abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136471591
Ik heb in m'n badkamer een gat van 125 mm. door de gevel naar buiten toe, hier zit (zat) een ventilator voorzien van timer en vocht sensor, echter is dit al de 3e binnen een paar jaar, ondanks dat ze niet goedkoop waren laten ze het toch snel afweten.

Kan iemand mij een advies geven voor een degelijke ventilator ?
pi_136471656
Ik volg want ben ook zoekende.
pi_136472527
Derde binnen een paar jaar. Je hebt 2 jaar garantie he....

Wat vaak fout gaat, is dat mensen een ventilator kopen voor plafond montage. Als je die verticaal hangt, kunnen je lagers dat niet goed hebben.

Wat is de reden dat ze stuk waren? Kan ook roest zijn als hij in de koude buitenlucht hangt.

Dan is het devies een verticale ventilator en een terugslagklep.
Laat die handjes wapperen!
pi_136479868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:20 schreef Piet200 het volgende:
Ik heb in m'n badkamer een gat van 125 mm. door de gevel naar buiten toe, hier zit (zat) een ventilator voorzien van timer en vocht sensor, echter is dit al de 3e binnen een paar jaar, ondanks dat ze niet goedkoop waren laten ze het toch snel afweten.
Wat gaat er dan stuk? De timer, motor of sensor?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136480006
Heb er één van 5 tientjes met allerlei sensoren. Werkt prima, maar wel conform voorschriften monteren.

Hoe is de verdere situatie van binnen naar buiten. En heb je inderdaad niet de verkeerde ventilator?

c_/
met een koekje
pi_136505214
Ik zal beter opletten of hij ook voor verticale montage is bedoeld. Ik kan dat aan het apparaat zelf niet meer aflezen nu.

Er is geen roest te bekennen, het apparaat doet helemaal niks meer, ook niet als ik aan de stel schroefjes draai voor de luchtvochtigheid en timer. volgens mijn metertje staat er gewoon 220v op de contacten, dus ergens in het apparaat gaat het fout.

Op de buitengevel zit een schuin kapje zodat er geen regen enzo binnen komt, verder zit in het gat een stuk slang zoals je ook bij een droger ziet. Hierin wordt de ventilator van binnenuit geschoven.

Verticale ventilator met terugslagklep zal inderdaad zijn waar ik naar op zoek moet.

Bedankt voor de tips.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:33:54 #7
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136515353
Mijn vader heeft ook zoiets maar die doet het nu na 7 jaar nog perfect. Geen duur merk voor zover ik weet. Zou eens kunnen vragen waar hij hem vandaan heeft.
pi_136559122
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
Mijn vader heeft ook zoiets maar die doet het nu na 7 jaar nog perfect. Geen duur merk voor zover ik weet. Zou eens kunnen vragen waar hij hem vandaan heeft.
Ik wil het graag weten. :)
  maandag 10 februari 2014 @ 20:15:00 #9
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136562968
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:52 schreef Piet200 het volgende:

[..]

Ik wil het graag weten. :)
Hij heeft geen idee meer wel merk het is, staat er ook niet meer op :( . Hij had hem gekocht bij de Praktiker in Leer maar die bouwmarkt bestaat inmiddels niet meer.
pi_136579876
Wij hebben 2 jaar geleden onze badkamer vernieuwd. Hierbij hebben wij een buisventilator (die bij centrale ventilatiesystemen wordt gebruikt) op eenzelfde wijze in de geven gebouwd. Deze wordt geregeld via een toerenregelaar naast de lichtschakelaar in de muur.
Werkt echt perfect en nog nooit problemen mee gehad. Staat nu zeker al een jaar eigenlijk dag en nacht aan op de laagste stand. Zodra er gebruik wordt gemaakv an de badkamer gaat hij natuurlijk wel hoger.

Het merk weet ik niet maar volgens mij kwam hij gewoon van de groothandel. Standaard buisventilator zonder sensoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')