abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136581704
Kwam toevallig net dit linkje tegen:
http://www.evabronsveld.n(...)_Goed_gedaan%21.html
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:09:42 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136582058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:58 schreef snoopy het volgende:
Ja, een mooie in dit topic Snoops.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 12:15:53 #203
5428 crew  miss_sly
pi_136582295
quote:
Goed stuk, snoopy!

Troel, kun je dergelijke stukken en eventueel onderzoeken niet meenemen naar school om hun voornemen op PBS over te stappen nog eens te bespreken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:57:29 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136583524
quote:
Ik heb van haar de opvoedkalender thuis staan. Staan ook hele fijne tips op. :Y
http://www.evabronsveld.n(...)/Opvoedkalender.html
pi_136585164
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb van haar de opvoedkalender thuis staan. Staan ook hele fijne tips op. :Y
http://www.evabronsveld.n(...)/Opvoedkalender.html
ja, zij schrijft fijn vind ik, zonder een al te opgeheven vingertje of iets. Constateringen en wat je er verder mee doet is aan jou. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de stukken van kiind bijvoorbeeld me daarom niet helemaal liggen. Je krijgt er het gevoel van dat je je kind onherstelbaar beschadigt als je eens goedzo zegt :P Maar de kans is groot dat dat meer aan mij ligt en de manier waarop ik die stukken lees :+
:)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:51:28 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136585251
Ja, precies dat. Het is een vrijblijvende suggestie ipv een bijna dwingende beschuldigende vinger.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:01:41 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136585584
Die stukken van Kiind heb ik hetzelfde mee Mignonne. Dat je met alles wat buiten hun goedkeuring valt je kind voor het leven beschadigd.

Maar mevrouw Bronsveld beschrijft precies wat ik bedoelde te zeggen. Het is als onderwijzer superoverzichtelijk dat je gedrag kan sturen met een sticker maar het ontslaat je gewoon niet van kijken naar de redenen van bepaald gedrag.

En dan maakt het mij eigenlijk niet eens uit hoe onopgevoed de kinderen zijn en hoeveel steken ouders wel niet laten vallen in de opvoeding. Júist dan is het gedrag een signaal.
En ja, ik snap ook dat de inspectie en Cito en weetiknietwie allemaal op je nek zitten. Maar het is toch de omgekeerde wereld dat we nu naar dit soort systemen doorslaan om maar resultaten te maken?
Het lijkt China wel. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 14:02:20 #208
5428 crew  miss_sly
pi_136585606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, precies dat. Het is een vrijblijvende suggestie ipv een bijna dwingende beschuldigende vinger.
Ik voel dat eigenlijk zelden zo, moet ik zeggen. Ik haal overal de tips en adviezen uit waar ik iets mee kan, en de rest schuif ik aan de kant. Ik vind het zo negatief, dwingend en beschuldigend. Je doet toch gewoon, net als veruit de meeste ouders, je stinkende best om je kinderen goed en fijn op te voeden?
pi_136585730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik voel dat eigenlijk zelden zo, moet ik zeggen. Ik haal overal de tips en adviezen uit waar ik iets mee kan, en de rest schuif ik aan de kant. Ik vind het zo negatief, dwingend en beschuldigend. Je doet toch gewoon, net als veruit de meeste ouders, je stinkende best om je kinderen goed en fijn op te voeden?
Mwah, ik lig er zelden wakker van en ik haal ook gewoon eruit wat me zint en de rest laat ik liggen. Ik word er ook niet meer of minder zeker van als ik zo'n blogje lees. Maar toch valt het me op dat de stukjes van kiind een andere intonatie hebben. Ik noem kiind als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk ook tal andere voorbeelden en kiind heeft ook stukjes staan waar ik dat weer niet in terugzie.
:)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:12:30 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136585933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het komt denk ik omdat het heel erg afkeurend voelt tov alles wat niet is wat zij zo voor staan. En dat voelt enorm onprettig omdat ze tegelijkertijd doen alsof hun manier de enige juist is. Het is geen suggestie zeg maar.
pi_136586803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:55 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier meelezen maar niet 'durven' te posten omdat zij het gevoel krijgen te falen in hun opvoeding. Jammer.

Mooi linkje over betekenisvolle complimenten geven.
Lurker meldt!
Ik vind dit een machtig interessant topic, maar post (nog) niet mee omdat mijn oudste nog niet naar school gaat en ik hier dus nog geen ervaring mee heb.

Op het kdv wordt wel met stickers voor zindelijkheid gewerkt, maar verder niet. Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht, dus vandaar dat ik dit zo interessant vind. Toffe interessante links ook ^O^
pi_136587381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het komt denk ik omdat het heel erg afkeurend voelt tov alles wat niet is wat zij zo voor staan. En dat voelt enorm onprettig omdat ze tegelijkertijd doen alsof hun manier de enige juist is. Het is geen suggestie zeg maar.
Zelfs ik heb dat soms, en ik ben een fervent aanhanger van hun gedachtengoed, zeg maar. Maar je hebt er mensen tussen die erg fanatiek zijn, en ook die mensen schrijven stukjes voor Kiind. Helaas. Wel jammer, want ze zeggen best zinnige dingen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:54:31 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136587442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:55 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier meelezen maar niet 'durven' te posten omdat zij het gevoel krijgen te falen in hun opvoeding. Jammer.

Mooi linkje over betekenisvolle complimenten geven.
en waar basseer je dat op? Ik kreeg namelijk dat gevoel sterk door jouw opmerking over onopgevoede kinderen.
Ik merk dat het me erg kwaad maakte. Helemaal omdat het ook de reactie was van zijn juf. Onwil, onopgevoed, blabla faalkind. En ik vraag me dan af hoeveel kinderen (jongens!) er nu niet gezien worden en er door dit systeem al helemaal niet meer gehoord gaan worden.
En ja, is mijn emotie en ik weet hoe het werkt. En het was vast niet persoonlijk. Maar samen met de stuurlui opmerking was ik wel getergd. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136587621
Waarom zijn dit soort topics ook bijna altijd vrouwen topics, vraag ik me af...?

Al dat gepraat over systemen, methodieken, belonen of straffen... Bijna altijd wordt dat gedomineerd door vrouwen lijkt het?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:00:44 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136587698
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:58 schreef Luigi het volgende:
Waarom zijn dit soort topics ook bijna altijd vrouwen topics, vraag ik me af...?

Al dat gepraat over systemen, methodieken, belonen of straffen... Bijna altijd wordt dat gedomineerd door vrouwen lijkt het?
omdat ze papa niet willen storen bij het vlees snijden?
pi_136587855
Omdat 99% van de posters in OUD vrouw is?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:08:24 #217
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136587966
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

omdat ze papa niet willen storen bij het vlees snijden?
_O- ^O^
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:19:33 #218
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_136588371
quote:
Ik denk dat het veel mannen niet uitmaakt zolang ze er zelf maar geen last van hebben.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_136588408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Omdat 99% van de posters in OUD vrouw is?
En waarom is 99% van de posters in OUD vrouw? ;)
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 15:21:03 #220
5428 crew  miss_sly
pi_136588423
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

En waarom is 99% van de posters in OUD vrouw? ;)
Gezien de ;) denk jij daar een reden voor te weten?
pi_136588483
Waarom zijn de meeste onderwijzers in het basisonderwijs vrouwen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_136588518
Wordt dit een quiz?
pi_136588528
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:23 schreef snoopy het volgende:
Waarom zijn de meeste onderwijzers in het basisonderwijs vrouwen?
Ik probeerde naar een verband toe te werken idd ;).
pi_136588540
quote:

Ik denk dat mannen algemeen gesproken iets meer zijn van gewoon doen ipv er oeverloos over praten en ook wat minder onzeker zijn op dit gebied.
Er ligt ook wat minder een verwachtingspatroon op mannen op dit gebied, er wordt sneller naar de vrouw gewezen als hoofd-opvoeder, ook al is dat vaak helemaal niet zo waar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136588586
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

en waar basseer je dat op? Ik kreeg namelijk dat gevoel sterk door jouw opmerking over onopgevoede kinderen.
Ik merk dat het me erg kwaad maakte. Helemaal omdat het ook de reactie was van zijn juf. Onwil, onopgevoed, blabla faalkind. En ik vraag me dan af hoeveel kinderen (jongens!) er nu niet gezien worden en er door dit systeem al helemaal niet meer gehoord gaan worden.
En ja, is mijn emotie en ik weet hoe het werkt. En het was vast niet persoonlijk. Maar samen met de stuurlui opmerking was ik wel getergd. :@
Dit begreep ik ook niet goed. Ik heb net even teruggelezen, maar ik zie maar drie posts over al dan niet opgevoede kinderen :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')