abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136484080
Hi allemaal,

Ik hoorde laatst de opa van mijn beste vriendin zeggen;.. je kan beter als vrouw tot je 25ste single blijven want de relaties die daarvoor komen zijn gedoemd te mislukken.

Heeft hij naar jullie idee gelijk?

Aan de ene kant zit er iets in omdat relaties (denk ik) pas echt goed werken als je (financieel) onafhankelijk bent, studie klaar hebt etc.
Aan de andere kant als je naar de datingsites kijkt..dan zie je de meeste 26+ vrouwen vrijgezel, dus daar is weer veel concurrentie.

Your thoughts?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:24:12 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136484122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:23 schreef Woman1 het volgende:
je kan beter als vrouw tot je 25ste single blijven want de relaties die daarvoor komen zijn gedoemd te mislukken.
Is feitelijk natuurlijk onjuist.
pi_136484171
Dan ben je pas echt volwassen, vaak ook zeker van je zaak en niet gedreven door domme hormonen lijkt me. Maar ik ben ook nog 15, niet veel te zeggen lijkt me :')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:26:07 #4
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136484228
Als je jong bent en de liefde van je leven gevonden heb, zit je direct goed. En anders kan je veel van je voorgaande relaties leren.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_136484442
Niet mee eens.
Ik ben 27 en heb sinds mijn 20e een relatie. Dus bijna 7 jaar waarvan 4 jaar samenwonend. Dus denk dat je dat wel serieus mag noemen ;)
Maar hij is 6 jaar ouder, ik had al wat levenservaring en samen hebben we nu ook al een heleboel meegemaakt waar we alleen maar sterker door zijn geworden.

[ Bericht 24% gewijzigd door _Hestia_ op 08-02-2014 22:46:15 ]
pi_136486363
Geen idee. Ben 21 en heb bijna een jaar een relatie nu. Alles loopt lekker. Beide studeren (hbo & mbo) en doen regelmatig leuke dingen zonder al teveel ruzie.

We zullen zien. Heb er vertrouwen in ^O^
pi_136486902
Deels mee eens, en deels oneens.

Ik ben het er mee eens dat enorm veel relaties van vóór je 25e (of ergens rond die leeftijd) vaak niet in stand zullen blijven.
Wat men dan echter níet moet gaan denken is dat je dan maar helemaal niet moet gaan daten tot die leeftijd. Juist de relaties en de ervaringen die je hebt opgedaan in je tijd als adolescent vormen je persoonlijkheid en je oriëntatie op het gebied van partners.

Je leert van gefaalde relaties, je gaat erdoor nadenken, je leert inzien wat er belangrijk is aan een partner en wat niet. Oppervlakkige aspecten van je gedachtes verdwijnen langzaam, je ziet in wat je nou precies zoekt in de ander en wat juist niet, je behoedt jezelf van fouten die je eerder hebt gemaakt etc etc etc.

Kortom. Vooral actief veel om je heen kijken en altijd blijven zoeken naar de ware, uiteindelijk vind je hem/haar. Zie het als je carriere. Je moet eerst een aantal jaren studeren en kijken welke affiniteiten je hebt. Als je op je 18e met een opleiding begint, dan weet je dat je pas rond je 24e zult gaan werken, maar dat betekent niet dat je 6 jaar op je reet kan zitten, want als je dat doet, dan zit je op je 24e nog steeds op je luie gat.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  Forum Admin zondag 9 februari 2014 @ 02:25:28 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136493592
Dit is veel te persoonsafhankelijk om er een harde leeftijdsgrens aan te stellen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136493608
De meesten zeggen meestal pas rond de 25 omdat je dan (hopelijk) al wat levenservaring hebt en beter weet wat je wilt met je leven.

Tussen je 18de en 25ste verander je nog heel veel. Als je in deze periode een relatie hebt is het heel klein dat je beiden naar hetzelfde gaat toe groeien. Ook zijn er veel mensen die tijdens deze leeftijd nog veel willen experimenteren en hier pas later in de relatie besef van krijgen dat ze zich nog niet willen binden. Meestal is er ook nog sprake van studeren, veel veranderingen, veel nieuwe mensen,...
Maar dit wilt niet zeggen dat je geen relatie moet aangaan met mensen. Want het kan wel degelijk dat je wel nog samen blijft maar die kans is redelijk klein zou ik zeggen. En als het dan toch niet zou werken weet je wat je de volgende keer beter kan doen en heb je weer wat extra ervaring/bagage.
  zondag 9 februari 2014 @ 10:10:48 #10
421927 NoPlaceLikeHome
The Place of Peace
pi_136495849
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:23 schreef Woman1 het volgende:
Your thoughts?
Gedeeltelijk is het wel zo, aangezien zowel man als vrouw voor die tijd vaak toch nog uitgaanstypes zijn vaak en nog van hun vrijheid willen genieten en dus nog niet volwassen genoeg zijn voor een serieuze relatie samen.
Maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren, tenslotte zijn er ook zat waarbij het op jonge leeftijd, pats poem verliefd en voor lange tijd samen is.
Persoonlijk ben ik zelf wel blij dat ik voor mijn 25 nog niet begonnen ben of open stond voor een relatie, aangezien ik daar zelf nog niet aan toe was.
Wanneer je voelt dat het wel zo is, dan doe je tenminste het juiste.
Want op je gevoel afgaan is toch niet onbelangrijk in het leven.
  zondag 9 februari 2014 @ 10:57:48 #11
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_136496650
Wat vind die opa dat de vrouwen moet doen tot hun 25ste?

Is hij een type die denkt dat vrouwen alleen een relatie willen om te trouwen en kinderen krijgen en niet gewoon kunnen genieten van daten en romantiek zonder dat het direct een toekomst moet hebben?

Want hij heeft wel een punt dat een vrouw (en man) waarschijnlijk niet zal trouwen met hun eerste liefde en zeker niet als ze die voor ze twintigste krijgt.

Maar niet alle relaties hoeven per se het te doel te hebben dat jullie altijd bij elkaar blijven, toch? Het is vaak gewoon leuk om iemand te hebben waarmee je leuke dingen kan doen, zonder dat er meteen de verplichting bestaat dat jullie voor altijd bij elkaar moet blijven.

Want ik ben wel eens met je opa als hij zegt dat je vooral moet focussen op leuk hebben in een relatie en romantiek, maar ik ben niet eens als hij zegt dat een vrouw gewoon maagd moet blijven tot haar vijfentwintigste.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:29:56 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136497401
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:57 schreef KingKloon het volgende:
Wat vind die opa dat de vrouwen moet doen tot hun 25ste?
Die mogen bij opa op schoot, duh.

Toch begrijp ik wel wat die ouwe bedoelt, hoor. Ik vind er wel een vorm van levenswijsheid in zitten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:41:52 #13
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136497718
Dat iets mislukt uiteindelijk (voor sommigen) betekent niet dat het niet leuk of leerzaam is (nuttig). De stelling in de OP is gebaseerd op het idee dat het beter niet kan omdat het toch kan mislukken uiteindelijk (en mislukt bij sommige mensen). Maar veel in het leven stopt uiteindelijk en gaat over in andere zaken waarbij het wel goed is om de ervaring te hebben (en ook leuk is). Dus nee, zeker niet gelijk. Tenzij je een fobie hebt tegen het eindigen van relaties. Dan kan je het overwegen.
we dan
pi_136497737
Ik vind het onzin. Ik ben al 10 jaar samen met dezelfde meid en ben nu 26.
We zijn 7 okt getrouwd en heel gelukkig samen, ook gewoon nogsteeds meerdere keren per week seks.

Ik ken meerdere mensen die van de ene vriendin naar de ander zijn gegaan en die nu dus moeite hebben om een serieuze relatie te vinden omdat ze niet gewend zijn aan iets wat langer duurt dan een paar maanden en ze dan vaak in paniek raken. Daarbij is de wereld erg klein en veel mensen kennen elkaar zonder dat je het door hebt al dan niet via social media waardoor je uiteindelijk een stempel krijgt.

Ik snap dat niet iedereen zo vroeg al zolang samen wilt blijven bij iemand, maar het kan dus wél.
'T is huilen met de pet op :stress:
  zondag 9 februari 2014 @ 11:46:51 #15
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136497830
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:42 schreef Oja-Joh het volgende:
Ik vind het onzin. Ik ben al 10 jaar samen met dezelfde meid en ben nu 26.
We zijn 7 okt getrouwd en heel gelukkig samen, ook gewoon nogsteeds meerdere keren per week seks.

Ik ken meerdere mensen die van de ene vriendin naar de ander zijn gegaan en die nu dus moeite hebben om een serieuze relatie te vinden omdat ze niet gewend zijn aan iets wat langer duurt dan een paar maanden en ze dan vaak in paniek raken. Daarbij is de wereld erg klein en veel mensen kennen elkaar zonder dat je het door hebt al dan niet via social media waardoor je uiteindelijk een stempel krijgt.

Ik snap dat niet iedereen zo vroeg al zolang samen wilt blijven bij iemand, maar het kan dus wél.
Daarom kan er nooit een concreet antwoord gegeven worden in dit topic. Het verschilt per persoon. De een wil inderdaad liever plezier maken, afwisselende relaties/scharrels hebben en pas na zijn/haar 25e (en eventueel na studietijd) een vaste relatie. Terwijl anderen (zoals ik) het liever vroeg hebben.
pi_136499119
Grappig om de uiteenlopende meningen te lezen :)
Ik zoek inderdaad ook geen concreet antwoord.. het is gewoon leuk om te lezen allemaal.

