Niet lek is toch.....quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:07 schreef Hendroit het volgende:
Zijn allebei van dezelfde kwaliteit en ik vind het best goede wagentjes.
Kijk goed of de koppakking lek is, die gaan vaak lekken bij cilinder 1. Er loopt dan olie langs het blok.
Of juist wel komt vaak voor en anders gewoon weg lopen.quote:
Is ongeveer 1,5 tot 2 uur werk als je wat handig bent.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:07 schreef Hendroit het volgende:
Zijn allebei van dezelfde kwaliteit en ik vind het best goede wagentjes.
Kijk goed of de koppakking lek is, die gaan vaak lekken bij cilinder 1. Er loopt dan olie langs het blok.
1.4 8v VTR om mee te beginnen, als het een Saxo wordt, is vlot zat.quote:
Haha wauw dat is wel een beetje dramatisch. Dan zou ik zeker voor een grotere motor gaan.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Prima autootjes. Alleen maakt de 1.1 wel een hoop toeren bij 120 km/h. (Zo'n 4000 rpm)
Je moet ook geen 120 rijden met zo'n autoquote:Op zondag 9 februari 2014 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Prima autootjes. Alleen maakt de 1.1 wel een hoop toeren bij 120 km/h. (Zo'n 4000 rpm)
Natuurlijk wel, dat gaat prima. 130 ook trouwens.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:55 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet ook geen 120 rijden met zo'n auto
De Saxo 1.4 van mijn schoonmoeder draait inderdaad een stuk minder toeren dan de 106 van mijn moeder. Al heeft die 106 met een 1.1 vermogen genoeg voor zo'n klein autootje.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha wauw dat is wel een beetje dramatisch. Dan zou ik zeker voor een grotere motor gaan.
Nou ja, een auto moet toch minstens 150 kunnen. Anders kan je net zo goed lopen.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De Saxo 1.4 van mijn schoonmoeder draait inderdaad een stuk minder toeren dan de 106 van mijn moeder. Al heeft die 106 met een 1.1 vermogen genoeg voor zo'n klein autootje.
Ik heb 190 gereden met een 106 1.1iquote:Op zondag 9 februari 2014 16:55 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet ook geen 120 rijden met zo'n auto
Knip ging te ver.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:18 schreef yup het volgende:
[..]
Ik heb 190 gereden met een 106 1.1i(bergaf uiteraard).
Teller gaat tot 180
Hij zegt toch dat dat (een keertje) bergaf was? ben je leesblind?quote:Op maandag 10 februari 2014 13:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Natuurlijk. De topsnelheid, aldus Peugeot, was 20 jaar geleden 160. In perfecte condities.
En jij rijd er jaren later met een versleten motor 190 mee.Was het van een ravijn af?
quote:Op maandag 10 februari 2014 13:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Natuurlijk. De topsnelheid, aldus Peugeot, was 20 jaar geleden 160. In perfecte condities.
En jij rijd er jaren later met een versleten motor 190 mee.Was het van een ravijn af?
Blijkbaar. En grof gebekt. Sorry.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat dat (een keertje) bergaf was? ben je leesblind?
Dat is het ook. Ik ben ook wel eens de teller uitgelopen met een 1100i. Zaten alleen te kleine banden op (155-65-13 ipv 155-70-13) en dan scheelt flink. GPS was ergens tussen de 165 en 170, fabrieksopgave dus. Overigens zijn die 1100 blokjes wel leuk, ik deed er vanaf Amsterdam naar Oberhausen, met vanaf de A30 continue 130+ en in Duitsland plankgas toch iets van 1:17 ofzo...quote:Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef yup het volgende:
Nu weer over de 106 1.1i: als je alleen stad rijd interessante wagen. Op snelwegen, zeker als het harder dan 100 moet vind ik het echt een uitzonderlijk luidruchtig apparaat.
quote:Op maandag 10 februari 2014 14:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ik ben ook wel eens de teller uitgelopen met een 1100i. Zaten alleen te kleine banden op (155-65-13 ipv 155-70-13) en dan scheelt flink. GPS was ergens tussen de 165 en 170, fabrieksopgave dus. Overigens zijn die 1100 blokjes wel leuk, ik deed er vanaf Amsterdam naar Oberhausen, met vanaf de A30 continue 130+ en in Duitsland plankgas toch iets van 1:17 ofzo...
Sorry inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef yup het volgende:
Ok kan gebeuren no probs.
Overigens vergeet je een klein aspect: teller afwijking.
Ik heb een Golf 2 turbodiesel gehad met 80 pk en dat ding ging 190 op de teller op een rechte weg. Maar in het echt was het maar 169/170 km/u.
Dus ik denk niet dat ik 190 op de GPS heb gehaald, denk dat het blokje dan uit elkaar zou knallen![]()
Nu weer over de 106 1.1i: als je alleen stad rijd interessante wagen. Op snelwegen, zeker als het harder dan 100 moet vind ik het echt een uitzonderlijk luidruchtig apparaat.
Dat is fabrieksopgave dus. Ik heb er overigens ook 1:12,5 mee gedaanquote:Op maandag 10 februari 2014 19:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ik rijd redelijk zuinig en heb het niet helemaal na gemeten, maar volgens mij zat ik rond de 1 op 20.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |