zijn bek open. Ik heb er geen zin in. Ik heb het in het peloton meegemaakt. Bunker en bungalow is gewoon spel. Het is gewoon een soort vermaak. Jeanette : Ik vind het best ziekelijk. Als mensen lullige opmerkinge maken. Mustapha : Iedereen heeft rottige dingen over elkaar gezegd. Als we gaan nomineren wordt het pas leuk. Bram : gisteren stond ik te kijken van die opmerking van Arthur tegen Laurens. Hij had ook wel gelijk. Die hebben gewoon nog nooit samen gezeten. Over Stefan hoor je dat hij een vrouwenverleider is. Jeanette : Hij test vrouwen. Hij test hoe de rest van de mannen daar op reageren. Stefan is echt wel een goeie peer. Die kun je best hebben. Bram : Als je één op één gaat praten kan het een goede peer zijn.
21.42 Jeanette : Waarom wil je blijven ? Om het nomineren mee te maken ? Bram : Ja. Aan de andere kant mis ik ook mijn ouders en hier heb je spanningen en stemmingen. Ik ga mijn bedje opzoeken. Welterusten. Jeanette : Trusten. Wie denk jij dat er uit gaat ? Mustapha : Arthur, of Tinus of Bram. Eerst Tinus, dan Art, dan Bram. Jeanette : Waar denk je dat je zelf staat. Mustapha : Ik weet het niet. Aan de ene kant denk ik het is leuk om te zien, irritant. Maar in het huis ben ik niet geliefd. Ik wil niet populair zijn.
21.46 Mustapha : Jij hebt toch ook vrouwtjes aan de overkant die je niet mag ? Jeanette : Nee. Mustapha : Jij zegt goeiemorgen en zo, ik kan dat niet. Jij kan je aanpassen. Jeanette : Waarom kies je er niet voor dat te leren ? Mustapha : Ik ga geen dingen doen waar ik geen zin in heb. Margriet, soms heb ik een hekel aan het wijf, soms niet. Lau ook. Jou ook. Deze groep is een beetje te aardig de hele tijd. Jeanette : Ik denk het niet. Mustapha : Sommige mensen lijken lief maar zijn het niet. Jeanette : Ik ben heel benieuwd. Mustapha : Sommige mensen zijn heel erg veranderd. Karakteromslag. Het was leuk om mee te maken (De Zwakste Schakel). Jeanette : Ik ben er heel erg benieuwd naar.
21.49 Jeanette : Kun je dat woord 'geen zin' niet schrappen uit je vocabulaire ? Mustapha : Nee, dat is een kernwoord. Ik heb geen zin bij een groep te horen. Ik kan niet continu aardig doen en gezellig zijn. Kan ik gewoon niet. Ik heb gewoon mijn space nodig. Af en toe moet ik gewoon weg. Jij bent ook de eerste waar ze op gaan stemmen. Sommigen zijn zo hoog in de groep, daar durven ze niet eens op te stemmen. Judith. Jeanette : Ik niet. Mustapha : Jij wordt als eerste genomineerd van de vrouwen. Mensen willen geen discussie met mij. Jeanette : Jij redt je er uit met geen zin. Mustapha : Gelul achter mijn rug boeit me niks. Ik zeg het gewoon in het gezicht. Ik heb het vandaag gezegd. Jeanette : Ik weet niet wat er gebeurd is. Hou er over op. Ik wil jou gewoon begrijpen. Mustapha : Als ik er uit ben. Jeanette : Ik wil het nu.
21.57 Jeanette : Met wie kan jij goed opschieten ? Mustapha : Steef, Arthur, Ting, met jou, Margriet. Jeanette : Ik moet nu echt piesen. Moet ik nog iets meenemen ? Mustapha : Neem drop mee. Jeanette : Ik ben ook zo gek dat ik het doe.
22.01 Jeanette is terug. Jeanette : Waar waren we ? Mustapha : O, wou je nog doorgaan ? Jeanette : Ja, ik vond het wel leuk. Mustapha : Iedereen is hier zo hypocriet. Ze doen aardig, slijmbalgedoe. Dan ga ik trappen. Ik weet dat het niet gemeend is. Ik wil er graag uit. Maar als ze me er uit willen wil ik er in blijven zitten. Jeanette : Zijn er dingen die je wel wil veranderen als je er in blijft ? Mustapha : Het ligt er aan wie er zitten. Met zijn vieren ga ik er wat van maken. Twee in de bunker en twee in de bungalow. Ik kan niet tegen continu met een grote groep zitten. Bij elkaar zitten als een stelletje kippen. Jeanette : Jij krijgt een dilemma, 24 uur gemeend aardig doen of drie dagen de bunker in. Mustapha : Dan ga ik wel aardig doen. Ik kan wel toneelspelen (doen Hummie). Ik ga niet aardig doen zonder reden. Ik heb niets met die mensen. Met Daantje heb ik niks, met Juud heb ik niks.
22.06 Arthur komt naar buiten. Jeanette : Ik maak plek voor je. Pak een deken en kom er bij. Mustapha : Al wij er uit komen kan ik heel goed met je opschieten. Jeanette : Waarom wil je niet wat aardiger doen tegen deze groep ? Mustapha : Ben ik niet aardig tegen deze groep ? Jeanette : Jawel. Stel dat je begonnen was met deze groep en de andere waren er bijgekomen. Mustapha : Ik zie wel. Ik heb meer meegemaakt dan heel veel mensen hier bij elkaar. Op heel veel vlakken en gebieden. Ik heb geen zin dat er uit te gooien. Als ik er uit kom mag ik ze nog steeds niet. Arthur : Zo is het leven. Jeanette : Jongens come on, this is not real life. Iedereen is hier voor een groot gedeelte zichzelf. Mustapha : Bullshit. Arthur : Je maakt mij niet wijs dat die mensen die spelletjes allemaal leuk vinden. Jeanette : Het is om de tijd door te komen. Mustapha : Jij gaat echt knallen als iedereen op jou gaat stemmen. Als iedereen zegt, ik heb Jeanette gekozen omdat. Jij blijft er toch wel in en dan gaan we zien of je aardig wil zijn en sociaal.
De stream stopt.
edit : om 21.10 sprak Judith tegen Laurens i.p.v. Stefan
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 09-10-2002 23:31]
22.00
Ting zit met Geesje aan het hek te praten ze hebben het over vanmiddag. Ze moest iets met iemand uitpraten (ik viel in het gesprek dus weet niet wat er precies aan de hand is)
Tind is nog steeds blij dat Geesje in de bungalow zit.
Ze hebben het over morgen als Ursula komt, ze verheugen zich er erg op.
Het gesprek van de dag is de exit van morgen. Ting hoopt op een exit van Musapha omdat die graag eruit wil, ze vreest alleen dat Martijn exit moet.
Ineens springt het gesprek van Ting en Geesje over een boek van Multatullie.
Dan vraagt Ting ineens iets over haar oor??
Dit gesprek springt echt van de hak op de tak, nu weer over een broodje, en dat Ting dennis een hapje gaf.
Nu weer over vragen van de zwakste schakel.
Ha Ting had ooit stipjes, maar aan een kant van haar gezicht. Na vijf maanden heeft ze er iets voor gekregen.
Geesje moet naar de dagboekamer...
"Jij gaat echt knallen als iedereen op jou gaat stemmen!", zegt Mustapha opeens. "Maar jij blijft er toch wel in en dan zien we je ware aard hoe jij dan op iedereen gaat reageren. Stel de helft van demensen hier stemt op jou. Ga je dan nog steeds sociaal om met iedereen?"
"Nee", reageert Jeanette. "Dan krijgen ze van mij ook een grote bek! Als ze het in mijn opzicht een ongegronde reden is dan vind ik dat jammer en zal er een discussiemoment komen!"
"En dan is het weer koek en ei?"
"Nee, maar het hoeft niet dagen te duren want ik wil er hier wel het beste van maken op de leukste manier!"
"Dat is dus veel slikken", meent Arthur.
"Die 1 miljoen is wel het minste wat ik verwacht van deze kut ellende", grapt Mus. "En ik ga ook geen feestje geven. Met Jeanette winkelen en met Art een keer stappen!"
"Ik zit te wachten op dat keiharde van het nomineren", zegt Jeanette dan. "Ik heb echt zoiets van 'kom maar op en nu gaan we koppen met spijkers slaan'. Welke mensen gaan mij eruit stemmen dat wil ik nou wel eens weten...."
"Juud is hier de baas en niemand durft op haar te stemmen!", zegt Mustapha.
"Oh nee!", reageert Jeanette meteen. "Let maar eens op!"
"De anderen durven allemaal niet op haar te stemmen", zegt Mustapha zelfverzekerd. "En jij wordt genomineerd omdat je niet echt ergens bij hoort!"
"Straks is het toch ieder voor zich!", reageert Jeanette. "Ook Daniela en Juud en die anderen! Maar dat ik hier nu al 6 weken zit verbaast me nog steeds. Ik had nooit verwacht het hier zo lang vol te houden. Absoluut niet. En met iedere nominatie denk ik weer dat ik weg ga. Maar straks met het nomineren wordt iedereen weer op zichzelf!"
"Maar jij trekt je kritiek wel aan!", zegt Mustapha.
"Ik hoop dat ik vanaf nu niet mee ga in het gedrag van de grote groep. En als ze me nomineren 'kom maar dan'!"
"Daarom kun je beter tegengas geven dan mee te gaan! Als jij en Margriet worden genomineerd dan vlieg jij eruit. Daarom kun je beter wat tegengas geven!"
"Zou kunnen", zegt Jeanette.
"Als je meegaand bent dan werk je mee aan je eigen exit", meent Mustapha. "Dat is mijn mening!"
Arthur vertelt een soortgelijk verhaal over bowlen in zijn diensttijd waarbij een legermaat met zijn kissies aan ging bowlen.
( nou ja wat boeit het ook ze zitten bij het hek en hebben het gezellig )
Mustapha huilt in de dagboekkamer. Hij wrijft zijn tranen weg.
"Heeft niets met reputatie te maken. Ik ben .... "
Weer wrijft hij zijn tranen weg.
"Daar zitten we dan.. ", zegt Hummie. "Wat wil je horen?"
Beeld zapt weer weg.
Mus in tranen die zegt: "als ik aan mijn reputatie zou denken dan zou ik me wel anders opstellen.
Stem van Hummie: "Ja en daar zitten we dan nu met zijn tweeen he? "
Mus: "Ja wat zou je moeten zeggen?"
Hummie: " anders gezegd, Wat zou je willen horen?"
(geluid weer weg en beeld ook)
"Morgen spannende dag", zegt Stefan. "Ik heb een raar voorgevoel!"
"Wat dan?"
"Dat ik wegga".
Dan is het weer stil. Alleen Geesje snuift zo af en toe nog even.
Op stream 2 nog steeds alleen beeld van een deur.
Mus kijkt peinzend voor zich uit terwijl hij zich bij de groep voegt...de sporen van tranen zijn nog zichtbaar
Mustapha zit alleen voor zich uit te staren, snuift af en toe wat en lijkt zich nu echt helemaal niet meer prettig te voelen!
Judith, ziet haar kans schoon om enkele malen door het gesprek heen opmerkingen te plaatsen die maken dat niemand zich schuldig zou hoeven voelen aan "het voorval" behalve Mustapha zelf.
(Mus zelf was inmiddels al weer naar buiten gelopen en overdenkt zijn kennelijke zonden)
M: "Denk je dat Bo nummer 1 is?"
J: "lacht"
J: "gaat het goed ?"
M: "ja het gaat goed dank je wel."
Jeanette laat zich hier van haar beste kant zien en vraagt niet verder door maar probeert simpelweg met haar aanwezigheid en wat gezellig gebabbel over de reeds exit zijnde bewoners Mus wat op te beuren.
Streams zijn op...............
"Ik heb lieve exen... Ik ben lief", zegt Jeanette.
"Dat weet ik..", zegt Mustapha gemeend. "Dat weet ik echt. Dat andere is gewoon een verdedigingsmechanisme van jou! Jou 'ik lust het niet' actie was de beste actie tot nu toe!"
"Dat was het absoluut niet!"
"Vond ik wel", zegt Mustapha weer. "Ik heb het ook al 46 dagen volgehouden!"
"Dat verbaast mij ook", lacht Jeanette. "En een vrijwillige exit.. nooit van me godsganse leven!"
"Als ik het echt zat ben dan wel", zegt Mustapha ".....niet zoals nu hoor, maar écht zat... Wat zou je er van vinden als ik op jou ging stemmen? Ik zou liever op jou willen stemmen! Wat vind je daarvan? Zeg eens wat pittigs terug.. even hakken! Ik ga je nomineren en dan zeg ik in de dbk dat ik jou een bitch vind!"
Jeanette blijft rustig en trapt er niet in.
"Kom op, even hakken!", pusht Mustapha, maar ze gaat er niet op in.
Even later zegt Jeanette dat ze naar bed gaat.
"Maak je me wakker morgenachtend?", vraagt Mustapha. "Dan zit ik hier nog!"
Hij gaat onder de dekens op de bankjes in de tuin liggen!
Zonde dat ze altijd zo snel weer helemaal weer naar beneden geduwd worden door QT en Cynix.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |