Is toch maar 3 miljard in aandelen en 16 "cash". Had hij beter andersom kunnen doen. Zal toch wel een keer een goede val moeten maken. Snap niet dat het zo stabiel omhoog gaat. Ik zit in ieder geval short, maar misschien te vroeg.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:43 schreef JimmyJames het volgende:
Het slimste aan deze deal is nog dat Zuckerberg hem grotendeels betaalt met overgewaardeerde facebook-aaandelen.
Ik snap helemaal niks van deze overname.quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:05 schreef JimmyJames het volgende:
FB neemt whatsapp over voor 16 miljard
http://www.valuewalk.com/2014/02/facebook-inc-fb-whatsapp/
Ik vond het hoofdstuk over de internetbubbel altijd wel vermakelijk in the intelligent investor. Fijn dat we dit soort debiele excessen weer mogen meemaken.
Google had er ook belang bij.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niks van deze overname.
Jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 18:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Google ook interesse had in WA?
De enige reden die ik kan bedenken: het uitschakelen / incorporeren van de concurrentie. If you can't beat them...quote:
Iemand een idee hoe dat model van die 80 verschillende leningen eruit ziet ?quote:Europese toezichthouders zullen pas vanaf 2016 definitief beslissen hoe de eisen voor de ongewogen kapitaalbuffers van Europese banken eruit gaan zien. Men gaat voorlopig uit van een minimale buffer van 3% van de totale balans, waarbij onduidelijk is of dit een "harde eis" wordt, of een secundaire indicator voor de kapitaalkrachtigheid van een bank, waar soepeler mee wordt omgesprongen. "De leverage ratio is bedoeld als 'backstop'", is de mening van Van Dijkhuizen: een extra slot op de deur.
Het is duidelijk dat de bankier geen groot fan is van de ongewogen kapitaalratio. "Het is een erg grof instrument", zei hij. Anders dan de risicogewogen kapitaalratio maakt de leverage ratio immers geen verschil tussen hypotheken met een laag risico, of bedrijfsleningen met een veel hoger risico.
In het Nederlandse politieke debat over de ongewogen buffer wordt volgens Van Dijkhuizen de grote impact daarvan op banken onderschat. "Een verhoging van 3% naar 4% betekent dat de bank een kwart van zijn balans moet afhalen, bij gelijkblijvend kapitaal", legt de CFO uit. Een 'Alleingang' van Nederland met hogere kapitaaleisen voor banken dan die in heel Europa gelden, is volgens Van Dijkhuizen niet onmogelijk, maar wel "onbekend terrein".
Zijn eigen indruk is dat de Europese Centrale Bank (ECB) de eis uiteindelijk eerder zal verlagen tot onder 3%, dan optrekken tot 4%, zoals de Nederlandse regering graag wil. Van Dijkhuizen verwacht wel dat veel Europese banken de komende jaren ernaar zullen streven om uit te komen in de "zone tussen 3% en 4%".
ABN Amro kon vrijdag een stijging melden van de risicogewogen kapitaalbuffer, dankzij de overgang naar een geavanceerder model, dat apart de risico's inschat voor tachtig verschillende deelportefeuilles met leningen. Van Dijkhuizen stelt dat ABN Amro relatief laat is met deze overstap, en dat de bank daarmee in feite "een been bijtrekt".
In deze meer verfijnde, complexere aanpak blijken de risico's voor leningen aan grote bedrijven en financiele instellingen opeens aanzienlijk lager te zijn dan eerder was ingeschat. Het deel van de balans waar geen kapitaal tegenover hoeft te staan, stijgt hierdoor met zo'n EUR14 miljard. Daardoor stijgt de kapitaalratio weer fors, met 2 procentpunt tot iets meer dan 14%.
quote:PostNL ziet postmarkt stevig krimpen
PostNL verwacht dat de postmarkt de komende jaren in hoog tempo verder krimpt, maar denkt die achteruitgang op te kunnen vangen met bezuinigingen en de bezorging van pakketjes.
Dat meldde het postbedrijf maandag bij de presentatie van zijn kwartaal- en jaarcijfers.
De Nederlandse postmarkt kromp vorig jaar met 11,9 procent. Voor 2014 en de jaren die volgen wordt een verdere afname met 9 tot 12 procent per jaar voorzien.
Die verdere afname wil het postbedrijf opvangen door de prijzen te verhogen en de kosten te verlagen. Daarnaast levert het bezorgen van internetaankopen het bedrijf steeds meer op.
Klopt op zich geen probleem. Wordt echt wel goed gekeurd, al begrijpen mensen dit niet. Op zich mooi koop moment. Aan de andere kant het is zo'n speculatie aandeel als niemand meer vertrouwen heeft kan het zo over zijn naar mijn idee.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:08 schreef Bayswater het volgende:
Keuring Ruconest heeft 3 maanden extra tijd, gaat niet meer goedkomen daar. Iedereen en alles wil eruit want de handel gaat niet open.
Ja pump en dump. Had een kooporder bij opening moeten zetten. Was snel verdient dan.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:15 schreef Bayswater het volgende:
Trekt aardig bij na die opening van -20%
Achteraf kan iedereen het.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja pump en dump. Had een kooporder bij opening moeten zetten. Was snel verdient dan.
Uiteraard. Was eigenlijk bezig om mijn posities te verkopen en voor de opening van de beurs al klaargezet, maar is niet gelukt. Opende lager dan gedacht. Wilde winst pakken en weer goedkoop kopen. Aangezien de verkooporder niet was gelukt heb ik het maar laten staan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |