Ik zelf ben helemaal gek van Stevie Wonder.
Die man is een levende legende, vind ik.
Als hij ooit weer een concert in NL gaat geven, ben ik van de partij, hoe duur de kaartjes ook mogen zijn.
Verder ben ik gek op "Motown" muziek.
Ook gek op Al Green, Marvin Gaye, Tavares, Earth, Wind & Fire, Manhattens, Barry White.
Ik kan zo wel doorgaan, maar daar heeft denk ik niemand zin in.
Nog meer liefhebbers?
Greetz Cici.
quote:Otis die dood is!
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:57 schreef Cici het volgende:
Ik vroeg me af of hier nog fans waren van oude soul.Ik zelf ben helemaal gek van Stevie Wonder.
Die man is een levende legende, vind ik.
Als hij ooit weer een concert in NL gaat geven, ben ik van de partij, hoe duur de kaartjes ook mogen zijn.Verder ben ik gek op "Motown" muziek.
Ook gek op Al Green, Marvin Gaye, Tavares, Earth, Wind & Fire, Manhattens, Barry White.
Ik kan zo wel doorgaan, maar daar heeft denk ik niemand zin in.
Nog meer liefhebbers?
Greetz Cici.
quote:Komt ie weer met zijn favoriete grap.
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:59 schreef ullie het volgende:[..]
Otis die dood is!
Otis Redding is wel cool overigens.
quote:Ik heb net toevallig gisteren en vandaag een hoop Soul (en ook wat funk) gedownload.
Op woensdag 9 oktober 2002 00:08 schreef Zander het volgende:
.. en Curtis Mayfield.
Curtis Mayfield is zeker heel erg goed, zowel met the Temptations als in zijn eentje.
'If there's a hell below, where all gonna go.'
quote:Ja, maar dan toch meer uit de Stax-hoek.
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:57 schreef Cici het volgende:
Nog meer liefhebbers?
En uiteraard Aretha
Franklin
, Goddess of Soul.
V.
Motown Rulezz!!!!
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 00:15 schreef SliderTPP het volgende:
Om maar even in het hedendaags taalegebruik te blijven:Motown Rulezz!!!!
quote:kvin het nog steeds vaag dat het nog steeds r&B heet... want ik vind het echt nu totaal anders dan hoe het ooit begon als echte ritme and blues.. want nu heb je totaal geen blues meer en alleen nog ritme..
Op woensdag 9 oktober 2002 03:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik ken niet alle namen en heb de albums niet eens. Maar ik kan de oude Motown beter waarderen dan de cheapo R&B (Ja Rule, Ashanti, Nas) van tegenwoordig. En die namen ken ik weer wel!
Van alle muzikale genres die ik waardeer is soul toch wel m'n absolute favoriet. Strawberry Letter 23 is voor mij altijd een aangename oppepper.
Marvellos, Delfonics, Gene taylor, Charlie Rich (ja, die ja. Heeft een paar pracht elpees met soul gemaakt.), Bob & Earl, Martha Reeves, The Flirtations, The Parliaments (later gingen die wel aardige funk maken.), etc.
5. Curtis Mayfield
4. Marvin Gaye
3. Smokey Robinson & The Miracles (Smokey solo is stukken minder)
2. The Temptations
1. Otis Redding
Ja ja, ik weet het, dit is wel erg standaard allemaal. Ik zou heus wel eens wat obscuurdere soul willen horen, maar ben te lui om er fanatiek naar te zoeken.
quote:De term R&B slaat op véél meer dan alleen maar de muzikale eigenschappen. De term is, ik meen, eind jaren 1950 ontstaan en werd al snel gebruikt voor "alle muziek hoofdzakelijk of geheel door zwarte artiesten gemaakt". Vooral in Amerika was de scheiding erg strikt. Er waren twee officiële hitlijsten, een voor blanke muziek en een voor R&B. Ook radiostations draaiden óf R&B óf blanke muziek; een combinatie van beide genres was ondenkbaar. Stel je voor dat blanken per ongeluk een paar noten van die woest opzwepende, zedenbedervende junglemuziek zouden opvangen!
Op woensdag 9 oktober 2002 11:08 schreef werkeend het volgende:
kvin het nog steeds vaag dat het nog steeds r&B heet... want ik vind het echt nu totaal anders dan hoe het ooit begon als echte ritme and blues.. want nu heb je totaal geen blues meer en alleen nog ritme..
Arthur Conley - Sweet soul music
Stevie Wonder vind ik ook geweldig trouwens! Heb laatst Anthology van hem gekocht.. 3LP van zijn eerdere werk zegmaar.. echt leuke muziek!
[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 11-10-2002 15:46]
quote:Luister maar eens California Soul en Woman Of The Ghetto van haar.. Als je van Aretha Franklin houdt kan je Marlena Shaw ook zeker wel waarderen denk ik!
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:42 schreef Cici het volgende:
Aha, ik ken haar niet.
Ik ben helaas bang dat Barry uitgezongen is ... hij heeft een beroerte gehad. Zijn nieren werken nog maar voor 3 procent en hij heeft hersenbeschadiging opgelopen.
Verleden maand 58 geworden ... tis treurig.
quote:Ja, ik had het gelezen.
Op zondag 20 oktober 2002 16:34 schreef OG_outlaw het volgende:
Vind Marvin Gaye, Isaac Hayes en Barry White wel prettig om naar te luisteren.Ik ben helaas bang dat Barry uitgezongen is ... hij heeft een beroerte gehad. Zijn nieren werken nog maar voor 3 procent en hij heeft hersenbeschadiging opgelopen.
Verleden maand 58 geworden ... tis treurig.
Mijn ouders zijn een paar jaar terug, 2 jaar ofzo, naar zijn concert geweest.
Het was een teleurstelling.
De muziek klonk niet goed en Barry had moeite om mee te zingen op de maat.
Er ging veel mis.
En de muziek swingde niet.
Jammer hoor.
Heerlijke muziek.
Al Green, Diana Ross, Marvin Gay, Glady Night & the Pips, Harold Melvin & the Blue Notes, Percy Sledge, Jean Knight, Ike & Tina Turner, Martha Reeves & The Vandellas, Jacki Wilson, Otis Redding, James Brown, Detroit Emeralds, etc. etc. You name it, Ive got it!
Frequenties: http://www.bn.nl/radio/oth_radio_freq/1,3312,,00.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |