Ja, een mooie in dit topic Snoops.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:58 schreef snoopy het volgende:
Kwam toevallig net dit linkje tegen:
http://www.evabronsveld.n(...)_Goed_gedaan%21.html
Goed stuk, snoopy!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:58 schreef snoopy het volgende:
Ik heb van haar de opvoedkalender thuis staan. Staan ook hele fijne tips op.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:58 schreef snoopy het volgende:
ja, zij schrijft fijn vind ik, zonder een al te opgeheven vingertje of iets. Constateringen en wat je er verder mee doet is aan jou. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de stukken van kiind bijvoorbeeld me daarom niet helemaal liggen. Je krijgt er het gevoel van dat je je kind onherstelbaar beschadigt als je eens goedzo zegtquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb van haar de opvoedkalender thuis staan. Staan ook hele fijne tips op.
http://www.evabronsveld.n(...)/Opvoedkalender.html
Ik voel dat eigenlijk zelden zo, moet ik zeggen. Ik haal overal de tips en adviezen uit waar ik iets mee kan, en de rest schuif ik aan de kant. Ik vind het zo negatief, dwingend en beschuldigend. Je doet toch gewoon, net als veruit de meeste ouders, je stinkende best om je kinderen goed en fijn op te voeden?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, precies dat. Het is een vrijblijvende suggestie ipv een bijna dwingende beschuldigende vinger.
Mwah, ik lig er zelden wakker van en ik haal ook gewoon eruit wat me zint en de rest laat ik liggen. Ik word er ook niet meer of minder zeker van als ik zo'n blogje lees. Maar toch valt het me op dat de stukjes van kiind een andere intonatie hebben. Ik noem kiind als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk ook tal andere voorbeelden en kiind heeft ook stukjes staan waar ik dat weer niet in terugzie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik voel dat eigenlijk zelden zo, moet ik zeggen. Ik haal overal de tips en adviezen uit waar ik iets mee kan, en de rest schuif ik aan de kant. Ik vind het zo negatief, dwingend en beschuldigend. Je doet toch gewoon, net als veruit de meeste ouders, je stinkende best om je kinderen goed en fijn op te voeden?
Het komt denk ik omdat het heel erg afkeurend voelt tov alles wat niet is wat zij zo voor staan. En dat voelt enorm onprettig omdat ze tegelijkertijd doen alsof hun manier de enige juist is. Het is geen suggestie zeg maar.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik voel dat eigenlijk zelden zo, moet ik zeggen. Ik haal overal de tips en adviezen uit waar ik iets mee kan, en de rest schuif ik aan de kant. Ik vind het zo negatief, dwingend en beschuldigend. Je doet toch gewoon, net als veruit de meeste ouders, je stinkende best om je kinderen goed en fijn op te voeden?
Lurker meldt!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:55 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier meelezen maar niet 'durven' te posten omdat zij het gevoel krijgen te falen in hun opvoeding. Jammer.
Mooi linkje over betekenisvolle complimenten geven.
Zelfs ik heb dat soms, en ik ben een fervent aanhanger van hun gedachtengoed, zeg maar. Maar je hebt er mensen tussen die erg fanatiek zijn, en ook die mensen schrijven stukjes voor Kiind. Helaas. Wel jammer, want ze zeggen best zinnige dingen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het komt denk ik omdat het heel erg afkeurend voelt tov alles wat niet is wat zij zo voor staan. En dat voelt enorm onprettig omdat ze tegelijkertijd doen alsof hun manier de enige juist is. Het is geen suggestie zeg maar.
en waar basseer je dat op? Ik kreeg namelijk dat gevoel sterk door jouw opmerking over onopgevoede kinderen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:55 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier meelezen maar niet 'durven' te posten omdat zij het gevoel krijgen te falen in hun opvoeding. Jammer.
Mooi linkje over betekenisvolle complimenten geven.
omdat ze papa niet willen storen bij het vlees snijden?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:58 schreef Luigi het volgende:
Waarom zijn dit soort topics ook bijna altijd vrouwen topics, vraag ik me af...?
Al dat gepraat over systemen, methodieken, belonen of straffen... Bijna altijd wordt dat gedomineerd door vrouwen lijkt het?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat ze papa niet willen storen bij het vlees snijden?
Ik denk dat het veel mannen niet uitmaakt zolang ze er zelf maar geen last van hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:58 schreef Luigi het volgende:
Waarom zijn dit soort topics ook bijna altijd vrouwen topics, vraag ik me af...?
En waarom is 99% van de posters in OUD vrouw?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Omdat 99% van de posters in OUD vrouw is?
Gezien dequote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
En waarom is 99% van de posters in OUD vrouw?
Ik probeerde naar een verband toe te werken iddquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:23 schreef snoopy het volgende:
Waarom zijn de meeste onderwijzers in het basisonderwijs vrouwen?
Ik denk dat mannen algemeen gesproken iets meer zijn van gewoon doen ipv er oeverloos over praten en ook wat minder onzeker zijn op dit gebied.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:58 schreef Luigi het volgende:
Al dat gepraat over systemen, methodieken, belonen of straffen... Bijna altijd wordt dat gedomineerd door vrouwen lijkt het?
Dit begreep ik ook niet goed. Ik heb net even teruggelezen, maar ik zie maar drie posts over al dan niet opgevoede kinderenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en waar basseer je dat op? Ik kreeg namelijk dat gevoel sterk door jouw opmerking over onopgevoede kinderen.
Ik merk dat het me erg kwaad maakte. Helemaal omdat het ook de reactie was van zijn juf. Onwil, onopgevoed, blabla faalkind. En ik vraag me dan af hoeveel kinderen (jongens!) er nu niet gezien worden en er door dit systeem al helemaal niet meer gehoord gaan worden.
En ja, is mijn emotie en ik weet hoe het werkt. En het was vast niet persoonlijk. Maar samen met de stuurlui opmerking was ik wel getergd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |