abonnement Unibet Coolblue
pi_136569927
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Joh, kneust. :')

Alsof die andere user het letterlijk zo bedoelde.
Dat bedoel ik ook niet :|W

Laat maar, heb het gevoel dat je hersendood bent met je effectbejag
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_136571682
Rustig maar, ietsje meer ontopic mag ook.
pi_136572660
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:54 schreef OetkerBreda het volgende:
Ben uiteindelijk via de universiteit in aanraking gekomen van een beleggingsclubje. Hier heb ik uiteindelijk een x bedrag kunnen storten met een aantal andere studenten. Nu hebben we een groot portfolio en kunnen dus gezamenlijk aan de slag. Ik zit nu een beetje de beurs te analyseren, het nieuws te volgen etc en kwam erachter dat Pharming de laatste jaren wel behoorlijk achteruit is gegaan van ¤300 naar ¤0,20 ofzo.

Maar het valt me ook op dat het de laatste maand aan het klimmen is en volgens mij komt dit door een goedgekeurd medicijn Ruconest in Israël. Best goed nieuws lijkt me, zeker omdat het Amerikaanse Food and Drug Administration in april een mogelijke goedkeuring geeft over Ruconest. Kortom, bij een goedkeuring verwacht ik dat dit aandeel een kleine boost krijgt. Dit zal ons eerste aandeel worden,
De stijging van Pharming is niet gebaseerd op de goedkeuring van Ruconest, maar op hoop en vertrouwen. Het grootste deel van de stijging is van mensen die denken snel rijk te kunnen worden en denken dat het weer naar ¤300 gaat. Deze kunnen nog heel lang wachten hiervoor. Verder is er tijdens de stijging geen nieuw nieuws naar buiten gekomen en de CEO heeft dit zelf onlangs nog bevestigd.
pi_136618353
Vandaag is er ex-dividend van RDS. Vrijdag wordt het dividend aangekondigd, maar wat gebeurt er dan? Ik heb aandelen Shell en krijg dividend, maar komt dit dan automatisch bij mijn vermogen of moet ik nog iets doen?
Ik zit trouwens bij Binck.
pi_136621380
En als we toch bij shell en binck zitten...

Hoe zou ik me aan kunnen melden voor het krijgen van bonusaandelen ipv cash dividend?

En in het algemeen, hoe kan ik mij op binck aanmelden voor een ava?
pi_136941794
Een hele simpele vraag .. de grafieken van de rendementen zoals die op de sites van fondsbeheerders en Morningstar e.d. staan, zijn die inclusief de TER (total expense ratio)?
Dag iedereen.
pi_136962342
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:25 schreef Yreal het volgende:
En als we toch bij shell en binck zitten...

Hoe zou ik me aan kunnen melden voor het krijgen van bonusaandelen ipv cash dividend?

En in het algemeen, hoe kan ik mij op binck aanmelden voor een ava?
Ik heb een mail gekregen over dividend. Bij je portemonnee staat onder je gewone aandelen een vak met dividend. Links daarvan klik je op de ster en vervolgens "wijzigen keuze". Daar kan je aangeven of je cash of bonusaandelen wil.

En ik ben ook wel benieuwd hoe je je kan aanmelden voor een ava, volgens mij zou je dan Binck zelf moeten bellen.
pi_136963319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:04 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Een hele simpele vraag .. de grafieken van de rendementen zoals die op de sites van fondsbeheerders en Morningstar e.d. staan, zijn die inclusief de TER (total expense ratio)?
Goeie vraag. Volgens mij verschilt dat per site hoe ze dat doen. (misleidend dus)
pi_136963579
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:04 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Een hele simpele vraag .. de grafieken van de rendementen zoals die op de sites van fondsbeheerders en Morningstar e.d. staan, zijn die inclusief de TER (total expense ratio)?
Die van Morningstar in ieder geval wel ...

Total Return

Expressed in percentage terms, Morningstar's calculation of total return is determined by taking the change in price, reinvesting, if applicable, all income and capital gains distributions during the period, and dividing by the starting price.

Unless otherwise noted, Morningstar does not adjust total returns for sales charges (such as front-end loads, deferred loads, and redemption fees), preferring to give a clearer picture of performance. Total returns do account for the expense ratio, which includes management, administrative, 12b-1 fees, and other costs that are taken out of assets. Total returns for periods longer than one year are expressed in terms of compounded average annual returns (also known as geometric total returns), affording a more meaningful picture of fund performance than nonannualized figures.


Bron: http://www.morningstar.com/InvGlossary/total-return.aspx
pi_136965906
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:20 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik heb een mail gekregen over dividend. Bij je portemonnee staat onder je gewone aandelen een vak met dividend. Links daarvan klik je op de ster en vervolgens "wijzigen keuze". Daar kan je aangeven of je cash of bonusaandelen wil.

En ik ben ook wel benieuwd hoe je je kan aanmelden voor een ava, volgens mij zou je dan Binck zelf moeten bellen.
Ava kan via adminstratieve opdrachten
pi_137573784
En ik heb weer een aandeel gevonden waar ik nog nooit goed naar heb gekeken: Unibail-Rodamco. Wat is dit voor een aandeel en hoe kunnen zij zo'n hoge dividend uitkeren?
Is dit een aandeel die je in je portemonnee moet hebben of is het meer een speculatief aandeel?

En dan nog een vraag: hoe kunnen zij in 2012 meer winst hebben gemaakt dan omzet?
pi_137575124
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:04 schreef DrSnuggle het volgende:
En ik heb weer een aandeel gevonden waar ik nog nooit goed naar heb gekeken: Unibail-Rodamco. Wat is dit voor een aandeel en hoe kunnen zij zo'n hoge dividend uitkeren?
Is dit een aandeel die je in je portemonnee moet hebben of is het meer een speculatief aandeel?
Vanwege hele hoge marges. Kapitaalstructuur zal wel optimaal zijn, en je kan niet alles investeren. Dus keren ze veel uit.
quote:
En dan nog een vraag: hoe kunnen zij in 2012 meer winst hebben gemaakt dan omzet?
In 2010 bedoel je? Herwaarderen van assets. NI is wat minder informatief daardoor.
pi_137616359
DrSnuggle, hoezo keren ze een hoge dividend uit? Ze hebben een dividend yield van ongeveer 4%. Dat noem ik niet hoog of laag.
pi_137759318
Wat is een goede app om de markten 'n beetje te volgen?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:24:47 #40
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137761047
http://www.iex.nl/content/IEXApp.aspx

Zelf niet getest, maar de normale versie geeft wel een aardig overzicht.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_137777428
Op de ipad/laptop open ik meteen one.iex.nl. Real life koersen, het laatste nieuws en tweets van bekende beursgasten.
pi_137777548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:13 schreef dieselnoi het volgende:
DrSnuggle, hoezo keren ze een hoge dividend uit? Ze hebben een dividend yield van ongeveer 4%. Dat noem ik niet hoog of laag.
Ik zat te kijken naar dividend per aandeel, en die zit/zat op ongeveer 20 per aandeel, bij een koers van 200. Maar daar zal ik wel verkeerd gekeken hebben vermoed ik. Was op de site van beursgorillas
pi_137789992
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik zat te kijken naar dividend per aandeel, en die zit/zat op ongeveer 20 per aandeel, bij een koers van 200. Maar daar zal ik wel verkeerd gekeken hebben vermoed ik. Was op de site van beursgorillas
Ik snap de verwarring als je naar de dividend geschiedenis van beursgorilla kijk.

Maar volgens hun financieele resultaten van 2013 hebben ze het toch echt over een dividend van 8.9 euro per aandeel voor 2013 en dus met de huidige koers is dat ongeveer 4.5% rendement. Overigens wil je juist niet dat een bedrijf dividend uitkeert
  zondag 16 maart 2014 @ 16:37:20 #44
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_137803782
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 03:03 schreef dieselnoi het volgende:
. Overigens wil je juist niet dat een bedrijf dividend uitkeert
Ik snap hem niet.
pi_137831217
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:37 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik snap hem niet.
Ik denk dat hij bedoelt dat je niet wilt dat een bedrijf (teveel) dividend uitbetaald, aangezien ze dat geld niet meer kunnen investeren in het bedrijf en dus de groei remt. Wanneer een bedrijf veel dividend uitkeert moet je dus ook even goed kijken of dit wel zo slim is.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137831421
Bij Unibail zou ik mij dat misschien kunnen voorstellen. Ik ben heel voorzichtig bij aandelen als Unibail of Wereldhave aangezien in mijn visie de shopping centres steeds meer zal verdwijnen.
Zou dat een rede zijn om veel dividend uit te keren, aangezien Unibail geen nieuwe shopping centres kan/gaat bouwen en zich nu meer bezig houdt met het renoveren van bestaande shopping centres, waardoor er meer geld over blijft voor dividend?
pi_137894046
Iemand enig idee hoe de aan-/verkoop van Comgest Growth Europe verloopt?
Ik heb zondag een order ingelegd en deze is nog steeds niet uitgevoerd.
De NAV van vandaag of gisteren kan ik ook nergens terugvinden en annuleren van de order gaat niet.

Iemand enig idee?
Dag iedereen.
pi_137896135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:59 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Iemand enig idee hoe de aan-/verkoop van Comgest Growth Europe verloopt?
Ik heb zondag een order ingelegd en deze is nog steeds niet uitgevoerd.
De NAV van vandaag of gisteren kan ik ook nergens terugvinden en annuleren van de order gaat niet.

Iemand enig idee?
Duurt meerdere dagen. Bij mij was dat volgens mij ook echt een week. Verkoop hetzelfde.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137897603
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:45 schreef ssebass het volgende:

[..]

Duurt meerdere dagen. Bij mij was dat volgens mij ook echt een week. Verkoop hetzelfde.
Ok, bedankt. Inspelen op de actualiteit is er met dit fonds dus niet bij. :')
Dag iedereen.
pi_137899232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:18 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Ok, bedankt. Inspelen op de actualiteit is er met dit fonds dus niet bij. :')
Nee daar zijn fondsen niet geschikt voor. Kun je beter etfs doen of iets dergelijks.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')