abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136455229
Hallo allen,

Ik, een meisje van 20 jaar, wil al een hele tijd bij de (luchtmobiele) infanterie. Zelf ken ik aardig wat mensen die infanterist zijn en het merendeel heeft mij gezegd deze droom uit mijn hoofd te zetten. Buiten het feit om dat ik gewoon lekker bakken geld moet verdienen als burger volgens hun worden er als redenen gegeven dat het fysiek zwaarder is voor een vrouw, ik zal worden weggepest en misschien niet eens aangesteld zal worden door een luitenant van de infanteriebataljon. Ook verstoord een vrouw de cohesie, werkt het simpelweg niet met het buddysysteem etc etc.. dingen waar ik overigens begrip voor heb.

Fysiek heb ik een aardige conditie, bovengemiddeld kan ik wel zeggen en aangezien ik eerst mijn hbo-diploma wil halen heb ik nog aardig wat tijd daar aan te sleutelen. Mentaal denk ik ook sterk genoeg te zijn, ik heb een ruggengraat en laat me zeker niet snel wegpesten. Maar wat als ze er niet alleen voor zorgen dat je je niet gewenst voelt maar ook dat het je werk in de weg gaat zitten wat moet ik dan doen? Wat nou als ze mij niet serieus nemen puur omdat ik een vrouw ben? Ik wil namelijk een officiersfunctie en zal dus leiding moeten geven straks, wat zeker wel kan.

Ondanks de 95% die mij verteld deze droom uit mijn hoofd te zetten vanwege bovenstaande redenen wil ik het nog steeds. Het is geen impulsief iets dat ik dit wil, ik heb het goed doordacht en veel over gepraat. Mijn familie staat achter mij en vind het zeker bij mij passen. De enkele infanteristen die geen moeite zouden hebben met vrouwen bij de infanterie ( en dan niet als chauffeur of boordschutter) geloven ook in mij. Misschien speelt het ook mee dat ik een officiersfunctie wil bekleden?

Ik heb deze week met een studentenweerbaarheid steunverlening gegeven aan de Infanterieschool. Rekruten die net de KMA hebben afgerond en nu een basisopleiding doen voor de infanterie en eventueel nog de VAKOL gaan doen om bij luchtmobiel te komen. Een van de rekruten zei dat het mooi was dat ik de droom heb om officier te worden bij de infanterie maar dat het hem niet gaat worden. Naar aanleiding daarvan ben ik wel even na gaan denken dat buiten het fysieke, mentale gedeelte vrouwen sowieso geen kans maken bij de infanterie puur omdat ze je niet moeten hebben.

Had ik maar een penis.

Groetjes,

Fanta-stick

Samenvatting

-Ik, meisje van 20 jaar wil officier infanterie worden, liefst bij luchtmobiel
-Geen impulsieve gedachte, ook niet om een van de weinige vrouwen te zijn, puur omdat het mij mooi lijkt.
-Veel mensen die bij de infanterie zitten zeggen dat ik deze droom uit mijn hoofd moet zetten ondanks dat ik het wellicht wel zou kunnen fysiek en mentaal.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:53:11 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136455651
Je wilt officier worden van een bijna elite-eenheid en dan laat je je 'droom' zo makkelijk uit je hoofd kletjes door een paar klojo's die je het blijkbaar niet gunnen. Misschien eens nadenken of je wel genoeg vaardigheden heb voor zo'n functie. (Eigen beslissingen maken is er 1 van)
pi_136455820
Uhm je moet even goed lezen want ik heb gezegd dat ik dit nog steeds wil, ik ga ook gewoon nog steeds door. Ik wilde alleen even weten hoe hier op FOK over wordt gedacht.
pi_136455825
>:)
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 7 februari 2014 @ 23:02:07 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136455923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:58 schreef Fanta-stick het volgende:
Uhm je moet even goed lezen want ik heb gezegd dat ik dit nog steeds wil, ik ga ook gewoon nog steeds door. Ik wilde alleen even weten hoe hier op FOK over wordt gedacht.
Had alleen samenvatting gelezen, post geen samenvatting als je wilt dat iemand de hele post leest. (Is hier geen KLB)

Maargoed succes verder, zoals ik al zei, laat je niet overhalen door kutverhaaltjes om het niet te doen.
pi_136455965
Trek dan geen overhaaste conclusies als je alleen de samenvatting leest.
Doe ik ook niet, maar wat als het mij niet mogelijk gemaakt wordt. Wat als ik bij voorbaat al niet wordt aangesteld. Ik wil hier meer over weten.
pi_136456008
Intellectueel, die heb ik vaker gehoord, kom maar met iets anders :').
pi_136456167
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:05 schreef Fanta-stick het volgende:
Intellectueel, die heb ik vaker gehoord, kom maar met iets anders :').
Nee, daar ligt de essentie van het verhaal. Die cohesie, emotionele band tussen soldaten onderling zul je als vrouw nooit ervaren. Dat klinkt wellicht hard, maar is desalniettemin waar. Laat staan de fysieke condities waar je als infanterist aan moet voldoen, die wellicht op papier haalbaar lijken, maar in de werkelijkheid vies tegenvallen. Lijkt me leuk, als vrouw zijnde, om tussen platvloerse en vunzige mannen te opereren, die geregeld moeten schijten en plassen in een geïmproviseerde omgeving.

Please, zoek een ander bezigheid.
pi_136456324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:11 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Nee, daar ligt de essentie van het verhaal. Die cohesie, emotionele band tussen soldaten onderling zul je als vrouw nooit ervaren. Dat klinkt wellicht hard, maar is desalniettemin waar. Laat staan de fysieke condities waar je als infanterist aan moet voldoen, die wellicht op papier haalbaar lijken, maar in de werkelijkheid vies tegenvallen. Lijkt me leuk, als vrouw zijnde, om tussen platvloerse en vunzige mannen te opereren, die geregeld moeten schijten en plassen in een geïmproviseerde omgeving.

Please, zoek een ander bezigheid.
Hmm dit zet me aan het denken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136456391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:16 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hmm dit zet me aan het denken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk voor je, maar dat willen de mannen dus niet. Daar gaat het immers om. Levert enkel vreemde situaties op. Je mag weleens beginnen met begrijpen dat de infanterie een mannenwereld is.
pi_136456481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:18 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Leuk voor je, maar dat willen de mannen dus niet. Daar gaat het immers om. Levert enkel vreemde situaties op. Je mag weleens beginnen met begrijpen dat de infanterie een mannenwereld is.
Dat boeit mij niet. Het is niet meteen dat ik me gelijk als een vent ga gedragen want ik blijf een vrouw/meisje maar ik geloof dat er hoe dan ook een manier is om mee te kunnen draaien met die mannen. Plus wie ben jij in godsnaam? Je lijkt me zon studentje die nooit een speedmars heeft gedaan joh.
pi_136456819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:22 schreef Fanta-stick het volgende:
Dat boeit mij niet. Het is niet meteen dat ik me gelijk als een vent ga gedragen want ik blijf een vrouw/meisje maar ik geloof dat er hoe dan ook een manier is om mee te kunnen draaien met die mannen. Plus wie ben jij in godsnaam? Je lijkt me zon studentje die nooit een speedmars heeft gedaan joh.
Dat het je niet boeit zal mij een zorg zijn. Ik beschrijf slechts de werkelijkheid. Je zult als vrouw nooit geaccepteerd worden als infanterist. Dan kan je wel stoer de G.I. Jane gaan uithangen, maar ik wil je nog weleens horen wanneer je emotioneel buitengesloten wordt, te maken krijgt met pesterijen, etc. De infanterie is bij uitstek een plek dat het moet hebben van teamverband. Het is een mannenwereld met zijn eigen regels, cultuur en gewoonten. Daar horen vrouwen niet in thuis. Klinkt wellicht hard, maar ik zeg het zoals het is. Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.

Laat staan dat jij als vrouw überhaupt door de fysieke keuring heen komt, los gezien van de AMOL.
pi_136457038
en ik maar denken dat TS een wat dikker en klein marokkaans meisje was
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 7 februari 2014 @ 23:38:22 #14
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136457076
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:03 schreef Fanta-stick het volgende:
Trek dan geen overhaaste conclusies als je alleen de samenvatting leest.
Nogmaals, post dan geen samenvatting en het later raar vinden dat dan alleen de samenvatting wordt gelezen. Laat de samenvatting gewoon weg als je wil dat mensen je hele post lezen. :')

quote:
Doe ik ook niet, maar wat als het mij niet mogelijk gemaakt wordt. Wat als ik bij voorbaat al niet wordt aangesteld. Ik wil hier meer over weten.
Mag je solliciteren als vrouw bij de LMB? Zoja, hoe moeten wij dan weten hoe goed jij het gaat doen als je aangesteld wordt, als je de keuring al haalt? Jij alleen weet je eigen tekortkomingen, daar kunnen wij hier niet over oordelen.
pi_136457195
Genoeg vrouwen die AMOL hebben gehaald maar infanterie gaat hem niet worden niks persoonlijk maar meer biologisch. Zelfde reden waarom je nooit vrouwen tegen mannen ziet vechten bij MMA fzo.
This is not about heroes, nor is it about deeds, or lands or anything about glory, honor, might, majesty, dominion or power... except war. Above all I am not concerned with poetry, my subject is war, and the pity of war. The poetry is in the pity...
pi_136457263
TS komt overigens over als iemand die krampachtig 'doorzettingsvermogen' wilt uitstralen, voor geen barricades wilt wijken en haar zin in elk beding wilt doorzetten, zelfs wanneer talloze mensen met verstand van dit onderwerp het haar afraden. Niets erger dan dat soort mensen.

Dat je als vrouw nooit geaccepteerd wordt als infanterist is waarheid als een koe. En je moet dat als vrouw ook niet willen.
pi_136457268
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:38 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Nogmaals, post dan geen samenvatting en het later raar vinden dat dan alleen de samenvatting wordt gelezen. Laat de samenvatting gewoon weg als je wil dat mensen je hele post lezen. :')

[..]

Mag je solliciteren als vrouw bij de LMB? Zoja, hoe moeten wij dan weten hoe goed jij het gaat doen als je aangesteld wordt, als je de keuring al haalt? Jij alleen weet je eigen tekortkomingen, daar kunnen wij hier niet over oordelen.
Oke over dat eerste geef ik je gelijk. Ja als vrouw zijnde mag je solliciteren bij de LMB. Iets van dertig vrouwen hebben de vrouwen hebben hun rode baret ook daadwerkelijk gehaald.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:37 schreef Scorp.AM het volgende:
en ik maar denken dat TS een wat dikker en klein marokkaans meisje was
Nee, haha
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:32 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat het je niet boeit zal mij een zorg zijn. Ik beschrijf slechts de werkelijkheid. Je zult als vrouw nooit geaccepteerd worden als infanterist. Dan kan je wel stoer de G.I. Jane gaan uithangen, maar ik wil je nog weleens horen wanneer je emotioneel buitengesloten wordt, te maken krijgt met pesterijen, etc. De infanterie is bij uitstek een plek dat het moet hebben van teamverband. Het is een mannenwereld met zijn eigen regels, cultuur en gewoonten. Daar horen vrouwen niet in thuis. Klinkt wellicht hard, maar ik zeg het zoals het is. Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.

Laat staan dat jij als vrouw überhaupt door de fysieke keuring heen komt, los gezien van de AMOL.
Er zijn altijd uitzonderingen. Jij weet niet hoe het fysiek gesteld is met mij plus zoals ik eerder noemde is er een aantal vrouwen die gewoon door de fysieke keuring zijn gekomen.
pi_136457330
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:43 schreef Intellectueel het volgende:
TS komt overigens over als iemand die krampachtig 'doorzettingsvermogen' wilt uitstralen, voor geen barricades wilt wijken en haar zin in elk beding wilt doorzetten, zelfs wanneer talloze mensen met verstand van dit onderwerp het haar afraden. Niets erger dan dat soort mensen.

Dat je als vrouw nooit geaccepteerd wordt als infanterist is waarheid als een koe. En je moet dat als vrouw ook niet willen.
Zo zit het helemaal niet. Als jij een droom hebt laat jij je daar toch ook niet vanaf praten door wie dan ook? Dan ga je er gewoon voor. Zeg trouwens niet wat je als vrouw wel en niet moet willen? Nogmaals, wie ben jij?
pi_136457396
Komt dit vaak voor in Nederland dan? Of ben je één van de weinigen?

Heeft imo te maken met discipline/respect, maar de realiteit kan helaas anders zijn.
pi_136457439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:46 schreef expans het volgende:
Komt dit vaak voor in Nederland dan? Of ben je één van de weinigen?

Heeft imo te maken met discipline/respect, maar de realiteit kan helaas anders zijn.
Van wat ik weet zijn er een stuk of 30-35 vrouwen die wel hun rode baret hebben gehaald maar geen van alleen een gevechtsfunctie hebben aangenomen/gekregen. Hoe het zit bij de pantserinfanterie weet ik niet.
pi_136457571
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:32 schreef Intellectueel het volgende:
Het zijn mannen die voor elkaar door het vuur gaan, afhankelijk zijn van hun buddy in het heetst van het strijd en de meest intieme momenten met elkaar delen.
.
Je gaat voor je maten door het vuur, maar als die iets anders tussen zn benen heeft is het allemaal anders?
pi_136457590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen. Jij weet niet hoe het fysiek gesteld is met mij plus zoals ik eerder noemde is er een aantal vrouwen die gewoon door de fysieke keuring zijn gekomen.
De kans dat je de opleiding haalt is zeer gering. Mocht je het alsnog halen dan kom je uiteindelijk tegen talloze muren aan te lopen. Muren die geestelijk zwaarder zijn dan de fysieke vooropleiding.

Niemand zit te wachten op een vrouw in de infanterie, zeker niet in een oorlogsgebied, waar men afhankelijk is van zijn buddy. De fysieke eisen m.b.t. zelfvoorziening voor een infanterist in een sobere strijdgebied is wat mij betreft de meest legitieme reden om geen vrouwen toe te laten in de infanterie.
pi_136457643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Je gaat voor je maten door het vuur, maar als die iets anders tussen zn benen heeft is het allemaal anders?
Ja. Het creëert enkel een vreemde situatie.
pi_136457669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:53 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ja. Het creëert enkel een vreemde situatie.
Dan zal het wel meevallen met die oh zo heilige team spirit
pi_136457685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:52 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De kans dat je de opleiding haalt is zeer gering. Mocht je het alsnog halen dan kom je uiteindelijk tegen talloze muren aan te lopen. Muren die geestelijk zwaarder zijn dan de fysieke vooropleiding.

Niemand zit te wachten op een vrouw in de infanterie, zeker niet in een oorlogsgebied, waar men afhankelijk is van zijn buddy. De fysieke eisen m.b.t. zelfvoorziening voor een infanterist in een sobere strijdgebied is wat mij betreft de meest legitieme reden om geen vrouwen toe te laten in de infanterie.
Ik ben mij hiervan bewust..ik weet dat ik als vrouw zijnde nog iets harder moet strijden dan een man. Ik weet dat ik wellicht door het grote gedeelte niet geaccepteerd zal worden. Maar ik weet dat ik het kan. En nog een keer dan; wie ben jij dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')