abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136435773
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:26 schreef tofastTG het volgende:
Laten we vooral niet vergeten dat er pas sprake is van gedwongen hulp als een patiënt een gevaar is voor zijn omgeving/maatschappij.
Sorry maar je mag mij of een ander niet beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan of ga doen. Er is geen fysiek bewijs, gewoon pure zwartmakerij! Zie je niet in hoe slecht het is als iemand iedereen wijsmaakt dat een persoon in de toekomst slechte dingen gaat doen? Dan kan iemand niet meer met anderen meedoen en heeft dan voor altijd de wind van voren en niet meer standaard mee. Of vanachteren, best passend voor wat sommigen 'de realiteit' noemen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:30:34 #102
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136437934
Je hebt niet het gevoel dat wat jou overkomt en hoe je denkt en wat iedereen zegt een indicatie kan zijn dat je misschien wel een stuk gekker bent dan je zelf zou willen geloven?
we dan
pi_136438547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:27 schreef loop het volgende:

[..]

Sorry maar je mag mij of een ander niet beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan of ga doen. Er is geen fysiek bewijs, gewoon pure zwartmakerij! Zie je niet in hoe slecht het is als iemand iedereen wijsmaakt dat een persoon in de toekomst slechte dingen gaat doen? Dan kan iemand niet meer met anderen meedoen en heeft dan voor altijd de wind van voren en niet meer standaard mee. Of vanachteren, best passend voor wat sommigen 'de realiteit' noemen.
Nope, gelukkig mogen in uitzonderlijke gevallen mensen wel gedwongen opgenomen worden! Misschien is het beter om de komende tijd internet te mijden en deze problemen voor te leggen aan je psych
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136448018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nope, gelukkig mogen in uitzonderlijke gevallen mensen wel gedwongen opgenomen worden! Misschien is het beter om de komende tijd internet te mijden en deze problemen voor te leggen aan je psych
Ik sluit me hier bij aan.

Daarnaast komt het plaatje met de eend wat kwetsend over, maar in jouw geval is dit wel iets waar je mee aan de slag zou kunnen gaan. Jij kan namelijk zelf iets veranderen in de situatie waarin je zit.

Je vraagt advies, krijgt advies, bent het er niet mee eens en blijft vooral in problemen denken. Vervolgens voel jij je aangevallen en generaliseer je dat men zo met psychiatrische patienten in Nederland om gaat. Daarbij vraag ik me af hoe het met je zelfreflectie is gesteld. Zou het kunnen dat je ouders in sommige punten gelijk hebben? Terecht bezorgd zijn? (Dit bedoel ik overigens niet om je te kwetsen) ik denk dat internetfora je geen antwoorden gaan geven op de vragen die je hebt.
pi_136450170
Waar geloof je in dan?
En welk gevaar zeggen zij dat je bent?
pi_136451631
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:25 schreef sterandje het volgende:
Je vraagt advies, krijgt advies, bent het er niet mee eens en blijft vooral in problemen denken.
Je snapt mijn verhaal niet, namelijk het feit dat ik al 2x toe heb gevraagd de diagnose in te trekken, hun advies voor zichzelf te houden maar ik moet nu dus via de rechter/politie opgenomen worden. Dus moet ik wel oplossingen zoeken in het buitenland en solliciteren bij buitenlandse bedrijven.
pi_136451666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:29 schreef Dehelerambam het volgende:
Waar geloof je in dan?
En welk gevaar zeggen zij dat je bent?
Gevaar voor zelfverwaarlozing was vermoed ik doorslaggevend. Ik geloof in iets als een science fiction spiritisme, ik probeer mensen er niet mee lastig te vallen maar toch zoeken de behandelaars mij op.
pi_136452550
Ik zat te denken, als ik nu een lego mindstorms robotje in elkaar flans met een camera en dan via een vpn/ssh verbinding m'n laptop en de robot achterlaat. Dan kunnen de hulpverleners daartegen praten en mijn ouders tegen de hulpverleners en dan heb ik een soort virtuele bufferzone. Alternatief zou ik ook een MMORPG server kunnen opzetten en dan wordt alles opgenomen voor ze en als ik dan niet aan het werk ben dan kan ik nagaan wat ze allemaal weer hebben gezegd. Dan is het toch ergens rendabel aangezien de hulpverleners dan met telewerken kunnen experimenteren.
pi_136453099
Een diagnose intrekken? Als jij gediagnosticeerd ben hoeven ze deze toch niet in te trekken? Science fiction spiritisme, Lego poppetjes? Kan je je voorstellen dat dit voor mij onbegrijpelijk klinkt?

Maar door politie/rechter gedwongen opgenomen worden is erg serieus. Hoe depressief en psychotisch mijn broer ook was, zolang hij heen gevaar was voor zichzelf en anderen gebeurde er niets. Pas nadat hij de deur open deed met een mes in zijn hand en ging dreigen werd hij opgenomen. Tijdelijk, want deed hij niks (goed gedrag) dan mocht hij een week later weer naar huis.

Wat ik me afvraag, ben je bekend met psychoses?
pi_136453690
Ja dat alles is dus niets voor mij. Het enige wat ik met messen heb is:

- keuken gebruik
- enige training met een houten mes voor zelfverdediging, ook virtueel in 3d shooters
- een hart kerven ergens in een onbekend land in een houten voorwerp

Dat is echt alles, al die vooroordelen en toch doet de psychiatrie er weinig aan, geen leuke korte filmpjes over hoogfunctionerende schizofrenen. Ik zou het ergens wel willen doen maar niet met zulke de-motivators en doemdenkers als medewerkers.
pi_136453855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:08 schreef loop het volgende:
Gevaar voor zelfverwaarlozing was vermoed ik doorslaggevend. Ik geloof in iets als een science fiction spiritisme, ik probeer mensen er niet mee lastig te vallen maar toch zoeken de behandelaars mij op.
Maar verwaarloosde je jezelf niet dan?
Wat moet ik me bij science fiction spiritisme voorstellen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
pi_136454390
Ik ben ook wel benieuwd.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:18:16 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136454421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:07 schreef loop het volgende:

[..]

Je snapt mijn verhaal niet, namelijk het feit dat ik al 2x toe heb gevraagd de diagnose in te trekken, hun advies voor zichzelf te houden maar ik moet nu dus via de rechter/politie opgenomen worden. Dus moet ik wel oplossingen zoeken in het buitenland en solliciteren bij buitenlandse bedrijven.
Waarom moet je nu opgenomen worden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_136455477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:04 schreef loop het volgende:

[..]

Ik moet toch eerst de opname hebben meegemaakt. Dan weet ik bepaalde zaken die ik nu alleen vermoed zeker. Ergens hoop ik nog altijd dat iemand het doorziet, dat het Goede overwint en ik weer verder kan met mijn leven. Waarvan ik weet dat het onrealistisch is maar ik wil toch de herinneringen als ik in het buitenland zit, tegen heimwee enzo. Ik zal dan aan jullie denken als ik zoek naar drinkbaar water, wetende dat jullie slechter af zijn ook al beseffen jullie het zelf niet.
Ik denk dat je aan deze tekst toch wel kunt merken dat je een geestelijke beperking hebt. Dit, samen met '~130 iq' en 'mbo' in dezelfde zin maakt voor mij duidelijk dat jouw ouders waarschijnlijk goed bezig zijn en jij gevaarlijk bent voor deze maatschappij.
pi_136458456
Ik zat nog te denken aan psychologische oorlogvoering. Ik heb tot zover:

- Lego robot met diverse citaten
- neem ik water mee en tissues, alvast water voor de tranenproductie en tissues om het gepast te verwijderen
- muziek lijst met voornamelijk Russische, Arabische en Afrikaanse nummers
  zaterdag 8 februari 2014 @ 00:22:45 #116
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_136458635
Ik hoop voor je dat je een troll bent die goed heeft gekeken naar andere posters zoals baaj hier zo af en toe. Zo niet, hoop ik dat je de hulp zult accepteren die je oh zo hard nodig lijkt te hebben.
Ik ga naar huis.
pi_136458942
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom moet je nu opgenomen worden?
Omdat de behandelaars menen dat ik mijzelf of een ander verwond, dan wel verwaarloos, schulden maar niet zo veel. Terwijl ik altijd dacht dat het genoeg was om te werken, elk weekend 90/60 graden was, stofzuigen+swiffer en verder een koptelefoon zodat ik anderen niet tot last ben en anderen mij niet.

En verder heb ik me negatief uitgelaten over de psychiatrie, gang van zaken enzo. Het nare is dat ik vrees mijn behandelaars gek te maken en hen tot het uiterste te drijven qua frustratie met mijn wat zij ongetwijfeld ongepaste opmerkingen en vragen zullen vinden en verder ellenglange slaapverwekkende monologen. Terwijl ik onderwijl dan maar informatie zal vergaren voor een robot die ze zal vervangen. Anders is het ziektewet geld en alles nog meer zonde en dat zal geen belastingbetaler leuk gaan vinden. Kan ik ze tegelijk inwerken met dongles en authenticators anders communiceer ik niet meer met ze en misschien dat ze dan eens anders gaan denken over dat EPD gedoe. Of zou sms met tekst naar audio voor ze werken?
pi_136460872
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:22 schreef nietzman het volgende:
Ik hoop voor je dat je een troll bent die goed heeft gekeken naar andere posters zoals baaj hier zo af en toe. Zo niet, hoop ik dat je de hulp zult accepteren die je oh zo hard nodig lijkt te hebben.
Ja in Burundi hebben ze pas hard hulp nodig. Wat 1 van mijn plannen is, een boerderij in Afrika opzetten. Als die behandelaars mij dat geld nou geven dan komt het er wel van, iedereen gelukkig.
pi_136461035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:48 schreef loop het volgende:

[..]

Ja in Burundi hebben ze pas hard hulp nodig. Wat 1 van mijn plannen is, een boerderij in Afrika opzetten. Als die behandelaars mij dat geld nou geven dan komt het er wel van, iedereen gelukkig.
Je bent of zo gek als een deur, of je bent een flauwe trol.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:50:40 #120
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136461056
Je komt verward over. Niet alleen in dit topic, maar ook in andere topics.
Er is een reden dat je ouders zich zorgen over je maken, maar dat heb je zelf helaas niet door.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_136461542
Je zou je psychiater dit topic eens moeten laten lezen. Zo kan hij zien hoe jij erover denkt. Misschien helpt het wel..
pi_136468350
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 03:50 schreef Madame_Paon het volgende:
Je komt verward over. Niet alleen in dit topic, maar ook in andere topics.
Er is een reden dat je ouders zich zorgen over je maken, maar dat heb je zelf helaas niet door.
Jij bent echt goed daarin zeg. Dankje voor de geestelijke voorbereiding. Je had me echt bijna, want wat kan ik nu doen tegen mensen die zeggen dat ik verward over kom. Maar ik ben uiteindelijk niet ontvankelijk voor je en weet dat je toch allemaal maar dingen zegt om me te over tuigen, zodat ik juist verward ga worden.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 14:13:24 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136468834
Slik je je medicijnen nog wel?
pi_136468943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:49 schreef sterandje het volgende:
Je zou je psychiater dit topic eens moeten laten lezen. Zo kan hij zien hoe jij erover denkt. Misschien helpt het wel..
Ja dat weten ze al, vandaar de opname want ik kan ze gewoon niet serieus zien als geestelijk superieur. Ik ben al aan het oefenen om het ze zo voorzichtig mogelijk/subtiel duidelijk te maken met micro gezichts mimiek, veelzeggende staar en wacht momenten alsof ik het serieus overweeg wat ze zeggen om het dan vervolgens telkens af te wijzen.

Ondertussen had ik ook een boerderij kunnen beginnen en met vrouw en kind ergens van het leven kunnen genieten. Weer wat minder voedselproblemen in de wereld enzo, minder kans op wraakzuchtige kindsoldaten uit Afrika. Zelfs voor uitzendwerk moet men betalen, dat is zoiets wat ik zo vreemd vind. Maarja verder ontopic, hoe ontvlucht ik mijn ouders, hun generatie en hun gebrainwashede kinderen die niet doorhebben dat hun hoogste geestelijke autoriteit niet eens in staat is liefde uit te leggen aan iedereen op zo'n manier dat een ieder het begrijpt, wat toch het belangrijkste in het leven zou moeten zijn en waar iedereen voor zou moeten kiezen.
pi_136468972
Je hebt een psychose?
pi_136468979
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:13 schreef Lienekien het volgende:
Slik je je medicijnen nog wel?
Nee, had je niet gelezen dat ik in hongerstaking ga en zelf mijn water ergens wil scoren? Vanwege mogelijke medicatie in mijn eten en ik mag die mensen geen slechte dingen laten doen aangezien ik de bijwerkingen ken, ook dat zij een intelligenter iemand als minder intelligent zien omdat ze nu eenmaal zelf niet zo intelligent zijn maar zichzelf en iedereen ervan hebben overtuigt het wel te zijn.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 14:20:53 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136469059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:17 schreef aijumu het volgende:
Je hebt een psychose?
Lijkt me ook.
pi_136469077
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me ook.
Dit topic lijkt daar een uiting van, in alle eerlijkheid.
pi_136471247
Dus je vind je ouders slecht terwijl dat ze jou helpen? Je bent 19 en toch verantwoordelijk voor je zelf?
pi_136472557
Ja, de hele wereld is tegen je en jij bent intelligenter dan iedereen. Klinkt erg geloofwaardig, vind je niet?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:53:02 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136472648
loop?

ik ga dit topic sluiten, je bent niet helemaal rationeel meer, zoek hulp eventueel compleet ergens anders, maar hier kunnen we verder weinig meer met je doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')