quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:03 schreef mar10510 het volgende:
goed de nespresso is niet voor mij weggelegd dat weten we nu
maar van espresso hou ik wel... meestal voor 1 of 2 personen...
kortom een espressopotje kopen (zo een italiaans ding die je op je fornuis zet)
maar..... ze zijn er van 1,2,3,4,etc kopjes.... ik dacht zelf een te kopen van 2 kopjes...
MOET je dan altijd 2 kopjes maken of kun je iets minder water erin doen en dan 1 kopje maken (of bouwt het dan niet genoeg druk op en werkt het dan niet?)
als ik er een koop voor 1 kopje en we willen samen een.... heeft de ene hem al op voor de andere hem uberhaupt heeft....
bij de hema is er als het goed is ook 1, niet duur... maar wel meteen voor best veel kopjes :S
Ik noem die potjes sinds jaar en dag een percolatorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef mar10510 het volgende:
[..]
nee...
http://m.koffieofthee.net/koffie/machines/verschil.html..tada haha
ligt eraan wat jij espresso vind, die spuitkoffie met die druk... ja maar de originele espressos zoals je ze in ieder italiaans huis krijgt komen toch echt uit zo een moka espresso potje hoorquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:36 schreef Yngwie het volgende:
Idioot bedrag? Zelfs de originele Bialetti's zijn maar 2 tientjes of zo, da's toch niet heel duur?
Overigens heb je voor "echte" espresso echt wel een ander apparaat nodig, zo'n potje genereert niet genoeg waterdruk.
Moet er inderdaad een beetje handigheid in krijgen om de perfecte kop eruit te krijgen. Oefening baart kunst. Vooral luisteren heb ik geleerd intussen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:55 schreef virl3 het volgende:
Je moet die dingen als 't water kookt gelijk van 't fornuis halen iig, anders is de koffie veel te bitter is mijn ervaring..
Hoezo? Beetje royal sadness dit. Wat is er mis met een schepje?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik haak even aan. Iemand een idee waar ik een mokka-potje dispenser in Nederland kan kopen? Ben dat geknoei met schepjes beetje zat.
Deze dus: http://heroswelcome.com/Dosacaffe-Espresso-Dispenser.html
Wat er mis is met een schepje is dat het er bij mij altijd naast valt. Dat is er mis met een schepje. Dit apparaat is heel fijn, vrienden van mij hebben er ook een. Maar die komt helaas uit Italië.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Beetje royal sadness dit. Wat is er mis met een schepje?
Dan is er niets mis met het schepje, maar met diegene die het schepje bedient. Jijzelf dus. Hand-oog coordinatie trainingen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat er mis is met een schepje is dat het er bij mij altijd naast valt. Dat is er mis met een schepje. Dit apparaat is heel fijn, vrienden van mij hebben er ook een. Maar die komt helaas uit Italië.
Goed idee, zal ik doen. Maar in de tussentijd zou ik graag zo'n apparaat hebben. Dus als je niet weet waar het in Nederland te koop is, hoef je niet meer te reageren volgens mij.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is er niets mis met het schepje, maar met diegene die het schepje bedient. Jijzelf dus. Hand-oog coordinatie trainingen?
Een moka maakt geen espresso.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:26 schreef mar10510 het volgende:
ik wil ook geen koffie.... ik wil espresso...
Of je kunt gewoon leren met het schepje om te gaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Goed idee, zal ik doen. Maar in de tussentijd zou ik graag zo'n apparaat hebben. Dus als je niet weet waar het in Nederland te koop is, hoef je niet meer te reageren volgens mij.
grappig dat dit ding in italie en op vele andere plekken een espressopot genoemd wordt dan....quote:
Is inderdaad 'grappig', maar desalniettemin maakt een moka geen espresso..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:35 schreef mar10510 het volgende:
[..]
grappig dat dit ding in italie en op vele andere plekken een espressopot genoemd wordt dan....
Tja een internetforum is per definitie een plaats om discussies te voeren dus helaas.quote:ooit is er toch echt espresso ontworpen zonder al die luxueuse machines hoor! en daarvan wil ik er geen een in mijn keuken
[quote]
Er is feitelijk juist nooit een espresso ontworpen zonder machines![]()
[quote]dus moet nu gewoon puzzelen in bonen, als je daar geen tips in hebt dan prima maar ga geen discussies beginnen
quote:hoe we het ook willen noemen, de koffie uit zo'n geval die uiteindelijk via het filter de koffie omhoog werkt vind ik lekker.....
Kom op zeg, omdat iemand aangeeft dat je een onjuiste benaming/voorstelling van de koffie gebruikt voel je je aangevallen? Het was meer een poging om je te behoeden voor de teleurstelling van een moka als je daadwerkelijk espresso zou willen maken.quote:duidelijk genoeg zo jeetje wat zijn we allemaal aanvallend hier!!
Welkom op internetquote:en inderdaad als iemand een dispenser wil, wil die een dispenser... waarom!omdat die het schepje niet meer wil... waarom? omdat het kan ...
Omdat het kan. Dat is werkelijk ook de enige reden. Niet omdat iemand niet met een schepje om kan gaan. Polio? Zijn je vingers eraf geflikkerd?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:35 schreef mar10510 het volgende:
[..]
en inderdaad als iemand een dispenser wil, wil die een dispenser... waarom!omdat die het schepje niet meer wil... waarom? omdat het kan ...
Beiden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het kan. Dat is werkelijk ook de enige reden. Niet omdat iemand niet met een schepje om kan gaan. Polio? Zijn je vingers eraf geflikkerd?
oandepietrieten.nlquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Beiden.Goed dat je mij er aan herinnert! Ik zoek ook nog een rietje om mijn koffie mee te drinken. Iemand een tip voor een leuke rietjeswinkel?
och jee wat vervelend hahaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Beiden.Goed dat je mij er aan herinnert! Ik zoek ook nog een rietje om mijn koffie mee te drinken. Iemand een tip voor een leuke rietjeswinkel?
Jup, maar het is een apart apparaat speciaal voor van die bialetti-potjes. Die vult het bakje automatisch ongeacht welke maat potje je gebruikt. Het is ook niet de dispenser die hierboven is aangedragen (nog dank daarvoor).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:36 schreef mar10510 het volgende:
[..]
och jee wat vervelend haha
xenos al gecheckt inmiddels?? dat is de enige met leuke bijzonderheden in assortiment en vrij bereikbaar
http://www.koopkeus.nl/a/(...)je/lijst_product.htmquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |