Niet echt een antwoord op de gestelde vraag. De vraag is of je slechte ouders kent of mensen met slechte ouders.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je medicatie slikt, zal je vast ook wel onderzocht zijn door een professional die een diagnose heeft gesteld, nietwaar?
Dat klopt. Daarom moet je het niet te veel aandacht geven en gewoon houden bij de vraag.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. De vraag is echter wat de definitie is van slechte ouders. De meeste pubers vinden hun ouders namelijk slechte ouders omdat ze grenzen stellen en regels opleggen. Terwijl -in de juiste mate- dat juist prima opvoeden is.
Dus de vraag is nogal onduidelijk en ingeleid door een behoorlijk eenzijdig verhaal dat volledig gespeend is van enige objectiviteit of onderbouwing.
nou dan is het nogal bizar dat je er vandaag nog over bezig bent hequote:Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef loop het volgende:
Het is maar wat je professioneel noemt. Ikzelf zou verwachten dat zo'n diagnose tot stand komt na weken, maanden onderzoek met PET scans en EEG's, dat ze mijn levensinstelling kennen.
Maar in de praktijk hebben mijn ouders mij aangegeven bij de ambulante zorg en is het allemaal binnen een paar uur gegaan bijelkaar. Uiteindelijk zie ik psychiatrie als een bedrijf en de keuze om daar klant te zijn behoort aan het individu te zijn. Maar als mijn ouders dan beweren dat ik mogelijk een gevaar voor mezelf of anderen kan zijn dan houdt het bij de meeste mensen op. Die verwachten dat ouders hun kind kennen en het beste met hem voor hebben. Terwijl ik feitelijk nooit agressie heb vertoond. Ik had een aanwinst kunnen zijn voor de maatschappij, maar als ik blijf zal ik nooit meer kunnen worden dan een door de maatschappij betaald kasplantje.
Psychiaters zijn ook advocaten en kunnen mensen voor de rechter dagen en diens vrijheid beroven en mishandelen door drogeren, medicijnen hebben nu eenmaal vaak bijwerkingen. Hoger beroep is dan niet meer mogelijk, gelukkig kan men iemand niet continu in de gaten blijven houden en op een dag ben ik gewoon weg en in het buitenland en hoop daar nog kans te maken op werk, vrouw en kinderen.
Ik heb hen al duizenden keren verteld dat ik niet door hen geholpen kan worden en dat ik met mijn problemen beter met een pastoor of priester kan praten. Maar niemand die het met mij eens is of zal worden vrees ik. Het enige wat ik eraan overhoud is dat als ik ooit gegijzeld wordt in het buitenland, ik er mentaal op voorbereid ben.
Ik ben begin 30, mijn ouders horen allang een eigen leven te hebben, ze zijn bijna gepensioneerd. Leuk voor mijn omgeving dat mijn moeder zo bezig is met mijn leven want dan is ze leuker in de omgang maar ondertussen heb ik geen leven meer. Ik zorg allang voor mezelf, ik zie mijn ouders 1-2x per jaar, de afgelopen 5 jaar misschien maar 10x van hooguit een paar uur waar weinig wordt gesproken.
Ik zou wel willen maar er is niets en ik kan geen dingen gaan verzinnen en het mezelf wijs maken dat het zo is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
Ik denk ook dat TS wat meer de hand in eigen boezem moet steken
Ja maar het meeste kan ik zelf oplossen en zijn 'normale' problemen die mensen met 'normale' kinderen al veel eerder inzien. Ik mocht bijvoorbeeld nooit twijfelen aan wat mijn ouders zeiden, dat deed ik dan nooit. Ik ben ook niets voor niets toen ik 8 was al weggelopen, ook al kwam ik niet verder dan een paar straten en was ik dezelfde avond weer thuis. Het zou best eens zo kunnen zijn dat mijn ouders mij seksueel hebben misbruikt maar dat het zo'n trauma is dat ik niet bij de herinneringen kan. Ik heb tpt vier keer toe wel raar seksueel gedrag vertoond. Maar het kan ook iemand zijn geweest in m'n omgeving, misschien mijn zwembadleraar van wie ik me herinner dat hij mij geen diploma wilde geven als enige van de groep en mij vaak liet nablijven om bij te leren. Maar daar kan ik dus niet bij en zal ik ook niet zo zien.quote:Er is het een en ander aan de hand met hem, daar kan hij zelf ook niet omheen (en heeft hij volgens mij ook al vaker erkent op het forum)
Je lijkt net m'n moeder. 10 jaar lang haal ik successen en heb ik tegenslagen, dat lijkt me niet 'steeds' alsof het continu is en alles slecht is aan mijn leven. Ik verdiende toch lang 30.000 per jaar, men was tevreden over me, heb m'n eigen huis nu al 7 jaar, ben nooit op straat beland alleen werkloos een paar keer en dan nog bij 1 werkgever door mijn eigen fout namelijk dat ik zo stom was om ontslag te nemen. Uiteindelijk wel een vergelijkbare baan gevonden waar ik 2,5 jaar heb gewerkt.quote:Als er dingen steeds fout blijven gaan ook al ben je tegen de dertig (en woon je op jezelf? ) dan heb je daar zelf ook zeker hand in
Het gaat mij voornamelijk om het gevaar voor eigen lijf namelijk dat mijn ouders iets verzinnen waardoor ze een zaak kunnen beginnen om mij op te laten nemen. Hoe zij willen dat ik verander begrijp ik echt niet, ik zal ze nooit meer aardig, lief of leuk gaan vinden, noch mensen om me heen die me dit willens en weten aandoen, en nog geloven dat ze er goed aan doen ook. Als mijn ouders niet weten waar ik woon kunnen ze de mensen om mij heen ook niet bespelen en is er niets aan de hand en kan ik gewoon verder met mijn leven. Maar leuk vinden zal ik het niet om iedereen achter te laten.quote:Dat de ouders daar slecht mee omgaan kan natuurlijk, maar emigreren lijkt me niets oplossen. Dan plaats je afstand tussen jou en je ouders maar je lost niets op
Die mensen blijven je raken, vinden steeds je zwakke plek. Leer daar mee omgaan. Misschien moet je met ze breken ja, maar dat is de laatste oplossing. En dan is iets drastisch als emigreren niet echt nodig
Omdat ik maar niet van ze afkom! En tegelijk ben ik nog bezig met mijn problemen doorzien waarvan veel door mijn ouders is doorgegeven. Dus met ze praten leer ik over mezelf en kan ik weer dingen inzien wat ik van jongsafaan fout dacht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:51 schreef datismijnmening het volgende:
Uhm... misschien ligt het er duimendik boven op hoor, maar waarom heb je nog contact met je ouders
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moetquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ik maar niet van ze afkom! En tegelijk ben ik nog bezig met mijn problemen doorzien waarvan veel door mijn ouders is doorgegeven. Dus met ze praten leer ik over mezelf en kan ik weer dingen inzien wat ik van jongsafaan fout dacht.
Thanks anyway. Sorry als het lijkt alsof je woorden geen effect hebben, het is er wel maar het veranderen gaat bij mij gewoon erg traag omdat het over alles eigenlijk gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:58 schreef rhubarbje het volgende:
Je projecteert je gezeik, wat allemaal terecht is, op je ouders en dat weet je zelf ook
Maar goed, over een maand open je weer precies het zelfde topic en dit is al nummer 29239492903 dus ik ben de illusie dat het ook maar iets van verschil maakt al lang kwijt
fijn fuck up leven nog hedoe de groetjes aan je ouders
Inderdaadquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moet
Heb ik gedaan, heb ik gekregen namelijk autisme maar speelt geen rol bij mijn behandelaars die aan hun eigen diagnose vasthouden. Anders zou ik geen gevaar voor mijzelf of mijn omgeving kunnen zijn. Ik ben nu bezig met een eis voor andere behandelaars. Ik heb zelf al informatie opgezocht over de medicatie, maar bedankt. Ik heb zelf Havo trouwens en MBO, een iq test van jaren terug gaf 134 aan, heb ook vele artikelen gelezen de afgelopen jaren over mijn diagnose.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:59 schreef mootie het volgende:
Dan ga je voor een second opinion. Je bent volwassen, zoek zelf een arts of psychiater en laat diegene een eventuele diagnose stellen.
Welke diagnose heb je nu en welke medicatie is je aangeraden?
Je bent gewoon een dramaqueen. Je ziet je ouders 2x per jaar. Hoe ze dan zo'n enorme greep op je leven kunnen hebben is me niet duidelijk. Als je 30+ bent, wordt het tijd om je ballen in te laten dalen en je verantwoordelijkheid te pakken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef loop het volgende:
[..]
Thanks anyway. Sorry als het lijkt alsof je woorden geen effect hebben, het is er wel maar het veranderen gaat bij mij gewoon erg traag omdat het over alles eigenlijk gaat.
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef datismijnmening het volgende:
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moet
Dan zoek je andere behandelaarsquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef loop het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, heb ik gekregen namelijk autisme maar speelt geen rol bij mijn behandelaars die aan hun eigen diagnose vasthouden. Anders zou ik geen gevaar voor mijzelf of mijn omgeving kunnen zijn. Ik ben nu bezig met een eis voor andere behandelaars. Ik heb zelf al informatie opgezocht over de medicatie, maar bedankt. Ik heb zelf Havo trouwens en MBO, een iq test van jaren terug gaf 134 aan, heb ook vele artikelen gelezen de afgelopen jaren over mijn diagnose.
Je bent dertigquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.
Nou prima toch, zij laten jou met rust en jij henquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.
Ja, wat zeur ik, die beloftes van vroeger ook over hoe mijn leven er uit had kunnen zien. Wel bedankt in ieder geval, toch nog een beetje het idee van afscheid nemen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent gewoon een dramaqueen. Je ziet je ouders 2x per jaar. Hoe ze dan zo'n enorme greep op je leven kunnen hebben is me niet duidelijk. Als je 30+ bent, wordt het tijd om je ballen in te laten dalen en je verantwoordelijkheid te pakken.
Je hebt al zo'n 15 jaar zelf de controle en sturing over je levenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef loop het volgende:
[..]
Ja, wat zeur ik, die beloftes van vroeger ook over hoe mijn leven er uit had kunnen zien.
Die heb je dus kennelijk niet (in laten dalen), want dan had je je eigen leven wel op de rit gezet en de verantwoordelijkheid niet op een ander afgeschoven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef loop het volgende:
Misschien heb je niet door dat je ballen kunt hebben wat je wil en ook al doe je alles in je leven zelf kun je toch in een inrichting gedwongen worden opgenomen door wat je omgeving over je zegt tegen anderen. Waar ben je dan met je ballen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |