http://link.marktplaats.nl/769078072quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:17 schreef hoas het volgende:
Aluminium kasprofielen zijn ook niet duur en er is genoeg gebruikt te ko
vergis je niet in zo'n ding afbreken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:33 schreef JerryLee het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/769078072
Dank voor de bevestiging. Daarom ook optie tot zelfbouw.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:32 schreef -niemand- het volgende:
[..]
vergis je niet in zo'n ding afbreken.
wij hadden ook zo'n geval staan. ook gratis op laten halen, maar die mensen hebben toch een ellende gehad dat wil je niet weten.
driekwart van de ramen was voor transport al kapot. en ze zijn er 2 volle dagen mee bezig geweest. en dat was een kasje van 2 bij 6 ofzo!
dus ga niks zelf afbreken, dat is echt kutwerk.
Jep. Of zagen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef blomke het volgende:
Impregneren vindt onder hoge druk plaats, dus ik denk dat 't door en door zit.
Ga je zelf de profielen uitfrezen?
Ik weet 't niet hoor, maar als ook het dak van hout wordt gemaakt, vraag ik me af wat de levensduur zal zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:48 schreef beerten het volgende:
Jep. Of zagen.
Bedoeling is om alles van 1 dezelfde vorm balk te maken. Recht toe, recht aan. Met speciale aandacht voor plekken waar water in zou kunnen blijven staan. Met eventueel hardhouten, relatief dunne latten om de glasplaten op te sluiten. Of dunne strips aluminium met haakse randjes zodat ik van die clips kan gebruiken.
Voldoende ruimte naast de glasplaten om het geheel ruimte/speling te geven zodat het kan werken. Krimpen, uitzetten, krom trekken, buigen door sneeuw en wind etc.
Het heeft eigenlijk meer met kozijnen van doen qua constructie. En dus ook qua housoortkeuze.
Valt mee ik heb vroeger 40.000 m2 afgebroken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:32 schreef -niemand- het volgende:
[..]
vergis je niet in zo'n ding afbreken.
wij hadden ook zo'n geval staan. ook gratis op laten halen, maar die mensen hebben toch een ellende gehad dat wil je niet weten.
driekwart van de ramen was voor transport al kapot. en ze zijn er 2 volle dagen mee bezig geweest. en dat was een kasje van 2 bij 6 ofzo!
dus ga niks zelf afbreken, dat is echt kutwerk.
Dat gewolmaniseerde spul is van binnen niet geimpregneerd hoor.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef blomke het volgende:
Impregneren vindt onder hoge druk plaats, dus ik denk dat 't door en door zit.
Ga je zelf de profielen uitfrezen?
Alweer een bevestiging van mijn vermoedenquote:Op zondag 9 februari 2014 15:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat gewolmaniseerde spul is van binnen niet geimpregneerd hoor.
Zaag maar eens zo een balk door. Zie je dat het gewoon blank ongeimpregneerd hout is aan de binnenkant.
ik heb jaren in dat wereldje gezeten een dakprofiel kost zo'n 3 euro per stukquote:Op zondag 9 februari 2014 16:15 schreef beerten het volgende:
[..]
Alweer een bevestiging van mijn vermoeden
Blijft echt kozijnhout over. En dat wordt een duur geintje.
Eens kijken wat kas-profielen kosten...
Waar?quote:Op zondag 9 februari 2014 16:25 schreef hoas het volgende:
[..]
ik heb jaren in dat wereldje gezeten een dakprofiel kost zo'n 3 euro per stuk
Ligt eraan waar bij de duitse grens, Nijmegen, limburg?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:15 schreef beerten het volgende:
[..]
Waar?
Ik woon vlak bij de duitse grens. Hier heb je weinig kassen. Laat staan handel in 2e hands onderdelen.
Heb je een adres voor me?
Winterswijk, Doetinchemquote:Op zondag 9 februari 2014 18:26 schreef hoas het volgende:
[..]
Ligt eraan waar bij de duitse grens, Nijmegen, limburg?
Bel deze maar eens, ze deden vroeger alleen kassenbouw maar tegenwoordig ook serre's erbij, materialen nieuw en gebruikt hebben ze genoeg.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Winterswijk, Doetinchem
Afstand is geen probleem. Mijn auto rijdt zelf buiten de achterhoek....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |