Mensen zijn revolutie-moe, voorlopig kan Sisi dus zijn gang gaan. Op de korte termijn. Overigens veel verraders in Egypte, al die sterren, zangeressen en bekende presentators zitten diep in Sisi's billen zeg. Walgelijkquote:
Sisi heeft toch ook gewoon goed de moslimbroederschap aangepakt?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mensen zijn revolutie-moe, voorlopig kan Sisi dus zijn gang gaan. Op de korte termijn. Overigens veel verraders in Egypte, al die sterren, zangeressen en bekende presentators zitten diep in Sisi's billen zeg. WalgelijkAls Egypte deze kant op wil wens ik ze veel succes
Alleen niet blerren als ze over 10/15 jaar op de pijnlijke blaren zitten.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Drifter__ het volgende:
Sisi wint de verkiezingen
Sisi zal iedereen die tegen hem is uitschakelen
Egypte zal weer niet tevreden zijn en zullen Sisi uitmaken als een 2e Mubarak
Egypte gaat weer de straten op
Bloed zal weer vergieten
Een 3e (of weet ik hoeveelste) revolutie zal zich herleven
MB zal het spelletje mee spelen met het "zie je wel dat morsie de beste was" spelletje
Leger zet Sisi af en kondigt nieuwe verkiezingen aan
MB wint verkiezingen
Morsi weer aan de macht
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sisi heeft toch ook gewoon goed de moslimbroederschap aangepakt?
Mijn post was cynisch.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarbij enkele duizenden mensen omkwamen er veel meer gewond raakten en dat er nu enkele tienduizenden a honderdduizend nu in de gevangenis zitten.
En waarom niet om hij al-Saoud goed gezind was.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:54 schreef De_Ilias het volgende:
Daar heb je wel gelijk in. Mubarak had nooit afgezet moeten worden.
Geen honderdduizend.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarbij enkele duizenden mensen omkwamen er veel meer gewond raakten en dat er nu enkele tienduizenden a honderdduizend nu in de gevangenis zitten.
Zangeressen, filmsterren, overige beroemdheden en tv-hosts kiezen bijna altijd de kant van de machthebbers.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mensen zijn revolutie-moe, voorlopig kan Sisi dus zijn gang gaan. Op de korte termijn. Overigens veel verraders in Egypte, al die sterren, zangeressen en bekende presentators zitten diep in Sisi's billen zeg. WalgelijkAls Egypte deze kant op wil wens ik ze veel succes
Alleen niet blerren als ze over 10/15 jaar op de pijnlijke blaren zitten.
Het is al een dictatuur.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:
Beter een dictatuur van Sisi dan het Moslimbroederschap. Als Sisi er al een dictatuur van maakt.
Onzin. Er worden gewoon verkiezingen gehouden. Ik heb er wel vertrouwen op dat die aardig eerlijk zullen zijn, de EU is ook uitgenodigd. Als er veel fraude gepleegd zou worden gaan ze wel de straat op.quote:
De belangrijkste oppositie partij is illegaal verklaard en hun leiders zitten achter de tralies.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin. Er worden gewoon verkiezingen gehouden. Ik heb er wel vertrouwen op dat die aardig eerlijk zullen zijn, de EU is ook uitgenodigd. Als er veel fraude gepleegd zou worden gaan ze wel de straat op.
Het Moslimbroederschap is een terroristische organisatie, Al Qaida zou ook niet mogen meedoen aan verkiezingen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De belangrijkste oppositie partij is illegaal verklaard en hun leiders zitten achter de tralies.
Een partij die bij de vorige verkiezingen nog won en bijna de helft van het electoraat achter zich heeft staan, is niet af te doen als een terroristische organisatie. De manier waarop de hele partij is uitgeschakeld, duidt op een keiharde onderdrukking.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het Moslimbroederschap is een terroristische organisatie, Al Qaida zou ook niet mogen meedoen aan verkiezingen.
Tevens zijn partijen op basis van religie verboden.
Toch is het dat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een partij die bij de vorige verkiezingen nog won en bijna de helft van het electoraat achter zich heeft staan, is niet af te doen als een terroristische organisatie.
Bestrijding van terrorisme. Als je de geschiedenis van de beweging op zij zet is het nog steeds een terroristische organisatie. Ze bestrijden de revolutie waarin Morsi werd afgezet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:05 schreef deelnemer het volgende:
De manier waarop de hele partij is uitgeschakeld, duidt op een keiharde onderdrukking.
Ik wist een paar dagen na de coupe door het leger al dat Sisi de nieuwe president zou worden met meer dan 90% van de stemmen. Hoe? Omdat de hele media dat voortdurend uitbrulde. Noem het massa psychologie.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toch is het dat.
Een dictatuur zou ook betekenen dat er maar een kandidaat is of dat er op beslissende schaal gefraudeerd zou worden. Sisi heeft gewoon een tegenkandidaat.
Logisch. Jij accepteert ook niet de Yanukovych in een revolutie is afgezet, en spreekt van een coupe.quote:Bestrijding van terrorisme. Als je de geschiedenis van de beweging op zij zet is het nog steeds een terroristische organisatie. Ze bestrijden de revolutie waarin Morsi werd afgezet.
Nee helaas zitten er in Turkije ook dat soort Sisi-achtige figuren in de politiek die het liefst alle Shariah-sympathisanten willen uitroeien.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:07 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Egyptische MB gewoon lekker naar Turkije deporteren. Egypte blij, Turkije blij.
Dat is geen dictatuur. Ze beslissen nog altijd zelf wie ze kiezen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:23 schreef deelnemer het volgende:
Ik wist een paar dagen na de coupe door het leger al dat Sisi de nieuwe president zou worden met meer dan 90% van de stemmen. Hoe? Omdat de hele media dat voortdurend uitbrulde. Noem het massa psychologie.
Niet te vergelijken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:23 schreef deelnemer het volgende:
Logisch. Jij accepteert ook niet de Yanukovych in een revolutie is afgezet, en spreekt van een coupe.
Als jij er vertrouwen in hebt komt het wel goed. We zullen over een paar jaar zien wat er van Egypte geworden is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin. Er worden gewoon verkiezingen gehouden. Ik heb er wel vertrouwen op dat die aardig eerlijk zullen zijn, de EU is ook uitgenodigd. Als er veel fraude gepleegd zou worden gaan ze wel de straat op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |