Had alleen samenvatting gelezen, post geen samenvatting als je wilt dat iemand de hele post leest. (Is hier geen KLB)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:58 schreef Fanta-stick het volgende:
Uhm je moet even goed lezen want ik heb gezegd dat ik dit nog steeds wil, ik ga ook gewoon nog steeds door. Ik wilde alleen even weten hoe hier op FOK over wordt gedacht.
Nee, daar ligt de essentie van het verhaal. Die cohesie, emotionele band tussen soldaten onderling zul je als vrouw nooit ervaren. Dat klinkt wellicht hard, maar is desalniettemin waar. Laat staan de fysieke condities waar je als infanterist aan moet voldoen, die wellicht op papier haalbaar lijken, maar in de werkelijkheid vies tegenvallen. Lijkt me leuk, als vrouw zijnde, om tussen platvloerse en vunzige mannen te opereren, die geregeld moeten schijten en plassen in een geïmproviseerde omgeving.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:05 schreef Fanta-stick het volgende:
Intellectueel, die heb ik vaker gehoord, kom maar met iets anders.
Hmm dit zet me aan het denken..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, daar ligt de essentie van het verhaal. Die cohesie, emotionele band tussen soldaten onderling zul je als vrouw nooit ervaren. Dat klinkt wellicht hard, maar is desalniettemin waar. Laat staan de fysieke condities waar je als infanterist aan moet voldoen, die wellicht op papier haalbaar lijken, maar in de werkelijkheid vies tegenvallen. Lijkt me leuk, als vrouw zijnde, om tussen platvloerse en vunzige mannen te opereren, die geregeld moeten schijten en plassen in een geïmproviseerde omgeving.
Please, zoek een ander bezigheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:16 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hmm dit zet me aan het denken..Leuk voor je, maar dat willen de mannen dus niet. Daar gaat het immers om. Levert enkel vreemde situaties op. Je mag weleens beginnen met begrijpen dat de infanterie een mannenwereld is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat boeit mij niet. Het is niet meteen dat ik me gelijk als een vent ga gedragen want ik blijf een vrouw/meisje maar ik geloof dat er hoe dan ook een manier is om mee te kunnen draaien met die mannen. Plus wie ben jij in godsnaam? Je lijkt me zon studentje die nooit een speedmars heeft gedaan joh.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar dat willen de mannen dus niet. Daar gaat het immers om. Levert enkel vreemde situaties op. Je mag weleens beginnen met begrijpen dat de infanterie een mannenwereld is.
Dat het je niet boeit zal mij een zorg zijn. Ik beschrijf slechts de werkelijkheid. Je zult als vrouw nooit geaccepteerd worden als infanterist. Dan kan je wel stoer de G.I. Jane gaan uithangen, maar ik wil je nog weleens horen wanneer je emotioneel buitengesloten wordt, te maken krijgt met pesterijen, etc. De infanterie is bij uitstek een plek dat het moet hebben van teamverband. Het is een mannenwereld met zijn eigen regels, cultuur en gewoonten. Daar horen vrouwen niet in thuis. Klinkt wellicht hard, maar ik zeg het zoals het is. Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:22 schreef Fanta-stick het volgende:
Dat boeit mij niet. Het is niet meteen dat ik me gelijk als een vent ga gedragen want ik blijf een vrouw/meisje maar ik geloof dat er hoe dan ook een manier is om mee te kunnen draaien met die mannen. Plus wie ben jij in godsnaam? Je lijkt me zon studentje die nooit een speedmars heeft gedaan joh.
Nogmaals, post dan geen samenvatting en het later raar vinden dat dan alleen de samenvatting wordt gelezen. Laat de samenvatting gewoon weg als je wil dat mensen je hele post lezen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:03 schreef Fanta-stick het volgende:
Trek dan geen overhaaste conclusies als je alleen de samenvatting leest.
Mag je solliciteren als vrouw bij de LMB? Zoja, hoe moeten wij dan weten hoe goed jij het gaat doen als je aangesteld wordt, als je de keuring al haalt? Jij alleen weet je eigen tekortkomingen, daar kunnen wij hier niet over oordelen.quote:Doe ik ook niet, maar wat als het mij niet mogelijk gemaakt wordt. Wat als ik bij voorbaat al niet wordt aangesteld. Ik wil hier meer over weten.
Oke over dat eerste geef ik je gelijk. Ja als vrouw zijnde mag je solliciteren bij de LMB. Iets van dertig vrouwen hebben de vrouwen hebben hun rode baret ook daadwerkelijk gehaald.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:38 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Nogmaals, post dan geen samenvatting en het later raar vinden dat dan alleen de samenvatting wordt gelezen. Laat de samenvatting gewoon weg als je wil dat mensen je hele post lezen.
[..]
Mag je solliciteren als vrouw bij de LMB? Zoja, hoe moeten wij dan weten hoe goed jij het gaat doen als je aangesteld wordt, als je de keuring al haalt? Jij alleen weet je eigen tekortkomingen, daar kunnen wij hier niet over oordelen.
Nee, hahaquote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:37 schreef Scorp.AM het volgende:
en ik maar denken dat TS een wat dikker en klein marokkaans meisje was
Er zijn altijd uitzonderingen. Jij weet niet hoe het fysiek gesteld is met mij plus zoals ik eerder noemde is er een aantal vrouwen die gewoon door de fysieke keuring zijn gekomen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat het je niet boeit zal mij een zorg zijn. Ik beschrijf slechts de werkelijkheid. Je zult als vrouw nooit geaccepteerd worden als infanterist. Dan kan je wel stoer de G.I. Jane gaan uithangen, maar ik wil je nog weleens horen wanneer je emotioneel buitengesloten wordt, te maken krijgt met pesterijen, etc. De infanterie is bij uitstek een plek dat het moet hebben van teamverband. Het is een mannenwereld met zijn eigen regels, cultuur en gewoonten. Daar horen vrouwen niet in thuis. Klinkt wellicht hard, maar ik zeg het zoals het is. Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.
Laat staan dat jij als vrouw überhaupt door de fysieke keuring heen komt, los gezien van de AMOL.
Zo zit het helemaal niet. Als jij een droom hebt laat jij je daar toch ook niet vanaf praten door wie dan ook? Dan ga je er gewoon voor. Zeg trouwens niet wat je als vrouw wel en niet moet willen? Nogmaals, wie ben jij?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:43 schreef Intellectueel het volgende:
TS komt overigens over als iemand die krampachtig 'doorzettingsvermogen' wilt uitstralen, voor geen barricades wilt wijken en haar zin in elk beding wilt doorzetten, zelfs wanneer talloze mensen met verstand van dit onderwerp het haar afraden. Niets erger dan dat soort mensen.
Dat je als vrouw nooit geaccepteerd wordt als infanterist is waarheid als een koe. En je moet dat als vrouw ook niet willen.
Van wat ik weet zijn er een stuk of 30-35 vrouwen die wel hun rode baret hebben gehaald maar geen van alleen een gevechtsfunctie hebben aangenomen/gekregen. Hoe het zit bij de pantserinfanterie weet ik niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:46 schreef expans het volgende:
Komt dit vaak voor in Nederland dan? Of ben je één van de weinigen?
Heeft imo te maken met discipline/respect, maar de realiteit kan helaas anders zijn.
Je gaat voor je maten door het vuur, maar als die iets anders tussen zn benen heeft is het allemaal anders?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:32 schreef Intellectueel het volgende:
Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.
.
De kans dat je de opleiding haalt is zeer gering. Mocht je het alsnog halen dan kom je uiteindelijk tegen talloze muren aan te lopen. Muren die geestelijk zwaarder zijn dan de fysieke vooropleiding.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen. Jij weet niet hoe het fysiek gesteld is met mij plus zoals ik eerder noemde is er een aantal vrouwen die gewoon door de fysieke keuring zijn gekomen.
Ja. Het creëert enkel een vreemde situatie.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Je gaat voor je maten door het vuur, maar als die iets anders tussen zn benen heeft is het allemaal anders?
Dan zal het wel meevallen met die oh zo heilige team spiritquote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja. Het creëert enkel een vreemde situatie.
Ik ben mij hiervan bewust..ik weet dat ik als vrouw zijnde nog iets harder moet strijden dan een man. Ik weet dat ik wellicht door het grote gedeelte niet geaccepteerd zal worden. Maar ik weet dat ik het kan. En nog een keer dan; wie ben jij dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De kans dat je de opleiding haalt is zeer gering. Mocht je het alsnog halen dan kom je uiteindelijk tegen talloze muren aan te lopen. Muren die geestelijk zwaarder zijn dan de fysieke vooropleiding.
Niemand zit te wachten op een vrouw in de infanterie, zeker niet in een oorlogsgebied, waar men afhankelijk is van zijn buddy. De fysieke eisen m.b.t. zelfvoorziening voor een infanterist in een sobere strijdgebied is wat mij betreft de meest legitieme reden om geen vrouwen toe te laten in de infanterie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |