Niet echt een antwoord op de gestelde vraag. De vraag is of je slechte ouders kent of mensen met slechte ouders.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je medicatie slikt, zal je vast ook wel onderzocht zijn door een professional die een diagnose heeft gesteld, nietwaar?
Dat klopt. Daarom moet je het niet te veel aandacht geven en gewoon houden bij de vraag.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. De vraag is echter wat de definitie is van slechte ouders. De meeste pubers vinden hun ouders namelijk slechte ouders omdat ze grenzen stellen en regels opleggen. Terwijl -in de juiste mate- dat juist prima opvoeden is.
Dus de vraag is nogal onduidelijk en ingeleid door een behoorlijk eenzijdig verhaal dat volledig gespeend is van enige objectiviteit of onderbouwing.
nou dan is het nogal bizar dat je er vandaag nog over bezig bent hequote:Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef loop het volgende:
Het is maar wat je professioneel noemt. Ikzelf zou verwachten dat zo'n diagnose tot stand komt na weken, maanden onderzoek met PET scans en EEG's, dat ze mijn levensinstelling kennen.
Maar in de praktijk hebben mijn ouders mij aangegeven bij de ambulante zorg en is het allemaal binnen een paar uur gegaan bijelkaar. Uiteindelijk zie ik psychiatrie als een bedrijf en de keuze om daar klant te zijn behoort aan het individu te zijn. Maar als mijn ouders dan beweren dat ik mogelijk een gevaar voor mezelf of anderen kan zijn dan houdt het bij de meeste mensen op. Die verwachten dat ouders hun kind kennen en het beste met hem voor hebben. Terwijl ik feitelijk nooit agressie heb vertoond. Ik had een aanwinst kunnen zijn voor de maatschappij, maar als ik blijf zal ik nooit meer kunnen worden dan een door de maatschappij betaald kasplantje.
Psychiaters zijn ook advocaten en kunnen mensen voor de rechter dagen en diens vrijheid beroven en mishandelen door drogeren, medicijnen hebben nu eenmaal vaak bijwerkingen. Hoger beroep is dan niet meer mogelijk, gelukkig kan men iemand niet continu in de gaten blijven houden en op een dag ben ik gewoon weg en in het buitenland en hoop daar nog kans te maken op werk, vrouw en kinderen.
Ik heb hen al duizenden keren verteld dat ik niet door hen geholpen kan worden en dat ik met mijn problemen beter met een pastoor of priester kan praten. Maar niemand die het met mij eens is of zal worden vrees ik. Het enige wat ik eraan overhoud is dat als ik ooit gegijzeld wordt in het buitenland, ik er mentaal op voorbereid ben.
Ik ben begin 30, mijn ouders horen allang een eigen leven te hebben, ze zijn bijna gepensioneerd. Leuk voor mijn omgeving dat mijn moeder zo bezig is met mijn leven want dan is ze leuker in de omgang maar ondertussen heb ik geen leven meer. Ik zorg allang voor mezelf, ik zie mijn ouders 1-2x per jaar, de afgelopen 5 jaar misschien maar 10x van hooguit een paar uur waar weinig wordt gesproken.
Ik zou wel willen maar er is niets en ik kan geen dingen gaan verzinnen en het mezelf wijs maken dat het zo is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
Ik denk ook dat TS wat meer de hand in eigen boezem moet steken
Ja maar het meeste kan ik zelf oplossen en zijn 'normale' problemen die mensen met 'normale' kinderen al veel eerder inzien. Ik mocht bijvoorbeeld nooit twijfelen aan wat mijn ouders zeiden, dat deed ik dan nooit. Ik ben ook niets voor niets toen ik 8 was al weggelopen, ook al kwam ik niet verder dan een paar straten en was ik dezelfde avond weer thuis. Het zou best eens zo kunnen zijn dat mijn ouders mij seksueel hebben misbruikt maar dat het zo'n trauma is dat ik niet bij de herinneringen kan. Ik heb tpt vier keer toe wel raar seksueel gedrag vertoond. Maar het kan ook iemand zijn geweest in m'n omgeving, misschien mijn zwembadleraar van wie ik me herinner dat hij mij geen diploma wilde geven als enige van de groep en mij vaak liet nablijven om bij te leren. Maar daar kan ik dus niet bij en zal ik ook niet zo zien.quote:Er is het een en ander aan de hand met hem, daar kan hij zelf ook niet omheen (en heeft hij volgens mij ook al vaker erkent op het forum)
Je lijkt net m'n moeder. 10 jaar lang haal ik successen en heb ik tegenslagen, dat lijkt me niet 'steeds' alsof het continu is en alles slecht is aan mijn leven. Ik verdiende toch lang 30.000 per jaar, men was tevreden over me, heb m'n eigen huis nu al 7 jaar, ben nooit op straat beland alleen werkloos een paar keer en dan nog bij 1 werkgever door mijn eigen fout namelijk dat ik zo stom was om ontslag te nemen. Uiteindelijk wel een vergelijkbare baan gevonden waar ik 2,5 jaar heb gewerkt.quote:Als er dingen steeds fout blijven gaan ook al ben je tegen de dertig (en woon je op jezelf? ) dan heb je daar zelf ook zeker hand in
Het gaat mij voornamelijk om het gevaar voor eigen lijf namelijk dat mijn ouders iets verzinnen waardoor ze een zaak kunnen beginnen om mij op te laten nemen. Hoe zij willen dat ik verander begrijp ik echt niet, ik zal ze nooit meer aardig, lief of leuk gaan vinden, noch mensen om me heen die me dit willens en weten aandoen, en nog geloven dat ze er goed aan doen ook. Als mijn ouders niet weten waar ik woon kunnen ze de mensen om mij heen ook niet bespelen en is er niets aan de hand en kan ik gewoon verder met mijn leven. Maar leuk vinden zal ik het niet om iedereen achter te laten.quote:Dat de ouders daar slecht mee omgaan kan natuurlijk, maar emigreren lijkt me niets oplossen. Dan plaats je afstand tussen jou en je ouders maar je lost niets op
Die mensen blijven je raken, vinden steeds je zwakke plek. Leer daar mee omgaan. Misschien moet je met ze breken ja, maar dat is de laatste oplossing. En dan is iets drastisch als emigreren niet echt nodig
Omdat ik maar niet van ze afkom! En tegelijk ben ik nog bezig met mijn problemen doorzien waarvan veel door mijn ouders is doorgegeven. Dus met ze praten leer ik over mezelf en kan ik weer dingen inzien wat ik van jongsafaan fout dacht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:51 schreef datismijnmening het volgende:
Uhm... misschien ligt het er duimendik boven op hoor, maar waarom heb je nog contact met je ouders
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moetquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ik maar niet van ze afkom! En tegelijk ben ik nog bezig met mijn problemen doorzien waarvan veel door mijn ouders is doorgegeven. Dus met ze praten leer ik over mezelf en kan ik weer dingen inzien wat ik van jongsafaan fout dacht.
Thanks anyway. Sorry als het lijkt alsof je woorden geen effect hebben, het is er wel maar het veranderen gaat bij mij gewoon erg traag omdat het over alles eigenlijk gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:58 schreef rhubarbje het volgende:
Je projecteert je gezeik, wat allemaal terecht is, op je ouders en dat weet je zelf ook
Maar goed, over een maand open je weer precies het zelfde topic en dit is al nummer 29239492903 dus ik ben de illusie dat het ook maar iets van verschil maakt al lang kwijt
fijn fuck up leven nog hedoe de groetjes aan je ouders
Inderdaadquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moet
Heb ik gedaan, heb ik gekregen namelijk autisme maar speelt geen rol bij mijn behandelaars die aan hun eigen diagnose vasthouden. Anders zou ik geen gevaar voor mijzelf of mijn omgeving kunnen zijn. Ik ben nu bezig met een eis voor andere behandelaars. Ik heb zelf al informatie opgezocht over de medicatie, maar bedankt. Ik heb zelf Havo trouwens en MBO, een iq test van jaren terug gaf 134 aan, heb ook vele artikelen gelezen de afgelopen jaren over mijn diagnose.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:59 schreef mootie het volgende:
Dan ga je voor een second opinion. Je bent volwassen, zoek zelf een arts of psychiater en laat diegene een eventuele diagnose stellen.
Welke diagnose heb je nu en welke medicatie is je aangeraden?
Je bent gewoon een dramaqueen. Je ziet je ouders 2x per jaar. Hoe ze dan zo'n enorme greep op je leven kunnen hebben is me niet duidelijk. Als je 30+ bent, wordt het tijd om je ballen in te laten dalen en je verantwoordelijkheid te pakken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef loop het volgende:
[..]
Thanks anyway. Sorry als het lijkt alsof je woorden geen effect hebben, het is er wel maar het veranderen gaat bij mij gewoon erg traag omdat het over alles eigenlijk gaat.
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:13 schreef datismijnmening het volgende:
Hoezo kom je niet van ze af? Nummer veranderen en een straatverbod als het echt moet
Dan zoek je andere behandelaarsquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef loop het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, heb ik gekregen namelijk autisme maar speelt geen rol bij mijn behandelaars die aan hun eigen diagnose vasthouden. Anders zou ik geen gevaar voor mijzelf of mijn omgeving kunnen zijn. Ik ben nu bezig met een eis voor andere behandelaars. Ik heb zelf al informatie opgezocht over de medicatie, maar bedankt. Ik heb zelf Havo trouwens en MBO, een iq test van jaren terug gaf 134 aan, heb ook vele artikelen gelezen de afgelopen jaren over mijn diagnose.
Je bent dertigquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.
Nou prima toch, zij laten jou met rust en jij henquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat ze contact hebben met mijn behandelaars en ik verder buiten spel wordt gezet. Ik heb al een nieuwe prepaid, een ander email adres, het gaat ze niet om mij vermoed ik maar om de positieve aandacht van allerlei patienten/familie organisaties en mijn ouders en ik zien elkaar dus maar 1, 2x per jaar voor een uurtje misschien dus een straatverbod is niet zo nodig. Verder geloven ze misschien wel echt de diagnose en dat ik iets slechts zou gaan doen in de toekomst en willen zal zich alvast distantieren zodat als er iets gebeurt, ze kunnen zeggen dat ze het zagen aankomen en alle hulp instanties al hadden ingelicht. Terwijl ik juist graag met robots iets ga doen en vrouw en kinderen wil, dan maar in het buitenland.
Ja, wat zeur ik, die beloftes van vroeger ook over hoe mijn leven er uit had kunnen zien. Wel bedankt in ieder geval, toch nog een beetje het idee van afscheid nemen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent gewoon een dramaqueen. Je ziet je ouders 2x per jaar. Hoe ze dan zo'n enorme greep op je leven kunnen hebben is me niet duidelijk. Als je 30+ bent, wordt het tijd om je ballen in te laten dalen en je verantwoordelijkheid te pakken.
Je hebt al zo'n 15 jaar zelf de controle en sturing over je levenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef loop het volgende:
[..]
Ja, wat zeur ik, die beloftes van vroeger ook over hoe mijn leven er uit had kunnen zien.
Die heb je dus kennelijk niet (in laten dalen), want dan had je je eigen leven wel op de rit gezet en de verantwoordelijkheid niet op een ander afgeschoven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:20 schreef loop het volgende:
Misschien heb je niet door dat je ballen kunt hebben wat je wil en ook al doe je alles in je leven zelf kun je toch in een inrichting gedwongen worden opgenomen door wat je omgeving over je zegt tegen anderen. Waar ben je dan met je ballen.
Ik heb mezelf niet gediagnosticeerd, als het aan mij lag dan zou die diagnose niet bestaan in mijn leven en in die van anderen. Ik zocht alleen hulp bij mijn ouders en die hebben de zaak verder aanhangig gemaakt en nu heb ik er geen controle meer over en ben overgeleverd aan mijn behandelaars, die het verhaal van mijn ouders geloven en niet mij. Ook al is er geen fysiek bewijs en dan is het mijn woord tegen de ander en dat zal ik altijd verliezen.quote:Er is ook niets mis met een afwijking hebben in je brein (ik weet niet hoe ik het neutraler kan typen)
Er is wel wat mis met maar andere de schuld blijven geven en daardoor je eigen vooruitgang blijven blokkeren
Vind ik dan
Dan ga je toch naar een andere arts, die helemaal niks met deze mensen te maken hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef loop het volgende:
[..]
Ik heb mezelf niet gediagnosticeerd, als het aan mij lag dan zou die diagnose niet bestaan in mijn leven en in die van anderen. Ik zocht alleen hulp bij mijn ouders en die hebben de zaak verder aanhangig gemaakt en nu heb ik er geen controle meer over en ben overgeleverd aan mijn behandelaars, die het verhaal van mijn ouders geloven en niet mij. Ook al is er geen fysiek bewijs en dan is het mijn woord tegen de ander en dat zal ik altijd verliezen.
Ik heb al eerder gevraag om herziening en het werd wel afgezwakt maar daar bleef het bij. Ik kan nu eenmaal niet gaan doen alsof ik zulke ernstige problemen zou hebben dat ik opgenomen zou moeten worden of medicatie zou moeten krijgen, dan lieg ik tegen mezelf, dat kan ik niet.
nou dan doe je het nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef loop het volgende:
[..]
Ik heb mezelf niet gediagnosticeerd, als het aan mij lag dan zou die diagnose niet bestaan in mijn leven en in die van anderen. Ik zocht alleen hulp bij mijn ouders en die hebben de zaak verder aanhangig gemaakt en nu heb ik er geen controle meer over en ben overgeleverd aan mijn behandelaars, die het verhaal van mijn ouders geloven en niet mij. Ook al is er geen fysiek bewijs en dan is het mijn woord tegen de ander en dat zal ik altijd verliezen.
Ik heb al eerder gevraag om herziening en het werd wel afgezwakt maar daar bleef het bij. Ik kan nu eenmaal niet gaan doen alsof ik zulke ernstige problemen zou hebben dat ik opgenomen zou moeten worden of medicatie zou moeten krijgen, dan lieg ik tegen mezelf, dat kan ik niet.
Het is dat jij en anderen zeggen dat het niet zo is, waardoor het niet zo wordt. En dan moet ik de rest van mijn leven gaan bewijzen dat het wel zo is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:24 schreef Kreator het volgende:
Die heb je dus kennelijk niet (in laten dalen), want dan had je je eigen leven wel op de rit gezet en de verantwoordelijkheid niet op een ander afgeschoven.
Je hebt helemaal gelijk, alleen als je van kinds af aan klein wordt gehouden en je komt er te laat achter kun je weinig anders meer doen dan emigreren.quote:Dat je ouders zich overal mee bemoeien is je eigen schuld als je 30+ bent. Dan had je maar volwassen moeten worden.
waarom? wij kennen jou nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef loop het volgende:
[..]
Het is dat jij en anderen zeggen dat het niet zo is, waardoor het niet zo wordt. En dan moet ik de rest van mijn leven gaan bewijzen dat het wel zo is.
[..]
Wat een lulkoekquote:Je hebt helemaal gelijk, alleen als je van kinds af aan klein wordt gehouden en je komt er te laat achter kun je weinig anders meer doen dan emigreren.
Of doodgaan. Meer opties zijn er niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef loop het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, alleen als je van kinds af aan klein wordt gehouden en je komt er te laat achter kun je weinig anders meer doen dan emigreren.
http://www.rijksoverheid.(...)-en-dwang-in-de-zorgquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef mootie het volgende:
Tenzij je handelingsonbekwaam bent verklaard mogen je behandelaars niks met je ouders bespreken.
Dat is erg kort door de bochtquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:32 schreef loop het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-en-dwang-in-de-zorg
Dus stel ik heb een kind en die doet niet wat ik wil, dan verzin ik gewoon iets en geef ik het aan bij psychiaters en dan komt het erop neer hoe goed je kan liegen. Ik hoef maar te zeggen dat mijn kind onhandelbaar is, wat dingen overdrijven en grote kans dat er iemand zich over ontfermt.
Zo werkt dat natuurlijk niet, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:32 schreef loop het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-en-dwang-in-de-zorg
Dus stel ik heb een kind en die doet niet wat ik wil, dan verzin ik gewoon iets en geef ik het aan bij psychiaters en dan komt het erop neer hoe goed je kan liegen. Ik hoef maar te zeggen dat mijn kind onhandelbaar is, wat dingen overdrijven en grote kans dat er iemand zich over ontfermt.
Ik wilde het alleen van me afschrijven, reacties zien zodat ik geen aannames ga maken. Er is niks mis met mij volgens mij maar volgens mijn ouders en behandelaars wel. Sorry als het overkomt alsof ik jou of anderen wil overtuigen, dat is niet mijn bedoeling. Het zou ook nooit kunnen anders zou men moeten twijfelen aan het rechtssysteem en dat is natuurlijk taboe behalve achter gesloten deuren. Vooralsnog beweer ik alleen maar dat mijn ouders slecht zijn en mensen hebben misleid en daarmee mijn leven vergallen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
waarom? wij kennen jou niet
Als er volgens jou niks mis met je is dan hoef je ons daar niet van te overtuigen
En mensen die je wel kennen in het dagelijks leven zullen wel uit je gedrag hun conclusies trekken
Aan wie moet jij dan dingen bewijzen?
Ok, sorry daarvoor. Ik had misschien wel nare dingen in mijn jeugd die ik me niet goed kan herinneren en die ik te laat in mijn leven heb erkend en gecorrigeerd of situaties opzocht waar het gecorrigeerd kon worden. Er zal vast wel een reden zijn geweest dat ik ervoor koos om niet met vriendjes buiten te spelen maar in m'n eentje achter de computer te zitten en me zo af te zonderen. Ik weet alleen echt niet wat. Ik snap dat anderen dan ook denken dat ik hen niet leuk vind maar de computer leuker maar ik kan dat niet meer veranderen.quote:Wat een lulkoek
Nu schuif je het weer af op anderen ('oooh arme ik, ik kwam er zo laat achter en ik werd zo klein gehouden'. Al die dingen overkomen je niet meer na je 20ste, dan ben je er zelf onderdeel van)
Je kunt het heft over je eigen leven in handen nemen
Emigreren is vluchten
Ik ga voor optie 2.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:34 schreef rhubarbje het volgende:
Dus je hebt dat of niet te vrezen, of er is wel degelijk iets mis met je
wat een onzinquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:45 schreef loop het volgende:
[..]
Ik wilde het alleen van me afschrijven, reacties zien zodat ik geen aannames ga maken. Er is niks mis met mij volgens mij maar volgens mijn ouders en behandelaars wel. Sorry als het overkomt alsof ik jou of anderen wil overtuigen, dat is niet mijn bedoeling. Het zou ook nooit kunnen anders zou men moeten twijfelen aan het rechtssysteem en dat is natuurlijk taboe behalve achter gesloten deuren. Vooralsnog beweer ik alleen maar dat mijn ouders slecht zijn en mensen hebben misleid en daarmee mijn leven vergallen.
[..]
Ok, sorry daarvoor. Ik had misschien wel nare dingen in mijn jeugd die ik me niet goed kan herinneren en die ik te laat in mijn leven heb erkend en gecorrigeerd of situaties opzocht waar het gecorrigeerd kon worden. Er zal vast wel een reden zijn geweest dat ik ervoor koos om niet met vriendjes buiten te spelen maar in m'n eentje achter de computer te zitten en me zo af te zonderen. Ik weet alleen echt niet wat. Ik snap dat anderen dan ook denken dat ik hen niet leuk vind maar de computer leuker maar ik kan dat niet meer veranderen.
Ja het is vluchten, maar vind je het vreemd als de meerderheid in dit land voor psychiatrie kiest? Vluchten voor medicatie en opname tegen mijn wil.
Je kunt alleen opgenomen worden tegen je wil als er echt wat mis met je is, dus hou eens op je daar achter te verschuilenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:45 schreef loop het volgende:
[..]
Ik wilde het alleen van me afschrijven, reacties zien zodat ik geen aannames ga maken. Er is niks mis met mij volgens mij maar volgens mijn ouders en behandelaars wel. Sorry als het overkomt alsof ik jou of anderen wil overtuigen, dat is niet mijn bedoeling. Het zou ook nooit kunnen anders zou men moeten twijfelen aan het rechtssysteem en dat is natuurlijk taboe behalve achter gesloten deuren. Vooralsnog beweer ik alleen maar dat mijn ouders slecht zijn en mensen hebben misleid en daarmee mijn leven vergallen.
[..]
Ok, sorry daarvoor. Ik had misschien wel nare dingen in mijn jeugd die ik me niet goed kan herinneren en die ik te laat in mijn leven heb erkend en gecorrigeerd of situaties opzocht waar het gecorrigeerd kon worden. Er zal vast wel een reden zijn geweest dat ik ervoor koos om niet met vriendjes buiten te spelen maar in m'n eentje achter de computer te zitten en me zo af te zonderen. Ik weet alleen echt niet wat. Ik snap dat anderen dan ook denken dat ik hen niet leuk vind maar de computer leuker maar ik kan dat niet meer veranderen.
Ja het is vluchten, maar vind je het vreemd als de meerderheid in dit land voor psychiatrie kiest? Vluchten voor medicatie en opname tegen mijn wil.
Je bent 30. Als er écht niks mis met je zou zijn, zou je niet gedwongen worden opgenomen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:45 schreef loop het volgende:
Ik neem maar aan dat je het idee dat het land niet zo rechtvaardig is niet wil bedenken en dat je daarom niet inziet wat er staat, namelijk dat het mogelijk is voor iemand om een psychiatrie opleiding te volgen en bij iemand die die niet mag (waarvan ik niet mijn situatie bedoel) bij diens huis zou kunnen posten om te zien wanneer die alleen is, om dan te claimen bij diegene op bezoek te zijn geweest en belastend materiaal te hebben gevonden (bv een USB stick) en mensen te doen geloven dat zo iemand een dubbel leven leidde wat genoeg is om gedwongen opgenomen te worden en levenslang behandeld te worden. Tenzij je dan een persoon bent die veel belangen heeft zal er niemand om je malen, hooguit een prodeo advocaat maar anders kost het gewoon te veel geld in de praktijk voor politie onderzoeken, vingerafdrukken, achtergrond onderzoeken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:34 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is erg kort door de bocht
Als je gedwongen opgenomen word is er wel echt wat mis met je
Ook al heb ik niets te vrezen, mijn 'aanwezigheid' wordt toch wel gezien als zijnde dat er iets mis is, wetenschappelijk bewezen ook nog. Ook al is dat in werkelijkheid niet zo, alleen maar woorden en van zeggen maar geen fysieke onderzoeken. Zometeen is er echt iets mis met me door de bijwerkingen van medicatie of misschien zelfs wel ECT voor de rest van mijn leven ipv wat persoonlijke tijdelijke problemen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.quote:Dus je hebt dat of niet te vrezen, of er is wel degelijk iets mis met je
Kies maar, je kunt niet beide vol blijven houden
En in andere landen zijn ook dit soort regels
Als ik dit lees denk ik dat je zeker een kronkel in je hoofd hebt. Verder niet erg, maar het probleem alleen bij anderen zoeken gaat de boel niet oplossen denk ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:52 schreef loop het volgende:
[..]
Ik neem maar aan dat je het idee dat het land niet zo rechtvaardig is niet wil bedenken en dat je daarom niet inziet wat er staat, namelijk dat het mogelijk is voor iemand om een psychiatrie opleiding te volgen en bij iemand die die niet mag (waarvan ik niet mijn situatie bedoel) bij diens huis zou kunnen posten om te zien wanneer die alleen is, om dan te claimen bij diegene op bezoek te zijn geweest en belastend materiaal te hebben gevonden (bv een USB stick) en mensen te doen geloven dat zo iemand een dubbel leven leidde wat genoeg is om gedwongen opgenomen te worden en levenslang behandeld te worden. Tenzij je dan een persoon bent die veel belangen heeft zal er niemand om je malen, hooguit een prodeo advocaat maar anders kost het gewoon te veel geld in de praktijk voor politie onderzoeken, vingerafdrukken, achtergrond onderzoeken.
Veel van de instanties die dergelijke gevallen onderzoeken krijgen pas betaald na het stellen van een diagnose, het is dus niet vreemd dat er bij de minste indicatie direct gediagnosticeerd wordt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je medicatie slikt, zal je vast ook wel onderzocht zijn door een professional die een diagnose heeft gesteld, nietwaar?
Tja, niemand die me ooit kan overtuigen dat ik iets mankeer, dat is ook zo problematisch. Afgezien van bepaalde signalen waarvan ik het zelf niet doorheb maar dat zal bij een opname niet zo aan de orde zijn vermoed ik, anders had ik er nog wat aan. En wekt ook weer irritatie bij de ander op. Ik kijk wel naar de positieve kant van het leven maar er is zoveel negatiefs voor mij in dit land, dan kan ik beter emigreren. Dat doet toch iedereen, kiezen wat voor jezelf het beste is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:57 schreef CaptainSushi het volgende:
Waarom wil jij emigreren terwijl je zelf wat mankeerd en medicatie gebruikt.
Je moet heel blij zijn met de zorg in Nederland want in het buitenland kan je het vergeten.
TS denkt alleen maar aan de leuke dingen volgens mij.
Men kan toch niet verwachten van iemand dat die iets negatiefs over zichzelf gaat geloven bij gebrek aan bewijs en aanwezigheid van bewijs van het tegenovergestelde? Bij mezelf dan, ik snap dat anderen dat niet weten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent 30. Als er écht niks mis met je zou zijn, zou je niet gedwongen worden opgenomen.Er is dus iets mis met je. Ernstig ook. Je wordt namelijk in dit land niet zomaar opgesloten en gedwongen tot medicatie 'omdat je ouders dat wensen'
Of je zou eens moeten accepteren dat je wat mankeerd?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:09 schreef loop het volgende:
[..]
Tja, niemand die me ooit kan overtuigen dat ik iets mankeer, dat is ook zo problematisch. Afgezien van bepaalde signalen waarvan ik het zelf niet doorheb maar dat zal bij een opname niet zo aan de orde zijn vermoed ik, anders had ik er nog wat aan. En wekt ook weer irritatie bij de ander op. Ik kijk wel naar de positieve kant van het leven maar er is zoveel negatiefs voor mij in dit land, dan kan ik beter emigreren. Dat doet toch iedereen, kiezen wat voor jezelf het beste is.
Dit is het grote raadsel. Ik denk dat we of maar een deel van het verhaal horen of dat TS dingen verzint.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef HostiMeister het volgende:
Wacht eens even, jij bent 30+ en je wordt door je ouders gedwongen om behandeling te ondergaan? Mis ik iets waar staat dat zijn rechtelijke macht over je hebben ofzo? Als jij niet wil, hoef je niets. Jouw ouders hebben daar geen bal meer over te zeggen.
Hoe wordt je gedwongen dan?
Ik heb serieus erover nagedacht alles te faken en een heel toneelstuk te spelen. Maar ik zou daarna niet meer met mezelf kunnen leven, dat ik zo gelogen heb en dat ook de rest van mijn leven in stand moeten houden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:18 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Of je zou eens moeten accepteren dat je wat mankeerd?
Mijn ouders zoeken mij op, dat is het probleem. Hoe ik ze ook heb geprobeerd gerust te stellen, want daar wil ik ook best mijn hand in eigen boezem steken. Dat ik had verwacht dat mijn moeder een sterker persoon zou zijn en het van het positieve blijven bekijken was dan ook mijn fout.quote:Er is niks mis mee om hulp te ontvangen.
En als je echt last hebt van je ouders dan moet je ze niet meer opzoeken.
En ga daar ook mee aan het werk om dat te verwerken.
Bijvoorbeeld met een psycholoog.
Emigrerrn met deze rugzak kom je thuis van wen koude kermis.
Nou ok, ik zal niets inscannen maar dan krijg je op een dag een brief dat je opgeroepen bent voor de rechter, dat je een prodeo advocaat hebt toegewezen gekregen, dan ben je bij de hoorzitting van een half uurtje waar het jouw woord is tegen die van de psychiater en familie en dan mag je naar een inrichting en wordt je gedwongen gedrogeerd. Ik probeer het nog te voorkomen maar het UWV legt zich dan ook neer naast het oordeel van de rechter, ook al bied je aan 'eenvoudiger' werk te gaan doen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is het grote raadsel. Ik denk dat we of maar een deel van het verhaal horen of dat TS dingen verzint.
Is het ooit in je hoofd opgekomen dat het niet gaat om ieder die tegen je is, maar om mensen die zich ernstige zorgen maken om je?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:13 schreef loop het volgende:
en mijn ouders (positieve aandacht van de omgeving, ik ben slecht dus ieder die tegen mij is hoort bij de goede kant).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |