abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136360773
Regelmatig hoor je verhalen over stelletjes die elkaar als vrienden zijn gaan beschouwen na een lange tijd (Ik heb hier zelf ook ervaring mee, dit gebeurde bij mijn ex). Hierdoor is de verliefdheid over en krijg je toestanden als: 'Het voelt alsof je gewoon een goede vriend bent'.

Wat ik me afvraag, waar komt dit zo opeens vandaan? :P Een mogelijke reden is de seks die minder wordt, maar dit zal niet altijd de (hoofd)reden zijn. Ik zelf kan nog steeds niet duidelijk antwoord geven op waarom dit gebeurde bij mijn ex (alhoewel ik wel beter af was zonder haar). Ik zou absoluut niet willen dat dit in mijn huidige relatie gebeurt; er zijn geen tekenen dat dit eraan komt, maar dan nog.
pi_136361167
Als de roze wolk verdwijnt en blijkt dat je niet genoeg deelt samen denk ik

Verliefdheid blijft nou eenmaal niet continue zo hevig als in het begin
Dat is niet erg, als je daarnaast van elkaar houdt en fijne dingen deelt
Een stukje spanning en seks lijkt mij zeker wel een rol te spelen. Fijne dingen kun je ook met een goede vriend delen natuurlijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136361266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:46 schreef rhubarbje het volgende:
Als de roze wolk verdwijnt en blijkt dat je niet genoeg deelt samen denk ik

Verliefdheid blijft nou eenmaal niet continue zo hevig als in het begin
Dat is niet erg, als je daarnaast van elkaar houdt en fijne dingen deelt
Een stukje spanning en seks lijkt mij zeker wel een rol te spelen. Fijne dingen kun je ook met een goede vriend delen natuurlijk
Maar wanneer verliefdheid verdwijnt, ga je van iemand houden, of ga je hem/haar als vriend zien? :P Is (goede) seks dan het enige dat verschil maakt tussen die twee? Je kunt inderdaad alles delen met elkaar, maar veel kun je ook delen met vrienden.
pi_136361309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Maar wanneer verliefdheid verdwijnt, ga je van iemand houden, of ga je hem/haar als vriend zien? :P Is (goede) seks dan het enige dat verschil maakt tussen die twee? Je kunt inderdaad alles delen met elkaar, maar veel kun je ook delen met vrienden.
nee, de manier van houden van is het verschil
ik hou op een andere manier van mijn vrienden dan van mijn lief
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136364834
De nieuwigheid is eraf, het wordt voorspelbaar en de dingen als 'nee, vanavond even geen seks' of wat dan ook worden steeds gemakkelijker om te zeggen en te doen. Je denkt 'doen we morgen wel'.
Het is zeker geen zeldzaamheid. Je komt er tijdens die periode wel achter of je echt toekomst hebt of niet.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:40:22 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_136364877
Vraag je hoe "houden van" precies hoort te voelen?

Of vraag je of er een verschil is tussen "houden van en "goede vrienden"?

Voor mij voelt houden van alsof ik iemand niet kwijt wil uit mijn leven. Die hevige verliefdheid is er niet meer, maar de gevoel van genegenheid en verbondenheid is zo sterk dat toch met die persoon wil blijven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:51:26 #7
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136365191
Als je elkaar niet goed genoeg meer mag om van te houden maar wel genoeg om nog mee om te gaan.
we dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')