abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137960107
quote:
Ahold heeft aangekondigd een omgekeerde aandelensplitsing uit te voeren.

Voor elke 13 aandelen Ahold die u op 28 maart voorbeurs in portefeuille heeft, krijgt u 12 nieuwe aandelen terug. Daarnaast ontvangt u EUR 1,14 per nieuw aandeel. Eventuele fracties, een aantal overgebleven aandelen dat geen veelvoud meer is van 13, worden geldelijk afgewikkeld.

Opties op Ahold zullen met de Ratio methode worden aangepast. De verwachtte betaalbaarstellingsdatum is 3 april 2014.
Eh. ik heb er 4 :') . Einde Ahold positie dus?
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:00:24 #52
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_137974136
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eh. ik heb er 4 :') . Einde Ahold positie dus?
Wat moet je nou met 4 aandelen? :')
pi_137974591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:00 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Hij belegt met name wegens de gratis koffie op de aandeelhoudersvergaderingen vermoed ik.
pi_137976942
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Hij belegt met name wegens de gratis koffie op de aandeelhoudersvergaderingen vermoed ik.
Goede reden wel, jammer van het rendement :s) .
pi_137978890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:00 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Was net begonnen, had nog 200 euro transactie tegoed en wilden gewoon voor een klein bedragje kijken wat er gebeurde... :P
pi_137978941
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Gratis koffie _O_
pi_138007120
Weet iemand hoe je bij binck kan zien tegen welke koers je de aandelen hebt gekocht :?
Mijn portefeuille is net overgegaan van rabo naar Binck maar ik zie mijn aankoopkoers/prijs niet terug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_138007683
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand hoe je bij binck kan zien tegen welke koers je de aandelen hebt gekocht :?
Mijn portefeuille is net overgegaan van rabo naar Binck maar ik zie mijn aankoopkoers/prijs niet terug.
Staat toch historische koers in het overzicht? Dus historische prijs per aandeel/derivaat etc. Zit overigens transactiekosten en spread in verwerkt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_138007947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Staat toch historische koers in het overzicht? Dus historische prijs per aandeel/derivaat etc. Zit overigens transactiekosten en spread in verwerkt.
Daarmee sta ik op ¤-72 terwijl ik ze toch echt op 96% gekocht heb en ze nu op 107% staan.

Ik gok dan maar dat dat met de overboeking te maken heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_138008030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daarmee sta ik op ¤-72 terwijl ik ze toch echt op 96% gekocht heb en ze nu op 107% staan.

Historische koers kan toch niet negatief zijn? Het is geen rendement maar de aanschafprijs minus transactiekosten. Staat in de kolom naast rendement als ik het mij goed herinner (in mijn portefeuille). Hoe het zit met die overboeking weet ik niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:03:02 #61
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_138012087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Komt denk ik doordat Binck de koersen op dat moment neemt (zij weten niet tegen welke koers jij hebt aangekocht). Gewoon een mailtje sturen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:31:00 #62
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_138014715
Heeft iemand van jullie ervaring met opties handelen bij Lynx? Ik heb een vraag over de interface die ik niet in de handleiding kan vinden.

Ik heb vandaag voor het eerst opties geschreven (calls op een bestaande positie verkocht) en nou staan die opties in mijn portefeuille bij met een grote negatieve waarde. Ik bezit er -3, en "ongerealiseerde winst/verlies" is dus een aardig verlies. Ik heb wel de premie netjes als cash bijgeschreven gekregen. Maar minder dan dat verlies. Dat betekent dat mijn "totale waarde" nu opeens een stukkie lager uitkomt dan ie zou moeten zijn.

Niet dat dat erg is, maar ik vraag me af wat het nut is van "die opties in mijn totaalbedrag mee laten tellen." Want mocht de strike price niet gehaald worden, dan verdwijnen ze toch? (Gaat dat dan overigens automatisch?) Dan zou dat negatieve bedrag dus wegvallen, en loop ik weg met de premie (wat ook mijn bedoeling was, natuurlijk.)

Ik snap dat ze die opties ergens moeten weergeven, maar ik vraag me dus af waarom er zo'n groot negatief bedrag bij weergegeven staat. Voor zover ik weet sta ik in principe geen min, ik loop alleen kans op extra plus mis.

Ik hoop dat iemand anders ook Lynx heeft en me wijzer kan maken!
pi_138030846
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:31 schreef BliepTuut het volgende:
Ik snap dat ze die opties ergens moeten weergeven, maar ik vraag me dus af waarom er zo'n groot negatief bedrag bij weergegeven staat. Voor zover ik weet sta ik in principe geen min, ik loop alleen kans op extra plus mis.
Ik heb IB, maar je beschrijving is niet gedetailleerd genoeg om er wijs uit te worden. Als je een gericht antwoord wilt, zou je even een screen shot kunnen maken.

Ook bovenstaande quote is niet helemaal duidelijk. Heb je een berekening gemaakt waaruit blijkt dat je positie in de plus zou moeten staan ? Of stel je dat een geschreven call optie nooit in de min zou kunnen staan ?

Dat laatste is in ieder geval onjuist. Een geschreven call optie kan in de min staan. Sterker nog: dit is de meest riskante positie, omdat je verlies in principe onbeperkt is wanneer de koers van het onderliggende aandeel explodeert.
pi_138071040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 04:58 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb IB, maar je beschrijving is niet gedetailleerd genoeg om er wijs uit te worden. Als je een gericht antwoord wilt, zou je even een screen shot kunnen maken.

Ook bovenstaande quote is niet helemaal duidelijk. Heb je een berekening gemaakt waaruit blijkt dat je positie in de plus zou moeten staan ? Of stel je dat een geschreven call optie nooit in de min zou kunnen staan ?

Dat laatste is in ieder geval onjuist. Een geschreven call optie kan in de min staan. Sterker nog: dit is de meest riskante positie, omdat je verlies in principe onbeperkt is wanneer de koers van het onderliggende aandeel explodeert.
Hij heeft geschreven op een bestaande positie. enige risico dat hij loopt is dat hij de aandelen die hij al heeft moet leveren toch? Onbeperkt is het alleen wanneer hij de onderliggende aandelen (nog) niet in bezit heeft.
pi_138075645
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:34 schreef 81Renrew het volgende:
Hij heeft geschreven op een bestaande positie. enige risico dat hij loopt is dat hij de aandelen die hij al heeft moet leveren toch? Onbeperkt is het alleen wanneer hij de onderliggende aandelen (nog) niet in bezit heeft.
Klopt. Ik had over die opmerking over de bestaande positie heen gelezen.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:04:37 #66
419930 BliepTuut
pi_138080650
Vandaag lijkt er wat veranderd te zijn (gisteren niet gekeken) en nu is alleen de marktwaarde nog dikke min. Bij winst & verlies staat nu niet meer de hele bak, maar alleen nog maar een minuscuul verliesje wat gewoon de transactiekosten zijn. Maar de negatieve marktwaarde blijft er bij staan en blijft meetellen in mijn totale portfolio-waarde, wat dus mijn oorspronkelijke verbazing was.

Eigenlijk is mijn vraag dus nu alleen nog maar: verdwijnen die calls automatisch als de expiry datum voorbij is? Zo ja, dan zal hun waarde me worst wezen. Ik begrijp ook eigenlijk wel dat er een waarde genoemd staat, omdat ik in principe ook weer calls kan terugkopen mochten ze goedkoper worden. In dat geval houd ik netto winst over, en winst is alleen mogelijk als iets een waarde heeft. Vandaar de huidige min-waarde. Maar omdat ik het niet verwachtte, "schrok" ik een beetje van de plotse min op mijn totale waarde.

Mocht iemand met Lynx-opties-ervaring me kunnen vertellen of ik gelijk heb of niet, dan zou me dat veel "lap, stel nou dat ik gewoon iets verkeerds aangeklikt heb" gepeins besparen.

Ik heb:

Effect:
ARAY (Nasdaq) Jun 20 2014 $11 CALL
Positie:
-3 (zoveel als ik er verkocht heb in de min)
Laatste:
0.65C (ik heb voor 0.65 verkocht, C betekent dat de beurs dicht is)
Gem. Prijs:
0.626 (transactiekosten er in mee verwerkt)
Marktwaarde:
-$195 (min niet triviaal, dus)
W&V dag
$0 (hah, gisteren stond hier nog hetzelfde als marktwaarde)
W&V ongerealiseerd
-$7 (alleen maar de transactiekosten, gisteren stond hier nog heel de marktwaarde)
pi_138103705
quote:
5s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:04 schreef BliepTuut het volgende:
Eigenlijk is mijn vraag dus nu alleen nog maar: verdwijnen die calls automatisch als de expiry datum voorbij is? Zo ja, dan zal hun waarde me worst wezen. Ik begrijp ook eigenlijk wel dat er een waarde genoemd staat, omdat ik in principe ook weer calls kan terugkopen mochten ze goedkoper worden.
Ok, ik geloof dat ik nu je vraag begrijp. Als het aandeel de strike price niet overschrijdt op de expiry date dan verdwijnen de calls inderdaad. Er zijn dan geen consequenties voor je portfolio.

Lynx/IB geeft domweg je posities weer aan de hand van de huidige koersen. De posities worden dus niet in verband met elkaar geanalyseerd. Ook wordt er niet vooruitgekeken wat posities in de toekomst zullen betekenen.

Laten we even aannemen dat de strike price nooit bereikt zal worden. De call heeft dan dus geen waarde, alleen weet de markt dat nu nog niet. Als het onderliggende aandeel echter stijgt, dan wordt de kans dat de strike price bereikt wordt steeds hoger. Hierdoor krijgt de call meer waarde en jouw positie dus minder. Je zult zien dat naarmate de expiry date dichterbij komt, de call weer in waarde gaat dalen. De kans wordt met de dag immers lager dat de strike price nog bereikt gaat worden.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:08:00 #68
419930 BliepTuut
pi_138106395
Bedankt - ik wou dat even opgehelderd hebben voor ik meer calls op andere posities ging schrijven.
pi_138106561
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:08 schreef BliepTuut het volgende:
Bedankt - ik wou dat even opgehelderd hebben voor ik meer calls op andere posities ging schrijven.
Wat is eigenlijk je achterliggende strategie hierbij? Met covered calls geef je steeds de koerswinsten (vanaf een bepaalde waarde) op de onderliggende aandelen weg. Als je een stockpicker bent, dan heb je deze koerswinsten echter wel nodig om de verliezers in je portfolio te compenseren. Of koop je ook put-opties om koersdalingen af te kappen?
  maandag 24 maart 2014 @ 16:30:07 #70
419930 BliepTuut
pi_138118793
De strategie is dat ik met 16% al blij ben, eigenlijk. Puts wil ik pas gaan doen als ik ook echt al meer winst sta. De calls zijn ook niet op de hele positie, maar slechts op een deel. Zo neem ik rendement bij stilte, maar (nog steeds een deel) winst bij stijging omdat ik een deel niet als onderpand voor calls hoef te bewaren.

Bovendien vind ik verkopen voor $11 ook geen straf. 16% in 3 maanden als je de premie meerekent!
  zondag 30 maart 2014 @ 12:16:09 #71
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_138323112
goed topic :)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_138472969
Ik heb aandelen van BAM, en ik heb zojuist aandelen bijgekocht met bij limiet: 4,250. Wordt dit pakketje aandelen dan verkocht wanneer die 4,250 aantikt? Want ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan. :'( ik wil gewoon dat deze aandelen doorlopen aangezien ik verwacht dat het aandeel op termijn (veel) hoger komt te staan.

Edit: de huidige prijs ligt iig al hoger, het aandeel staat nu op ongeveer 4,265.
pi_138535166
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb aandelen van BAM, en ik heb zojuist aandelen bijgekocht met bij limiet: 4,250. Wordt dit pakketje aandelen dan verkocht wanneer die 4,250 aantikt? Want ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan. :'( ik wil gewoon dat deze aandelen doorlopen aangezien ik verwacht dat het aandeel op termijn (veel) hoger komt te staan.

Edit: de huidige prijs ligt iig al hoger, het aandeel staat nu op ongeveer 4,265.
Maximale aanschafprijs

Is toch redelijk basis kennis
Eerst denken, dan typen
pi_138542440
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:13 schreef Piger het volgende:

[..]

Maximale aanschafprijs

Is toch redelijk basis kennis

Ik dacht zelf namelijk dat ie dat punt nog niet had bereikt, vandaar mijn verwarring. Achteraf was het inderdaad geen slimme vraag. :'(
pi_138661468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:03 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Komt denk ik doordat Binck de koersen op dat moment neemt (zij weten niet tegen welke koers jij hebt aangekocht). Gewoon een mailtje sturen.
Klopt dat was het. Weet iemand trouwens hoelang dat transactie tegoed van binck geldig is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')