abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:34:08 #1
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136465358
heeft hier iemand ook last van, dat zn hond ineens niet meer over paden wil lopen met dit natte weer?

onze dokus hier bij de pups

ging altijd mee lopen en het maakte niet uit waar we gingen wandelen, afsalt, modderige paden,
of dwars door het bos.

nooit geen problemen mee gehad,
alleen sinds deze wek wil hij niet mee over nate paden heen lopen.
en aangezien ik altijd hier in de het park ga lopen. kom je met dit weer nogal eens een nat pad tegen.
hij zet dan echt de handrem erop, aan de riem trekken heeft dan absoluut geen zin.
er achter gaan staan en dan met je voet aanduwen ook niet.

ik heb het zelfd met stukjes vlees geprobeerd, maar dat vind hij dan plot niet meer lekker.
ik kan gewoon probleem loos als het nat is gewoon over de stoep lopen met hem. maar zodra ik afdraai het pad naar het park gaat de rem erop.
optillen en 20 meter later weer neerzetten werkt ook niet.

en het is niet dat hij water nix vind, want in de zomer springt hij altijd hier in de dommel of een vennetje

iemand tips:
mee bekant vangde gin haas.
pi_136465606
Die van ons krijg je niet naar buiten als het regent.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:46:57 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_136465741
Is het alleen bij het park? Is er daar niet iets voorgevallen waar die ineens angstig voor is?

De onze gaat vrolijk naar buiten, die dendert zelfs door meer dan 10 cm diepe water plassen! :') En wilt ook dolgraag ballen, al komt ze er zwart van de modder uit. _O-
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:51:20 #4
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136465880
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:46 schreef Bienelientjee het volgende:
onze gaat vrolijk naar buiten, die dendert zelfs door meer dan 10 cm diepe water plassen!
het is ook in de bossen
en ik zou niet weten wat er voor gevallen moet zijn, want hij had er tot vorige week geen last van ,
het is afgelopen maandag stillekes aan begonnen.
toen kreeg ik hem af en toe nog wel mee, door op mn knieen te gaan zitten en dan kwam hij wel een beetje.
maar sinds de woensdag krijg ik hem echt niet meer mee.

mn andere hond knaus, die geeft ook nergens nix om, die zoekt gewoon een plas op en gaat er in liggen |:(
pi_136468885
Die van mij krijg je een fiets/voetgangersbrug hier in de buurt niet normaal over, moet altijd aan het uiterste randje van het voetgangerdeel lopen, midden op het voetgangerdeel lopen doen we niet aan, nooit wat gebeurd maar gewoon Pavlov-effect...zo is het ooit goed gegaan en zo blijven we het doen. :') Misschien is het ook zoiets bij jouw hond, keer natte poten daar gehad en nu gewoon daar niet meer lopen dan is dat probleem ook opgelost. :P Overigens hebben kleine honden er wel vaker de pest aan om met regen naar buiten te moeten, de mijne hangt nou ook de vlag niet uit als het regent en bij een kennis wil de hond nooit op het natte gras lopen, pakt altijd de stoeprand. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136470213
Heeft ze misschien wondjes aan haar pootjes die pijn doen als er water tegenaan komt? Roep ook maar wat :)
  zondag 9 februari 2014 @ 23:45:43 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136533273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef T_E_O het volgende:
Heeft ze misschien wondjes aan haar pootjes die pijn doen als er water tegenaan komt? Roep ook maar wat :)
Hehe, misschien best close..

TS: kan het iets te maken hebben met strooizout? Hebben bepaalde typen honden best veel last van. Hoochie verrekte het ook om over de weg te lopen als er gestrooid was, en als het niet anders kon en hij móest eroverheen, dan leek het wel of hij over een hete plaat heen liep.. De ridgebacks van de buren hadden hetzelfde. Het stomme was dattie in de zomer
wel zo de zee indenderde. :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136534314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:34 schreef kawa4 het volgende:
heeft hier iemand ook last van, dat zn hond ineens niet meer over paden wil lopen met dit natte weer?

onze dokus hier bij de pups
[ afbeelding ]

ging altijd mee lopen en het maakte niet uit waar we gingen wandelen, afsalt, modderige paden,
of dwars door het bos.

nooit geen problemen mee gehad,
alleen sinds deze wek wil hij niet mee over nate paden heen lopen.
en aangezien ik altijd hier in de het park ga lopen. kom je met dit weer nogal eens een nat pad tegen.
hij zet dan echt de handrem erop, aan de riem trekken heeft dan absoluut geen zin.
er achter gaan staan en dan met je voet aanduwen ook niet.

ik heb het zelfd met stukjes vlees geprobeerd, maar dat vind hij dan plot niet meer lekker.
ik kan gewoon probleem loos als het nat is gewoon over de stoep lopen met hem. maar zodra ik afdraai het pad naar het park gaat de rem erop.
optillen en 20 meter later weer neerzetten werkt ook niet.

en het is niet dat hij water nix vind, want in de zomer springt hij altijd hier in de dommel of een vennetje

iemand tips:
Wat een lieve foto.
Heeft Dokus misschien koude voetjes, met sneeuw helpt het de kussentjes in te smeren met vaseline.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:11:34 #9
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136537618
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:12 schreef vronie het volgende:

[..]

Wat een lieve foto.
Heeft Dokus misschien koude voetjes, met sneeuw helpt het de kussentjes in te smeren met vaseline.
ja dat zou ik idd wel eensch kunnen proberen, thx voor de tip.
vanmorgen en gisteren was het relatief droog, en toen had ik/dokus er helemaal geen last van en liep hij gewoon weer mee.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:41:41 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_136695956
Misschien heeft het te maken met nat grind? Dat is nl ook niet erg comfortabel.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')