Uit eigen ervaring (Nu ik altijd iets serieus gezocht heb), merk ik wel dat het vrij lastig is om iets serieus te vinden. Mannen die je aantrekkelijk/gezellig vinden zijn er genoeg, maar dat extra minder.

Ik heb wel een beetje een fobie tegen het uitgaan van een relatie.
Dus dat stukje olifantenhuid mis ik wel ;(. Bij dates heb ik daar weer geen last van.
pi_136500152
Misschien is het juist ook wel belangrijk om ervarng op te doen, zodat je het in je uiteindelijke relatie allemaal goed kan doen :)
  zondag 9 februari 2014 @ 13:32:10 #18
421927 NoPlaceLikeHome
The Place of Peace
pi_136501185
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:35 schreef Woman1 het volgende:
Het hangt ook een beetje van levensstijl af misschien en in wat voor omgeving je het zoekt.
In Clubs en kroegen is het niet altijd alles om een kwaliteitsman tegen het lijf te lopen.

Maar de juiste tegen het lijf lopen, kan je overal overkomen natuurlijk.
En dat hangt ook weer samen met waar je in je prive leven allemaal komt.
pi_136502050
Het gaat ook niet om die leeftijdsgrens van 25, maar om een bepaalde mate van volwassenheid en levenservaring. En in het perspectief van die opa ontwikkelen de meeste mensen zich dat rond hun 25e.

Dus, ja en nee.

Die leeftijd maakt niets uit, dat kan ook vroeger of later. Maar ik ben het verder wel grotendeels met hem eens, de kans dat een relatie slaagt is veel groter naarmate de individuen weten wie ze zelf zijn, waar ze staan, wat ze kunnen. Maar een onderdeel daarvan is ook juist de opgedane ervaring uit eerdere relaties.
"Pools are perfect for holding water"
pi_136502849
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:35 schreef Woman1 het volgende:
Misschien moet je daar wat aan gaan doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_136503654
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Misschien moet je daar wat aan gaan doen.
Doe ik ook wel.. ik heb geen verlatingsangst..dat is iets veel ergers.
Ik ben gewoonweg een gevoelig persoon met vrij weinig relatie ervaring.. omdat ik niet snel relaties aanga en vrij bewust in relaties stap..duurt het voor mij langer om het te vergeten
  zondag 9 februari 2014 @ 14:44:57 #22
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136504951
'Het ervaringen opdoen' was ook altijd wat ik wilde doen. Stapte van de ene relatie in de ander (duurde vaak maar aantal maanden, dit was vooral op mijn 17/18/19e). Zo kwam ik erachter welk type persoon totaal niet bij me past, en welke juist wel. Conclusie: Wil een relatie goed blijven gaan, dan moeten bepaalde eigenschappen overeenkomen, en andere juist niet.

Uiteindelijk kwam ik in mijn huidige relatie terecht (21 ben ik nu). Door de eerdere ervaringen herken ik nu mogelijke gevaren en kan ik met bijna zekerheid zeggen dat dit een relatie is die een grote kans heeft om lang/voor altijd te duren.
  zondag 9 februari 2014 @ 19:15:53 #23
421927 NoPlaceLikeHome
The Place of Peace
pi_136517137
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:16 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Doe ik ook wel.. ik heb geen verlatingsangst..dat is iets veel ergers.
Ik ben gewoonweg een gevoelig persoon met vrij weinig relatie ervaring.. omdat ik niet snel relaties aanga en vrij bewust in relaties stap..duurt het voor mij langer om het te vergeten
Maar voordeel is wel weer dat als je zo gevoelig bent, dat je niet snel met een verkeerd persoon een relatie aangaat.
Waardoor de kans van slagen met een juist iemand juist groeit.
Alles in het leven heeft zijn voors en tegens tenslotte.
Het komt uiteindelijk allemaal op een paar grote zaken neer: (zijn er misschien nog wel een paar hoor, maar even een paar voorbeelden).

Wat heb je over voor een ander
Zit je op 1 lijn met elkaar op de grote zaken
Gedeelde interesses
En karakters die bij elkaar passen
Vertrouwen en eerlijkheid
en als het slecht gaat even, diegene niet laten vallen
pi_136522931
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:15 schreef NoPlaceLikeHome het volgende:

[..]

