FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Peugeot 106
SgtPorkbeanswoensdag 5 februari 2014 @ 14:58
Hoi :W

Zo'n Peugeot 106 lijkt me wel een leuk hok om mee te beginnen, weet iemand of de Citroen saxo toevallig beter is? Of zijn deze totaal gelijkwaardig?

Gr gr
SgtPorkbeans
Spooky4uwoensdag 5 februari 2014 @ 15:05
Zelfde laken van een pak. Kan beide bagger zijn of een ontiegelijk goei woagentje.
Sowieso altijd van een oud vrouwtje kopen.
Anthony9219woensdag 5 februari 2014 @ 15:07
Zijn bijna hetzelfde inderdaad, persoonlijk vind ik de saxo mooier.
Hendroitwoensdag 5 februari 2014 @ 15:07
Zijn allebei van dezelfde kwaliteit en ik vind het best goede wagentjes.
Kijk goed of de koppakking lek is, die gaan vaak lekken bij cilinder 1. Er loopt dan olie langs het blok.
penny-wisewoensdag 5 februari 2014 @ 17:04
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:07 schreef Hendroit het volgende:
Zijn allebei van dezelfde kwaliteit en ik vind het best goede wagentjes.
Kijk goed of de koppakking lek is, die gaan vaak lekken bij cilinder 1. Er loopt dan olie langs het blok.
Niet lek is toch.....
Zeetakjewoensdag 5 februari 2014 @ 17:43
Prima auto's :)
DutchOvenwoensdag 5 februari 2014 @ 19:33
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:04 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Niet lek is toch.....
Of juist wel komt vaak voor en anders gewoon weg lopen.
En vergeet niet om even te kijken voor roest. Ze zijn al weer op leeftijd he
Arjannnnwoensdag 5 februari 2014 @ 22:12
Prima auto's, makkelijk in onderhoud. Alleen is hij al snel niks meer waard.
GizartFRLwoensdag 5 februari 2014 @ 22:20
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:07 schreef Hendroit het volgende:
Zijn allebei van dezelfde kwaliteit en ik vind het best goede wagentjes.
Kijk goed of de koppakking lek is, die gaan vaak lekken bij cilinder 1. Er loopt dan olie langs het blok.
Is ongeveer 1,5 tot 2 uur werk als je wat handig bent.
Enkel koppakking vervangen dan.
Actaeonwoensdag 5 februari 2014 @ 22:51
Ze zijn nagenoeg hetzelfde geloof ik. Vind wel de Saxo wat moderner ogen persoonlijk.
Andyywoensdag 5 februari 2014 @ 23:09
Wel de 1.6 16v nemen he :P
Roadtripwoensdag 5 februari 2014 @ 23:09
Een hele mooie auto. Stiekem een beetje legendarisch. Zeker de snellere versies. Ook oer betrouwbaar.

Je zal er 100% zeker plezier van hebben.

Maak er alleen geen ongeluk mee want het is een rijdende doodskist...
Actaeonwoensdag 5 februari 2014 @ 23:25
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:09 schreef Andyy het volgende:
Wel de 1.6 16v nemen he :P
Zo'n VTS :P
Hoplahoplawoensdag 5 februari 2014 @ 23:31
Het is Frans. Dus het is kut.
Mano_donderdag 6 februari 2014 @ 00:58
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:09 schreef Andyy het volgende:
Wel de 1.6 16v nemen he :P
Een 1.3 Rallye _O_
SimtekF1vrijdag 7 februari 2014 @ 10:35
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:31 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is Frans. Dus het is kut.
Goed onderbouwde reactie. ^O^
Pizza_Boomvrijdag 7 februari 2014 @ 12:43
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:09 schreef Andyy het volgende:
Wel de 1.6 16v nemen he :P
1.4 8v VTR om mee te beginnen, als het een Saxo wordt, is vlot zat.
Kentekenplaatzondag 9 februari 2014 @ 14:15
Prima autootjes. Alleen maakt de 1.1 wel een hoop toeren bij 120 km/h. (Zo'n 4000 rpm)
Roadtripzondag 9 februari 2014 @ 15:53
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Prima autootjes. Alleen maakt de 1.1 wel een hoop toeren bij 120 km/h. (Zo'n 4000 rpm)
Haha wauw dat is wel een beetje dramatisch. Dan zou ik zeker voor een grotere motor gaan.
klawiezondag 9 februari 2014 @ 16:55
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Prima autootjes. Alleen maakt de 1.1 wel een hoop toeren bij 120 km/h. (Zo'n 4000 rpm)
Je moet ook geen 120 rijden met zo'n auto
Kentekenplaatzondag 9 februari 2014 @ 18:46
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:55 schreef klawie het volgende:

[..]

Je moet ook geen 120 rijden met zo'n auto
Natuurlijk wel, dat gaat prima. 130 ook trouwens.
Kentekenplaatzondag 9 februari 2014 @ 18:48
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Haha wauw dat is wel een beetje dramatisch. Dan zou ik zeker voor een grotere motor gaan.
De Saxo 1.4 van mijn schoonmoeder draait inderdaad een stuk minder toeren dan de 106 van mijn moeder. Al heeft die 106 met een 1.1 vermogen genoeg voor zo'n klein autootje.
Roadtripzondag 9 februari 2014 @ 19:33
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:48 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De Saxo 1.4 van mijn schoonmoeder draait inderdaad een stuk minder toeren dan de 106 van mijn moeder. Al heeft die 106 met een 1.1 vermogen genoeg voor zo'n klein autootje.
Nou ja, een auto moet toch minstens 150 kunnen. Anders kan je net zo goed lopen.
DutchOvenzondag 9 februari 2014 @ 20:26
106 is een goede keuze!
Zelf zou ik voor een met een grotere motor gaan.
yupmaandag 10 februari 2014 @ 13:18
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:55 schreef klawie het volgende:

[..]

Je moet ook geen 120 rijden met zo'n auto
Ik heb 190 gereden met een 106 1.1i :') (bergaf uiteraard).

Teller gaat tot 180
Roadtripmaandag 10 februari 2014 @ 13:21
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:18 schreef yup het volgende:

[..]

Ik heb 190 gereden met een 106 1.1i :') (bergaf uiteraard).

Teller gaat tot 180
Knip ging te ver.

[ Bericht 18% gewijzigd door Roadtrip op 10-02-2014 13:28:32 ]
Sounddragonmaandag 10 februari 2014 @ 13:26
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Natuurlijk. De topsnelheid, aldus Peugeot, was 20 jaar geleden 160. In perfecte condities.

En jij rijd er jaren later met een versleten motor 190 mee. :') Was het van een ravijn af?
Hij zegt toch dat dat (een keertje) bergaf was? ben je leesblind?
Zeetakjemaandag 10 februari 2014 @ 13:28
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Natuurlijk. De topsnelheid, aldus Peugeot, was 20 jaar geleden 160. In perfecte condities.

En jij rijd er jaren later met een versleten motor 190 mee. :') Was het van een ravijn af?
:') :|W
Roadtripmaandag 10 februari 2014 @ 13:28
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat dat (een keertje) bergaf was? ben je leesblind?
Blijkbaar. En grof gebekt. Sorry.
yupmaandag 10 februari 2014 @ 14:05
Ok kan gebeuren no probs.

Overigens vergeet je een klein aspect: teller afwijking.

Ik heb een Golf 2 turbodiesel gehad met 80 pk en dat ding ging 190 op de teller op een rechte weg. Maar in het echt was het maar 169/170 km/u.

Dus ik denk niet dat ik 190 op de GPS heb gehaald, denk dat het blokje dan uit elkaar zou knallen :')

Nu weer over de 106 1.1i: als je alleen stad rijd interessante wagen. Op snelwegen, zeker als het harder dan 100 moet vind ik het echt een uitzonderlijk luidruchtig apparaat.
Pizza_Boommaandag 10 februari 2014 @ 14:07
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef yup het volgende:

Nu weer over de 106 1.1i: als je alleen stad rijd interessante wagen. Op snelwegen, zeker als het harder dan 100 moet vind ik het echt een uitzonderlijk luidruchtig apparaat.
Dat is het ook. Ik ben ook wel eens de teller uitgelopen met een 1100i. Zaten alleen te kleine banden op (155-65-13 ipv 155-70-13) en dan scheelt flink. GPS was ergens tussen de 165 en 170, fabrieksopgave dus. Overigens zijn die 1100 blokjes wel leuk, ik deed er vanaf Amsterdam naar Oberhausen, met vanaf de A30 continue 130+ en in Duitsland plankgas toch iets van 1:17 ofzo...

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 10-02-2014 14:29:30 ]
Kentekenplaatmaandag 10 februari 2014 @ 19:43
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is het ook. Ik ben ook wel eens de teller uitgelopen met een 1100i. Zaten alleen te kleine banden op (155-65-13 ipv 155-70-13) en dan scheelt flink. GPS was ergens tussen de 165 en 170, fabrieksopgave dus. Overigens zijn die 1100 blokjes wel leuk, ik deed er vanaf Amsterdam naar Oberhausen, met vanaf de A30 continue 130+ en in Duitsland plankgas toch iets van 1:17 ofzo...
^O^ Ik rijd redelijk zuinig en heb het niet helemaal na gemeten, maar volgens mij zat ik rond de 1 op 20. :P
Roadtripmaandag 10 februari 2014 @ 19:46
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef yup het volgende:
Ok kan gebeuren no probs.

Overigens vergeet je een klein aspect: teller afwijking.

Ik heb een Golf 2 turbodiesel gehad met 80 pk en dat ding ging 190 op de teller op een rechte weg. Maar in het echt was het maar 169/170 km/u.

Dus ik denk niet dat ik 190 op de GPS heb gehaald, denk dat het blokje dan uit elkaar zou knallen :')

Nu weer over de 106 1.1i: als je alleen stad rijd interessante wagen. Op snelwegen, zeker als het harder dan 100 moet vind ik het echt een uitzonderlijk luidruchtig apparaat.
Sorry inderdaad.


Haha ja die teller afwijking is ook enorm. 195 op de teller in een fiesta is 180 op de tomtom.

Maar ik denk dat TS met die 106 met een grotere een geweldige auto heeft. Ook lekker goedkoop, lekker betrouwbaar, en stiekem een best mooi ontwerp. ^O^
Pizza_Boommaandag 10 februari 2014 @ 20:17
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

^O^ Ik rijd redelijk zuinig en heb het niet helemaal na gemeten, maar volgens mij zat ik rond de 1 op 20. :P
Dat is fabrieksopgave dus. Ik heb er overigens ook 1:12,5 mee gedaan :P Dat was best wat stadswerk met flink optrekken iedere keer en ook vol gas naar huis.