Nee, zoals al eerder gezegd ben ik een wintersport-leek. Maar dat lijkt me niet heel erg er toe doen. De NOS krijgt bakken aan kritiek, onder andere dat ze te weinig sporten naast het schaatsen live uitzenden, maar als ze dat wel doen, is het weer niet goed. Dat is lachwekkend manquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens andere wintersporten buiten het schaatsen om?
Wikipedia:quote:Van der Graaff naar kwartfinales
Langlaufster Laurien van der Graaff (Oostenrijkse met een Nederlands paspoort) heeft in de kwalificatie voor de sprint vrije stijl de twintigste tijd neergezet: 2.37,84. De eerste dertig gaan naar de kwartfinales.
De Noorse Maiken Caspersen Falla was de snelste: 2.32,07. Vanaf 13.00 uur zijn de kwartfinales.
quote:Laurien van der Graaff
Nation Schweiz Schweiz, Niederlande Niederlande[1]
Laurien van der Graaff (* 14. Oktober 1987 in Nieuwkoop, Niederlande) ist eine Schweizer Skilangläuferin.
Ja, dat is wel fout. Stond eerder vanmorgen wel gewoon Zwitserland trouwens.quote:
Ohja, binnen twintig minuten is ze van nationaliteit veranderd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat is wel fout. Stond eerder vanmorgen wel gewoon Zwitserland trouwens.
Het is lachwekkend om, als je als zelfbenoemd wintersport-leek, zulke reacties te posten als zou het een sterke counter zijn. Aan grote evenementen waar medailles verdeeld worden worden een paar minuutjes besteed. En nu opeens ruim 20 minuten besteden aan een kwalificatie die totaal, maar dan ook totaal, niet belangrijk of aansprekend is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, zoals al eerder gezegd ben ik een wintersport-leek. Maar dat lijkt me niet heel erg er toe doen. De NOS krijgt bakken aan kritiek, onder andere dat ze te weinig sporten naast het schaatsen live uitzenden, maar als ze dat wel doen, is het weer niet goed. Dat is lachwekkend man.
Ik zou die eerste zin nog even doorlezen. Faaal.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is lachwekkend om, als je als zelfbenoemd wintersport-leek, zulke reacties te posten als zou het een sterke counter zijn. Aan grote evenementen waar medailles verdeeld worden worden een paar minuutjes besteed. En nu opeens ruim 20 minuten besteden aan een kwalificatie die totaal, maar dan ook totaal, niet belangrijk of aansprekend is.
Het is in die zin relevant dat de kwartfinales nu live zijn en dat men bij de NOS de kwalificaties gaat uitzenden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, zoals al eerder gezegd ben ik een wintersport-leek. Maar dat lijkt me niet heel erg er toe doen.
Oh, maar dan is het nog steeds niet relevant of ik wel eens wintersporten kijk hoor. Dat is zo'n dooddoener, meteen maar vragen of iemand wel vaker of niet vaker kijkt. Zo'n wimderon-autist heeft daar ook zo'n handje van. Je mag alleen wat zeggen als je altijd kijkt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is in die zin relevant dat de kwartfinales nu live zijn en dat men bij de NOS de kwalificaties gaat uitzenden.
Ben benieuwd hoe je zou reageren als Ajax de kwartfinale van de CL speelt en men op dat moment herhalingen van de groepsfase uit gaat zenden.
Ik ben het in zoverre met je eens dat het logisch is dat de NOS het schaatsen tot speerpunt van hun uitzendingen heeft gemaakt. Prima en niets mis mee, maar als je dan toch andere sport uitzend, waarom dan niet de live-kwartfinale ipv de kwalificaties?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, maar dan is het nog steeds niet relevant of ik wel eens wintersporten kijk hoor. Dat is zo'n dooddoener, meteen maar vragen of iemand wel vaker of niet vaker kijkt. Zo'n wimderon-autist heeft daar ook zo'n handje van. Je mag alleen wat zeggen als je altijd kijkt.
Waar het mij om gaat, en dat blijf ik herhalen, is dat de NOS helemaal niet claimt continu live sport uit te gaan zenden. De NOS maakt een programma, en zal niet net als Eurosport alleen maar de sporten in beeld brengen. De NOS maakt televisie voor de gemiddelde Nederlander. En die heeft de ballen verstand van de wintersporten behalve schaatsen, dus doet de NOS dat op een andere manier dan de wintersportliefhebber zal bekoren. Jammer voor dat selecte groepje, maar logisch beredeneerd door de NOS. Zeker nu ze alles wel streamen en de wintersportliefhebber zo toch alles kan zien bij de NOS.
Als die groepsfases nog niet uitgezonden zijn en het nog niet zo lang is geleden, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
Nogmaals....als Ajax de kwartfinale van de CL speelt, dan ga je toch ook niet op dat moment groepsfase wedstrijden uitzenden? Dat is krankzinnig.
Als de NOS Ajax niet live in beeld brengt bij de kwartfinale, omdat ze er voor kiezen om op dat moment groepsfasewedstrijden uit te zenden, dan breekt de hel los.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als die groepsfases nog niet uitgezonden zijn en het nog niet zo lang is geleden, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
Dat het schaatsen speerpunt is, betekent niet dat er buitenom dat schaatsen alleen maar live sporten worden uitgezonden. Dat is nergens zo bekendgemaakt en is een niet reële verwachting van een select groepje mensen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben het in zoverre met je eens dat het logisch is dat de NOS het schaatsen tot speerpunt van hun uitzendingen heeft gemaakt. Prima en niets mis mee, maar als je dan toch andere sport uitzend, waarom dan niet de live-kwartfinale ipv de kwalificaties?
Nogmaals....als Ajax de kwartfinale van de CL speelt, dan ga je toch ook niet op dat moment groepsfase wedstrijden uitzenden? Dat is krankzinnig.....zelfs voor een leek.
Dat zegt dan ook vrijwel niemand. Dat in de overige tijd de andere sporten aan bod komen en daarbij de belangrijke momenten of onderdelen meer aandacht krijgen dan de niet relevante vind ik het minste wat verwacht mag worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het schaatsen speerpunt is, betekent niet dat er buitenom dat schaatsen alleen maar live sporten worden uitgezonden. Dat is nergens zo bekendgemaakt en is een niet reële verwachting van een select groepje mensen.
Over je vergelijking met Ajax; appels en peren. Om heel veel redenen, en dan nog buiten beschouwing gelaten dat voetbal volkssport nummer 1 is.
Nou ja, ik raak constant het overzicht kwijt. Ik heb recent mijn televisie de deur uitgesmeten. Nu heeft de NOS een oplossing in de vorm van diverse livestreams, maar die lopen dan weer steeds vast of worden met vertraging uitgezonden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Daarbij kun je op zoveel plekken wél zien wat je wil zien. Maar het is voor sommige mensen, die zich wel wintersportliefhebber noemen, belangrijker om te checken of de NOS het wel goed doet, dan daadwerkelijk naar die sporten te kijken. Raar.
Die streams lopen inderdaad niet helemaal goed momenteel. Mijn schaatsstream flikkert er ook om de haverklap uit, terwijl ik gister nergens last van had. Maar dat is technisch malheur, dat heeft dan weer niets met het in beeld brengen van de Spelen door de NOS te maken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ik raak constant het overzicht kwijt. Ik heb recent mijn televisie de deur uitgesmeten. Nu heeft de NOS een oplossing in de vorm van diverse livestreams, maar die lopen dan weer steeds vast of worden met vertraging uitgezonden.
Ik heb op zich ook geen klagen over de coverage. Als internetgebruiker zijn er voor mij alternatieve kanalen, alleen lopen die regelmatig vast. Hopelijk fixen ze dat snel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die streams lopen inderdaad niet helemaal goed momenteel. Mijn schaatsstream flikkert er ook om de haverklap uit, terwijl ik gister nergens last van had. Maar dat is technisch malheur, dat heeft dan weer niets met het in beeld brengen van de Spelen door de NOS te maken.
In een nieuw venster in plaats nieuw tabblad. Dat het venster met de stream niet minimaliseren, maar gewoon switchen naar een ander venster voor andere sites.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Bluurgh het volgende:
De kwaliteit van de stream. Vooral als je even naar een ander tabblad gaat en dan weer teruggaat dan is het echt armzalig, tekst is amper tot niet te lezen dan. Even refreshen helpt maar moet dat nou zo..
Helpt wel ja, thanksquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:20 schreef Montov het volgende:
[..]
In een nieuw venster in plaats nieuw tabblad. Dat het venster met de stream niet minimaliseren, maar gewoon switchen naar een ander venster voor andere sites.
Hier nu al bijna twee uur weer niets aan de hand.quote:
Dit is gewoon live. NOS live.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:43 schreef beantherio het volgende:
Doe nou eens live uitzenden NOS. Niet de zoveelste herhaling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |