abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 22:21:38 #151
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141743377
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Misschien een vrij basale vraag.

Ik wilde bax kopen bij binck echter zie ik ook de opties er tussenstaan.
Dus koop juli voor $55 nu vraag ik mij af waar kan ik de prijs van die opties terugvinden?
Normaal staat dat rechts maar nu is er gene prijs info bekend.

Verder koop ik dan toch alleen de optie om hem voor die prijs te kunnen kopen? Ik moet de optie dan nog uitoefenen?
Vrij basale vraag. BAX? Wat is BAX?

Enfin, als je opties wilt kopen kan dat, maar zou nooit Amerikaanse opties kopen bij Binck. Veel te duur. Verder eerst maar eens inlezen wat opties zijn. Je lijkt het onderscheid tussen calls en puts nog niet te kennen. Vrij essentieel.

Stel je koopt de $55 call, dan kun je de aandelen kopen voor $55. Dat recht heb je dan tot de derde vrijdag van de maand - in dit geval Juli dus. Gaat normaal gesproken over 100 aandelen per optie.

Stel dat je het hebt over Baxter International, dat rond de $70 noteert, dan doet zo'n $55 call ongeveer $15.05.

Samen ben je dan net wat meer kwijt dan gewoon de aandelen kopen op $70. Want je betaalt $15.05 voor de call-optie en daarna $55 voor de aandelen. Je bent iets wat meer kwijt, maar het voordeel is : als het aandeel als een baksteen zakt 0 dan hoeft je de aandelen niet te kopen. En betaal je alleen voor de call optie (die vervolgens waardeloos is natuurlijk).
Overal verstand van.
  maandag 30 juni 2014 @ 23:12:33 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141746787
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:21 schreef macondo het volgende:

[..]

Vrij basale vraag. BAX? Wat is BAX?

Enfin, als je opties wilt kopen kan dat, maar zou nooit Amerikaanse opties kopen bij Binck. Veel te duur. Verder eerst maar eens inlezen wat opties zijn. Je lijkt het onderscheid tussen calls en puts nog niet te kennen. Vrij essentieel.

Stel je koopt de $55 call, dan kun je de aandelen kopen voor $55. Dat recht heb je dan tot de derde vrijdag van de maand - in dit geval Juli dus. Gaat normaal gesproken over 100 aandelen per optie.

Stel dat je het hebt over Baxter International, dat rond de $70 noteert, dan doet zo'n $55 call ongeveer $15.05.

Samen ben je dan net wat meer kwijt dan gewoon de aandelen kopen op $70. Want je betaalt $15.05 voor de call-optie en daarna $55 voor de aandelen. Je bent iets wat meer kwijt, maar het voordeel is : als het aandeel als een baksteen zakt 0 dan hoeft je de aandelen niet te kopen. En betaal je alleen voor de call optie (die vervolgens waardeloos is natuurlijk).
Ik ken het verschil en wil beiden niet kopen.
Vond het alleen opvallend dat ik bij binck geen prijzen te zien kreeg.
Bleek dat ik toevallig net degene had aangeklikt waar geen prijzen van zijn een optie verderop wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 juni 2014 @ 23:16:43 #153
57047 macondo
pi_141747055
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ken het verschil en wil beiden niet kopen.
Vond het alleen opvallend dat ik bij binck geen prijzen te zien kreeg.
Bleek dat ik toevallig net degene had aangeklikt waar geen prijzen van zijn een optie verderop wel.
Op Amsterdamse optiebeurs staan prijzen in alle opties. In buitenland meestal niet.
Overal verstand van.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:46:38 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_142579955
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef ikbenrond het volgende:
Als je handelt in CFD's en je gaat short, je koopt wat contracts en stelt een profit call in. Zit je dan meestal wel goed? Er is geen garantie, maar de rate gaat meestal wel onder de profit call.
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af. Puur hypothetisch. Als je veel geld in zou zetten en je wacht tot de grafiek je order rate raakt en net een paar procent daalt. Dan zit je gewoon goed toch? Heb je dan je winst?

Er zit vast wel meer achter, die vraag was dan ook hypothetisch.. :P Ik ga nog even spelen met een demo broker.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_142625486
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:46 schreef richolio het volgende:
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af. Puur hypothetisch. Als je veel geld in zou zetten en je wacht tot de grafiek je order rate raakt en net een paar procent daalt. Dan zit je gewoon goed toch? Heb je dan je winst?

Er zit vast wel meer achter, die vraag was dan ook hypothetisch.. :P Ik ga nog even spelen met een demo broker.
Dit is het beginnerstopic. Een CFD is geen geschikt product om met beleggen te beginnen. Zie ook de OP.

Ik ben zelf trouwens geen beginner, maar zowel de vraag die je quote als de vraag die je zelf toevoegt, zijn nogal vaag. Ik heb het idee dat je via een CFD broker oid je eerste ervaringen aan het opdoen bent. Als dat klopt, zou ik een paar stappen terug doen en eerst een meer algemeen inzicht in beleggen vergaren.
  woensdag 23 juli 2014 @ 12:12:15 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_142631945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit is het beginnerstopic. Een CFD is geen geschikt product om met beleggen te beginnen. Zie ook de OP.

Ik ben zelf trouwens geen beginner, maar zowel de vraag die je quote als de vraag die je zelf toevoegt, zijn nogal vaag. Ik heb het idee dat je via een CFD broker oid je eerste ervaringen aan het opdoen bent. Als dat klopt, zou ik een paar stappen terug doen en eerst een meer algemeen inzicht in beleggen vergaren.
Dat klopt, daarom was de vraag ook hypothetisch ;) Hoezo is dit dan eigenlijk niet geschikt?

Je hebt gelijk dat ik meer inzicht en kennis moet verkrijgen betreft het beleggen uberhaupt. Dus beginnen met cfd's is een no go? Waar zal ik dan mee beginnen?

Ik was sowieso nog met de demo versie bezig van Plus500, al hoor ik veel kritiek rondom deze broker..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_142632642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:12 schreef richolio het volgende:
Dat klopt, daarom was de vraag ook hypothetisch ;) Hoezo is dit dan eigenlijk niet geschikt?
Het is geen aandeel maar een zgn. derivaat. Je kunt daar zeer snel al je geld mee verliezen.

quote:
Je hebt gelijk dat ik meer inzicht en kennis moet verkrijgen betreft het beleggen uberhaupt. Dus beginnen met cfd's is een no go? Waar zal ik dan mee beginnen?
Een gewoon aandeel. Had je de OP al doorgenomen? Daar worden twee goede introductie boeken genoemd.
pi_142633200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:12 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ETF's, Aandelen of obligaties
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:19 #159
57047 macondo
pi_142644614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ETF's, Aandelen of obligaties
Practice what you preach.
Overal verstand van.
pi_142644675
Olie neemt deze of aankomende week ook weer een spurt omhoog.
pi_142645772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:03 schreef 0108daniel het volgende:
Olie neemt deze of aankomende week ook weer een spurt omhoog.
Waarop baseer je dat?
pi_142645857
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:31 schreef stripe het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
Gezien het feit over de uitspraken + oorlogen en de coaldo
Afgelopen dagen was zilver hier ook door in de ban.
pi_142648757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:02 schreef macondo het volgende:

[..]

Practice what you preach.
mmm?

ik heb alleen aandelen overigens, en ben me op etf's aan het oriënteren.
pi_142696174
Dit is misschien ook wel een interesant site om eens rond te kijken.
Worden veel begrippen uitgelegd over, aandelen, bonds, derivaten, accounting, etc.
https://www.khanacademy.org/economics-finance-domain/core-finance

[ Bericht 0% gewijzigd door Nimtex op 24-07-2014 23:03:22 ]
pi_142907314
Ik snap het even niet, als je bijvoorbeeld via Binck wil beleggen, hoeveel moet je aan hun betalen aan kosten dan?
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:37:44 #166
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_142907617
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:26 schreef Doublepain het volgende:
Ik snap het even niet, als je bijvoorbeeld via Binck wil beleggen, hoeveel moet je aan hun betalen aan kosten dan?
Dat hangt er vanaf hoeveel je handelt. Een Binck Basis account kost je in ieder geval niets als je alleen een rekening hebt.
Bedankt Hans.
pi_142909667
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:26 schreef Doublepain het volgende:
Bij binck basic betaal je 6 e + 0,1% van de order met een min van 10 en max 150.
pi_142920650
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoeveel je handelt. Een Binck Basis account kost je in ieder geval niets als je alleen een rekening hebt.
En waar je in handelt. Want als je weinig met AEX aandelen doet is basic bijna altijd goedkoper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_142923893
Stel, ik geloof er heilig in dat water de toekomst is, hoe vind ik dan bedrijven om daarin te investeren?
pi_142926255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:49 schreef Yreal het volgende:
Stel, ik geloof er heilig in dat water de toekomst is, hoe vind ik dan bedrijven om daarin te investeren?
ETf tracker.
Je hebt ze die alleen in water gerelateerde bedrijven investeren.
pi_142927091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:49 schreef Yreal het volgende:
Elke keer een emmertje van in plaats van naar de zee dragen? ;)

Google is je vriendje
http://www.benzinga.com/e(...)-etf-pho-pio-cgw-fiw

en voeg daar aan toe http://www.ishares.com/nl(...)gh=true&locale=nl_NL

En als je liever in specifieke bedrijven investeert, kijk je simpelweg wat de holdings van de ETF's zijn en ga je die napluizen. Bereid je maar alvast voor op extreme P/E's :)
so long and thanks for all the fish
pi_142936243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Elke keer een emmertje van in plaats van naar de zee dragen? ;)

Google is je vriendje
http://www.benzinga.com/e(...)-etf-pho-pio-cgw-fiw

en voeg daar aan toe http://www.ishares.com/nl(...)gh=true&locale=nl_NL

En als je liever in specifieke bedrijven investeert, kijk je simpelweg wat de holdings van de ETF's zijn en ga je die napluizen. Bereid je maar alvast voor op extreme P/E's :)
pi_142956405
Infopakket van Binck binnen, nette map wat je krijgt. Vanavond even doornemen. :)
pi_142962245
Bij aandelen in ponden, staat alles zo wazig genoteerd. £ 4,8260, is dat dus 4.82 pond? Want op de website staat dan weer GBp 482.25. En bij koersdoelen bij de adviezen 550...

Gaat om bp. trouwens
pi_142962971
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:19 schreef Yreal het volgende:
Bij aandelen in ponden, staat alles zo wazig genoteerd. £ 4,8260, is dat dus 4.82 pond? Want op de website staat dan weer GBp 482.25. En bij koersdoelen bij de adviezen 550...

Gaat om bp. trouwens
4,8260 pond en 482,25 cent

Van Wikipedia:
quote:
Stocks are often traded in pence rather than pounds. Stock exchanges often use GBX (or GBp) to indicate that this is the case for the given stock rather than the ISO 4217 currency symbol GBP for pound sterling.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_142965431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:42 schreef Kirov het volgende:

[..]

4,8260 pond en 482,25 cent

Van Wikipedia:

[..]

pi_143097290
Iemand die tips heeft voor indexbeleggen?

Wat zijn momenteel aantrekkelijke indexen om in te investeren?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:56:46 #178
340341 Blester
Membre très utile
pi_143215612
https://www.eneco.nl/kies(...)dsewindcertificaten/

Zien jullie er brood in om hierin te investeren?
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:23:19 #179
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_143228685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:24 schreef Zolder het volgende:
Iemand die tips heeft voor indexbeleggen?

Wat zijn momenteel aantrekkelijke indexen om in te investeren?
Geen specifieke ''aantrekkelijke'' index. Persoonlijk beleg ik het liefste in een indextracker die in de grote Amerikaanse en Europese bedrijven heeft geïnvesteerd, dus bijvoorbeeld Vanguard S&P 500 en iShares MSCI Europe

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef Blester het volgende:
https://www.eneco.nl/kies(...)dsewindcertificaten/

Zien jullie er brood in om hierin te investeren?
Ik ken die certificaten verder niet, maar beleggen in een hype is meestal geen succes.
Bedankt Hans.
pi_143305691
Ik ben van plan om een beperkt deel van mijn spaargeld (10-20K) voor de lange termijn te gaan beleggen. Het is niet mijn bedoeling om veel te gaan handelen, wel zo nu en dan uiteraard. Vragen die ik nu heb zijn:
- wat is een goede / de beste plek om met een dummyaccount te oefenen?
- wat is een goede / de beste broker?
- ik ga beleggen voor dummies lezen.
- zijn er nog andere punten van aandacht waar ik rekening mee moet houden? (ja, ik besef me dat beleggen risicovol is, ik weet wat aandelen, opties, EFT's, beta's, bull, bear zijn).
...
pi_143308577
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:28 schreef Normalur het volgende:
Ik ben van plan om een beperkt deel van mijn spaargeld (10-20K) voor de lange termijn te gaan beleggen. Het is niet mijn bedoeling om veel te gaan handelen, wel zo nu en dan uiteraard. Vragen die ik nu heb zijn:
- wat is een goede / de beste plek om met een dummyaccount te oefenen?
- wat is een goede / de beste broker?
- ik ga beleggen voor dummies lezen.
- zijn er nog andere punten van aandacht waar ik rekening mee moet houden? (ja, ik besef me dat beleggen risicovol is, ik weet wat aandelen, opties, EFT's, beta's, bull, bear zijn).
Ik ben zelf ook net (paar maand terug) begonnen met beleggen.
Je zou om te oefenen het "beursspel" kunnen downloaden dit is een app voor op je telefoon waar je beleggen mee kan oefenen. (Mits je eerlijk tegen je zelf bent en geen 10K wegzet op een AEX sprinter).

Ik zit zelf bij Binck (basic,geen active) voordeel hiervan is dat je geen jaarlijkse fee betaald, echter zijn hierdoor de transactiekosten iets hoger.
Binck is sowieso een van de duurdere brokers als ik het goed heb, maar je krijgt er ook een goed platform voor terug.

Punten van aandacht? Niet bestens kopen, ja je krijgt je aandelen meteen maar tegen een niet zo scherpe prijs. Ik koop sindsdien altijd op limiet.

Momenteel posities in SBM offshore en BAM.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:51:24 #182
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143362978
Waarom is de koopprijs anders dan de actuele prijs?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 13 augustus 2014 @ 00:23:22 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143364112
En waarom niet met CFD's beginnen? Ik heb weinig kapitaal, snap het ''spel'' en snap de risico's. Als iemand mij dit nog eens goed uit legt.. :P

Wat zijn dan ook goede brokers om bij te beginnen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_143556562
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:58 schreef marsmello het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook net (paar maand terug) begonnen met beleggen.
Je zou om te oefenen het "beursspel" kunnen downloaden dit is een app voor op je telefoon waar je beleggen mee kan oefenen. (Mits je eerlijk tegen je zelf bent en geen 10K wegzet op een AEX sprinter).

Ik zit zelf bij Binck (basic,geen active) voordeel hiervan is dat je geen jaarlijkse fee betaald, echter zijn hierdoor de transactiekosten iets hoger.
Binck is sowieso een van de duurdere brokers als ik het goed heb, maar je krijgt er ook een goed platform voor terug.

Punten van aandacht? Niet bestens kopen, ja je krijgt je aandelen meteen maar tegen een niet zo scherpe prijs. Ik koop sindsdien altijd op limiet.

Momenteel posities in SBM offshore en BAM.
Zit daar veel verschil in dan? Ik koop ze vrijwel altijd bestens en nog nooit is de prijs hoger dan de te verwachte koers uitgevallen.

In hele volatiele aandelen is dat natuurlijk geen optie.
pi_143558965
Dividendrendement van gdf suez is momenteel 7.9%. Is dat niet belachelijk hoog?
pi_143559338
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:58 schreef marsmello het volgende:
Je stelt je limiet dus blijkbaar onder de laat prijs in. Het voordeel dat je noemt, geldt dan alleen als er een verkoper bereid is om z'n pakket onder die laat prijs te verkopen.

Vaak gebeurt dat niet. Dan loopt de prijs dus omhoog zonder dat je de aandelen hebt kunnen kopen. Oftewel, je krijgt gelijk met je visie, maar je profiteert er niet van. Dit kan uiterst frustrerend werken.

Wat veel beginners dan doen, is de limiet verhogen tot iets onder de nieuwe laatprijs in een poging om de aandelen alsnog te krijgen. Voor je het weet ben je een halve dag bezig met het najagen van de koers: een zinloze en energie vretende aktiviteit.
pi_143562643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:23 schreef richolio het volgende:
Wat zijn dan ook goede brokers om bij te beginnen?
Misschien kan je hier iets vinden.
pi_143584982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:23 schreef richolio het volgende:
En waarom niet met CFD's beginnen? Ik heb weinig kapitaal, snap het ''spel'' en snap de risico's. Als iemand mij dit nog eens goed uit legt.. :P
Met CFD's handel je met een hefboom effect. Het is daardoor mogelijk (en voor een beginner niet ongebruikelijk) om al je beleggings kapitaal te verliezen.

Met het kopen van aandelen is dat risico veel kleiner. Een aandeel verliest zelden alle waarde. In die gevallen waar dat wel gebeurt, zie je het bovendien vaak aankomen (Fortis, SNS, Imtech).
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:56:18 #189
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143611950
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Misschien kan je hier iets vinden.
Ah, thanks :)! Ga ik even naar kijken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:02:41 #190
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143612281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Met CFD's handel je met een hefboom effect. Het is daardoor mogelijk (en voor een beginner niet ongebruikelijk) om al je beleggings kapitaal te verliezen.

Met het kopen van aandelen is dat risico veel kleiner. Een aandeel verliest zelden alle waarde. In die gevallen waar dat wel gebeurt, zie je het bovendien vaak aankomen (Fortis, SNS, Imtech).
Dat klopt. Maar als ik nou een dag 'daghandel' tegen kleine bedragen. Kleine inzet, dus dan zal mijn verlies ook niet immens zijn, niet? Of kan mijn verlies verder oplopen dan mijn kapitaal, dus het geld dat ik erop heb gezet? Dat ik zeg maar in de ''schulden'' kan staan?

Ik heb het eens geprobeerd. Dagje vol kleine transacties. Kan je toch wel wat uithalen. En uiteraard begrijp ik dat door de leverage mijn ''eigenlijk kleine bedrag'' wel hard in de min kan gaat liggen. Vandaar de vraag of ze het bij mij kunnen claimen zou ik dat bedrag niet erop hebben staan.

Bedankt. Beleggen voor dummies aangeschaft trouwens. ;)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_143618909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:02 schreef richolio het volgende:
Dat klopt. Maar als ik nou een dag 'daghandel' tegen kleine bedragen. Kleine inzet, dus dan zal mijn verlies ook niet immens zijn, niet? Of kan mijn verlies verder oplopen dan mijn kapitaal, dus het geld dat ik erop heb gezet? Dat ik zeg maar in de ''schulden'' kan staan?
Voor CFD's moet je een margin aanhouden. Als je positie de foute kant op gaat, dan kan je broker de verliezen weghalen van je margin. Als de margin op dreigt te raken, dan liquideert de broker op een gegeven moment je positie en indien nodig al je andere posities om voldoende cash te genereren. De broker kan daar echter te laat mee zijn. Dat zal niet zo snel gebeuren, maar in zo'n geval ben je alles kwijt dat je ooit gestort hebt plus dat je een schuld hebt bij de broker. Dit is echter een direkt opeisbare schuld waarvoor de broker een incasso bureau op je af kan sturen.

(Dit laatste is natuurlijk te voorkomen door zelf je positie op tijd te liquideren, als je de procedures van de broker niet voldoende vertrouwt.)

quote:
Bedankt. Beleggen voor dummies aangeschaft trouwens. ;)
Ik denk dat het nuttig is dit eerst te lezen voor een algemeen overzicht. Beginnen met hefboom producten is geen goede start voor een belegger.

Als je in staat bent om met een bepaalde zekerheid korte termijn bewegingen van koersen te voorspellen dan kun je hefboom producten wel gebruiken. Veel beginnende beleggers denken deze vaardigheid te bezitten. Ze zijn aangemoedigd door bijvoorbeeld een boek over TA, een blog of forum deelnemers die goede resultaten claimen. Dergelijke bronnen zijn echter niet gekontroleerd door een onafhankelijke partij en vaak gedreven door een commercieel belang.

Ik geloof niet dat het mogelijk is om inzicht in toekomstige korte-termijn koersbewegingen te bezitten met voldoende zekerheid om daar winst mee te boeken. Als je denkt dergelijk inzicht wel te hebben, dan zou je jezelf verder moeten orienteren op hefboom producten. Je hebt dan een veel hoger rendement op je kennis.

Ook als je gewoon wilt gokken en je neemt daarbij bewust de verwachtte kans op verliezen, zoals in een casino, dan bieden hefboom producten meer spektakel.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:31:20 #192
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_143876358
Dus als ik 500,- euro heb.
Ik beleg in BMW of Porsche. Ik koop een paar aandelen.

Verkoop deze over 3 maanden. Heb ik dan winst of geen winst?
En van hoeveel kan ik overspringen?

500 wordt geen 3000 toch?
pi_143876588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:31 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Dus als ik 500,- euro heb.
Ik beleg in BMW of Porsche. Ik koop een paar aandelen.

Verkoop deze over 3 maanden. Heb ik dan winst of geen winst?
Als je ze over drie maanden voor meer dan ¤500 verkoopt heb je winst, als je het voor minder verkoopt heb je verlies. Als iemand met zekerheid weet welke van de twee het gaat worden, dan kan die persoon binnen de kortste keren gigantisch rijk zijn :)

quote:
En van hoeveel kan ik overspringen?

500 wordt geen 3000 toch?
Als de prijs van de aandelen verzesvoudigd, dan wel. Zo simpel is het :Y
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:40:29 #194
417037 MarokkaanseHeld
pi_143876664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je ze over drie maanden voor meer dan ¤500 verkoopt heb je winst, als je het voor minder verkoopt heb je verlies. Als iemand met zekerheid weet welke van de twee het gaat worden, dan kan die persoon binnen de kortste keren gigantisch rijk zijn :)

[..]

Als de prijs van de aandelen verzesvoudigd, dan wel. Zo simpel is het :Y
Dank mijn vriend.
Ben je er zelf aan begonnen? Zo ja, met hoeveel ongeveer en heb je winst/verlies gemaakt?
pi_143876743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:40 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Dank mijn vriend.
Ben je er zelf aan begonnen? Zo ja, met hoeveel ongeveer en heb je winst/verlies gemaakt?
Op dit moment niks belegd, omdat naar mijn mening de markt overgewaardeerd is. Heb de afgelopen twee jaar wel wat belegd en daar een mooi bedrag aan over gehouden :)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:44:37 #196
417037 MarokkaanseHeld
pi_143876805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Op dit moment niks belegd, omdat naar mijn mening de markt overgewaardeerd is. Heb de afgelopen twee jaar wel wat belegd en daar een mooi bedrag aan over gehouden :)
Oke, laat het mij weten wanneer je gaat beleggen.
Misschien kunnen we samen op wat beleggen.

Lekker in een terassetje, of ergens in Spanje.
Achter ons laptoppetje.
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:53:46 #197
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144255160
Ik ben ongelooflijk ongeduldig.
Dus:
Heb 10.000 e om mee te spelen

en nu?

Robeco, Binck? Op mijzelf? En dan wil je zelf alleen een AH holding ofzo, kan dat ookk zonder tussenpersoon?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144336067
Domme vraag misschien, maar vind het antwoord nergens in de documentatie van Binckbank:
heb bij m'n overzicht dividenden staan van ETF's die ik inmiddels verkocht heb, als "ongerealiseerd rendement". Wat moet ik dan doen om daar "gerealiseerd rendement" van te maken?
pi_144336363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik ben ongelooflijk ongeduldig.
Dus:
Heb 10.000 e om mee te spelen

en nu?

Robeco, Binck? Op mijzelf? En dan wil je zelf alleen een AH holding ofzo, kan dat ookk zonder tussenpersoon?
ah holding? Ahold?
pi_144349686
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:45 schreef meth1745 het volgende:
Domme vraag misschien, maar vind het antwoord nergens in de documentatie van Binckbank:
heb bij m'n overzicht dividenden staan van ETF's die ik inmiddels verkocht heb, als "ongerealiseerd rendement". Wat moet ik dan doen om daar "gerealiseerd rendement" van te maken?
Die moeten nog worden uitgekeerd.
Dat gebeurd automatisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')