Maar voordeel is wel weer dat als je zo gevoelig bent, dat je niet snel met een verkeerd persoon een relatie aangaat.
Waardoor de kans van slagen met een juist iemand juist groeit.
Alles in het leven heeft zijn voors en tegens tenslotte.
Het komt uiteindelijk allemaal op een paar grote zaken neer: (zijn er misschien nog wel een paar hoor, maar even een paar voorbeelden).

Wat heb je over voor een ander
Zit je op 1 lijn met elkaar op de grote zaken
Gedeelde interesses
En karakters die bij elkaar passen
Vertrouwen en eerlijkheid
en als het slecht gaat even, diegene niet laten vallen
Ja dat is zeker waar..
Te kieskeurig, too high standards etc. heb ik niet. Zoals gezegd gewoonweg gevoelig en nu dat ik 23 ben, slechts tweetal relaties gehad die niet langer dan elk 3 maanden hebben geduurd..

Het voelt soms wel eenzaam hoor op deze manier.. dat ik weet wat bij mij past (maar niet snel vind) en als het uitgaat ik lang daarna nog moeite heb ermee...terwijl mijn ex dan gelijk aan het daten geslagen is!
pi_136532580
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Ja dat is zeker waar..
Te kieskeurig, too high standards etc. heb ik niet. Zoals gezegd gewoonweg gevoelig en nu dat ik 23 ben, slechts tweetal relaties gehad die niet langer dan elk 3 maanden hebben geduurd..

Het voelt soms wel eenzaam hoor op deze manier.. dat ik weet wat bij mij past (maar niet snel vind) en als het uitgaat ik lang daarna nog moeite heb ermee...terwijl mijn ex dan gelijk aan het daten geslagen is!
Stop je al je tijd in een relatie wanneer je er één hebt?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_136533093
'Serieuze relatie' klinkt niet eens leuk, wtf mensen. :{
Wat moet je daarmee behalve als je een kinderwens hebt?
Alles moet ROOD.
pi_136533960
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stop je al je tijd in een relatie wanneer je er één hebt?
Bij een van de 2 was dat wel het geval ja...maar ik was zeker geen claimerige vriendin. ik hield gewoonweg mijn vrije dagen open voor hem
pi_136534123
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:41 schreef Wazzim het volgende:
'Serieuze relatie' klinkt niet eens leuk, wtf mensen. :{
Wat moet je daarmee behalve als je een kinderwens hebt?
Nou ja, persoonlijk vind ik het wel fijn om iemand goed te leren kennen voordat ik die kinderwens in vervulling laat gaan. Of word jij pas serieus als je een baby wilt? (ergens laat in je dertiger jaren)
pi_136534255
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:01 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Bij een van de 2 was dat wel het geval ja...maar ik was zeker geen claimerige vriendin. ik hield gewoonweg mijn vrije dagen open voor hem
Heb je verder geen vriend/dinnen?
pi_136534347
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heb je verder geen vriend/dinnen?
Jawel maar de meesten zitten in een relatie
Ik denk gewoonweg dat ik sneller bereid was tot het e.a bv
tijd vrijhouden
pi_136534426
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:13 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Jawel maar de meesten zitten in een relatie
Ik denk gewoonweg dat ik sneller bereid was tot het e.a bv
tijd vrijhouden
En die kunnen niet een keer een vrijdagavond / zaterdagavond / zondagmiddag voor je vrijmaken?
pi_136534698
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En die kunnen niet een keer een vrijdagavond / zaterdagavond / zondagmiddag voor je vrijmaken?
Weinig.. maar is het dan fout om prioriteit te geven aan een vriend?
pi_136534944
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:26 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Niet perse, maar als je verder niks hebt, dan weet je in ieder geval waarom je kan blijven hangen.
pi_136534992
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet perse, maar als je verder niks hebt, dan weet je in ieder geval waarom je kan blijven hangen.
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bedoelt wanneer de relatie over is?
Tja. het helpt vast niet mee..aan de andere kant deel ik zulke dingen niet uitgebreid met vriendinnen, daar ben ik geen type voor

[ Bericht 3% gewijzigd door Woman1 op 10-02-2014 00:43:40 ]
pi_136535477
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:06 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Nou ja, persoonlijk vind ik het wel fijn om iemand goed te leren kennen voordat ik die kinderwens in vervulling laat gaan. Of word jij pas serieus als je een baby wilt? (ergens laat in je dertiger jaren)
Eh ja. Als je pas bij 30+ een kind wil hoef je op je 24e ofzo echt geen serieuze relatie aan te gaan, kan je beter gewoon genieten van je vrijheid.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:26 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Ja. Mensen die hun partner ook zien als hun beste vriend/vriendin weten niet dat ze zo hun echte vrienden/vriendinnen kwijtraken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Wazzim op 10-02-2014 01:01:02 ]
Alles moet ROOD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')